![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hiiri
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hiiri
Viesti Kirjoittaja larpa »
Suositelkaa Mac-yhteensopivaa hiirtä. Tarkoitus olisi hankkia kannettavalle koneelle kätevän kokoinen langallinen/langaton hiiri, mikä ei saa olla nirso käytettävän alustan suhteen. Hintaa maksimissaan 50 euroa. Ai niin, hiirestä pitää myös löytyä enemmän kuin yksi näppäin. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja larpa »
Onko kokemuksia, miten tuo toimii eri pinnoilla? Ulkoisesti ainakin tuo näyttäisi samalta kuin Applen yksinäppäimiset hiiret, jotka ainakin itselle sopivat hyvin käteen.Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Mighty Mouse ei ehkä ole ergonomialtaan kaikkein paras... Mielipiteet vaihtelee.
Mutta ainakin se sopii hyvin macin kaveriksi.
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
laser hiiri ei ole nirso, kannattaa harkita sellasta.
BT mighty on mulla ja sopii mun käteen... mutta siinä on se ns. "oikea klikkaus" vika (eli oikea klikkaus lakkaa toimimasta kunnes hiiren taas käynnistää uudellen. tämän minä korjasin vaihtammala hiiren pari kertaa)
BT mighty on mulla ja sopii mun käteen... mutta siinä on se ns. "oikea klikkaus" vika (eli oikea klikkaus lakkaa toimimasta kunnes hiiren taas käynnistää uudellen. tämän minä korjasin vaihtammala hiiren pari kertaa)
The real non-glossy iMac 24"
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Laser tosiaan toimii useimmilla pinnoilla...mutta niillä on taipumusta nykiä epätasaisella pinnalla...kuten kankaisella hiirimatolla (ainakin oma MX1000 tekee niin, siksi käytän muovista).
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Erillaisia kokemuksia kaikillakallekilponen kirjoitti:Laser tosiaan toimii useimmilla pinnoilla...mutta niillä on taipumusta nykiä epätasaisella pinnalla...kuten kankaisella hiirimatolla (ainakin oma MX1000 tekee niin, siksi käytän muovista).

Minulla sitten taas oli tuo MX1000 käytössä siitä päivästä kuin tuli kauppoihin (vuosia sitten), ja myin pois noin 3kk sitten. Toimi hyvin kaikilla pinnoilla, ei koksaan nykinyt.
The real non-glossy iMac 24"
-
-
-
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
Mistä pidän ja en pidä Mighty Mousessa:
Plussat:
+ Se on Bluetooth-hiiri, joten ei tarvitse erillistä lisäpalikkaa, niinkuin jotkut tarvitsevat...napsauttaa vaan päälle, jos on laukussa.
+ Apple-tyylinen
+ Täydellisesti Macintosh yhteensopiva. (patterien varaustasot näkee helposti ym.)
+ Scrollauspallo...niin mukavan pieni ja kevyt kun siihen tottuu, että tavalliset tuntuu hankalilta.
Miinukset:
- Puristusnäppäin on vähän tunnoton ainakin alkuun.
- ''Oikea klikkaus'' -vika
- Scrolli jumiintuu/likaantuu (tosin on ollut helppo putsata)
Muoto on niin ja näin, jotkut tykkää, jotkut ei. Itsellä meni pari viikkoa totutella, ja nyt se tuntuu ihan OK:lta
EDIT: Mitä tulee tarkkuuteen eri alustoilla, voin sanoa että on toiminut pehmeällä (homppu-matto) ja muovisella
Plussat:
+ Se on Bluetooth-hiiri, joten ei tarvitse erillistä lisäpalikkaa, niinkuin jotkut tarvitsevat...napsauttaa vaan päälle, jos on laukussa.
+ Apple-tyylinen
+ Täydellisesti Macintosh yhteensopiva. (patterien varaustasot näkee helposti ym.)
+ Scrollauspallo...niin mukavan pieni ja kevyt kun siihen tottuu, että tavalliset tuntuu hankalilta.
Miinukset:
- Puristusnäppäin on vähän tunnoton ainakin alkuun.
- ''Oikea klikkaus'' -vika
- Scrolli jumiintuu/likaantuu (tosin on ollut helppo putsata)
Muoto on niin ja näin, jotkut tykkää, jotkut ei. Itsellä meni pari viikkoa totutella, ja nyt se tuntuu ihan OK:lta
EDIT: Mitä tulee tarkkuuteen eri alustoilla, voin sanoa että on toiminut pehmeällä (homppu-matto) ja muovisella
MPB 13", MBP 15", iPhone 4, Power Mac G4...
-
Viesti Kirjoittaja Jaggie »
Mielestäni kannattaa joustaa muutama euro tuosta viidestä kympistä ja ostaa MX1000. Langaton, laser, huippuluokan ergonomia ja nappeja riittää. Ei ole nirsoillut pinnoista ainakaan minun käytössäni. Akku on sisäänrakennettu ja kestää yhdellä latauksella todella kauan. Hyvät ajurit joilla saa muokattua hiiren toiminnot mieleisikseen.
Kaksi huonoa puolta hiiressä on: Lataaminen vaatii erillisen virtalähteen (USB-portin virta ei riitä) ja toiseksi, kun tätä opettelee käyttämään, niin ilman ei enää halua olla. Itse raahaankin tätä mukana joka paikaan johon koneenkin vien.
Kaksi huonoa puolta hiiressä on: Lataaminen vaatii erillisen virtalähteen (USB-portin virta ei riitä) ja toiseksi, kun tätä opettelee käyttämään, niin ilman ei enää halua olla. Itse raahaankin tätä mukana joka paikaan johon koneenkin vien.
-
Viesti Kirjoittaja elasto »
Itse olen myös aikeissa ostaa MacBookin kaveriksi jonkun ulkoisen hiiren (langaton & laser). Oon tässä nyt sitten miettinyt ton Applen Mighty Mousen ja Logitechin VX Revolutionin välillä. About saman hintasia näyttäisivät olevan. Oon lukenu, että tossa Mighty Mousessa olisi ollut paljon ongelmia. Onko se sitten ihan kelvoton hiiri? Entäs sitten tuo VX Revolution, kokemuksia?
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka