Johdottomista näppiksistä ja hiiristä
-
Johdottomista näppiksistä ja hiiristä
Viesti Kirjoittaja Topsi »
1. Mistä Applen langattomat vermeet saa virtaa? Paristoista vai akusta. Voiko akkua vaihtaaa, jne.
2. Kuinka kauan paristot/akut kestää normaalikäytössä / normaalia raskaammassa käytössä?
3. Applen koneen mukana ostaessa näppiksen ja hiiren kohdalla on vaihtoehto, jossa bluetooth-donglen saa mukaan, eli bluetoothia ei tarvis erikseen lisätä?
4. Tuolle Applen langattomalle hiirelle ei välttämättä ole hirveästi käyttöä, sillä olen jo sen verran pahasti tottunut 2-nappiseen rullahiireen. Tilalle pitäisi siis saada langaton rullahiiri. Ongelmaksi kuitenkin muodostuu se, että applen koneen mukana tuputetaan pakostakin tätä omaa hiirtä, mutta kuitenkaan en sitä tarvisi. Ehdotelkaa hyviä rullallisia hiiriä, ja ei tietenkään mitään himokalliita. Onko Applen oma näppis hyvä, vai kannattaako ostaa sekä näppis ja hiiri jostain muualta?
5. Toimiiko langattomat hiiret ja näppikset vielä todella? tarviiko säätää ylimääräistä vai toimiiko kaikki niinkuin pitääkin. Paras olisi että ainoa ero langalliseen olisi johdon puuttuminen.
6. Kertokaa kokemuksianne langattomista näppiksistä/hiiristä.
-
Re: Johdottomista näppiksistä ja hiiristä
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
2. Pari kuukautta
3. iMacciin saa sisäisen Bluetoothin, joka kannattaakin ottaa jos luulee tarvitsevansa.
4. Hiireksi nyt käy mikä vain USB/ Bluetooth hiiri, tosin esim. MX900 ajuri ei tue vielä oikein nappien määritystä. Ja mitä näppikseen tulee, se on suorastaan erinomainen.
5. Toki toimivat. Joissain 3-osapuolen kamoissa voi tosin olla ajurien kanssa temppuilua.
6. Olen käyttänyt Applen langatonta hiirtä, ja todennut sen oikein hyväksi...mutta suosittelen langattomia vehkeitä vain kannettaviin...pöytäkonekäytössä USB-laitteet ovat helpompia ja varmempia.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
2. Näppiksessä mulla nyt ollut samat patterit 4kk, hiiressä menee 1,5kk samoilla.
3. Jos tulee mukana niin ei tarvitse lisätä.
4. MacMicen BT Mouse on aika seksikäs.
5. TOIMII. Ei säätämistä ja vääntämistä.
6. Olen ollut todella tyytyväinen omiin Apple BT-tuotteisiin. Hiiren patterikesto voisi olla parempi.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
-
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ensiapukaappi »
Toinen: joku OH:ssa väitti että BT setin tilatessa kuitenkin tulisi em. ongelman vuoksi johdolliset versiot mukana - ei kai..
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
(a)
-
Viesti Kirjoittaja kerpo »
Pitää olla kyllä päässä vikaa jos ei tämä uusi valkoinen Apple keyboard kelpaa. On meinaan hieno kapistus, maanalaisen paikan hyvännäköinen ja minimalistinen ilmestys. Hyvät näpykät ja tukeva runko, ei natise, ei nitise. Lisäksi mahottoman tehokkaat noi kumitassut, pysyy meinaan pöydällä...
Olin uudesta näppiksestä melkein enemmän liekeissä kuin uudesta koneestani : ) PuuCee puolen näppikset ovat yleensä ihan järkyttäviä halkoja. Pistää huvittamaan niiden muhkea, aaltoileva muotoilu ja ne kymmenet pienet sikinsokin sijoitellut pikanäppäimet joita kukaan ei käytä...
</avautuu>
-
Viesti Kirjoittaja yartsa »
4. Olen ollut tyytyväinen Logitechin MX700 langattomaan, vaikka sen tukiasema viekin koneessa/näytössä yhden USB paikan. Tässä hiiressä on ladattavat patterit ja yksi lataus kestää sellainen 3 päivää vuorokauden ympäri.
5-6. Applen langaton näppis toimii. Asennuksessa ei kestänyt kovinkaan montaa minuuttia ja eikä asetuksiin ole tarvinnut sen jälkeen koskea. Samoin oli tuon MX700:n kanssa. Molemmat ovat toimineet ok.
Sen sijaan MacAllyn bluetooth hiiren kanssa oli suuria ongelmia. Patterit kuluivat vuorokaudessa loppuun ja ennen sitä vuorokautta rupesivat yhteydet pätkimään pahasti eikä Applen bluetooth patchista ollut mitään apua. Hiiressä ei edes ollut on/off nappulaa mistä sen olisi voinut sammuttaa yön ajaksi. Sääli sinänsä hiiri kun oli ihan kätevä kädessä, mutta kun tätä Logitechia on nyt käyttänyt pari kuukautta, niin ei tästä haluaisi luopua.
