MacHuolto oy kokemus
Lähetetty: 28.2.2019 klo 15.37
Heipsan!
En tiedä onko tämä oikea paikka postata mutta en parempaakaan keksinyt
Tarina menee näin:
Huomasin yksi päivä MacBookkini (Retina, Early 2015 13") näytössä merkillisä kulumaa/syövyttymistä ja hetken googlailtuani luin oneglmasta ja kävi ilmi että kyseinen on Applen myöntämä vika Retina sarjan näytöissä ja kulkee nimellä Staingate.
No tuumasta toimeen chättäsin Apple Supportin kanssa ja ohjasivat maksuttomaan huoltoon MacHuolto Oy nimiseen liikeeseen joka on varmastikin monelle tuttu. Heti sisään tultuani huomasin liikeen perällä mainoksia ja tuotteita jotka näyttivät edellisenä päivältä katsoneestani "Retro Apple" videosta kotoisin olevilta. No jaa minkäs teet ja jatkoin tiskille jossa vanhempi korjaaja-ucco kyseli mikä on homman nimi. Selitin näytöstä ja mitä Applen tukihenkilö oli kertonut. Kyseinen mies tutkaili läppäriäni ja selitti että koneen pohjassa olleet kolhut (lähes huomaamattomat) ja nirhauma näytön metallissa näytön alaosassa saattavat johtaa Applelta negatiiviseen takuupäätökseen. No en välittänyt kovin sillä Applen tukihenkilö oli kertonut että "displays with accidental damage" olivat myös takuunalaisia.
Skipataan 5 päivää (viikonloppu + kolme päivää) ja saan tekstiviestin kyseisestä puljusta joka alkaa näin "Kustannusarvio laitteellenne on: 350 euro". Häkellyin suorastaan ja katsoin viestiä uudestaan. Miten näytön korjaaminen(takuuseen) johti tähän kyseiseen summaan? Lähin miltei heti Helsingin Yliopiston kirjastolta kaisaniemestä kohti MacHuoltoa ja soitin heille matkalla. Kuulemma pohjassa olleet kolhut (jotka olivat suunnilleen SSD:n ja RAMin eli emolevyn kohdalla) olivat aiheuttaneet akun paisumisen ja nyt koko topcase tulisi vaihtaa ennenkuin näyttö voidaan vaihtaa. Menin liikeeseen ja pyysin nähdä koneen, paitsi että akun paisuminen oli minimaalista(jonka ymmärrän riskiksi ja korjauksen estoksi Applen policyn mukaan) mutta akussa ei myöskään ollu minkään ulkopuolisen vahingon jälkiä?
Päädyin nappaamaan koneen matkaani ja lähtemään kotiin miettimään asiaa. Päätin huvikseni kysellä asiasta tutuiltani ja entisiltä Apple tekniikoilta ja kaikki olivat sitä mieltä ettei lommoilla voinut olla mitään tekemistä asian kanssa, eikä myöskään akun cycle countilla (noin 400). Päätin aloittaa uuden chatin Applen kanssa ja sovin puhelun seuraavalle aamulle. Aamulla puhuin Applen tukihenkilön kanssa ja hän selitti ettei voi tehdä asialle mitään. Vastakun kerroin että konetta oli huollettu puolitoistavuotta sitten tectorissa jossa lähes koko kone oli laitettu uusiksi kehotti hän soittamaan tectoriin.
Soitin Tectorille hieman myöhemmin ja eräs erittäin mukava herrasmies vastasi ja selitin ongelman. Ennenkuin olin ehtinyt sanoa ongelmaa loppuun hän kertoi näytön korjausohjelmasta(jota MacHuolto ei tehnyt ja myöntyi vasta kun kerroin siite itse. Akkuun päästyäni hän tarkisti korjauksen ja kertoi että ostokuitilla ongelman voi korjata kuluttajasuojan nojalla täysin ilman maksua. maanalaisen paikan hyviä uutisia opiskelijalle jolla hädin tuskin oli varaa ostaa kyseinen kone aikanaan (3 vuotta sitten)
TL;DR MacHuollosta jäi paskat vibat ja arvasin heidän selityksensä olleen täyttä kusetusta. Tector ja Apple tekivät hommansa parhaan mukaan ja kiitän siitä!
En tiedä onko tämä oikea paikka postata mutta en parempaakaan keksinyt
Tarina menee näin:
Huomasin yksi päivä MacBookkini (Retina, Early 2015 13") näytössä merkillisä kulumaa/syövyttymistä ja hetken googlailtuani luin oneglmasta ja kävi ilmi että kyseinen on Applen myöntämä vika Retina sarjan näytöissä ja kulkee nimellä Staingate.
No tuumasta toimeen chättäsin Apple Supportin kanssa ja ohjasivat maksuttomaan huoltoon MacHuolto Oy nimiseen liikeeseen joka on varmastikin monelle tuttu. Heti sisään tultuani huomasin liikeen perällä mainoksia ja tuotteita jotka näyttivät edellisenä päivältä katsoneestani "Retro Apple" videosta kotoisin olevilta. No jaa minkäs teet ja jatkoin tiskille jossa vanhempi korjaaja-ucco kyseli mikä on homman nimi. Selitin näytöstä ja mitä Applen tukihenkilö oli kertonut. Kyseinen mies tutkaili läppäriäni ja selitti että koneen pohjassa olleet kolhut (lähes huomaamattomat) ja nirhauma näytön metallissa näytön alaosassa saattavat johtaa Applelta negatiiviseen takuupäätökseen. No en välittänyt kovin sillä Applen tukihenkilö oli kertonut että "displays with accidental damage" olivat myös takuunalaisia.
Skipataan 5 päivää (viikonloppu + kolme päivää) ja saan tekstiviestin kyseisestä puljusta joka alkaa näin "Kustannusarvio laitteellenne on: 350 euro". Häkellyin suorastaan ja katsoin viestiä uudestaan. Miten näytön korjaaminen(takuuseen) johti tähän kyseiseen summaan? Lähin miltei heti Helsingin Yliopiston kirjastolta kaisaniemestä kohti MacHuoltoa ja soitin heille matkalla. Kuulemma pohjassa olleet kolhut (jotka olivat suunnilleen SSD:n ja RAMin eli emolevyn kohdalla) olivat aiheuttaneet akun paisumisen ja nyt koko topcase tulisi vaihtaa ennenkuin näyttö voidaan vaihtaa. Menin liikeeseen ja pyysin nähdä koneen, paitsi että akun paisuminen oli minimaalista(jonka ymmärrän riskiksi ja korjauksen estoksi Applen policyn mukaan) mutta akussa ei myöskään ollu minkään ulkopuolisen vahingon jälkiä?
Päädyin nappaamaan koneen matkaani ja lähtemään kotiin miettimään asiaa. Päätin huvikseni kysellä asiasta tutuiltani ja entisiltä Apple tekniikoilta ja kaikki olivat sitä mieltä ettei lommoilla voinut olla mitään tekemistä asian kanssa, eikä myöskään akun cycle countilla (noin 400). Päätin aloittaa uuden chatin Applen kanssa ja sovin puhelun seuraavalle aamulle. Aamulla puhuin Applen tukihenkilön kanssa ja hän selitti ettei voi tehdä asialle mitään. Vastakun kerroin että konetta oli huollettu puolitoistavuotta sitten tectorissa jossa lähes koko kone oli laitettu uusiksi kehotti hän soittamaan tectoriin.
Soitin Tectorille hieman myöhemmin ja eräs erittäin mukava herrasmies vastasi ja selitin ongelman. Ennenkuin olin ehtinyt sanoa ongelmaa loppuun hän kertoi näytön korjausohjelmasta(jota MacHuolto ei tehnyt ja myöntyi vasta kun kerroin siite itse. Akkuun päästyäni hän tarkisti korjauksen ja kertoi että ostokuitilla ongelman voi korjata kuluttajasuojan nojalla täysin ilman maksua. maanalaisen paikan hyviä uutisia opiskelijalle jolla hädin tuskin oli varaa ostaa kyseinen kone aikanaan (3 vuotta sitten)
TL;DR MacHuollosta jäi paskat vibat ja arvasin heidän selityksensä olleen täyttä kusetusta. Tector ja Apple tekivät hommansa parhaan mukaan ja kiitän siitä!