Mikä TV-palikka macciin?
-
Mikä TV-palikka macciin?
Viesti Kirjoittaja mcbook »
-
Re: Mikä TV-palikka macciin?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä olen koko kesän katsellut telkkaria mökillä Miglian TVminillä, tällä 17 tuuma Powerbookilla. Loistava ratkaisu. Ja syksyn aikana, viimeistään jouluksi, kotiin tulee myös Elgaton EyeTV 610, kaapeliverkkoon.mcbook kirjoitti:Nyt on kiinnostus herännyt TV katselemiseen macissa. Ideana olisi löytää mahdollisimman toimiva ja samalla mobiili digi-tv -viritin. En hirveästi ole perehtynyt näihin erilaisiin tapoihin vastaanottaa kuvaa, joten jos voisitte hieman valaista asian tiimoilta. Tarkoitus olisi katsella TV:tä macbookin näytöltä..
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Halpoja pikkupalikoita on oikeastaan kaksi: Migila TVMini ja Elgaton vastaava (olikohan se DTT tms?). Jos kämpässäsi ei ole kaapelia, valitse noista toinen. Itse ostin Migilan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mukana tulee myös oma (monipuolisempi kuin Applen Remote) kaukosäädin.
-
Re: Mikä TV-palikka macciin?
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Onko teillä mökillä antennipiiska katolla vai miten olet saanut sen näkymään?MacFinn kirjoitti: Minä olen koko kesän katsellut telkkaria mökillä Miglian TVminillä, tällä 17 tuuma Powerbookilla. Loistava ratkaisu.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja power »
The evil weasel kirjoitti:Onko kenelläkään suositella palikkaa joka toimii kaapeliverkossa? Olen yrittänyt etsiä sellaista mutta taidan olla vain puusilmä kun ei ole kohdalle osunut
Samassa threadissa jonkin verran ylempänä Mac Finn kirjoitti:Minä olen koko kesän katsellut telkkaria mökillä Miglian TVminillä, tällä 17 tuuma Powerbookilla. Loistava ratkaisu. Ja syksyn aikana, viimeistään jouluksi, kotiin tulee myös Elgaton EyeTV 610, kaapeliverkkoon.
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Elgato Eyetv 610 ei ole palikka eikä pulikka, vaan isompi ja kalliimpi laatikko.power kirjoitti:The evil weasel kirjoitti:Onko kenelläkään suositella palikkaa joka toimii kaapeliverkossa? Olen yrittänyt etsiä sellaista mutta taidan olla vain puusilmä kun ei ole kohdalle osunutSamassa threadissa jonkin verran ylempänä Mac Finn kirjoitti:Minä olen koko kesän katsellut telkkaria mökillä Miglian TVminillä, tällä 17 tuuma Powerbookilla. Loistava ratkaisu. Ja syksyn aikana, viimeistään jouluksi, kotiin tulee myös Elgaton EyeTV 610, kaapeliverkkoon.
Elgaton uusi Eyetv Hybrid on palikka/pulikka, jolla näkee sekä kaapelista että taivaalta. Ei kokemuksia tästä hybridistä, taivaspulikka (DTT Stick) toimii mukavasti, jos on hyvät lähetysvirrat.
-
-
Höpön pöpön, Hybrid yhdistää analogisen ja digitaalisen, antenniverkkoon. Ei tue kaapeliverkkoa.wanders kirjoitti:
Elgaton uusi Eyetv Hybrid on palikka/pulikka, jolla näkee sekä kaapelista että taivaalta. Ei kokemuksia tästä hybridistä, taivaspulikka (DTT Stick) toimii mukavasti, jos on hyvät lähetysvirrat.
Ja miksi ihmeessä enää ostaa analogista TV korttia kun ei ole vuottakaan lähetysten loppumiseen?
-
Viesti Kirjoittaja Manakin »
-Mites jos tahtoo pelata konsoleita macissa (imac 24", 2.33ghz, 2Gb, 7600 256mb), katsoa ja nauhoittaa lähes pakkaamattomana (no ainakin tosi hyvällä laadulla) digi-tvtä niin mikä palikka ois paras?
-Mulla on nyt normaali telkkariin ihan tavallisella antennilla (koaksaali) tuleva signaali mutta htv:n kanavapaketti näkyy eli on ilmeisesti liitetty helsingin kaapeliverkkoon (kai?). Yritin elgaton sivuilta opiskella ja hämärä mielikuva jäi, että eyetv 250 tai eyetv hybrid ois ne parhaat vaihtoehdot (?) mutta varma en ole. Miten noi kaks muuten eroo käytännössä?
-Saako hybridiin kunnon kaukosäädintä?
-Mitä noi dtt ja dvb-c ym on, mikä koskettaa suomalaista digitv:n katsojaa?
-Näkyyhän digitaalista signaalia vastaanottavan eyetv -tuotteen kautta kaikki suomen ilmaiset digi-tv kanavat kuten voice (kai se on ilmainen?) ilman erillistä digi-boxia?
-Tosta pelaamisesta, onko kellään kokemusta miten esim ps2 xbox tai xbox360 käyttäytyy macin ja eyetvn kautta pelattuna? Kun tuo näyttö on aika iso ja resot valtavat niin miltä kuva näyttää? Ja hidastaako eyetv konsoli pelaamista?
-Miten toi nauhoittaminen, pystyykö esim tuolla mun kokoonpanolla nauhoittamaan parhaalla laadulla kun jommassa kummassa palikassa sanottiin, että nauhoitus käyttää mäcciä ja riippuu siksi koneen tehoista? Pystyykö käytännössä tekee mitään muuta samalla kun nauhoittaa vai viekö kaikki mehut?
-Onko tuon digipalikan kautta mahdollista nähdä ohjelmavalikkoa niin kuin normaali digiboxin kautta katsottaessa?
Kiitoksia tosi paljon jo ennakkoon!

-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
Ai miksi lähettää? No siksi, että DVB-C laitteiden tarjonta on ja pysyy hyvin suppeana. Suomi on Tanskan ohella "kaapeli-tv-maa", muualla Euroopassa kaapeliverkkojan on huomattavasti harvemmassa. Kun laittavat sinne kaapeliverkkoonsa DVB-C signaalin lisäksi tuon DVB-T signaalin, laajenee laitetarjonta huomattavasti!
- Jasca -
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
Digi-TV nauhoitus toimii kaikilla EyeTV:n tukemilla laitteilla, hyvällä laadulla eli sitä saat mitä digikanavaan toisesta päästä pukataan.
Tuo Elgaton EyeTV 610 on edelleen ainoa toimiva malli kaapeliverkkoon.
Hybridiä ei kannata ostaa, sehän on puoliksi analoginen ja analogiset lähetyksethän loppuvat alta vuodessa.
Kaikkiin saa kaukosäätimen, jotkut toimivat myös Applen remotella.
DVB-C tarkoittaa kaapeliverkkoa. Ja DTT antenniverkkoa.
Mun pojan iBook (800 MHz) nauhoittaa vaivatta. Ja silti on muutenkin käytettävissä. Sun iMacissa EyeTV:n käyntiä ei edes huomaa.
Ohjelmavalikko on käytettävissä ja ainahan on myös Ohjelmaopas X.
Meillä on kaksi Miglia TVminiä, Toimivat oikein hyvin, mutta eivät siis kaapeliverkossa.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
En ole syvällisesti asiaan jaksanut perehtyä, kun en konsolia omista, mutta käsittääkseni EyeTV Hybridillä sen saa näkymään iMacissä. Ainakin tämän dokumentaation mukaan.MacFinn kirjoitti:Konsolia tuskin saa iMacciin kiinni.
-
Viesti Kirjoittaja ATomiH »

Kun tuo digi-tv nyt on pakko hommata, niin ajattelin että jos hommaisi macciin ton palikan ja sitten vaikka tv-outin kanssa kattelisi telkkarista. Vai meneekö niin hankalaksi ettei jaksa kattoa telkkaria

-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Wanhaa tietoo.. Welholla oli T-signaalikin verkossa 1.8 asti, jonka jälkeen muutti taajuuksia eikä oo enää.. Eikä itseasiassa tuukkaan..Jasca kirjoitti:Kuulin tuossa huhua, että ainakin Welho lähettäisi tätä nykyä kaapeliverkossaan myös terrestrial-signaalia = DVB-T vastaanottimet toimii!
Ai miksi lähettää? No siksi, että DVB-C laitteiden tarjonta on ja pysyy hyvin suppeana. Suomi on Tanskan ohella "kaapeli-tv-maa", muualla Euroopassa kaapeliverkkojan on huomattavasti harvemmassa. Kun laittavat sinne kaapeliverkkoonsa DVB-C signaalin lisäksi tuon DVB-T signaalin, laajenee laitetarjonta huomattavasti!
- Jasca -
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
-
Viesti Kirjoittaja pasimus »
Mutta ongelma on se että asun Helsingissä kerrostalossa enkä kovin korkealla, vaan kolmannessa kerroksessa. Tolla omalla antennilla ei näy yhtään mitään kanavia asunnossani, ja meinasinkin jo palauttaa koko laitteen. Kunnes huvikseni testasi pistää televisiostani antennin johdon kiinni hybridiini (welhon kaapelissa kiinni...) ja ihme tapahtui! signaalit olivat heti 100% ja kuva täydellinen! Ainoa miinus että vain ylen kanavat näkyvät ja radiot kuuluvat. Mutta pääasiassa sitä tuleekin teemaa yms katsottua. Oiskohan sitten kuitenkin niin että Welho edelleen lähettää tuota antenni signaalia myös kaapelissa? vai mistä voi johtua että kanavat näkyy?
Kokeilin vielä kaverini luona samaa kapistusta hieman paremmin näköaloin olevassa asunnossa ja samantien se löysi kaikki ilmaiset kanavat ja hyvin pelitti.
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka