TFT-näyttöä hankkimassa, apua tarvitaan
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Vuoden Homppulainen 2006
TFT-näyttöä hankkimassa, apua tarvitaan
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
No niin. Hyvin palvellut Sonyn 19" putkinäyttö saa nyt tehdä tilaa n. 20" TFT-näytölle.
Tarjonta on laajaa ja myös hintahaitari. Applen näytöt taitavat olla hieman liian hinnakkaita lompakolle juuri nyt. Näyttö tulisi Dual G4:sen perään ja DTP-työskentelyyn. Siksi värintoiston ja katselukulmien tulisi olla kunnossa.
Eli hakusassa on näyttö joka toistaa värit luotettavasti.
Kiitos etukäteen jo vinkeistä ja ehdotuksista.
Tarjonta on laajaa ja myös hintahaitari. Applen näytöt taitavat olla hieman liian hinnakkaita lompakolle juuri nyt. Näyttö tulisi Dual G4:sen perään ja DTP-työskentelyyn. Siksi värintoiston ja katselukulmien tulisi olla kunnossa.
Eli hakusassa on näyttö joka toistaa värit luotettavasti.
Kiitos etukäteen jo vinkeistä ja ehdotuksista.
-
Re: TFT-näyttöä hankkimassa, apua tarvitaan
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse olen harkinnut LG:n 19,1" paneelia. (Applenkin näytöt käyttävät LG:n tekniikkaa)
Niissä on sekä hinta että laatu kohdallaan...suosittelen ainakin tutkimaan asiaa.
Ja näyttö kannattaa ehdottomasti valita DVI-liitännällä varustettuna, eikä ostaa VGA-liitäntäistä vain halvan hinnan takia...sellainen "säästö" vain kostautuu.
Niissä on sekä hinta että laatu kohdallaan...suosittelen ainakin tutkimaan asiaa.
Ja näyttö kannattaa ehdottomasti valita DVI-liitännällä varustettuna, eikä ostaa VGA-liitäntäistä vain halvan hinnan takia...sellainen "säästö" vain kostautuu.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Kiitos. Käyn katsastamassa LG:n sivuilta hieman noita laitteita.
Kyllä DVI on ollut mielessä koko ajan.
Kyllä DVI on ollut mielessä koko ajan.
-
Viesti Kirjoittaja yartsa »
Murosta poimin linkin 20" näyttöjen arvosteluun trustedreviews.com:ssa. Kolmen kärki tuon testin mukaan olisi Samsung SyncMaster 213T, Iiyama ProLite E511S-B ja ViewSonic VP201s.
Itse pistin eilen tilaukseen sen Applen 20" uuden näytön Varimportista, vaikka sille ei nyt saa sitä 3 vuoden takuuta, niin eiköhän se sen kolme vuotta ainakin kestä *koputtaa puuta*. Toivottavasti tulee laatuyksilö, kun niissäkin (23" lisäksi) tuntuisi olevan pienoisia ongelmia ainakin kalibroinnin suhteen suoraan tehtaalta (valkoinen näkyy pinkkinä ).
Itse pistin eilen tilaukseen sen Applen 20" uuden näytön Varimportista, vaikka sille ei nyt saa sitä 3 vuoden takuuta, niin eiköhän se sen kolme vuotta ainakin kestä *koputtaa puuta*. Toivottavasti tulee laatuyksilö, kun niissäkin (23" lisäksi) tuntuisi olevan pienoisia ongelmia ainakin kalibroinnin suhteen suoraan tehtaalta (valkoinen näkyy pinkkinä ).
Mac Pro | Mac Mini | Air
-
Viesti Kirjoittaja dommiq »
Mulla Formacin 20" kuukauden vanha näyttö. Aivan erinomainen värien toisto duuneissa sekä sopii myös pelaamiseen. Ei ollenkaan huono valinta. http://www.formac.com
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Formacin näytöt ovat varsin laadukkaita, mutta niiden tekniikka on jokseenkin vanhentunutta, eli esim. katselukulmat ovat huonommat kuin vaikkapa uusissa LG:issä...
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Ja tapani mukaan aiheen vierestä... Mistäköhän mahtaa johtua, että DVI-liitäntäisiä näyttöjä on Suomesta todella vaikeeta saada. Itselläni oli vuoden alussa mielessä ostaa kaksi 17" TFT:tä, mutta homma kaatui siihen, että kenelläkään ei ollut sellaisia varastossa ja toimitusajoiksi lupasivat kaikkea kuukauden ja puolen vuoden välillä. Miksi h**vetissä joku ostaa analogisella liitännällä varustetun digitaalisen näytön, kun tietokone kuitenkin tuottaa kuvan digitaalisena. Kaksi turhaa AD/DA muunnosta matkalla ei voi olla vaikuttamatta kuvanlaatuun. No päädyin sitten ostamaan Applen 20" näytön, sen kun sai heti mukaan - enkä ole kyllä katunut. Budjettihan melkein tuplaantui, mutta... No, sama toistui taas kuukausi takaperin kun yritin hommata faijalle uutta näyttöä - 19" TFT:tä tällä kertaa. Faijan firma kun maksoi niin ei tarvinnut sieltä halvimmasta päästä kattella, mutta silti vaivoin löysi näytön, jossa oli DVI-liitäntä. :~Ja näyttö kannattaa ehdottomasti valita DVI-liitännällä varustettuna, eikä ostaa VGA-liitäntäistä vain halvan hinnan takia...sellainen "säästö" vain kostautuu.
