mommmmi kirjoitti:Täällä toimii WD My Book Firewirellä ihan hyvin. Yhden fyysisen levyn ulkoinen palikka, eli kulminoituuko ongelma tosiaan noihin usean levyn RAID-kikkareisiin?
Minulla on koneessa kiinni 6kpl tavallisia yhden levyn ulkoisia levyjä, jotka ovat usb-2 ja FireWire liitäntäisiä. Niissä ei ole ollut mitään ongelmia, eli luultavasti ongelma kulminoituu nimenomaisesti näihin monen levyn raid systeemeihin.
ai niin onhan mulla viellä yksi verkkolevykin, eli lacie network space 2, joka ei itseasiassa toimi kunnolla Mavericsissa (Mountain lionissa toimi), eli se kopioinissa suunnittellee kopiointia tunti tolkulla, ennen kuin se alkaa siirtää dataa hitaasti. tuossa windows 7 koneessa taas tuo sama verkkolevy toimii hyvin.
Mulla on tietysti noista yhden levyn systeemeistä tietysti myös varmuuslevyt kirjahyllyssä ja tarkoitus oli tehdä myös tuosta rikki menneestä wd studio2 levystäkin varmuuslevy (siihen odottaa jo ulkoinen levy paketissa, johon nyt yritän ensin sitä recoveryä), eli varmuuskopiointi on minulla ihan hanskassa ja normaali toimenpide... nyt vaan kun ajoin tuolle uudelle raid levylle tavarat ja ehdin poistaa lähtölevyistä pois tavarat ainakin puoliksi ja tarkoitus oli tehdä varmuuskopio heti kun tuo levy oli aikalailla valmis, nyt sitä en vain ehtinyt tehdä

. Ja heti siitä minua rangaistiin

.
Joku varmaan ihmettelee, miksi minulla on niin helkutisti kovalevyjä ja vieläpä varmuuskopiot kirjahyllyssä, niin teen graaffista työtä ja myös valokuvaan, eli tuota bittitavaraa tulee aikalailla ja kun noita graaffisia töitä ei muualta saa kuin varmuuskopioista jos käyttölevy kajahtaa, niin ihan sen takia varmuuskopioin noita innolla.