Kovalevy täyttyy, mitä pitäisi tehdä
-
Kovalevy täyttyy, mitä pitäisi tehdä
Viesti Kirjoittaja InkNarrative »
Kysymys siis on, miten selville sellaiset tilaa vievät ohjelmat tai muut kansiot, jotka voin poistaa kovalevyltä niin, että valokuville jäisi enemmän tilaa? Kuvaustahdillani tuo vapaa tila täyttyy ennen vuodenvaihdetta.
Ps. mäkki on siis Mini mid 2010 ja käyttis uusin mahdollinen
-
Re: Kovalevy täyttyy, mitä pitäisi tehdä
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Kiitoksia!masa kirjoitti:Omnidisksweeper http://omnidisksweeper.en.softonic.com/mac Tai Whatsize http://www.whatsizemac.com noilla itse olen mittaillut kovoja.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
pallo: Minulla on tuo Teratavun ulkoinen kovalevy. Mutta jos pidän kaikki siellä, niin mihin sitten varmuuskopioin? Jostain kaappien kätköistä varmaan löytyy vielä kolmaskin ulkoinen kovalevy, mutta kolmen kovalevyn käyttäminen tuntuu atk-uunosta aika monimutkaiselta

-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Kotikansio on jotain unix-juttuja... Mulla on ainakin projektikansiot levyn juuressa.InkNarrative kirjoitti:atheos: Mikähän tässä "kotikansio"?
pallo: Minulla on tuo Teratavun ulkoinen kovalevy. Mutta jos pidän kaikki siellä, niin mihin sitten varmuuskopioin? Jostain kaappien kätköistä varmaan löytyy vielä kolmaskin ulkoinen kovalevy, mutta kolmen kovalevyn käyttäminen tuntuu atk-uunosta aika monimutkaiselta
Kolmella levyllä pelaaminen on ainakin mun tapani toimia. Sisäisellä projektit ja ohjelmatiedostot, ulkoisella fw-levyllä valokuvat ja isolla usb-levyllä varmuuskopiot molemmista. Sun tapauksessa on toki mahdollista laittaa sekä varmuuskopiot että valokuvat teraiselle (kannattaa osioida, vaikka jonkin aikaa toki toimii samassakin osiossa), ja kopioida ajoittain ne valokuvat teraiselta erikseen talteen sille kolmannelle.
Ehkä kuitenkin kannattaa vielä tutkiskella mikä siellä sisäisellä tilaa vie, vaikka tuskin sieltä mahdottomia pystyy tiristämään.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Nopeiten sinne pääset Finderissä valikosta Siirry/Koti. Tapoja on toki monia.InkNarrative kirjoitti:atheos: Mikähän tässä "kotikansio"?
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Itse en tykkää laittaa levyn juureen mitään, koska jos se on minun dataani niin selkeämmin se kuuluu kotikansion alle. Levyn juuressa pitämisestä tulee sellainen fiilis että säilyttää omaisuuttaan kerrostalon rappukäytävvässä. Tapoja on toki monia.
Selkein kuvio olisi tosiaan pitää kaikki sisäisellä levyllä, sen voi toki vaihdattaa isommaksikin jos tila loppuu. 2TB levyjä taitaa saada jo tuohon koneeseen sopivassa fyysisessä koossa ja huoltofirmassa on mahdollista toteuttaa. Sitten saman kokoinen tai isompi ulkoinen jossa on pelkät varmuuskopiot. Tämä on se kaikkein helpoin tapa. Hintaa tuolle tosin tulee jonkin verran, joten ei se uudempi mini suoraan vaikka 1TB levyllä olisi välttämättä huono ajatus sekään. Ovat reilusti nopeampiakin kuin nuo vanhat Core 2 Duot.
Toinen optio on tosiaan osioida se 1TB levy 500/500, käyttää toista osiota Time Machinelle (tai muulle vastaavalle) ja sitten toisella olisi ne valokuvat. Sitten jos se kolmas olisi ainakin sen 500GB niin sinne sitten aika-ajoin varmuuskopioi erikseen ne valokuvat.
Tuon valokuvien varmuuskopioinnin voi virittää myös erinäisillä softilla tapahtumaan vaikka viikottain kunhan levyt vain ovat kiinni sitten koko ajan. Tai vaikka niin, että tapahtuu aina kun liität sen kolmannen levyn. Menee toki jo vähän kauemmas helposta ja yksinkertaisesta peruskäytöstä (mutta aika kaukana ollaan vielä kunnon hardcore-skenaarioista).
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Ostin WhatSizeMacin ja sen mukaan mulla on ainakin joskus heräteostoksena ostamani peli, joka vie tilaa 30 GT ja WMWaren alla Windowsissa tarpeettomasti saman verran turhaa tavaraa.
Laittoin kuitenkin ennen niiden poistamista ohjelman etsimään duplikaatteja, joita se väittää olevan 430000 mahdollista. Ohjelma tekee nyt taustalla etsintää, jonka se arvelee kestävän 9 tuntia. Voiko tuo pitää paikkansa?
-
-
Viesti Kirjoittaja jale »
Käytän timemachinea ja kopioin verkon kautta Lacian Nassille (satunnaisesti toimivuuden takia) ja ulkoiselle kovalevylle. Kummankin kopiot on juuri tehty ja koko muu levyn käyttön on yhteensä 88Gt paikkeilla, kun olen juuri tehnyt suuren siirto urakan nassille...
Miten siis pääsen tämän tilasyöpön jäljille ja karsimaa sitä?
Kone: Mid 2009 MBP OS X 10.8.4
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja protagonist »
Ostin tän jonkun alebundlen mukana ja ollut kyllä tähän astisista siivous/slimmaus yms softista paras.
Jos on kuvia iPhotossa, ni se ei tyhjennä roskistaan automaattisesti.
-
Viesti Kirjoittaja Zarquon »
Sanoit, että sulla on paljon kuvia. Miten ne on arkistoitu, ettei ole originaalit + sitten vielä toiset esim. iPhoton tai Aperturen alla?InkNarrative kirjoitti:Laittoin kuitenkin ennen niiden poistamista ohjelman etsimään duplikaatteja, joita se väittää olevan 430000 mahdollista. Ohjelma tekee nyt taustalla etsintää, jonka se arvelee kestävän 9 tuntia. Voiko tuo pitää paikkansa?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka