OS X Mountain Lion käyttökokemukset
-
Re: OS X Mountain Lion käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja kuohittu »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Minulla kyllä nuo indeksoinnit meni ohi 10:ssä minuutissa.kuohittu kirjoitti:Asennus sujui huolitta. Nyt kuitenkin iMacin (27" late 2009 karvalakkimalli) tuulettimen ääni kuuluu selvästi voimakkaampana kuin aiemmin. Ei siis vielä täysillä kierroksilla sentään, mutta aiemmin tuota ääntä ei juurikaan kuulunut, nyt kuuluu jonkinmoinen hurina. Ehdin jo vähän googletella ja luin, että spotlight saattaa tehdä taustalla jottain indeksointeja - vai mitä lie - joka voi vähän nostaa lämpötiloja aluksi, mutta pitäisi tasoittua jonkin ajan kuluttua. Kassellaan...
-
Viesti Kirjoittaja kuohittu »
Noe voehan Rauma ja pitsit sentään. Käynnistin koneen uudelleenkin, mutta taas vaan lähti CPU:n fanspeedit kohoamaan.tuomaril kirjoitti:Minulla kyllä nuo indeksoinnit meni ohi 10:ssä minuutissa.kuohittu kirjoitti:Asennus sujui huolitta. Nyt kuitenkin iMacin (27" late 2009 karvalakkimalli) tuulettimen ääni kuuluu selvästi voimakkaampana kuin aiemmin. Ei siis vielä täysillä kierroksilla sentään, mutta aiemmin tuota ääntä ei juurikaan kuulunut, nyt kuuluu jonkinmoinen hurina. Ehdin jo vähän googletella ja luin, että spotlight saattaa tehdä taustalla jottain indeksointeja - vai mitä lie - joka voi vähän nostaa lämpötiloja aluksi, mutta pitäisi tasoittua jonkin ajan kuluttua. Kassellaan...
-
Viesti Kirjoittaja puakki »
-
Viesti Kirjoittaja Habanero »
Asennuksen yhteydessä kävi täälläkin tämä "-8 minuuttia jäljellä", mutta kun indeksoinnit sun muut olivat valmiita tuntui kone saavan uutta puhtia varsin mukavasti.
Vielä ei ole softienkaan kanssa tullut ongelmia, eli koputetaan puuta senkin osalta.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja niemepet »
Mulla on tää sama ongelma, eikä mikään yllä olevista auttanut. Onko kukaan keksinyt korjausta tähän?Tuuretuinen kirjoitti:Kirjoita Päätteeseen:apple_fani kirjoitti:jomppeli kirjoitti:Ei sitä tarvitse päälle laittaa. Käy vaikka alkuun vilkaisemassa asetuksia (Järjestelmäasetukset --> Ilmoitukset ja sieltä Mail), että olisiko siellä mitään outoa. Jos ei, niin kokeile vaikka laittaa itsellesi spostia ja katso, tuleeko sellainen iOS-mainen banneri.jomppeli kirjoitti:Pitääkö ilmoituskeskus kytkeä jotenkin erikseen päälle? Sinne ei nimittäin ilmesty mitään. Nytkin 3 uutta sähköpostia mutta ilmoituskeskus ei ilmoita niistä mitään. Mail ohjelma käynnissä mutta ei "auki".
E: varmista, että Näytä ilmoituskeskuksessa on valittu Mailin kohdalla
Olen nuo kaikki katsonut läpi + kokeillut eri asetuksia. Laittanut itselleni monta viestiä iPadista sekä iPhonesta ja kaveri spammanut imessage viestejä, silti ei mitään.Itsellä alkoi toimia kun vaihdoin Mailin asetuksista (siis ohjelman, en Järjestelmäasetuksista) Uusien viestien ilmoitukset: -> Kaikki postilaatikot. Oletuksena oli Vain saapuneet. En tiedä mikä lie syynä.Koodi: Valitse kaikki
killall NotificationCenter
- Ilmoituskeskuksessa on kaikki valittuna
- sähköpostin asetuksiin laitettu "kaikki postilaatikot"
- terminaaliin kirjoitettu tuo yllä mainittu killall
- kone on uudelleen käynnistetty useita kertoja
- kone on vuoden vaihteessa ostettu iMac, siis puolisen vuotta vanha
-
Viesti Kirjoittaja lasteferih »
Docki oli ennen kyllä paremman näkönen, mutta on tuokin hyvän näkönen !
Jotkut iconit on vaihtunut, tai iconin 'valaisu' on muuttunut hiukan, tykkään.
Toimii hyvin ja latasin suoraan Lionin päälle.
Btw, kuuluisiko tuonne Notifaction centeriin tulla facebook ilmoitukset?
ja, onko tuohon puhumis juttuun tulossa suomen kieltä?
-
Viesti Kirjoittaja Reijo »
Samaa olen pähkäillyt itsekkin kun sähköpostit ei näy ilmoituskeskuksessa. Kaikki muu kylläkin päivittyy automaattisesti. Minulla sähköpostit päivittyy ilmoituskeskukseen vain silloin kun sähköpostiohjelma on auki taustalla. Ilmeisesti on tehtävä niin, että sähköpostiohjelma on määriteltävä aukeamaan automaattisesti piilotettuna taustalla kirjautumisen yhteydessä (Järjestelmäasetukset, Käyttäjät)Mulla on tää sama ongelma, eikä mikään yllä olevista auttanut. Onko kukaan keksinyt korjausta tähän?
-
Minulla sähköpostit eivät päivity ilmoituskeskukseen, vaikka sähköpostiohjelma olisi auki. No, toivotaan että tähän tulisi korjaus nopeasti, koska minun mielestäni tuo on hyvä uusi ominaisuus.Reijo kirjoitti:Samaa olen pähkäillyt itsekkin kun sähköpostit ei näy ilmoituskeskuksessa. Kaikki muu kylläkin päivittyy automaattisesti. Minulla sähköpostit päivittyy ilmoituskeskukseen vain silloin kun sähköpostiohjelma on auki taustalla. Ilmeisesti on tehtävä niin, että sähköpostiohjelma on määriteltävä aukeamaan automaattisesti piilotettuna taustalla kirjautumisen yhteydessä (Järjestelmäasetukset, Käyttäjät)Mulla on tää sama ongelma, eikä mikään yllä olevista auttanut. Onko kukaan keksinyt korjausta tähän?
-
Viesti Kirjoittaja nin »
Auttaisiko tämä? http://att.macrumors.com/showthread.php?t=1410749jariss kirjoitti:Tervehdys
Imaciin asennus sujui kitkattomasti, mutta macbook pro Early 2011 ja 256Gt ssd aiheuttaa päänvaivaa, asennuksen alkuvaiheessa väittää että käyttöjärjestelmälevy olisi time-machine käytössä.
-
Asensin Mountain Lionin uudestaan eikä sekään auttanut. Jos nyt jotain hyvää hakee tästä uudesta käyttiksestä, niin Safari toimii nopeasti, eikä WiFi enää pätki sen jälkeen kun koneen on herättänyt sleepistä (Lion käyttiksessä jouduin joka kerta sammuttamaan koneen koska silloin WiFi ei pätkinyt. Sleepin jälkeen se pätki.)niemepet kirjoitti:Minulla sähköpostit eivät päivity ilmoituskeskukseen, vaikka sähköpostiohjelma olisi auki. No, toivotaan että tähän tulisi korjaus nopeasti, koska minun mielestäni tuo on hyvä uusi ominaisuus.Reijo kirjoitti:Samaa olen pähkäillyt itsekkin kun sähköpostit ei näy ilmoituskeskuksessa. Kaikki muu kylläkin päivittyy automaattisesti. Minulla sähköpostit päivittyy ilmoituskeskukseen vain silloin kun sähköpostiohjelma on auki taustalla. Ilmeisesti on tehtävä niin, että sähköpostiohjelma on määriteltävä aukeamaan automaattisesti piilotettuna taustalla kirjautumisen yhteydessä (Järjestelmäasetukset, Käyttäjät)Mulla on tää sama ongelma, eikä mikään yllä olevista auttanut. Onko kukaan keksinyt korjausta tähän?
iMac 2.5GHz Quad-Core Intel Core i5
12 GB RAM
AMD Radeon HD 6750M 512MB GDDR5
-
Viesti Kirjoittaja Modifier »
Unibody alumacbook ja äkkiseltään sanoisin, että hieman nopeammin kuluu akku kuin aikaisemmin.TeemuKorhonen kirjoitti:Onko kellään vielä mitään sanottavaa akun kestosta? Vievätkö kaikki uudet hienot ominaisuudet enemmän akkua? Olettaisin, että esim ilmoituskeskuksen pyöriminen taustalla veisi akkua...
Mitään tarkempaa en osaa sanoa näin lyhyen käytön jälkeen, mutta sellainen mielikuva olisi.
Muuten ainoa negativiinen asia on RSS syötteiden katoaminen Mailista. Yleisesti kone tuntuu nopeammalta ja safari myös.
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Viesti Kirjoittaja Aslan »
Sama vika Rahikaisella. Ei näy ilmoituksissa mitään. Vain punainen täppä tulee vanhaan tapaan maili-ikonin päälle.niemepet kirjoitti:
Minulla sähköpostit eivät päivity ilmoituskeskukseen, vaikka sähköpostiohjelma olisi auki. No, toivotaan että tähän tulisi korjaus nopeasti, koska minun mielestäni tuo on hyvä uusi ominaisuus.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Prnii »
Mielenkiintoista. Itselläni juuri päinvastaiset kokemukset early 2011 Macbook Pro:n kanssa. Eron huomaa varsinkin siinä miten akkua säästyy unitilassa. Ennen olin huomaavinani että kun läpän avaa ja Mac herää, niin on se syönyt virtaa vaikka kuinka kauneusuniensa aikana. En tosin tiedä vaikuttaako ohjelma nimeltä Caffeine tähän, sillä sen funktio on estää Mac menemästä nukkumaan/pimentämään näytön. Luulisi kuitenkin että kone menee väkisin nukkumaan kun läppä suljetaan?Modifier kirjoitti:Unibody alumacbook ja äkkiseltään sanoisin, että hieman nopeammin kuluu akku kuin aikaisemmin.TeemuKorhonen kirjoitti:Onko kellään vielä mitään sanottavaa akun kestosta? Vievätkö kaikki uudet hienot ominaisuudet enemmän akkua? Olettaisin, että esim ilmoituskeskuksen pyöriminen taustalla veisi akkua...
Mitään tarkempaa en osaa sanoa näin lyhyen käytön jälkeen, mutta sellainen mielikuva olisi.
Olen huomannut myös että oma SSD:llä varustettu Maccini käynnistyy uudestaan jopa turhankin nopeasti. Koko sulkemisen ja uudelleenkäynnistämisen prosessiin menee hieman alle 15 sekuntia. Vieläkin nopeampaa kuin Lionilla. Olen todella vaikuttunut. SSD:nä Crucial M4 256GB.
-
Viesti Kirjoittaja Kukkols »
iPhone 11 Pro Max 256GB Silver
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Ainakaan SMC:n tai PRAM:n nollaus ei tilannetta muuttanut. Ei joku viitsi testata omaansa?Legge kirjoitti:Toimiiko valo muillakin näin vai onko mulla esim. SMC solmussa?Legge kirjoitti:Lionissa ainakin itsellä näppiksen taustavalot syttyivät aina sisäänkirjautumisruudussa ja kirjautumisen jälkeen menivät säädetylle tasolle. ML ei tunnu toimivan näin ainakaan vakiona vaan toimii kuten SL (valo on aina sillä tasolla, mihin sen jätti ennen sammutusta). Saako tuota Lionmaista käytöstä jollain takaisin?
-
Viesti Kirjoittaja rodchop »
Eikä sotkenu edes mun Ukelele, llä tehtyä custom US näppistä, kaikki ohjelmat jota kokeillu toimii
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Mutta sen sijaan MacMinissä EyeTv alkoi nikottelemaan. Kun EveTV:n (3.5.5) avaa, tulee virheraporttisivu. Jos vaan jaksaa klikata muutamaan otteeseen "Avaa uudelleen", alkaa tuo toimimaan. Toivottavasti saavat päivityksen aikaiseksi nopeasti. Täytyy vielä odotella vissiin hetki, ennen kuin asentaa ML:n tuohon toiseen "telkkarikoneeseen".
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Svoboda »
-
Viesti Kirjoittaja Tom66 »
-
Viesti Kirjoittaja Arathiel »
Safari on nopea ja iCloud vaikuttaa kätevältä, kun senkin otin viimein käyttöön. Kerran ilmeni dockin kanssa pieni bugi, avattaessa siitä käsin dokumentit-kansio dock piilotti itsensä samantien. Järjestelmäasetuksista täppä tästä asetuksesta oli kylläkin pois ja ongelma poistui vain uudelleen käynnistyksellä. Kaiken kaikkiaan vaikuttaa vakaalta, ainakin tässä mid '11 iMacissä.
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Olethan huomannut, että itsellesi lähettämistä viesteistä ei tule ilmoitusta keskukseen? Testailin tuossa itsekin hetken aikaa, kunnes tajusin, että muiden lähettämät viestit kyllä näkyvät keskuksessa.Svoboda kirjoitti:Muuten toimii hyvin käyttispäivityksen jälkeen, mutta tuo ilmoituskeskus ei pelaa minulla(-kaan). Kaikkia aiemmissa postauksissa esitettyjä kikkoja olen yrittänyt, mutta ei tulee ilmoituksia - ainakaan sähköposteista. Koneena MB pro mid-2010.
-
Viesti Kirjoittaja Anselmi »
Mulla toimii EyeTv + Mac Mini kombo oikein hyvin ML:n kanssa. Sama versio (3.5.5) käytössä.arttula kirjoitti:Nyt on asennettu ongelmitta MB Airiin. Nopealta tuntuu.
Mutta sen sijaan MacMinissä EyeTv alkoi nikottelemaan. Kun EveTV:n (3.5.5) avaa, tulee virheraporttisivu. Jos vaan jaksaa klikata muutamaan otteeseen "Avaa uudelleen", alkaa tuo toimimaan. Toivottavasti saavat päivityksen aikaiseksi nopeasti. Täytyy vielä odotella vissiin hetki, ennen kuin asentaa ML:n tuohon toiseen "telkkarikoneeseen".
-
Viesti Kirjoittaja Rooster »
ML & TVkaistaGUI 1.3.0 versio; testattu on ja hyvin näytti toimivan.Tom66 kirjoitti:Onko kukaan ML:n asentanut testannut tvkaistagui softan toimivuutta? Kiitollinen olisin tuosta tiedosta, ainut ohjelma jonka toimivuus vielä "jarruttaa" asentamista.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka