Onko kellään käyttökokemuksia näistä? Taloyhtiöön on tulossa valokuitu ja samalla Elisa tarjoaa Viihde-pakettia alehintaa ja vähän kiinnostaisikin mutta kun puhelintökkeli on eteisessä ja telkkari olohuoneessa ja langaton verkko ei kuulemma hommaan riitä niin ainoat vaihtoehdot ovat joko powerline-adapterit tai vähemmän esteettinen ethernet-langan vetäminen kämpän halki.
Olen kuullut tarinoita, että muuten homman saattaa toimiakin, mutta jos keittiössä esim lähtee sähkövatkain tai tiskikone päälle niin homma kurahtaa siihen, liikaa häiriötä ja epäpuhdasta sähkövirtaa jne. Mikä on totuus?
Powerline-verkkoadapterit?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Powerline-verkkoadapterit?
Viesti Kirjoittaja serious damage »
-
Re: Powerline-verkkoadapterit?
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Ainoa, jonka tiedän tuollaisen PowerlineAdapterinhässäkän ottaneen käyttöön on sitä käyttänyt varsin tyytyväisenä, eikä ole valittanut muiden talouden laitteiden toimintaa häiritsevän. Omakotitalossa tuota käyttää ylä-alakerran välillä.serious damage kirjoitti:Onko kellään käyttökokemuksia näistä? Taloyhtiöön on tulossa valokuitu ja samalla Elisa tarjoaa Viihde-pakettia alehintaa ja vähän kiinnostaisikin mutta kun puhelintökkeli on eteisessä ja telkkari olohuoneessa ja langaton verkko ei kuulemma hommaan riitä niin ainoat vaihtoehdot ovat joko powerline-adapterit tai vähemmän esteettinen ethernet-langan vetäminen kämpän halki.
Olen kuullut tarinoita, että muuten homman saattaa toimiakin, mutta jos keittiössä esim lähtee sähkövatkain tai tiskikone päälle niin homma kurahtaa siihen, liikaa häiriötä ja epäpuhdasta sähkövirtaa jne. Mikä on totuus?
En tietenkään tiedä, käyttääkö hän kodinkoneita yhtäaikaa, kun surffailee tai mitä sitten tekeekin, mihin noita adaptereita tarvitsi.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Mulla on belkinin av501 (tms) powerline adapterit soneran koti-tv palvelua varten, kun en keksinyt parempaakaan tapaa eristää sitä täysin verkostani. Asun muutaman vuoden vanhassa kerrostalossa jonka kuvittelisi olevan optimi ympäristö laitteille.
Ainut tapa jolla olen saanut jatkuvasti yli 100mbit nopeuksia (siis oikeasti, ei mukana tulevan softan kertomana) on asentaa molemmat päät samaan jatkojohtoon... Mutta tuon 100mbit olen kuitenkin saanut jakamosta yhteen tiettyyn pistokkeeseen. Muihin huoneisiin vaihtelee vähän hitaammasta paljon hitaampaan.
Eli sanoisin, että parhaassa tapauksessa pääset suunilleen tuon kuidun maksimi nopeuteen, mutta voit hyvin jäädäkin siitä (riippuu kuinka joustavasti voit valita mihin menee). Omassa verkossa olevien levypalvelinten käytön tuon yli voi kuitenkin unohtaa.
Häiriöitä en ole suuremmin huomannut, ja nytkin toinen pää on lähellä jääkaappeja. Voi tietysti olla että joku muu laite häiritsisi enemmän. Laitteet voivat mennä unitilaan jos niiden välillä ei ole liikennettä pitkään aikaan, itse ratkIsin niin että laitoin reitittimen sisäpuolelle jolloin internetin kohina pitää ne hereillä.
Ainut tapa jolla olen saanut jatkuvasti yli 100mbit nopeuksia (siis oikeasti, ei mukana tulevan softan kertomana) on asentaa molemmat päät samaan jatkojohtoon... Mutta tuon 100mbit olen kuitenkin saanut jakamosta yhteen tiettyyn pistokkeeseen. Muihin huoneisiin vaihtelee vähän hitaammasta paljon hitaampaan.
Eli sanoisin, että parhaassa tapauksessa pääset suunilleen tuon kuidun maksimi nopeuteen, mutta voit hyvin jäädäkin siitä (riippuu kuinka joustavasti voit valita mihin menee). Omassa verkossa olevien levypalvelinten käytön tuon yli voi kuitenkin unohtaa.
Häiriöitä en ole suuremmin huomannut, ja nytkin toinen pää on lähellä jääkaappeja. Voi tietysti olla että joku muu laite häiritsisi enemmän. Laitteet voivat mennä unitilaan jos niiden välillä ei ole liikennettä pitkään aikaan, itse ratkIsin niin että laitoin reitittimen sisäpuolelle jolloin internetin kohina pitää ne hereillä.
-
Eli NASista ei kannata haaveillakaan mediapalvelimena...?kamina kirjoitti:Mulla on belkinin av501 (tms) powerline adapterit soneran koti-tv palvelua varten, kun en keksinyt parempaakaan tapaa eristää sitä täysin verkostani. Asun muutaman vuoden vanhassa kerrostalossa jonka kuvittelisi olevan optimi ympäristö laitteille.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Meilla tuollainen on autotallin ja talon välillä siirtämässä autotallin nurkalla olevan valvontakameran kuvaa tänne serverille. Matka on liian pitkä WLANille. Ei oikein jaksa tuo Powerlinekaan pysyä tahdissa mukana. Kuvan näkyminen on aika satunnaista, ja silloinkin tulee melko verkkaiseen päivtystahtiin.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Btw... Minulla on ylimääräinen adapteripari, jos haluat kokeilla, toimiiko. Voin lainata kokeiluun. Jos toimii, saat ostaa asevelihintaan. Laita yv:tä, jos kiinnostaa...serious damage kirjoitti: Olen kuullut tarinoita, että muuten homman saattaa toimiakin, mutta jos keittiössä esim lähtee sähkövatkain tai tiskikone päälle niin homma kurahtaa siihen, liikaa häiriötä ja epäpuhdasta sähkövirtaa jne. Mikä on totuus?
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
-
No ei, mä hommasin juuri oman, pitäisi vielä ehtiä testaamaan. Näillä vehkeillä max bit rate pitäisi olla 500 Mb/s mutta katsotaan nyt... piuhojen pituuskaan ei voi meillä paljon kymmentä metriä enemmän olla.arttula kirjoitti:Btw... Minulla on ylimääräinen adapteripari, jos haluat kokeilla, toimiiko. Voin lainata kokeiluun. Jos toimii, saat ostaa asevelihintaan. Laita yv:tä, jos kiinnostaa...serious damage kirjoitti: Olen kuullut tarinoita, että muuten homman saattaa toimiakin, mutta jos keittiössä esim lähtee sähkövatkain tai tiskikone päälle niin homma kurahtaa siihen, liikaa häiriötä ja epäpuhdasta sähkövirtaa jne. Mikä on totuus?
Päivittelen tätä ketjua kun pääsen kokeilemaan.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka