Ekaksi: En tiedä,jomppeli kirjoitti:jomppeli kirjoitti:Mulla on tällä hetkellä Lion 10.7.1 käytössä, alan kuitenkin kyllästymään tähän että kone jäätyy ja tekee vähän kaikkea ei toivotulla tavalla. Mulla menee time machine backupit AirPort Extremeen kytkettyyn USB kovalevylle ja olen myös ottanut backupin firewire 800 kovolle. Jos asennan Snow Leopardin niin voinko palauttaa koneen "nykytilaan" -lion tai olisko pitänyt ottaa snow leopardista backup jonnekin ennen lionin asentamista?
edit. Koneen mukana tulleet asennuslevyt siis on tallessa. Mutta menetänkö kaikki muut tiedot ja säädöt jos menisin takaisin snow leopardiin tai pystyykö time machine noukkimaan nämä vaikka nykyiset backupit on lionilla otettu.?
Miten tän asian laita on? Tänään Lion juminut jo 10 kertaa mutta ei jaksais lähteä kokeilemaan ihan summissa.
Tokaksi: Siirsin juuri asetukset uusimmasta Macbookista pari vuotta vanhempaan versioon ja ohjeissa sanottiin, että eri koneiden välillä ei voi käyttää Time Machine -backuppia tiedon siirtoon/palautukseen vaan siirtymisapuria. Kun sinulla on sama kone, mutta eri käyttis niin homma lienee sama. Mielestäni siirtymisapurissa oli valintamahdollisuus joko siirtää kamat firewire-levyn kautta tai langattomasti.
Mutta korostan siis etten tiedä, tuo vain ehdotuksena mistä suunnasta voisi löytyä ratkaisu.