Infant kirjoitti:Paljonko Windows 7 tarvitsee tilaa levyltä, mietin juuri sen asentamista MBP:heni VirtualBox 3.0.4:n avulla. Tällä hetkellä levyllä on vapaata tilaa 45GB. Ulkoiselle levylle ei taida olla mitään mahdollisuuksia asennusta tehdä?
Itselläni boot campilla tuo ja aika tarkkaan näyttää 10 gigaa vievän. Yritin mahdollisimman pieneksi sen saada, joten kaiken mahdollisen asentamalla vie varmaan vähän enemmän.
Osittain itse itselleni vastaten. Pistin asentumaan vanhalle ulkoiselle levylle, ja ainakin asennus näyttäisi onnistuneen, ehkäpä itse käyttökin Tein suosituksen mukaan dynaamisesti kasvavan osion ja capiksi 50gigaa. Mutta bueno, jos toimii ulkoiselta, ja on vielä tarpeeksi käytettävä nopeudeltaan.
- äänet ei toimi, valittaa ettei löydy ajuria? Guest Additions asennettu ensin normaalissa käynnistyksessä ja sitten d3d:n takia safe modessa
- D3D ilmeisesti kaatoi koneen, koska nyt disabled ja Win 7 pysynyt pidempään jo pystyssä
- itunesin video tökkii, ilmeisesti tuo grafiikkakiihdytyksen puute vaikuttaa heti
- äänet ei toimi, valittaa ettei löydy ajuria? Guest Additions asennettu ensin normaalissa käynnistyksessä ja sitten d3d:n takia safe modessa
- D3D ilmeisesti kaatoi koneen, koska nyt disabled ja Win 7 pysynyt pidempään jo pystyssä
- itunesin video tökkii, ilmeisesti tuo grafiikkakiihdytyksen puute vaikuttaa heti
Mulla toimii äänet Windows 7 RC:lla.
Jotain äänikortin ajuria piti asentaa windowsiin... En nyt kuollaksenikaan muista mitä, enkä ole koneen iäressä. Googlettamalla löytyi ratkaisu kuitenkin.
Snow leopard hostina.
Meillä olisi sellaien ongelma että virtualbox on asennettuna ja windows xp sinne sisälle mutta tiedostojen jakaminen ei toimi. Luo kyllä virtual boxin ruutuun sieltä asetusten kautta jaetun kansion mutta kun windowsin kautta sitä kansiota ei löydy.
SininenKuu kirjoitti:Meillä olisi sellaien ongelma että virtualbox on asennettuna ja windows xp sinne sisälle mutta tiedostojen jakaminen ei toimi. Luo kyllä virtual boxin ruutuun sieltä asetusten kautta jaetun kansion mutta kun windowsin kautta sitä kansiota ei löydy.
Oletko varmasti lukenut ohjeet ja tiedät sen mistä sitä tulee etsiä? Sehän kun tulee verkkojakona sinne näkösälle?
Noniin, meikäläisen eka viesti tänne hopeiseen omppuun ensimmäisen macin myötä.
Tosiaan, kauan hankintaa miettineenä päädyin nyt MBP 15":een 2.66Ghz prossulla ja siis tuplanäyttiksillä.
Sun Virtualbox toimii mielestäni windowsilla paremmin kuin parallels, molempia ehdin jo kokeilla, virtualboxissa winukka tuntuu "natiivimmalle". Autocad pyörii selvästi paremmin. Ihme sinänsä, että virtualboxin tasoinen ohjelma on ilmainen edes yksityiskäyttöön.
VBox on muuten loistava, mutta juurikin tuo tiedostonjako toimii ihan miten sattuu. Win-VBoxilla en ole saanut Linux-guestiin en sitten millään toimimaan jakoa. Ohjeetkin on tehty väärin Linux-puolelle.
spiidi78 kirjoitti:VBox on muuten loistava, mutta juurikin tuo tiedostonjako toimii ihan miten sattuu. Win-VBoxilla en ole saanut Linux-guestiin en sitten millään toimimaan jakoa. Ohjeetkin on tehty väärin Linux-puolelle.
Windows seiskankin kanssa joutui vähän kikkailemaan, mutta muistaakseni googlella löysin sitä varten ohjeet. Kerran kun sen toimintaan pisti, niin on toiminut oikein mainiosti.
Osaisiko kukaan heittää veikkauksia mikä tuossa olisi vikana. Pystyykö netistä erikseen lataamaan ne guest additionsit kun en ole ihan varma jotta tökkiikö asia niistä kun en nyt mistään tuolta virtual boxin jutusta niitä erikseen löydä vaikka kuinka etsin. Edes nettiyhteyttä ei suostu sinne jakamaan mikä tekee sen ettei tuota windowsia saa nyt enää auki kun vaati sen netin kautta tehtävän rekisteröinnin... *manaa*
Ongelma varmaan on enimmäkseen se etten ymmärrä tietokoneista juuri mitään joten en edes osaa aloittaa etsimistä vian syyhyn mistään tietystä paikasta...
SininenKuu kirjoitti:Osaisiko kukaan heittää veikkauksia mikä tuossa olisi vikana. Pystyykö netistä erikseen lataamaan ne guest additionsit kun en ole ihan varma jotta tökkiikö asia niistä kun en nyt mistään tuolta virtual boxin jutusta niitä erikseen löydä vaikka kuinka etsin. Edes nettiyhteyttä ei suostu sinne jakamaan mikä tekee sen ettei tuota windowsia saa nyt enää auki kun vaati sen netin kautta tehtävän rekisteröinnin... *manaa*
Ongelma varmaan on enimmäkseen se etten ymmärrä tietokoneista juuri mitään joten en edes osaa aloittaa etsimistä vian syyhyn mistään tietystä paikasta...
Guest Additionsit löytyy suoraan VBoxin valikosta "Install Guest Additions" (vai mikä olikaan), jolloin Windows näkee ne CD-levynä (jos en väärin muista), sitten sieltä vaan ajat installerin.
SininenKuu kirjoitti:Osaisiko kukaan heittää veikkauksia mikä tuossa olisi vikana. Pystyykö netistä erikseen lataamaan ne guest additionsit kun en ole ihan varma jotta tökkiikö asia niistä kun en nyt mistään tuolta virtual boxin jutusta niitä erikseen löydä vaikka kuinka etsin. Edes nettiyhteyttä ei suostu sinne jakamaan mikä tekee sen ettei tuota windowsia saa nyt enää auki kun vaati sen netin kautta tehtävän rekisteröinnin... *manaa*
Guest Additionsit löytyy suoraan VBoxin valikosta "Install Guest Additions" (vai mikä olikaan), jolloin Windows näkee ne CD-levynä (jos en väärin muista), sitten sieltä vaan ajat installerin.
Muistaakseni installeri vieläpä starttaa automaattisesti ja kun asennus on tehty, niin se "cd" häviää myös automaattisesti.
Vinkki: Jos olet aikeissa ensin asentaa Boot Campilla Win7 64bit, OS X 10.6.4:n rinnalle (tällä testasin itse) ja sen jälkeen virtualisoida Win7 VirtualBoxilla, niin mikäli et saa systeemiä toimimaan VirtualBoxin versio 3.2.8:lla, niin ota suosiolla käyttöön esim. VirtualBoxin versio 3.0.8. ja tee virtuaalikone sillä. Kun virtuaalikone hurisee vakaasti, niin sen jälkeen VirtualBoxin voi päivittää uusimpaan versioon.
Ongelma siis kulminoituu siihen, ettei virtualisoitu Win7 64bit lähde lainkaan käyntiin vaan herjaa: "VERR_NOT_SUPPORTED".
Aiheesta kirjoitettu mm. täällä: http://forums.virtualbox.org/viewtopic. ... 75#p146222
ja kuten ketjussakin eräs kirjoittaja suosittelee kokeilemaan vanhempaa versiota, niin komppaan häntä. Tällä vinkillä sain toimimaan ainakin toistaiseksi ihan OK. Kaikesta päätellen uusimmassa versiossa on jotain vikaa tähän liittyen.
Moi.
Asentelin Virtualboxin ja XP:n MBP:lle, homma toimii mutta XP ei näe lähiverkon palvelimia tai tulostimia.
XP-puolella netti kuitenkin toimii ja vastaavasti Mac-puolella windows-verkon jaetut koneet tai serverit näkyvät ja printtaus toimii, eli jotain puuttuu windows-hommista ja en sitä(kään) puolta oikein tajua.
OSX 10.6.6 , Virtualboxin asiakaslisäosat asennettu, windowsin ohjatuilla asennuksilla kokeiltu mutta palvelimista ei näy jälkeäkään.
Verkkolaserin käyttöliittymä näkyy kummankin puolen selaimella kun lyö ip-osoitteen selaimeen eli elonmerkkiä löytyy vaikkei windows osaa printteriä löytää.
Tämä on varmaan simppeliä mutta mac-putkiaivokäyttäjälle ei vaan ovet aukene.
Ja koko win-asentelua tarvitsen vain yhteen pieneen yhteystarpeeseen johon ei macciratkaisua löytynyt.
kertokaapa mulle onko teillä toi virtualbox ihan homo hidas?? mä asensin xp:n ja sen käyttö on NIIN hidasta että ei tuota virtualboxia voi käyttää jos sitä ei jotenki saa nopeemmaks. MITEN SAAN SEN NOPEAMMAKS?? KIITOS!
Petriensio kirjoitti:kertokaapa mulle onko teillä toi virtualbox ihan homo hidas?? mä asensin xp:n ja sen käyttö on NIIN hidasta että ei tuota virtualboxia voi käyttää jos sitä ei jotenki saa nopeemmaks. MITEN SAAN SEN NOPEAMMAKS?? KIITOS!
Paljonkohan oot antanu tolle virtuaali XP:lle muistia käyttöön?