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
Töissä mulla on LaCie photon20vision. Olen ollut sihen sangen tyytyväinen. Terävä kuva, todella laaja katselukulma ja molemmat jalustat ovat hyvät. Käytän itse pilarimallia.
Tässä Varimportin juttua aiheesta. Uskallan suositella, jos hinta on sopiva.
Tässä Varimportin juttua aiheesta. Uskallan suositella, jos hinta on sopiva.
-
Viesti Kirjoittaja Micael »
"Miksi h**vetissä joku ostaa analogisella liitännällä varustetun digitaalisen näytön, kun tietokone kuitenkin tuottaa kuvan digitaalisena."
Minä ostin. Syynä hinta ja saatavuus. Ostin siis viime vuoden keväällä 17" TFT-näytön, jonka hinta oli 399€. Siinä ei ollut DVI:tä, mutta kokeiltuani näyttöä liikkeessä paikan päällä vaikutuin kuvan laadusta. Toki kuvanlaatu saattaa olla DVI-liitännäisissä vielä paljon parempi, mutta verratessani tuota analogialiitännäistä 17" TFT-näyttöä vanhaan 17" CRT-näyttööni ero oli yksinkertaisesti valtava! Lisäksi ko. näyttö löytyi suoraan liikkeen hyllystä.. Ja ihan tyytyväinen olen ollut hankintaani, ei mitään valittamista.
Tilanne on tosin muuttunut puolessatoista vuodessa ja jos ostaisin uuden näytön, se tulisi DVI:llä, koska tuo digitaaliliitäntä lienee jo vakiona lähes kaikissa uusissa TFT-näytöissä.
Niin, ja otsikon aiheesta: LG:tä on ainakin kovasti kehuttu. Ja loppujen lopuksi, ei noita näyttöPANEELIN valmistajia kovin montaa ole, joten markkinoilta tuskin löytyy kahtakymmentä tyystin erilaista näyttöä, vaikka näytön kehyksissä niitä eri firmojen logoja onkin..
Minä ostin. Syynä hinta ja saatavuus. Ostin siis viime vuoden keväällä 17" TFT-näytön, jonka hinta oli 399€. Siinä ei ollut DVI:tä, mutta kokeiltuani näyttöä liikkeessä paikan päällä vaikutuin kuvan laadusta. Toki kuvanlaatu saattaa olla DVI-liitännäisissä vielä paljon parempi, mutta verratessani tuota analogialiitännäistä 17" TFT-näyttöä vanhaan 17" CRT-näyttööni ero oli yksinkertaisesti valtava! Lisäksi ko. näyttö löytyi suoraan liikkeen hyllystä.. Ja ihan tyytyväinen olen ollut hankintaani, ei mitään valittamista.
Tilanne on tosin muuttunut puolessatoista vuodessa ja jos ostaisin uuden näytön, se tulisi DVI:llä, koska tuo digitaaliliitäntä lienee jo vakiona lähes kaikissa uusissa TFT-näytöissä.
Niin, ja otsikon aiheesta: LG:tä on ainakin kovasti kehuttu. Ja loppujen lopuksi, ei noita näyttöPANEELIN valmistajia kovin montaa ole, joten markkinoilta tuskin löytyy kahtakymmentä tyystin erilaista näyttöä, vaikka näytön kehyksissä niitä eri firmojen logoja onkin..

-
No, tätä Photonia olen katellut niin DVI:nä kuin analogisenakin, ja on siinä vaan huomattava ero. Samoin olemme verranneet eroa kahdella työasemalla, joista toisen Photon on analogisena ja toisen DVI:nä. Eroa on.
Kuitenkin tämä lätty on niiin paljon parempi kuin aiempi jo ikääntynyt Sonyn putki, että siinä sitä eroa vasta onkin. Ja migreenithän on vähenneet selkeesti. Olin ilmeisesti vähän herkkä sille värinälle, vaikka pyrinkin käyttämään korkeita virkistystaajuuksia.
Sais vaan kotiinkin TFT:n. Taitaa vaan ekana listalla olla se prossukortti ja näyttis Sawtoothiin.
Kuitenkin tämä lätty on niiin paljon parempi kuin aiempi jo ikääntynyt Sonyn putki, että siinä sitä eroa vasta onkin. Ja migreenithän on vähenneet selkeesti. Olin ilmeisesti vähän herkkä sille värinälle, vaikka pyrinkin käyttämään korkeita virkistystaajuuksia.
Sais vaan kotiinkin TFT:n. Taitaa vaan ekana listalla olla se prossukortti ja näyttis Sawtoothiin.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Pistetäänpä tässä sitten vielä aiheesta. Eli kun tässä kävin 19" littunäyttöjä läpi faijan puolesta niin ainakin omaa silmää eniten miellytti Samsungin näytöt. Valitettavasti niitä ei Suomesta DVI-liitännällä tunnu löytyvän, joten kolmen viikon odottelun jälkeen päädyttiin sitten toiseen näyttöön. Mutta jos ei ihan huippunäyttöä hae niin suosittelisin tutustumaan Samsungiin ja jos taas kaipailee parempaa alkaa Applen 20" olemaan jo aika kilpailukykyinen hinnaltaankin. Ja tuo laajakuva on kiva. 

-
Viesti Kirjoittaja dommiq »
Sama homma. Tilasin tuon Formacin DVI:llä ja toimittaja toi kolmesti analogisella liitännällä olevan ruudun, ennenkuin sai DVI:n perille tänne. Kumma juttu...
-
Jep. Tämä Photon tosiaan ei ole laajakuva.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka