Eli suositeelkaa jotain hyvää ja halpaa polttavaa ulkoista DVD asemaa, joka tulisi
mun vanhaan powermacciin eli pitäis toimia 450 Mhz prosessorin kanssa.
Ja oisko sellasta asemaa olemassa joka toimis Macissä ja PCssä,
jos on niin se ois aika hyvä juttu.
Hinta saisi olla alle 100 €.
Ja jos joltakin löytyy tommonen, eikä ole enää käytössä nii voi tarjota.
Lassie tai LG. Lacien joku Firewire asema olisi varmaan paras, mutta jos Puuceessa ei ole niin silloin USBi-mallinen Lassie. Maksaa noin 100 euroa. LG vähemmän.
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
Osaisko joku sanoa tarkkaa merkkiä ja mallia kun yritin googlettaa niin löysin vain jotain sellaisia lacieita jotka olis vaatinut 500 Mhz prosessorin tai paremman.
Itse ostin pari viikkoa sitten tämän http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3349 Hyvin pelittää kummassakin ja tuli softaakin kaupan päälle, saa muutan euron halvemmalla ilman softia (muutenkin hinta tullu kympin alas). Vaikuttaa toimivalta, mitä muutaman levyn ehtinyt polttaa. Minimivaatimukset saat itse etsiä, oma kone vähän tehokkaampi (sigussa). Googletin myös jonkun testin, missä oli saanu varsin mainiot arvosanat about joka osa-alueella.
juu_so kirjoitti:Mites sitten tuo, kun specseissä lukee USB2, niin toimiiko myös usb1:ssä.
Ja onko tuo kovin hidas tolla USB1:llä ?
On ne yleensä alaspäin yhteensopivia, mutta onhan se ihan jäätävän hidas USB1:llä. Teoreettinen maksimi on 1,5MB/s niin DVD-levyssä kestää vähintään tunti. Ja tuo siirtonopeus voi olla paljon maksimia vähemmänkin. Voisit googletella muita foorumeita, josko jollain olisi ihan kokemusta. Itsellä ei enää konetta, jossa vain USB1 (eikä täs lähettyvillä nyt koko polttavaa)
juu_so kirjoitti:Eikö siinä tarvitse liitellä mitään johtoja?
Toki, ne samat mistä irrotat sen vanhan.
Pitääkö ne johdot kolvata kiinni vai onko ne jotkut klipsautus johdot?
Galangalin vastauksesta ei paljon apua ollut, niin vastaanpa sitten minä
Eli siis ihan semmoset johdot mitkä vain työnnetään paikoilleen. Katsot vaan miten ne oli vanhassa ja kytket samalla lailla. Niitä ei voi kytkeä väärinpäin tai muutenkaan väärin. Ne sopii ainoastaan niihin reikiin mihin ne kuuluukin.
Kolvia ei tietokoneita aukoessa tarvita koskaan, ellei nyt sitten jotain erittäin kummallista sillä harrasta, mutta minkään osan lisääminen/vaihtaminen ei sitä vaadi. Ellei sitten jotain yksittäisiä komponentteja emolevyllä vaihtele, mutta sitä harvat kotonaan tekee
TheKraken kirjoitti:Galangalin vastauksesta ei paljon apua ollut
Höh. Noilla ohjeilla olen pärjännyt vuosikaudet, niin sähkölamppuja kuin levyasemiakin vaihtaessani.
Juu. Pärjää kyllä, mutta kaikki ihmiset ei toimi kuten me, eli "hmm. mikäs tää on. Jos tän irrottaa niin mitäköhän tapahtuu"
nimim. 10 vuotiaana ensimmäisen tietokoneensa purkanut ja koonnut ilman ongelmia
EDIT: Muistan myös kun ekaa kertaa modeemia asensin. Oli eka kortti mitä koneeseen pistin sisään. Kattelin vaan mikä läpi näyttää siltä, että se sopis ja sinnehän sen sujautin. Hyvin toimi, kun ajurit vaan asensi