Mulla on VGA adapterilla kiinni G5:ssa BenQ FP931 19 tuuman näyttö. Mua on aina hieman ärsyttänyt hieman samea kuva. Yleensä flateissa on terävä kuva. Olen luullut asian johtuvan siitä, että 19 tuuman flatin kuva on aina keinotekoisesti 17 tuuman flatista teetetty, jotenkin suurennettu kuva. Olen yrittänyt vaihdella resoluutioita aina silloin tällöin, mutta pääasiassa kuva on hieman mössöinen.
Onko mun ongelma tuttu, voikos asiaan tehdä parannuksia? Tukeeko esim Tiger näytönohjainta paremmin vai voikos kuvaa säätää paremmaksi jollain tavalla?
Edit: kuulin juuri että VGA-adapteri tukee näytön peilausta, mutta jollain lisäohjelmalla sen saisi tukemaan myös työpöydän laajentamista ulkoiseen näyttöön. Onko tästä kenelläkään tietoa, vaikuttaako ongelmaani?
19 tuuman Benq ja suttuinen kuva
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
19 tuuman Benq ja suttuinen kuva
Viesti Kirjoittaja T-P »
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Analoginen signaali on analoginen, valitettavasti. Töissä ostettiin juuri halpa samsungin 19" VGA-liittimellä, koska oli halpa, ja kuvanlaadulta ei palvelinkäytössä vaadittu ihan niin paljon.
Liitin analoginen, näyttö digitaalinen. Ei hyvä yhdistelmä !
Littunäytössä olisi hyvä olla se DVI-liitin. Silloin kuva on yksi yhteen näytönohjaimen lähettämien tietojen kanssa - siis pikselitasolla, värit on sitten toinen juttu.
Näin olen asiat käsittänyt, ja myöskin todennut.![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Liitin analoginen, näyttö digitaalinen. Ei hyvä yhdistelmä !
Littunäytössä olisi hyvä olla se DVI-liitin. Silloin kuva on yksi yhteen näytönohjaimen lähettämien tietojen kanssa - siis pikselitasolla, värit on sitten toinen juttu.
Näin olen asiat käsittänyt, ja myöskin todennut.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Re: 19 tuuman Benq ja suttuinen kuva
Viesti Kirjoittaja mercury »
Valitse näytön resoluutioksi natiivi eli 1280x1024. Kaikki mut ovat skaalattuja. Jos näytöstä löytyy tarkempia säätöjä, kuten kuvan sijainti sekä kello- ja vaihesäätö, näillä voi saada kuvan osumaan terävämmin paikalleen.
Ja tuo vertaus 17 on näiden perinteisten 1280x1024 resoisten osalta niin, että resoluutio näissä on sama, paneeli suurempi, ja siten pikselit suurempia. Mitenkään keinotekoisesti se 19-tuumainen ei ole tehty.
Ja tuo vertaus 17 on näiden perinteisten 1280x1024 resoisten osalta niin, että resoluutio näissä on sama, paneeli suurempi, ja siten pikselit suurempia. Mitenkään keinotekoisesti se 19-tuumainen ei ole tehty.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka