Joshua.
Apple ja näytönohjaimet
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacinJosh
Apple ja näytönohjaimet
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Mulle väkisin tulee PC mieleen kun katon Apple nykyisiä näytönohjaimia. Eli kaikki on pelkästään ATIa ja NVIDIaa. Olen kyllä ATI fani varsinkin koska se on kotimainen tuote
Eikö kuitenkin Apple voisi periaatteessa tehdä omia GPU:ita, että kuilu Apple ja PC maailman välillä on suurempi? Ymmärrän tietenkin hintakysymyksen että se olisi paljon kalliimpi... Mitä mieltä ollaan?
Joshua.
Joshua.
Mac Pro 5,1 - iPhone SE - iPad Air 2
-
kallekilponen
Re: Apple ja näytönohjaimet
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Miksi ihmeessä??? Kuilun pienentämiseenhän nykyään pyritään.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
Prossa, kovalevyt, muistit, virtalähteet...missä mennee raja? Resourcet on aika rajalliset varmaan tohon kehityspuoleen, joten valmiiks kun saadaan hyvää, niin miksei.
-
Juhani L
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Apple teki Nubus-väylän aikaan omia irrallisina myytäviä näytönohjaimia, mutta PCI-väylään ei enää tehnyt. Kun katsoo Applen historiaan 80-luvun puolesta välistä 90-luvun jälkipuoliskolle, niin ensin tehtiin vaikka mitä ja sitten alkoi fokusointi pelkästään ydinalueisiin: tietsikat, käyttikset ja hupivehkulat (iPodit ja iTunes).
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
MacinJosh
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Niin... missä menee raja? Kuinka pieni siitä kuilusta sitten tulee? Onko meillä kohta PC rautaa (x86, emo, muisti, etc) Applen koteloissa jossa pyörii OS X?
Joshua.
Joshua.
Mac Pro 5,1 - iPhone SE - iPad Air 2
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
=8O Toi on viikon "weirdest feeling" lause!!!! Kotimainen...Heti liehuu sinivalkoinen lippu ajatuksissa jne. jne... Ei osaa ajatella "kotimaista" muutakun suomalaisena tuotteena... Ei noin "voi" sanoa... =8O (h)Olen kyllä ATI fani varsinkin koska se on kotimainen tuote
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Niin kauan kuin RISCissä pysytään, olen tyytyväinen.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Lakiopaalu
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Prossu ja emolevy pysykööt Apple-spesifisinä (prossu vaatiikin oman emonsa).
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että muut komponentit ovat peräisin laatuvalmistajilta; itse asiassa toivoisin virtalähteiden palaavan lähemmäksi ATX-(tai ATX2-) standardia, nyt kun ADC-liittimestä ollaan pääsemässä eroon :-) Kaksi DVI-liitintä minulle, kiitos.
Näytönohjaimet maksaisivat vieläkin enemmän suhteessa PC-puolen ohjaimiin, jos niitä erikseen kehiteltäisiin (nythän ainoa ero näyttiksissä ja kovalevyohjaimissa on Mac-ROM, jonka koodaaminen sekin maksaa :-( )
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että muut komponentit ovat peräisin laatuvalmistajilta; itse asiassa toivoisin virtalähteiden palaavan lähemmäksi ATX-(tai ATX2-) standardia, nyt kun ADC-liittimestä ollaan pääsemässä eroon :-) Kaksi DVI-liitintä minulle, kiitos.
Näytönohjaimet maksaisivat vieläkin enemmän suhteessa PC-puolen ohjaimiin, jos niitä erikseen kehiteltäisiin (nythän ainoa ero näyttiksissä ja kovalevyohjaimissa on Mac-ROM, jonka koodaaminen sekin maksaa :-( )
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
stomi
Viesti Kirjoittaja stomi »
Eikös Apple ensimmäisenä tehnyt kiiho- siis kiihdytetyn näytönohjainen, Mac IIfx-malliin 24GC (Graphics Co-prosessor). Kortilla jauhoi AMD:n Am29000 -prosessori, jolle koko QuickDraw-koodi oli portattu. Vai oliko sellainen Sunin SPARCstation-työasemissa ensin?
Eikös PC-näytönohjaimen, esim. ATI:n voi siirtää Macciin kunhan flashaa rommin Mac-versioksi?
Eikös PC-näytönohjaimen, esim. ATI:n voi siirtää Macciin kunhan flashaa rommin Mac-versioksi?
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka