EyeTV tilttailee...
-
EyeTV tilttailee...
Viesti Kirjoittaja Backdimples »
EyeTV ei aina (itseasiassa usein) suostu sammumaan!? Saatan kanava oppaasta valita ohjelmia tallennettavaksi jne. Sitten kun sammutan ohjelman ,se ilmoittaa että se ei suostu sammumaan. Pakkokeinoin kun sammutan, tämän jälkeen kaikki valitsemani ohjelmat ovat kadonneet (siis mitä olen suunnitellut tallentavani).
Lisäksi jos ohjelma on "tiltti tilassa" ja kuitenkin aktiivisena, saattaa mennä monen päivän ohjelma tallennukset hukkaan (ne näkyvät siellä tulevissa tallennuksissa edelleen olevina, vaikkakin ohjelma aika on mennyt päiviä sitten ohi).
Ikävä toiminto. Ja ilmeisesti digi tv:n ominaisuus on toisinaan pysähtyvä kuva (ääni jatkuu) ja pieni pikselöityminen...
Sellasita tälläerää :-)
-mika-
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Minä ainakin suljen EyeTv:n ja näyttökin saapi nukkua. Kun tulee tallennuksewn ajankohta, ohjelma kyllä herää touhuamaan. Näyttökin menee takaisin nukkumaan tallennuksen jälkeen, kun asetuksista niin määrää.arisel kirjoitti:Eikö EyeTV pitäisi jättää päälle ajastintallennuksen vuoksi? Voiko ohjelma toimia jos se on lopetettu?
?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Re: EyeTV tilttailee...
Viesti Kirjoittaja Jiiel »
Tuota tapahtuu. Taisi olla elokuun lopulla, kun julkaistiin uutinen, että tietynmerkkiset digiboksit pysäyttelevät kuvaa. Eivät maininneet malleja.Backdimples kirjoitti:Ja ilmeisesti digi tv:n ominaisuus on toisinaan pysähtyvä kuva (ääni jatkuu) ja pieni pikselöityminen...
Itse olen tuuminut että elokuvakatselussa TV korvataan tykillä ja hyvälaatuisella rullattavalla skriinillä. Hinta-laatu -suhde alkaa jo olla kohdallaan. Uutiset yms. katsotaan/kuunnellaan Macilla. Vaan tuotapa saa vielä odottaa kun eivät ole saaneet kaikkea vielä pelittämään.
-
Re: EyeTV tilttailee...
Viesti Kirjoittaja hypsi »
Oletko tarkistanut signaalin laadun?Backdimples kirjoitti:Ja ilmeisesti digi tv:n ominaisuus on toisinaan pysähtyvä kuva (ääni jatkuu) ja pieni pikselöityminen...
-mika-
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
"Ajastin osaa herättää nukkuvan Macin tai jopa käynnistää sen tarpeen vaatiessa."
http://arkisto.macsanomat.fi/nayta.php?id=2536
Itsellä ei tuosta EyeTV:stä kyllä ole mitään kokemusta. En siis tiedä, puhutaanko tuosa aivan palturia...
-
-
Viesti Kirjoittaja puffeli »
Ei taida olla mahdollista, että tietokone menisi takaisin nukkumaan nauhoituksen päätyttyä? Jos on poissa kotoa nauhoituksen alkaessa, on näppärä toiminto, että EyeTV osaa herättää tietokoneen. Itseä vaan häiritsee se, että kone pysyy päällä nauhoituksen loputtua. Voisihan sen säätää tietokoneen asetuksista nukkumaan tietyn ajan kuluttua, mutta sitten kone sammuu myös esimerkiksi kesken yöllä tapahtuvien latausten...amanita kirjoitti: Minä ainakin suljen EyeTv:n ja näyttökin saapi nukkua. Kun tulee tallennuksewn ajankohta, ohjelma kyllä herää touhuamaan. Näyttökin menee takaisin nukkumaan tallennuksen jälkeen, kun asetuksista niin määrää.
-
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Kyllä se vaan menee kiltisti nukkumaan, jos ei mitään muita toimintoja ole asetettu suorittamaan.puffeli kirjoitti: Ei taida olla mahdollista, että tietokone menisi takaisin nukkumaan nauhoituksen päätyttyä? Jos on poissa kotoa nauhoituksen alkaessa, on näppärä toiminto, että EyeTV osaa herättää tietokoneen. Itseä vaan häiritsee se, että kone pysyy päällä nauhoituksen loputtua. Voisihan sen säätää tietokoneen asetuksista nukkumaan tietyn ajan kuluttua, mutta sitten kone sammuu myös esimerkiksi kesken yöllä tapahtuvien latausten...
-
Viesti Kirjoittaja mikaju »
-
Viesti Kirjoittaja juuhaa »
Itselläni ainakin nukahtaa - mutta taisi olla jossain maininta että näin tapahtuu vain jos EyeTV:ssä ei ole yhtään tv-katseluikkunaa avoinna. Eli ennen nukkumaan laittoa ikkunat kiinni niin pitäisi pelittää.mikaju kirjoitti:Kyllä mullakin kone kiltisti aina herää nauhoittamaan mutta nukahtaa se ei nauhoituksen jälkeen osaa. Kokeiltu kahdella Macilla ja lukemattomilla eyetv:n ohjelmistoversioilla. Missähän mättää? Olisi nimittäin aika hieno ominaisuus kun uskaltaisi jättää koneen nauhoittelemaan ohjelmia vaikka viikoksikin reissun ajaksi.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Backdimples »
Signaalin laatu on 100% ja vahvuus on 75-85%
Niin - eli itselläni EyeTV osaa käynnistää minimacin, oli se sitten nukkumassa tai täysin sammutettu. Silläkään ei ole merkitystä, onko ohjelmisto käynnistetty vai ei.
Nukahtamaan koneen saa siten, että käynnistää EyeTV:n ei siinä fullscreen modessa, joten telkku käynnistyy pikkuikkunassa tai sitten käynnistyy pelkkä softa (tv-ikkunat klikattu kiinni). Tämän jälkeen kone tottelee normaaleita macille määriteltyjä toimintoja. Itselläni tässä moodissa näyttö sammuu 10min päästä ja nukkumaan menee 30min päästä. Mutta jos tallennus on kesken, nukahtaa kone vasta tallennuksen päätyttyä.
Tuossa ei ole ollut ongelmia. Lähinnä ongelma on tuo ohjelmiston tilttaaminen.
-
Viesti Kirjoittaja juuhaa »
Itselläni oli sama ongelma juuri EyeTV:n asennuksen jälkeen - kone ei suostunut nukkumaan eikä ohjelma lopettamaan toimintaansa. Vetäisin usb-tikulla olevan digi-tv -virittimen irti koneesta, jolloin EyeTV lopetti toimintansa ja kone sammui.Backdimples kirjoitti:Lähinnä ongelma on tuo ohjelmiston tilttaaminen.
Mutta sittemmin mitään ongelmia ei ole ollut. (Tosin olen käyttänyt iMaciä ja EyeTV:tä vasta vajaan kuukauden.)
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja iNi »
Onko kukaan kysynyt Elgaotlta tuosta tilttailusta? Luulisi heilläkin olevan supporttia tuotteileen, etenkin jos tuo on yleistä ja helposti toistettavissa?
-
Signal Quality
Viesti Kirjoittaja route66 »
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kyllä se mulla toimii vaikka on monta käyttäjää, ainut asia mikä pitää muistaa on antaa koneen itse nukahtaa, muuten en ole saanut toimimaan.Taatto kirjoitti:Paitsi, taas kerran, jos sinulla on useita käyttäjiä jotka edellyttävät sisäänkirjautumista.p-veli kirjoitti:Suora lainaus (...) "Ajastin osaa herättää nukkuvan Macin tai jopa käynnistää sen tarpeen vaatiessa."
-
Höh! Nyt versiolla 2.5 ei herännytkään enää niin kuin aikasemmin.Sherukka kirjoitti:Kyllä se mulla toimii vaikka on monta käyttäjää, ainut asia mikä pitää muistaa on antaa koneen itse nukahtaa, muuten en ole saanut toimimaan.Taatto kirjoitti:Paitsi, taas kerran, jos sinulla on useita käyttäjiä jotka edellyttävät sisäänkirjautumista.p-veli kirjoitti:Suora lainaus (...) "Ajastin osaa herättää nukkuvan Macin tai jopa käynnistää sen tarpeen vaatiessa."
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
-
Jostain luin että käyttiksestä puuttuu ominaisuus jotta tämän saisi toimimaan joka tapauksessa mutta tuon luin kun minulla oli vasta versio 2.4 käytössä...Nemos kirjoitti:Minulla loppui myös MacBookin automaattinen herääminen EyeTV 2.5:n myötä. Onkos tähän löytynyt ratkaisua?
Jonkun tarttis jaksaa laittaa mailia Elgatolle?
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Ymmärsin ohjeista, että toimii vain jos automaattisesti loggaa tietylle käyttäjälle. Mutta näyttää toimivan myös, jos kyseinen tili on loggautuneena, mutta valitset oikeasta yläkulmasta käyttäjänimesi kohdalta "Login window" jos et halua jättää työpöytää auki. Edellytys siis on että EyeTV:tä käyttävä tili on aktiivisena, tai eyeTV pääsee kyseiseen tiliin käynnistämällä koko kone. System Preferenceseistä Allow fast user switching pitää tällöin olla päällä jotta käyttäjän vaihto onnistuisi. EyeTV preferensseistä piti olla valittuna Start eyeTV when device is plugged in.Sherukka kirjoitti:Kyllä se mulla toimii vaikka on monta käyttäjää, ainut asia mikä pitää muistaa on antaa koneen itse nukahtaa, muuten en ole saanut toimimaan.Taatto kirjoitti:Paitsi, taas kerran, jos sinulla on useita käyttäjiä jotka edellyttävät sisäänkirjautumista.p-veli kirjoitti:Suora lainaus (...) "Ajastin osaa herättää nukkuvan Macin tai jopa käynnistää sen tarpeen vaatiessa."
Saatoin ymmärtää väärin ongelmanne, mutta tämmöistä tällä kertaa. v2.5 käytössä 8)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka