Langattomasti nettiin ympäri Suomea Macbookilla?
-
Langattomasti nettiin ympäri Suomea Macbookilla?
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
saako macbookeihin semmoista langatonta nettiä, jolla pääsee nettiin missä päin tahansa Suomea? Paljonko mahtaa kustantaa.
-
tälläinen palvelu löytyi. Onko ompun käyttäjilä kokemusta?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Rajaton nopea mobiilidata maksaa 29,90 juroo kuukaudessa Elisalla.
Data kulkee 384kbit/s.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Macbook Prossa taas on korttipaikka mutta se on uudempaa standardia enkä ole varma onko siihen vielä olemassa modemikorttia.
Tietysti 3G puhelin käy modemista ja BT yhteydellä Macbookiin kiinni. Nehän kyllä toimii. Mutta on EDGE yhteys, Nokia 6021:n kautta, hinta 16,67 /kk. Eli 3G:tä hitaampi, hyvin toimii.
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
Itse olen myös miettiny MacBook + bluetooth-kännykkä -nettikaistaa, joten kaikki kokemukset tuon pohjalta ovat tervetulleita. Pätkiikö pahasti esim. junassa?MacFinn kirjoitti:Tuo taitaa olla PCMCIA korttiin perustuva homma. Ja Macbookissa ei ole korttipaikkaa, joten se siitä.
Macbook Prossa taas on korttipaikka mutta se on uudempaa standardia enkä ole varma onko siihen vielä olemassa modemikorttia.
Tietysti 3G puhelin käy modemista ja BT yhteydellä Macbookiin kiinni. Nehän kyllä toimii. Mutta on EDGE yhteys, Nokia 6021:n kautta, hinta 16,67 /kk. Eli 3G:tä hitaampi, hyvin toimii.
-
Viesti Kirjoittaja Never-mind »
-
- Ylläpitäjä
Liikkuvassa autossa oon kokeillut, tosin en kovin pitkää matkaa. Ei minkäänlaisia ongelmia!!jukos kirjoitti: Itse olen myös miettiny MacBook + bluetooth-kännykkä -nettikaistaa, joten kaikki kokemukset tuon pohjalta ovat tervetulleita. Pätkiikö pahasti esim. junassa?
Oma puhelimeni on Noksun N80.
-
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
Ei pahan hintanen. Mutta tuo ilmeisesti vaatii saunalahden kännyliittymän, jotta saa noin halvalla. Normisti tais olla 20€/kk. Elisallahan näyttää olevan myös parin kympin hintainen kuukausimaksu. Tietääkö joku vielä halvempaa kiinteähintaista ratkaisua?Never-mind kirjoitti:...Itsellä on saunalahden dataetu: 128kbit/s ja rajottamaton datansiirron määrä 10e/kk.
-
-
Viesti Kirjoittaja Loopy »
3G, GRPS, joku muu, mikä?amanita kirjoitti:Liikkuvassa autossa oon kokeillut, tosin en kovin pitkää matkaa. Ei minkäänlaisia ongelmia!! Oma puhelimeni on Noksun N80.
3G, GRPS, joku muu, mikä?MacFinn kirjoitti:Tuosta junasta voi sanoa sen verran, että paikallisjunassa ei juurikaan kenttää, intercityssä enemmän ja pendolinossa parhaiten. Esim Tampere-Helsinki väli on ongelmallinen. Sen sijaan Oulu-Rovaniemi välillä yhteys ei katkea oikeastaan ollenkaan.
-
- Ylläpitäjä
Puhelimessa kyllä 3G mutta matkalla ei sitä mahdollisuutta, vaan GPRS toiminnassa. Puhelinhan reagoi automaattisesti tarjolla olevaan parhaaseen yhteyteen. Vain suurien kaupunkien lähistöllä toimii 3G.Loopy kirjoitti:3G, GRPS, joku muu, mikä?amanita kirjoitti:Liikkuvassa autossa oon kokeillut, tosin en kovin pitkää matkaa. Ei minkäänlaisia ongelmia!! Oma puhelimeni on Noksun N80.
3G, GRPS, joku muu, mikä?MacFinn kirjoitti:Tuosta junasta voi sanoa sen verran, että paikallisjunassa ei juurikaan kenttää, intercityssä enemmän ja pendolinossa parhaiten. Esim Tampere-Helsinki väli on ongelmallinen. Sen sijaan Oulu-Rovaniemi välillä yhteys ei katkea oikeastaan ollenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Loopy »
Taitaa valtakunnallinen WLAN olla nopeammin pystyssä kuin koko maan kattava 3G verkko. Tai vähintäänkin niillä alueilla jossa toimii 3G on ilmainen WLAN koko kaupungin alueella.amanita kirjoitti:Puhelimessa kyllä 3G mutta matkalla ei sitä mahdollisuutta, vaan GPRS toiminnassa. Puhelinhan reagoi automaattisesti tarjolla olevaan parhaaseen yhteyteen. Vain suurien kaupunkien lähistöllä toimii 3G.

Tarttis kait kilpailuttaa noi operaattorit uudemman kerran. Mun nykyinen puhelin (SE P800) alkaa olemaan käyttöikänsä päässä. Tosin kun on kosketusnäyttöön tottunut ja siihen ihastuttavaan pikku rullaan puhelimen kyljessä, ei haluaisi tyytyä muuhun kuin P990i:n. Hyvissä hinnoissa vaan tuo puhelin.
Toisaalta mä en matkusta niin paljoa, että olisi tarvetta "modeemille" tai muuten esmes IRC:n tai MSN:n käytölle puhelimen kautta. Olisihan se näppärä olla olemassa, mutta tuleeko tuo sitten liian kalliiksi.
Kytkypuhelinta en ole ajatellut hankkia. Puhelukulut kun minulla ovat noin 12e/kk ei ole järkeä ottaa puhelupakettia joka on liki puolet kalliimpi kuukautta kohden. Vastaavasti eteen ei ole tullut omasta mielestäni hyvällä datapaketilla olevaa liittymää.
Nii, operaattorina on tällä hetkellä DNA.
-
Viesti Kirjoittaja ukir85 »
-
Viesti Kirjoittaja mestari hiltunen »

-
Viesti Kirjoittaja JHA »
IC-vaunuissahan on osassa vaunua GSM-vahvistimet jolloin kuuluvuus riippunee kokonaan paikasta missä istuu.MacFinn kirjoitti:Tuosta junasta voi sanoa sen verran, että paikallisjunassa ei juurikaan kenttää, intercityssä enemmän ja pendolinossa parhaiten. Esim Tampere-Helsinki väli on ongelmallinen. Sen sijaan Oulu-Rovaniemi välillä yhteys ei katkea oikeastaan ollenkaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Puhelimes käyttää automaattisesti EDGE:ä jos semmonen on ulottuvilla. Hox. Nuo kovat mobiilidatahaaveet voi sitte heittääki lapissa menemään, sielä ei kauhiasti 3G:tä tueta. Niin siis jos ketjun aloittaja pitää lapin lääniäkin osana suomena...kuningascobra kirjoitti:Mitenkäs se edge yhteyden käyttö macbookilla toimii että kun itsellä on nokian 7370 niin että mitä minun pitäisi tehdä jotta saisin sen toimimaan?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka