WD:n levyt ovat ihan kelpoja. Niistä halvimmista Verbatimeista ja Buffaloista kantsii ehkä pysytellä vähän kauempana. Ja joo, ihan sama mikä levy kunhan se on vähintään yhtä iso kuin koneessa oleva. Jos haluat pelata varman päälle niin ota 1TB mutta väittäisin, että 500GB on riittävä.
Miksi haluat pystyä palaamaan vanhaan käyttikseen? Mikset vain siirtäisi tarpeellisia tietoja suoraan uudelle asennukselle ja sitten heitä loppuja menemään?
Anyway, lyhyesti homma menisi mielestäni fiksuimmin näin:
- Poista ihan kaikki turha roska kuvat/dokumentit/musiikki/lataukset-kansioista mitä olet koneelle itse laittanut, ohjelmista ei tarvitse välittää
- Laita ulkoinen levy kiinni koneeseen ja tee sinne Time Machinella backup
- Käynnistä kone palautustilaan (cmd+R pohjassa käynnistys), tyhjennä Macintosh HD -osio Levytyökalulla ja asenna OS X, lopputuloksena on uusi puhdas asennus
- Kun käyttöönottoapuri kysyy tuodaanko tietoja, valitse Time Machine ja ÄLÄ siirrä ohjelmia, asetuksia äläkä "muita tiedostoja", pelkkä musiikki, kuvat ja dokumentit siis käytännössä
- Asenna uusiksi ne ohjelmat mitä tarvitset ja jatka varmuuskopion tekoa samalle ulkoiselle levylle, jos kaikki olennaiset tiedot ovat takaisin koneella niin voit siinä kohtaa tyhjentää ulkoisen Levytyökalulla
JOS haluat myös sen kloonin (eli siis tuo optio käynnistää nykyisen näköiseen käyttikseen) niin ota tuplasti sisäistä isompi ulkoinen, esim. 1TB. Sitten Levytyökalulla osioit sen kahteen osaan, toiselle puolelle annat Time Machinen tehdä backupin ja toiselle osiolle teet sen kloonin. CCC on ihan OK mutta itse olen kyllä aina tehnyt Levytyökalulla ilman ongelmia vaikka jotkut sitä jostain syystä karsastavat.
gramdel kirjoitti:Hämäräksi jää vain, että mitä tarkoitat muistilla, joka on loppunut, ja ehkä myös mitä resetoinnilla.
Et ilmeisesti puhu kovin hyvin asiakasta?

Muistin loppuminen on yhtä kuin kiintolevy täynnä ja resetointi tarkoittaa puhdasta asennusta.