-
Olisi vain niin älyttömän siisti tuo uusi iMac ilman mitään muita johtoja kuin virtajohto.
Tähän haaveeseen pääsyä hidastaa toinenkin seikka: kaijutinjohto. Olen käsittänyt että "airtunes" eli langaton kaiutinjohto toimii vain iTunesin kanssa eikä muiden ohjelmien kanssa. Pitäisihän niiden kaiuttimien toimia myös peleissä! Korjatkaa jos olen väärässä.
-
Noihin käynnistyksen aikaisiin komentoihin tarvitaan USB näppis ja hiiri (jotka tulevat tietenkin koneen mukana)."Mites se BT näppis toimii, kun pitäisi painaa jotain tiettyä näppäin yhdeistelmää konetta käynnistäessä. Joko se toimii heti koneen käynnistyessä vai tarviiko tähän langallisen version?
Toinen: joku OH:ssa väitti että BT setin tilatessa kuitenkin tulisi em. ongelman vuoksi johdolliset versiot mukana - ei kai.."
Näinhän se on. Tosin mainittakoon, että ovat ne iMacin omatkin kaiuttimet oikein hyvät."Tähän haaveeseen pääsyä hidastaa toinenkin seikka: kaijutinjohto. Olen käsittänyt että "airtunes" eli langaton kaiutinjohto toimii vain iTunesin kanssa eikä muiden ohjelmien kanssa. Pitäisihän niiden kaiuttimien toimia myös peleissä! Korjatkaa jos olen väärässä."
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Aijeesus kun on syötävä:P Pitäisköhän munkin siirtyä SiniHampaaseen...4. MacMicen BT Mouse on aika seksikäs.
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja smirre »
Jos tilaa koneen mukana bluetooth näppiksen & hiiren niin tuleeko siinä vielä mukana usb hiiri ja näppis??? Englanninkielisiä forumeita kun olen selaillut, siellä on moni henkilö sanonut että jos tilaa langattomat ei tavallasia saa mukanaNoihin käynnistyksen aikaisiin komentoihin tarvitaan USB näppis ja hiiri (jotka tulevat tietenkin koneen mukana).
-
Viesti Kirjoittaja ammuu »
-
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Kun koneeni nyt tuli kiintolevyn vaihdosta ja pistin virrat näppikseen kone löysi heti. Ei tarvittu mitään turhia asennuksia (nehän on jo tehty itse järjestelmään). Ei mitään laiteparien yms. muodostusta. AirPorttikin on tosi kätevä. Lennosta vaihdetaan sopivaan verkkoon. Mitäköhän tulevaisuus tuo tullessaan... Langattoman FireWiren ja USB:n toivottavasti. Tosin en tiedä pitäisikö tässä nuorena miehenä vain pelätä ettei liikaa altistu säteilylle.5-6. Applen langaton näppis toimii. Asennuksessa ei kestänyt kovinkaan montaa minuuttia ja eikä asetuksiin ole tarvinnut sen jälkeen koskea.

Hyvin on näppis pelittänyt. BT-hiirtä ei vielä ole...
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
No ehdinkin jo ihmetellä minne iBooker oli palstalta kadonnut. Tervetuloa takaisin:)"Kun koneeni nyt tuli kiintolevyn vaihdosta..."
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja ammuu »
Ei kun saat langallisten tilalle langattomat BT versiot. Eli käytännössä BT hiiri jää "yli".Onko tosiaankin niin tyhmästi, että jos haluan langattoman Applen näppiksen ja hyvän bt-rullahiiren, saan 2 ylimääräistä hiirtä (usb ja bt) ja yhden ylimääräisen näppiksen (usb)??? Muuten siinä ei olis mitään pahaa, mutta niistä joutuu myös maksamaan...
-
Viesti Kirjoittaja iMake »
Onko kokemusta miten paljon tuo hiiren ja näppiksen sammutus käyttöjen välillä vaikuttaa.yartsa kirjoitti: Näppistä ei ole sammutettu yön ajaksi, vaikka tästä virtakytkin löytyy.
Itse sammutan ne aina samalla kun sammutan koneenkin ja joskus tulee mieleen, että onko siitä merkittävää hyötyä.
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Ei ole kokemusta sammuttelusta - on vaan kokemusta sammuttamattomuudesta ja olin hämmästynyt siitä, että akut kestää kuukausia. En siis viitsi sammutella. (Enkä sammuttele tietokonettakaan, korkeintaan laitan tutumaan.)iMake kirjoitti:Onko kokemusta miten paljon tuo hiiren ja näppiksen sammutus käyttöjen välillä vaikuttaa.
Itse sammutan ne aina samalla kun sammutan koneenkin ja joskus tulee mieleen, että onko siitä merkittävää hyötyä.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Näppikselle ainakin täältä ääni.
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja xStr »
Onko muilla positiivisia tai vastaavia kokemuksia näistä BT laitteista, varsinkin kannettavan kanssa.
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka