Eli, olisiko kellään tietoa miten wlan-kantamaa saisi pidennettyä. powerbookin antenni on sen verran heikko, ettei verkkoon tahdo oikein parin tiiliseinän läpi 25metrin päästä päästä.
Mikä avuksi? Apple myy tota expressiään jolla voi kuulemma pidentää kantamaa. Toimiiko toi ainoastaan Äpylin omien tukiasemien kera, vai voiko tota käyttää myös muiden valmistajien lähetysvehkeiden kanssa? Entä onko olemassa vastaavia tuotteita, muilla valmistajilla siis?
Vastaajille iso kiitos.
Wlan kantaman pidentäminen (airport express?)
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Wlan kantaman pidentäminen (airport express?)
Viesti Kirjoittaja jonesb »
-
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Kantamaa voi pidentää joko uusilla tukiasemilla, jotka jatkaa olemassa olevaa verkkoa, tai sitten antennilla. Jälkimmäiset tosin taitavat olla kiellettyjä (ainakin tehokkaammat), joten ostokset pitää tehdä ulkomailta. En tiedä onko rajoitus Suomen vai EU:n, eli en osaa sanoa kuinka kaukaa pitäisi hakea.
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Onko sulla mikä tukiasema nyt käytössä? Itselläkin PB, joka ei todellakaan ole kaikista paras vastaanottamaan heikkoa signaalia, mutta käytössä oleva Airport Express antaa ainakin tuplasti pidemmän kantaman verrattuna markan wlaneihin. Eli jos nyt käytössä joku muu, niin AE:n osto voi ratkaista ongelman. Ja ainahan sen AE:n todellakin voi laittaa jatkamaan olemassa olevaa verkkoa, jos nykyisen wlan-purnukan korvaaminen ei riitä.
plop
-
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Applen airport-apuri hoitaa homman. Se kysyy jos haluaa liittyä olemassa olevaan verkkoon ja siten jatkaa sitä wlania. Sitten vaan syötetään valitun verkon passut jne. liittymistä varten ja siinäpä se taitaa olla, aika helppo homma. Jos haluaa väkisin manuaalisesti väkertää niin se taitaa olla WDS-nimellä se asetus. Mutta suosittelen apuria, sillä lähti heti pelaamaan, kun ensin olin sohlannut pieleen "kyllä minä itse osaan säätää" -mentaliteetilla.jonesb kirjoitti:Tota mites toi jatkaminen tapahtuu, mitä asetuksia siihen pitää laittaa? Entä pitääkö tohon nykyiseen purnukkaan laittaa jotain asetuksia. Vastaan noihin muihin sitten illemmalla kun ehdin.
plop
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Juuri itse viime perjantaina otin Expressin taas käyttöön. Pidensin verkon kantamaa, ja nyt on kokoajan signaali täysillä. Helppoa oli, yllättävän helppoa AirPort-apurilla.Infant kirjoitti:Applen airport-apuri hoitaa homman. Se kysyy jos haluaa liittyä olemassa olevaan verkkoon ja siten jatkaa sitä wlania. Sitten vaan syötetään valitun verkon passut jne. liittymistä varten ja siinäpä se taitaa olla, aika helppo homma. Jos haluaa väkisin manuaalisesti väkertää niin se taitaa olla WDS-nimellä se asetus. Mutta suosittelen apuria, sillä lähti heti pelaamaan, kun ensin olin sohlannut pieleen "kyllä minä itse osaan säätää" -mentaliteetilla.jonesb kirjoitti:Tota mites toi jatkaminen tapahtuu, mitä asetuksia siihen pitää laittaa? Entä pitääkö tohon nykyiseen purnukkaan laittaa jotain asetuksia. Vastaan noihin muihin sitten illemmalla kun ehdin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka