Repe Ruutikallo kirjoitti:
Varmista nyt ainakin että VLC on viimeisintä mallia.
Eipä tuo VLC tosiaan toimi enää kunnolla ainakaan itselläni noiden WMV videoiden kanssa. Avaa tiedoston kolmeen ruutuun (jotka on limittäin/päällekkäin) ja vain yhdessä ruudussa on liikkuva kuva. Kuva on todella karmeaa pikselimössöä. QuickTimessä kuva on hyvä mutta se on todella pätkivä. Quikctimessä käytössä uusin Flip4Mac ja VLC (tarkistin kotisivuilta molempien versioiden ajatasaisuuden).
DVD toistossa ei ole ollut mitään ongelmia tosin kuin joillakin.
Kaiken kaikkiaan päivityksessä ole vielä tullut vastaan mitään sen suurempaa vikaa. Monilla tuntuu olevan kaiken maailman bugeja mutta tuntuvat sellaisilta että niihin tulee varmaan aika äkkiä korjauspäivityksiä.
Sen nyt ainakin huomasin että Leopard nopeutui huomattavasti päivityksen yhteydessä (en ole varma oliko itse 10.5.2 päivitys vai Leopard grafiikkapäivitys joka vaikutti nopeuteen mutta joka tapauksessa grafiikka on nyt sen verran liukkaampaa että voin pitää vanhassa PowerBook kannettavassa Dockin 3D-tilassa (ennen jouduin käyttämään 2D -tilaa koska 3D -tila oli aivan liian raskas).
Samoin Exposén "kaikki ikkunat" -komento toimii nyt hyvin Cover Flow -näkymän kanssa kun ennen päivitystä Exposé pätki Cover Flow -näkymän kanssa todella paljon. Itse en kylläkään käytä tuota Cover Flow -näkymää mutta ainakin kyseisellä toiminolla näki nopeuseron todella helposti.
Alkuun olin vähän pettynyt Leopardin nopeuteen mutta nyt päivitysten jälkeen ole todella tyytyväinen sen nopeuteen.
Ennen 10.5.2 päivitystä toki hoin itselleni sitä että onhan Vistakin hitaampi kuin XP ( vaikkakin erot ovat Windows maailmassa huomattavan suuremmat kuin Leopard 10.5.0-10.5.1 ja Tigeriin välillä)
Päivityksen jälkeen Mac OS X Leopard toimii sen verran sutjakkaasti että voi taas hyvillä mielin kritisoida Vistan hitautta vanhemmallakin Macilllä (joka on varustettu uusimmalla käyttiksellä)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)