Niin ja millanen sun kone on muuten?
Viimeksi muokannut Marbo, 15.3.2011 klo 20.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petriensio kirjoitti:kertokaapa mulle onko teillä toi virtualbox ihan homo hidas?? mä asensin xp:n ja sen käyttö on NIIN hidasta että ei tuota virtualboxia voi käyttää jos sitä ei jotenki saa nopeemmaks. MITEN SAAN SEN NOPEAMMAKS?? KIITOS!
Paljonkohan oot antanu tolle virtuaali XP:lle muistia käyttöön?
Niin ja millanen sun kone on muuten?
itellä tää uus mbp 15" eli ei siitä vissiin pitäs jäädä kiinni??
2gb on nyt oon sitä nostanu moneen kertaan ku ei meinaa rullata, tämä nostaminen on auttanut pikkusen mutta ei todellakaa niin paljon ku pitäs...
Nyt wörkkii!!! piti jätää yks "ruksi" pois ja asensin xp:n uudelleen...
Viimeksi muokannut Petriensio, 15.3.2011 klo 21.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole XP:tä tuossa pyörittänyt, mutta Linuxia ilman graafista käyttöliittymää. Nopeudet ovat ihan verrattavissa oikeaan koneeseen, eivät samoja, mutta hitaaksi ei voi sanoa.
Mutta jooh. Löytyykö käyttämäsi koneen prosessorista virtualisoinnit? Jos ei, niin syy voi olla tuossa. Ja oletko asentanut XP:hen Virtualboxia varten sopivat ajurit. Niillä pitäis tulla grafiikkaan nopeutta.
Ja sitten. Virtualboxin käyttöohjeet ovat todella hyvät. Kannattaa vilkaista, olisko niistä apua.
Petriensio kirjoitti:
Nyt wörkkii!!! piti jätää yks "ruksi" pois ja asensin xp:n uudelleen...
Mikä ruksi? Auttaisi varmaan muita jos törmäävät samaan ongelmaan.
Totta! ennen virtuaali käyttiksen asennusta ottaa tuo "ota VT-x/AMD-V käyttöön" pois päältä... mulla se ainaki oli oletuksena päällä ja kun otin sen pois kun xp oli jo asennettuna ei xp enää käynnistynyt...
Petriensio kirjoitti:Totta! ennen virtuaali käyttiksen asennusta ottaa tuo "ota VT-x/AMD-V käyttöön" pois päältä... mulla se ainaki oli oletuksena päällä ja kun otin sen pois kun xp oli jo asennettuna ei xp enää käynnistynyt...
Missä ihmeessä tuollainen ohje oli? Mutta jooh, tuo on onneksi oletuksena päällä. En keksi äkkiseltään keksi oikeaa käyttötilannetta, jossa tuon poisottamisesta olisi hyötyä tai se olisi järkevää, jos rauta sen käyttöön antaa mahdollisuuden.
Hei!
Ongelma WP7 laitteen kanssa, osaako joku auttaa?
Haluan unlockata puhelimen, htc hd2 with wp7. Osx:n ja siihen liitännäisten softien kanssa ei se vielä onnistu, mutta win- puolella onnistuu. Chevron wp7:n kanssa ainakin pitäisi onnistua. Ajoin virtualboxilla win 7 käyttiksen virtuaalisena koneelle ja se kyllä löytää laitteen, muttei tunnista. Kaikki zunet yms ovat kyllä asennettuina. Onko muilla vastaavaa ongelmaa ollut wp7 laitteen kanssa? Jos bootcampilla windowssia ajaa, pitäisi onnistua heittämällä mutta se ei nyt kiinnosta. Haluan tuon laitteen synkkaamaan virtuaaliwindowssin kanssa.
Petriensio kirjoitti:Totta! ennen virtuaali käyttiksen asennusta ottaa tuo "ota VT-x/AMD-V käyttöön" pois päältä... mulla se ainaki oli oletuksena päällä ja kun otin sen pois kun xp oli jo asennettuna ei xp enää käynnistynyt...
Missä ihmeessä tuollainen ohje oli? Mutta jooh, tuo on onneksi oletuksena päällä. En keksi äkkiseltään keksi oikeaa käyttötilannetta, jossa tuon poisottamisesta olisi hyötyä tai se olisi järkevää, jos rauta sen käyttöön antaa mahdollisuuden.
oho. enpä oo huomannu vastata... ei missää ollu mitää ohjeita tohon vaan testaamalla havaitsin että virtualbox toimii huomattavasti nopeemmin ku toi pukki ei oo päällä...
sit seuraava ongelma!! pelasin virtualboxin kautta erästä peliä ja sit mäkki rupes tekee ohjelmisto päivitystä ja koko homma kaatu ja ainut millä tokeni oli virta nappi ja nyt virtualbox ei enää käynnisty. onko tähän muuta apua ku xp: uudelleen asennus? se ei kauheesti houkuttele koska xp:n puolella on jo aikaslailla tauhkaa jota en haluaisi katoavan..