Joissakin lasertulostin keskusteluissa on esiintynyt Samsung -merkkiset tulostimet ja että ne ovat voittaneet testejä.
Mutta onkos kellään käytännön kokemuksia esim. ML-1710P mallista (mv-tulostin) tai väritulostimesta CLP-500 tms??
Mustekaseteista ja niiden hinnoista ei löydy tietoa mbnetin hintaseurannasta eikä usean verkkokaupan listoiltakaan. Eli onkohan ne vaikeasaantisia?
Samsung lasertulostin kokemuksia?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Samsung lasertulostin kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja hazardi »
-
Re: Samsung lasertulostin kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Ainakin ne Samsungit, mitkä mulla on tullut vastaan on ollut Windows-only. Värikasetteja on luultavasti vaikeampi löytää, kun yleisempiin merkkeihin.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Samsungilla on montakin Mac OS X yhteensopivaa tulostinta. Olen ilmeisen ennakkoluuloinen persoona kun mielessäni Samsungista tulee mieleen lähinnä halpa telkkari. Mielikuva voi olla täysin väärä.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja juhuusko »
Samsungin tulostimista ei ole kokemusta. Merkkinä mieleen
minullakin aiemmin tuli halpis telkkarit. Nyt viime vuosina
olen törmännyt Samsungin kiintolevyihin puucee puolella
enkä ainakaan ole havainnut ihmeempää laatueroa muihin
merkkeihin, ehkä päinvastoin ...
-J-
minullakin aiemmin tuli halpis telkkarit. Nyt viime vuosina
olen törmännyt Samsungin kiintolevyihin puucee puolella
enkä ainakaan ole havainnut ihmeempää laatueroa muihin
merkkeihin, ehkä päinvastoin ...
-J-
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Samsung tekee ihan hyvää kamaa nykyään. Esim nuo kiintolevyt on hyviä ja hiljaisia ja vielä pitkällä 36kk takuulla. Puhelimissakin Samsung peittoaa "kotimaisen" Big N:n vaikka tekniikan maailma mitä sanoisi.
Eikä noita uusia värikasetteja kannata kaupasta käydä ostamassa vaan kannattaa käydä uudelleen täyttämässä liikkeessä niin pääsee puolet halvemmalla ja laatu on edelleenkin hyvää.
Eikä noita uusia värikasetteja kannata kaupasta käydä ostamassa vaan kannattaa käydä uudelleen täyttämässä liikkeessä niin pääsee puolet halvemmalla ja laatu on edelleenkin hyvää.
"Valo tunnelin päässä on sammutettu kustannussyistä"
-
Viesti Kirjoittaja ppp »
Ostin helmikuussa koneen iMac lamppumalli ja mv lasertulostimen Samsung ML-2151N. Aluksi oli vaikeuksia, kun tulostuksen jälkeen tulostettava tiedosto jäi jonoon ja tulostui uudelleen seuraavan tulostuksen yhteydessä, ellen muistanut sitä eri käskyllä poistaa. Valitin asiasta Samsungiin ja sain kehotuksia hakea uusi ajuri, mikä ei auttanut. Mutta sitten ongelma yllättäen katosi, kun ilmestyi Pantterin uusi versio (muistaakseni 10.3.4). Sen jälkeen on tulostin toiminut hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja hazardi »
Pari päivää Samsung ML-1710P on ollut käytössä. Alussa oli usko mennä tulostimen ajureiden asennuksen kanssa.
OS X 10.3.6 ja Samsungin sivuilta uusimmat ajurit. Mukana tulevalla cd:llä ajurit vain OS9:lle! Manuskassa tosiaankin kehotettiin OS X 10.x.x järjestelmille hakemaan apua netistä.
Uusimmat ajurit ovat itseasiassa beta-versiot (v2.5) 10.3.x:lle ja readme:ssä luki mm.
"There could be a problem when you add your printer at first time after installing the driver.
This problem is due to the bug of Print Center of Mac OS X."
Asensin ajurit ja poistin ja boottasin (kuten kehotettiin) ja asensin ajurit...ei löydy uutta kirjoitinta...monta helkkarin kertaa.
Pari kertaa tuli myös ilmoitus, että uusia tulostimia löytyi USB:n takaa, "haluatko päivittää näytön?" kysymyksen ja "ok" vastauksen jälkeen mitään ei tapahtunut.
Sitten kun jo olin aivan kiehumispisteessä niin kas tulostin löytyi ja homma alkoi pelaamaan.
Meteli on melkoinen kun tulostin lämpenee ja alkaa tulostus. Siitä tulee miinusta. Sekä siitä, että paperikaukalo on AVONAINEN takapuolelta! Pölyhiukkaset juhlivat ja riemuitsevat kun pääsevät vapaasti pölyttämään tulostimen.
Tulostusjälki on kyllä kyllin hyvää valokuvastakin, ainakin omaan käyttöön. Tällainen mielipide on tällähetkellä, toivottavasti ei tarvitse muuttaa mielipidettä
OS X 10.3.6 ja Samsungin sivuilta uusimmat ajurit. Mukana tulevalla cd:llä ajurit vain OS9:lle! Manuskassa tosiaankin kehotettiin OS X 10.x.x järjestelmille hakemaan apua netistä.
Uusimmat ajurit ovat itseasiassa beta-versiot (v2.5) 10.3.x:lle ja readme:ssä luki mm.
"There could be a problem when you add your printer at first time after installing the driver.
This problem is due to the bug of Print Center of Mac OS X."
Asensin ajurit ja poistin ja boottasin (kuten kehotettiin) ja asensin ajurit...ei löydy uutta kirjoitinta...monta helkkarin kertaa.
Pari kertaa tuli myös ilmoitus, että uusia tulostimia löytyi USB:n takaa, "haluatko päivittää näytön?" kysymyksen ja "ok" vastauksen jälkeen mitään ei tapahtunut.
Sitten kun jo olin aivan kiehumispisteessä niin kas tulostin löytyi ja homma alkoi pelaamaan.
Meteli on melkoinen kun tulostin lämpenee ja alkaa tulostus. Siitä tulee miinusta. Sekä siitä, että paperikaukalo on AVONAINEN takapuolelta! Pölyhiukkaset juhlivat ja riemuitsevat kun pääsevät vapaasti pölyttämään tulostimen.
Tulostusjälki on kyllä kyllin hyvää valokuvastakin, ainakin omaan käyttöön. Tällainen mielipide on tällähetkellä, toivottavasti ei tarvitse muuttaa mielipidettä

-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Meillä on ollut kotona käytössä pari vuotta ML-1210 ilman pienintäkään ongelmaa, myös X:n ajurit
toimivat hyvin ja laite on riittävän halpa käyttää Inkjettijen rinnalle yksinkertaisiin tulostuksiin.
L. Sippu
toimivat hyvin ja laite on riittävän halpa käyttää Inkjettijen rinnalle yksinkertaisiin tulostuksiin.
L. Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
-
Viesti Kirjoittaja jkyynara »
Laitetaanpa nyt sitte kokemuksia tuosta värilaserista kun sitä ei vielä kukaan ole kommentoinut. Eli ensinnä täytyy todeta että sitä ei ole käytetty macilla, ainoastaan pc:llä.
Kuitenkin kokonaisuutena tuo laite on mielestäni ihan pätevä hintaisekseen. (Vertaan itse koulun 5000 euron a3 HP:hen) Eli tuohon toiseen verrattuna tulostuslaatu ei ole merkittävästi erilainen ja nopeuskin on kohtalainen. Äänekäs tuo hieman on mutta niinhän ne varmaan kaikki, MB:n mukaan kuitenkin luokkansa hiljaisin. Mustekasetteja kyllä saa siinä missä tulostimiakin mutta muistaakseni kierros uutta mustetta maksaa yli 500 euroa eli siihen kannattaa varautua hyvissä ajoin. (Mielenkiintoista sinänsä että koko laite maksaa uutena ~400 e)
Mutta itse olen tyytyväinen ostokseen. Mainitsen tässä nyt vielä että tämän vuoden Maata Näkyvissä -festareiden kulkupasseista suurin osa tulostettiin tällä laitteella ja hyvin palveli ainakin siinä tehtävässä...
Kuitenkin kokonaisuutena tuo laite on mielestäni ihan pätevä hintaisekseen. (Vertaan itse koulun 5000 euron a3 HP:hen) Eli tuohon toiseen verrattuna tulostuslaatu ei ole merkittävästi erilainen ja nopeuskin on kohtalainen. Äänekäs tuo hieman on mutta niinhän ne varmaan kaikki, MB:n mukaan kuitenkin luokkansa hiljaisin. Mustekasetteja kyllä saa siinä missä tulostimiakin mutta muistaakseni kierros uutta mustetta maksaa yli 500 euroa eli siihen kannattaa varautua hyvissä ajoin. (Mielenkiintoista sinänsä että koko laite maksaa uutena ~400 e)
Mutta itse olen tyytyväinen ostokseen. Mainitsen tässä nyt vielä että tämän vuoden Maata Näkyvissä -festareiden kulkupasseista suurin osa tulostettiin tällä laitteella ja hyvin palveli ainakin siinä tehtävässä...
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka