iphone3GS kirjoitti:MacBook Pron saa nettiä Ethernet kaapelin kautta, olen laittanut netin jakoon wi-fin kautta jotta myös iphonella ja toisella läppärillä pääse nettiin. Jako on hyvin (?) salattu, 128-bit WEP käyttäen.
Miten voin tietää että monta laitetta on yhdistetty MacBook Pro:n kautta jaettuun wifi:n. Ettei esim. naapuri Erkki myös käyttää mun nettiä?
Lataa ohjelma IP Scanner.app MBP-koneeseesi. Pienen verkon tarkastelussa se on ilmainen, laajemman verkon vesio on maksullinen.
Nyt ML:n myötä on aina silloin tällöin vilahtanut tuosta ruudun vasemmasta reunasta (jossa Dock on itselläni) sekunniksi näkyviin varjostettu puoliympyrä. Asetuksista en oo löytynyt tuollaiseen viittaavaa eikä kattavalla googletuksellakaan mitään. Koitin yrittää klikata sitä heti näkyessä, mutta joko en ehtinyt tai ei tee mitään.
Tietääkö kukaan mikä ihme tuo on?
(koneena on MB Air 2012)
Viimeksi muokannut TimoKoo, 12.8.2012 klo 0.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytätkö Chromea TimoKoo? Itsellä köynyt 2 kertaa sillein että puoliympyrä on jäänyt vasempaan reunan keskelle kun on somipyyhkäysyllä mennyt edelliselle sivulle. Senhän pitäs näkyä vain hetken mutta kaks kertaa se on vain jämähtänyt paikalleen. Ei näköjään vaikuta mihinkään ja pois olen saanut kirjautumalla ulos tai käynistämällä kone uudelleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Fogfighter, 12.8.2012 klo 15.16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fogfighter kirjoitti:Käytätkö Chromea TimoKoo? Itsellä köynyt 2 kertaa sillein että puoliympyrä on jäänyt vasempaan reunan keskelle kun on somipyyhkäysyllä mennyt edelliselle sivulle. Senhän pitäs näkyä vain hetken mutta kaks kertaa se on vain jämähtänyt paikalleen. Ei näköjään vaikuta mihinkään ja pois olen saanut kirjautumalla ulos tai käynistämällä kone uudelleen.
Jep, käytössä on myös Chrome - hoidan sillä Googlereaderin ja Tuliketulla muut. Otin C:n nyt sen pois päältä ja seuraan että vilkahteleeko enää. (vaikka mulla ei tosiaan siitä mitään haittaa oo ollut)
Koitin tuolla Chrome-yhteydellä taas hakea mainintoja semicirclestä ja halfcirclestä, muttei vielä kummempaa. Hyvä kuitenkin kuulla vähän ensimmäistä johtolankaa.
edit: nyt vasta huomasin ruudunkuvankin. Mulla ei oo tuollaista nuolta siinä kylläkään, vaan ihan normi varjostuksena vain käväisee siinä.
Viimeksi muokannut TimoKoo, 12.8.2012 klo 15.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hommasin erään ulkoisen kiintolevyn, joka on formatoitu HSF+J-muotoon, niin mitenkäs noitten tiedostojen käyttöoikeuksien käy, jos asennan koneen uudelleen?
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
onko tuo käyttöoikeus homma jotai unix tuubaa? ku ihmettelenpä vain, miten näin hienossa laitteessa voi olla jotain tollasta ongelmaa, että käytät ulkosta kovoa ja sittenkun asennat koneen uudelleen, sitä ei pystyisi kunnolla käyttämään :O eihän winkkarissa ollut mitään tollasta ongelmaa ikinä? :/ vai mistä tuo käyttöoikeushässäkät yleensä johtuu? tuleeko niitä silloin kun on useita käyttäjiä? vai voiko ongelmia tulla, vaikka olisi yksi ainoa käyttäjätili joka on järjestelmävalvoja? selvittäkää viisaammat vähän tätä asiaa kiitos
edit: itse juuri mäcciin siirtyneenä olen kuullut muilta paljon tästä aiheesta ja imhettelen todella, miten näin hienossa järjestelmässä voi olla noin perustavaa laatua olevia ongelmia :O
Viimeksi muokannut kotitonttu, 12.8.2012 klo 21.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kotitonttu kirjoitti:onko tuo käyttöoikeus homma jotai unix tuubaa? ku ihmettelenpä vain, miten näin hienossa laitteessa voi olla jotain tollasta ongelmaa, että käytät ulkosta kovoa ja sittenkun asennat koneen uudelleen, sitä ei pystyisi kunnolla käyttämään :O eihän winkkarissa ollut mitään tollasta ongelmaa ikinä? :/ vai mistä tuo käyttöoikeushässäkät yleensä johtuu? tuleeko niitä silloin kun on useita käyttäjiä? vai voiko ongelmia tulla, vaikka olisi yksi ainoa käyttäjätili joka on järjestelmävalvoja? selvittäkää viisaammat vähän tätä asiaa kiitos
edit: itse juuri mäcciin siirtyneenä olen kuullut muilta paljon tästä aiheesta ja imhettelen todella, miten näin hienossa järjestelmässä voi olla noin perustavaa laatua olevia ongelmia :O
Minulla vasta niitä olikin käyttöoikeustuubaa-ongelmia.
Taitaa olla vieläkin.
Esim. Jotkut ohjelmat eivät edes suostuneet toimimaan.
Tai en saanut jotakin kuvaa auki.
E: Jos se kerta on niiiin hieno järjestelmä, niin miksi mä muka asentelisin sitä uudelleen.
Koska karu totuus on, että se ei ole hieno.
Ja olen ainut käyttäjä tällä koneella.
Viimeksi muokannut Kain, 13.8.2012 klo 12.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kotitonttu kirjoitti:onko tuo käyttöoikeus homma jotai unix tuubaa? ku ihmettelenpä vain, miten näin hienossa laitteessa voi olla jotain tollasta ongelmaa, että käytät ulkosta kovoa ja sittenkun asennat koneen uudelleen, sitä ei pystyisi kunnolla käyttämään :O eihän winkkarissa ollut mitään tollasta ongelmaa ikinä? :/ vai mistä tuo käyttöoikeushässäkät yleensä johtuu? tuleeko niitä silloin kun on useita käyttäjiä? vai voiko ongelmia tulla, vaikka olisi yksi ainoa käyttäjätili joka on järjestelmävalvoja? selvittäkää viisaammat vähän tätä asiaa kiitos
Minulla vasta niitä olikin käyttöoikeustuubaa-ongelmia.
Taitaa olla vieläkin.
Esim. Jotkut ohjelmat eivät edes suostuneet toimimaan.
Tai en saanut jotakin kuvaa auki.
E: Jos se kerta on niiiin hieno järjestelmä, niin miksi mä muka asentelisin sitä uudelleen.
Koska karu totuus on, että se ei ole hieno.
Ja olen ainut käyttäjä tällä koneella.
Kumma, kun minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia oikeuksien kanssa. Koskaan en ole oikeuksiin puuttunut ja hommat pelaa. Osx on oikeasti hieno järjestelmä jos sitä vain käyttää ja jättää säätelemisen sikseen.
Ainut kerta kun olen itse joutunut korjaamaan oikeuksia oli kun siirsin järjestelmän toiselle levylle Carbon Copy Clonerilla. Tämä taisi tapahtua joskus Tigerin aikoihin. Pakkohan tuossa on jotain tehdä päin p:tä jos ne kerran on solmussa.
Simeoni27 kirjoitti:
Kumma, kun minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia oikeuksien kanssa. Koskaan en ole oikeuksiin puuttunut ja hommat pelaa. Osx on oikeasti hieno järjestelmä jos sitä vain käyttää ja jättää säätelemisen sikseen.
Nytten tämä maailman hienoin käyttöjärjestelmä ei päästänyt minua ollenkaan sisälle, vaan heittää minut takaisin kirjautumisruutuun.
Käynnistin koneen uudelleen ja se jäi lataamaan jotakin puoleksi tunniksi ja sama kirjautumisongelma jatkuu…
Sittenpä tunkaisin Snow Leopard-asennuslevykkeen sisälle ja annoin palaa.
Tässä paraillaan ladataan päivityksiä ja kohta pääsen latailemaan Mountain Lionia.
päivänkakkaran hienoa. Ei voi muuta sanoa.
spiidi78 kirjoitti:Ainut kerta kun olen itse joutunut korjaamaan oikeuksia oli kun siirsin järjestelmän toiselle levylle Carbon Copy Clonerilla. Tämä taisi tapahtua joskus Tigerin aikoihin. Pakkohan tuossa on jotain tehdä päin p:tä jos ne kerran on solmussa.
Se liitty johonkin Lionin hienoihin ominaisuuksiin, mutta taitaa olla jo liian myöhäistä arvuutella sitä.
Ellei ne sitten periydy Mountain Lioniin.
Siis Lioni tekee recoveryn, jota Filevault 2 käyttää. Jos kovalevyn formatoi se vanha recoverypartitio on edelleen siellä ja vaikka Time Machinella vetää kaikki uusiks, se ei auta vaan täytyy ilmeisesti osioida levy uudestaan ja asentaa käyttis kunnolla uudestaan ja sitten loput stuffit Time Machineltä. Jotain tommosta.
pallo kirjoitti:Siis Lioni tekee recoveryn, jota Filevault 2 käyttää. Jos kovalevyn formatoi se vanha recoverypartitio on edelleen siellä ja vaikka Time Machinella vetää kaikki uusiks, se ei auta vaan täytyy ilmeisesti osioida levy uudestaan ja asentaa käyttis kunnolla uudestaan ja sitten loput stuffit Time Machineltä. Jotain tommosta.
Mistä voisi johtua kuvassa oleva virheilmoitus? Koitan avata previewilla ihan mitä tahansa kuvatiedostoa ulkoiselta kovalevyltä. Esim. photoshoppiin kuvat aukeaa ongelmitta, mutta preview heittää tuon ilmoituksen. :/ koneen kovikselta kuvat aukeavat normaalisti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tietokone | Puhelin | MP3-soitin | Kahvinkeitin | jne.