np kirjoitti:Aattelin vaihtaa Weljosta Saunalahteen (kokemuksia teiltä?).
Vaihdoin aikanaan Welhosta Saunalahteen ja yhteytenä on nykyisellään juuri tuo 1/1.
Olen ollut tyytyväinen ja hinta/laatu-suhteeltaan omaan käyttööni osoittautunut toimivaksi.
Ei ole ollut tarvetta jatkuvasti ainakaan niin isoille siirroille, että olisin nopeampaa yhteyttä kaivannut.
Welhon asiakaspalvelu ei ehtinyt koskaan tulla tutuksi ja Saunalahdella olen asioinut joko maililla ja/tai "oman sivun" tms. kautta, jossa esim. palvelumuutokset (esim. yhteysnopeudet) voi hoitaa itse. Kavereilta aikanaan kuullut juttua, että puhelinpalveluun kannattaa soittaa su-iltana/yöllä, jos ei halua jonottaa... en tiedä onko meno muuttunut Elisan myötä, mutta eipä ole ollut tarvetta soitellakaan.
Purkeista mainittiin ZyXEL Prestige P-660HW-D1... Itselläni on tuota edeltävä P-660HW-61 -malli. Purkki on ollut hyvä ja riittävän monipuolinen ominaisuuksiltaan, mutta WLANin kanssa on ongelmia. Powerbook pätki yhteyttä isoilla tiedostoilla ja viikon vanha MBP taas tappavan tasaisesti puolen tunnin välein oli liikennettä tai ei. Yritetty on Apple Talkin & IPv6:n disabloinnit, kanavan vaihdot, firmware-päivitykset, purkin resetoinnit, uudelleenasennukset, sadetanssit ja olan yli suolan heittämiset. Boot Campilla XP:ssä toimii kyllä kuin kuuluisa junan vessa.

D1-mallissa kuulemma sisuskalut kokonaan uusittu, liekö toimisi vakaammin OSX:n kanssa. Mutta odottelen kiltisti Applelta Airport-päivitystä, kun WLAN toistaiseksi välttää noinkin.
Kumpikaan purkki ei sitten tosiaan tue 802.11n:ää, mutta eipä tue OSX:kään.