ulkoiset kovalevyt jälleen kerran
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
ulkoiset kovalevyt jälleen kerran
Viesti Kirjoittaja Waveway »
Olen lukenut luultavasti kaikki viimeisimmät keskustelut aiheesta mutta vastausta en ole löytänyt.
Haluaisin 2"5 ulkoisen kovalevyn jotta kamat kulkisi mukana. Valitettavasti tätä nykyä tuntuu olevan vaikeaa löytää FWllä varustettua 2"5 levyä joka ei olisi ihan tavattoman ruma. Ainoa joka tuli vastaan on iomegan portable http://www.iomega-europe.com/item?SID=6 ... =130133633 mutta mulla ei ole mitään tietoä kyseisestä merkistä. Luultavasti siellä kuitenkin on jonkun muun valmistavan kovalevy joka on halvimmalla erään saatu, aivan kuten Laciellakin. Eli onko siis mitään kokemuksia merkistä, tai osaatteko sanoa mistä löytyiisi ulkoisia 2"5 kovalevykoteloita FWllä varustettuna jotka eivät olisi kamalan rumia.
Ikävää muuten ettei seagate tai western digital tee omista 2"5 kovalevyistaan fw malleja ollenkaan.
Sama oikeastaan koskee 3"5 kovalevy kuoria myös. Halvemmaksihan se tulisi osissa ostaa kun tuota seagate 320G kovalevya suht halvalla saa. Mutta kauniit, tai edes siedettävät kuoret olisivat mukavat.
Haluaisin 2"5 ulkoisen kovalevyn jotta kamat kulkisi mukana. Valitettavasti tätä nykyä tuntuu olevan vaikeaa löytää FWllä varustettua 2"5 levyä joka ei olisi ihan tavattoman ruma. Ainoa joka tuli vastaan on iomegan portable http://www.iomega-europe.com/item?SID=6 ... =130133633 mutta mulla ei ole mitään tietoä kyseisestä merkistä. Luultavasti siellä kuitenkin on jonkun muun valmistavan kovalevy joka on halvimmalla erään saatu, aivan kuten Laciellakin. Eli onko siis mitään kokemuksia merkistä, tai osaatteko sanoa mistä löytyiisi ulkoisia 2"5 kovalevykoteloita FWllä varustettuna jotka eivät olisi kamalan rumia.
Ikävää muuten ettei seagate tai western digital tee omista 2"5 kovalevyistaan fw malleja ollenkaan.
Sama oikeastaan koskee 3"5 kovalevy kuoria myös. Halvemmaksihan se tulisi osissa ostaa kun tuota seagate 320G kovalevya suht halvalla saa. Mutta kauniit, tai edes siedettävät kuoret olisivat mukavat.
These days must be over soon.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
-
-
Muuten mitä materiaalia tuon lacien kuoret on? metallia vai muovia?AppleFarmer kirjoitti:Ei ole mitään hajua, kenen levy siellä on sisällä. Mutta tämä ja muut kolme Lacien FW-levyäni ovat toimineet kuin junan vessa jo vuosia. Kyllähän Laciella on ollut ongelmia näiden kanssa, mutta yleistäminen on kuitenkin vaarallista.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Haluan muistuttaa, että aina ei ole pakko ostaa valmiita tyrkyllä olevia malleja. Varsinkin jos etsii sopivan liikkeen, jossa on tietotaitoa ja sopivia malleja niin minkä kokoonpanon tahansa voi rakennuttaa järkevällä hinnalla.
Minä ostin muistaakseni Iomegan 80G:n kovalevyn (2,5") ja siihen Firewire kotelon. Triosoftin kaveri esitteli eri mallit ja tein valinnan niiden pohjalta. Kotelon olisin tietysti voinut ostaa erikseen ja koota systeemin itse. Jätin työn kuitenkin liikkeen hoidettavaksi. Olen tyytyväinen hankintaani. Kovalevy ja tiedot kulkevat mukana kätevästi.
Minä ostin muistaakseni Iomegan 80G:n kovalevyn (2,5") ja siihen Firewire kotelon. Triosoftin kaveri esitteli eri mallit ja tein valinnan niiden pohjalta. Kotelon olisin tietysti voinut ostaa erikseen ja koota systeemin itse. Jätin työn kuitenkin liikkeen hoidettavaksi. Olen tyytyväinen hankintaani. Kovalevy ja tiedot kulkevat mukana kätevästi.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Levymerkki luultavasti vaihtelee. Tuskin näillä mitään pitkäaikaisia sopimuksia on. Ja samalla levyvalmistajallakin voi taas olla huonommin tai paremmin toimivia mallisarjoja.Waveway kirjoitti:Totta, ei voi kutsua rumaksi. Olen vain täällä lukiessani muodostanut aikalailla huononkuvan kovalevyistä joiden nimessä on lacie ja porsche...
Sen takia kyselin iomegasta jos olisi kokemuksia. Mikä siellä laciessa on muuten sisällä?
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
On se jotain aika hyvälaatuista metallilta näyttävää muovia (ainakin minun joka sisältää pöytäkoneen kovalevyn).Waveway kirjoitti:Muuten mitä materiaalia tuon lacien kuoret on? metallia vai muovia?AppleFarmer kirjoitti:Ei ole mitään hajua, kenen levy siellä on sisällä. Mutta tämä ja muut kolme Lacien FW-levyäni ovat toimineet kuin junan vessa jo vuosia. Kyllähän Laciella on ollut ongelmia näiden kanssa, mutta yleistäminen on kuitenkin vaarallista.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tilasin juuri verkkokauppa.comista läppäreitten matkatoveriksi Transcend StoreJet Combon (32,90 €) ja sen sisään 120 GB:n WD Scorpion (95,90 €). On FireWire ja USB2 eikä minusta kauhean ruma kotilo etenkään jos vertaa käyttäjään. Kokonaishinta jää reilusti mitä tahansa valmista combo-ratkaisua halvemmaksi, eikä tuo WD ole halvimpia levyjä. Kolmen vuoden takuu vs. yksi vuosi ratkaisi, etten lähtenyt Sampsungiin tai Toshippaan. Jos valmistaja ei luota levyynsä vuotta kauempaa, en luota minäkään...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Kovalevyä ja kovalevyä
Viesti Kirjoittaja vaiski98 »
http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5309
Tuossa tulee Plextorilta tyyli kovalevy...ei ole koolla pilattua, nyt vain ku tulis kauppoihin tuossa tammikuun lopulla ni sais ostettua.
Just passeli ottaa mukaan ku taskuun mahtuu
Tuossa tulee Plextorilta tyyli kovalevy...ei ole koolla pilattua, nyt vain ku tulis kauppoihin tuossa tammikuun lopulla ni sais ostettua.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Kovalevyä ja kovalevyä
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Voikos noitten USB-levyjen suhteen olla aina ihan varma, että USB:n virta riittää levyn käyttöön? FireWirehän on oikein suunniteltu antamaan reiluhkosti virtaa, kunhan pinnejä on kuusi.vaiski98 kirjoitti:http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5309
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
-
Re: Kovalevyä ja kovalevyä
Nojoo, tuolla ekassa mainitsemani iomega on saman kokoinen, alumiinia ja siinä on firewire ja usb 2.0... löytyy 160G mutta hintaa tulee. Ja vain kahden vuoden takuu. toisaalta niin taitaa olla laciellakin... ja jos kerran tuo usb 2 riittää niin suosittelen katsomaan western digitalin ja seagaten 2"5 ulkoisia jotka ovat myös varsin kauniita... no ainakin tuo WD on musta kaunis. valitettavaa että itse tarvitsen sen firewiren...vaiski98 kirjoitti:http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5309
Itse asiassa jos usb 2 selviää, niin samalla tavalla kuin repe. kotelo ja levy erikseen, varmasti tulee halvaksi.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka