Olikohan kellään ajatusta asiakirjaskannerista? Edullinen laite kuitenkin, eli 100-200 euroa. saa olla melko "kertakäyttöinen" yhteen proggikseen. Plussaa jos toimii sen jälkeen muttei pakko.
Lähtökohtaisesti se saisi toimia tuon Preview-skannausohjelman kanssa kun sitä olen tottunut käyttämään, mutta kunhan se ei luule olevansa liian älykäs ja tekee fiksusti sen mitä pyydän, eli parikymmentä mappia (200-400 arkkia per mappi) joko irrallisiksi mustavalkoisiksi pdf/tiff -tiedostoisksi tai sitten suoraan monisivuiseksi pdf-tiedostoksi ytarttis saada.
Arkit on sen verran huonokuntoisia ja sekalaisia, etten oikein usko että massiivinen arkinsyöttölaite olisi äärimmäisen tarpeellinen, kunhan sinne nyt saa syötettyä papereita fiksummin kun tollaseen kannelliseen skanneriin.
Asiakirjaskanneri
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Asiakirjaskanneri
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viimeksi muokannut Anniel, 25.11.2013 klo 13.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon pieni typo pois
Syy: Otsikon pieni typo pois
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Aisiakirjaskanneri
Viesti Kirjoittaja omenamyyrä »
Minä käytän Doxieta, ei mitään valittamista. Hintahaarukkaankin osuu, ja oikein laadukasta työtä tekee. Jos et halua tilata ulkomailta niin minulta saisit käytettynä, kun tarvetta ei enää minulla ole ![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
E: Minä käytän siis Doxie One -mallia, en tuota uutta Flipiä.
E2: Typo.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
E: Minä käytän siis Doxie One -mallia, en tuota uutta Flipiä.
E2: Typo.
Viimeksi muokannut omenamyyrä, 24.11.2013 klo 11.16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
~ Homppulainen vuodesta 2011
-
Re: Asiakirjaskanneri
Melkein sais olla mieluummin joku verkkokauppacomin tuote. Helpottais ostamista. Ehkä noi on kuitenkin aika samalla viivalla kaikki.
-
Okei, tuli hankittua Fujitsu ScanSnap IX500 ja nyt alkoi vissiin lyyti kirjoittamaan
Aikaisemmin kokeilin halvempaa Epson WorkForce DS-30 skanneria. Ei tee mitään, ehkä jtain yksittäisiä arkkeja. Toi Fujitsu sen sijaan vaikkuttais oman testin jälkeen mainiolta. Imee arkkia, kuittia, lippua ja lappua syöttölaitteesta nopeesti ja kaksipuoleisesti.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut Jamac, 31.12.2014 klo 17.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Modifier »
Et tule pettymään tuon kanssa. Mulla on ollut reilun vuoden käytössä se tuon pikkuveli, S1300:nen ja erittäin tyytyväinen olen ollut.
Mac mini M4
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Jep, hyvältä vaikuttaa! Tuollaiset parituhatta arkkia on nyt tullut skannattua ja lähinnä tuosta telineestä, mikä ottaa vastaan skannatut arkit, voisi sanoa että olisi kehitettävää. Skanneri kun työntää helpolla pinossa olevia papereita edellään ja sitten tulee kiirus kun skanneri paukuttaa tulemaan arkkia ja itse koittaa hätähätää jotenkin saada pinon pysymään järjestyksessä… Mutta ei juuri haittaa, voishan tohon teipata jonkin taitetun pahvinpalan "stoppariksi" ettei uudet arkit työnnä vanhoja lattialle. Ohjelmistokaan ei ole mikään erityisellä ylpeydellä suunniteltu ja hiottu, mutta tekee ainakin toistaiseksi tosi hyvin sen minkä tekee. Tunnissa skannaa viissataa sivua, kun käy arkit eka läpi ja tsekkaa ettei ole nitojan niittejä ja sellaisia, asettelee irtolaput valmiiksi jne. sitten vaan laite laulamaan.
Viidestä tähdestä neljä ja puoli tähteä.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Laita se skanneri pöydän reunalle tai nosta tasolle pöydällä ja sitten skannerin ”alapuolelle” aski arkkeja varten ja anna arkkien suoraan pudota askiin...Jamac kirjoitti:Jep, hyvältä vaikuttaa! Tuollaiset parituhatta arkkia on nyt tullut skannattua ja lähinnä tuosta telineestä, mikä ottaa vastaan skannatut arkit, voisi sanoa että olisi kehitettävää. Skanneri kun työntää helpolla pinossa olevia papereita edellään ja sitten tulee kiirus kun skanneri paukuttaa tulemaan arkkia ja itse koittaa hätähätää jotenkin saada pinon pysymään järjestyksessä… Mutta ei juuri haittaa, voishan tohon teipata jonkin taitetun pahvinpalan "stoppariksi" ettei uudet arkit työnnä vanhoja lattialle. Ohjelmistokaan ei ole mikään erityisellä ylpeydellä suunniteltu ja hiottu, mutta tekee ainakin toistaiseksi tosi hyvin sen minkä tekee. Tunnissa skannaa viissataa sivua, kun käy arkit eka läpi ja tsekkaa ettei ole nitojan niittejä ja sellaisia, asettelee irtolaput valmiiksi jne. sitten vaan laite laulamaan.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka