Airport Express
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
22 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airport Express
Viesti Kirjoittaja möyry »
Haluaisin tai itse asiassa äitini, jonka käännytin mac-käyttäjäksi, haluaisi langattomasti surffailla netissä ja onharkinnut airport expressiä.
ELI siihen siis ilmeisesti tarvitaan myös ADSL-modeemi? Katselin noita nettimyymälöitä ja monessa oli myynnissä myös langaton ADSL-modeemi. Kumpi olisi siis parempi tuo ADSL-modeemi+ airport express vai langaton ADSL-modeemi?
ELI siihen siis ilmeisesti tarvitaan myös ADSL-modeemi? Katselin noita nettimyymälöitä ja monessa oli myynnissä myös langaton ADSL-modeemi. Kumpi olisi siis parempi tuo ADSL-modeemi+ airport express vai langaton ADSL-modeemi?
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Yhden Expressin omistajana mahdottoman tyytyväinen myös!!masa kirjoitti:Itse kallistuisin Adsl modeemi + AirportExpress. AP:llä voi jakaa tulostimen ja musiikin vaivattomasti, ja jos ukkonen särkee modeemin niin tod.näk. AP pelaa edelleen.. Itsellä 2:ssa paikassa AirportExpress. Tyytyväinen olen..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Suositan!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Toimii, jos stereot on puhelinpistokkeen lähellä. Liittymän kylkiäisenä saamani WLAN-modeemi (Zyxel) on toiminut oikein hyvin. Onpahan yksi laite vähemmän, vaikkei AP kovin iso olekaan.masa kirjoitti:Itse kallistuisin Adsl modeemi + AirportExpress. AP:llä voi jakaa tulostimen ja musiikin vaivattomasti, ja jos ukkonen särkee modeemin niin tod.näk. AP pelaa edelleen.. Itsellä 2:ssa paikassa AirportExpress. Tyytyväinen olen..
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
-
Re: Airport Express
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Pitäis oikein laskea montako Airport Expressiä on tullut ostettua ja asennettua. Eikä pahaa sanaa ole sanottavana. Suosittelen.möyry kirjoitti:Haluaisin tai itse asiassa äitini, jonka käännytin mac-käyttäjäksi, haluaisi langattomasti surffailla netissä ja onharkinnut airport expressiä.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
No kertokaa nyt tällekin tyhmälle, mitä eroa on Airport Expressillä ja Airport Base Stationilla. Mulla on ihan tavallinen ADSL-modeemi, jossa on neljälle koneelle ethernet-piuhan paikka. iMacissä ei ole mitään langatonta verkkoa tai edes mitään Airport-juttuja. Jos nyt haluaisin käyttää uutta MacBookiani langattomasti, niin mitä mun pitäisi ostaa: tuo base-asema ja tökätä se kiinni adsl-modeemiin vai tuo Airport Express?
Mä olen näitä AP-keskusteluja pitkään seurannut, mutta mulle ei kyllä tuo asia ole valjennut ollenkaan.
Mä olen näitä AP-keskusteluja pitkään seurannut, mutta mulle ei kyllä tuo asia ole valjennut ollenkaan.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Mitä ihmettä , voiko olla mahdollista, ettei sun koneessa sitä Airporttia ole?MacAntti kirjoitti:No kertokaa nyt tällekin tyhmälle, mitä eroa on Airport Expressillä ja Airport Base Stationilla. Mulla on ihan tavallinen ADSL-modeemi, jossa on neljälle koneelle ethernet-piuhan paikka. iMacissä ei ole mitään langatonta verkkoa tai edes mitään Airport-juttuja. Jos nyt haluaisin käyttää uutta MacBookiani langattomasti, niin mitä mun pitäisi ostaa: tuo base-asema ja tökätä se kiinni adsl-modeemiin vai tuo Airport Express?
Mulla rev.C ja siinä se on alusta asti ollut. Täällä samanlainen ADSL-modeemi, johon tökkäsin sen Expressin(kaapelilla ) .Sitten tämä jumalainen kone haki itse sen Expressin ja laitoin verkolle nimen ja salasanan, sekä taisin vielä sille Expressillekin nimmarit pitää. Stereot ovat fyysisesti lähellä, joten kaapelia sinne Expressistä ,ja tietsikan musiikki toistuu kauniisti stereoista!
Herrakkeen PC liittyi kivuttomasti verkkoon, kun sai tunnukseni. Lisäksi oma PC on kaapelilla siihen ADSL:ään liitettynä. Homma pelaa kuin se junan vessa ENNEN(viittaan huomioihin nykyisistä semmoisista)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Sitten vielä, juuri hankkimani ihanuus, Noksun N80:kin saa loistavasti yhteyden tähän Expressin välittämään verkkoon

Viimeksi muokannut amanita, 19.6.2006 klo 7.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Nuo ovat samassa paketissa, virallinen nimitys lienee AirPort Express Base Station with AirTunes, joka on siis fyysisesti yksi palikka. Vai saakos noita jotenkin erikseenkin?MacAntti kirjoitti:No kertokaa nyt tällekin tyhmälle, mitä eroa on Airport Expressillä ja Airport Base Stationilla..
-
Viesti Kirjoittaja vom »
Kysyjä tarkoittanee Airport Extremeä? ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
MacBook Pro 17" | 2.3 GHz i7 | 16 GB | 500GB SSD
MacBook Pro 15" | 2.5 GHz i7 | 16 GB | 500GB SSD
MacBook Pro 15" | 2.5 GHz i7 | 16 GB | 500GB SSD
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Airport Extreme on laajemmille verkoille tarkoitetu Applen tukiasema. Siinä on mm. kaksi ethernetporttia, toinen WAN ja toinen LAN käyttöön. Se myös tukee useampia asiakaskoneita yhtä aikaa, oliko se nyt jotain 50. Siinä on USB portti tulostimelle mutta ei Audio-out liitäntää.matteus/2 kirjoitti:Nuo ovat samassa paketissa, virallinen nimitys lienee AirPort Express Base Station with AirTunes, joka on siis fyysisesti yksi palikka. Vai saakos noita jotenkin erikseenkin?MacAntti kirjoitti:No kertokaa nyt tällekin tyhmälle, mitä eroa on Airport Expressillä ja Airport Base Stationilla..
Airport Express on pieni ja kätevä tukiasema, jossa on USB portti sekä tämä Audio-out, joten sillä saa musiikin soimaan langattomasti. Se tukee suunnilleen 15 yhtäaikaista asiakaskonetta. Siinä ei ole kuin yksi ethernet-portti. Express on myös niin pienikokoinen, että se on helppo ottaa vaikka mukaan matkalle ja käyttää esim hotellissa. Siihen saa tätä tarkoitusta varten tallennettua useammat asetukset, joten esim. kotona ja töissä voi olla omat asetukset käytössä.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Höpö höpömatteus/2 kirjoitti:Sori offtopic, mutta mökillä pitää kyllä kuunnella vain Iskelmää ja Novaa!Erño kirjoitti:Minäkin ylistän Expressiä! Mahtava vekotin. Mökillä expressin avulla joku 50-luvun radio toistaa hyvällä laadulla iTunesin biisejä.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
No nyt on mullakin langaton verkko. Tuo Airport Express on kyllä todella helppo ottaa käyttöön ja onhan se tän MacBookin kanssa kätevää, kun ei tarvii pitää piuhoissa. 8)
Yksi kysymys olisi: Mistä sen näkisi, jos joku käyttäisi mun langatonta verkkoani? Ja tallentuuko esim. yhteyskokeilut sun muut koputukset jonnekin lokiin?
Yksi kysymys olisi: Mistä sen näkisi, jos joku käyttäisi mun langatonta verkkoani? Ja tallentuuko esim. yhteyskokeilut sun muut koputukset jonnekin lokiin?
-
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Expressissä varmaan näkyy DHCP-lista jossain päin, jossa on kaikki IP-osoitteet, jotka laite on verkkoon liittyneille koneille jakanut. Saattahan siellä tietty joku lokikin olla, mutta meikä ei siitä tiedä mitään, kun minulla on vain "normaaleja" reitittimiä.MacAntti kirjoitti:No nyt on mullakin langaton verkko. Tuo Airport Express on kyllä todella helppo ottaa käyttöön ja onhan se tän MacBookin kanssa kätevää, kun ei tarvii pitää piuhoissa. 8)
Pistä nyt kuitenkin se suojaus päälle. Vähintääkin WEP128.
-
-
Viesti Kirjoittaja aldur »
Tottakai.Gleb kirjoitti:Voinko määritellä AirPort Expressille kiinteän IP:n ja muut tarvittavat asetukset?
Otin kuvaruutukaappauksen Expressin asetuksista, kuva löytyy täältä:
http://www.vesihiisi.org/~tm/airportadmin_internet.jpg
-
-
22 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka