10.6.3 julkaistu
-
- Ylläpitäjä
Re: 10.6.3 julkaistu
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja septic »
Onneksi tuli otettua varmuuskopiot juuri ennen päivitystä ja Windows-puoleltakin pääsi hakemaan tärkeimmät tiedostot. Nyt kovalevy tyhjäksi ja uutta yritystä. Ihan hyvä toisaalta vetää kovo sileäksi muutenkin, sen kanssa on ollut jonkin verran ongelmia aiemminkin.
-
Viesti Kirjoittaja hatmac »
Ettet sitten kertoisi mistä koneesta on kysymys, mitä päivitystä teit (komboa vai deltaa) ja onko jotain kolmannen osapuolen ohjelmaa asennettuna jne...septic kirjoitti:Mulla päivitys veti koneen ihan sekaisin. Kesken asennuksen tuli ilmoitus "Yhtään listattua päivitystä ei voitu asentaa" ja kone kehoitettiin käynnistämään uudelleen. Joka kerta kun yrittää käynnistää os x:n puolella, niin kone sammuu jo omppulogovaiheessa. Windows-puoli toimii normaalisti.
Onneksi tuli otettua varmuuskopiot juuri ennen päivitystä ja Windows-puoleltakin pääsi hakemaan tärkeimmät tiedostot. Nyt kovalevy tyhjäksi ja uutta yritystä. Ihan hyvä toisaalta vetää kovo sileäksi muutenkin, sen kanssa on ollut jonkin verran ongelmia aiemminkin.
-
Viesti Kirjoittaja septic »
Kone on sigun MB. Päivityksen tein ihan ohjelmiston päivityksen kautta.hatmac kirjoitti:Ettet sitten kertoisi mistä koneesta on kysymys, mitä päivitystä teit (komboa vai deltaa) ja onko jotain kolmannen osapuolen ohjelmaa asennettuna jne...
Kolmannen osapuolen softia on tietysti (kellä ei?), mutta ei mitään ihan klassisimpia ongelmapesäkkeitä (APE jne)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
En ole samaa mieltä tuosta. Olisi hyvä tietää, että eksoottisimmillakin yhdistelmillä toimii, ennenkuin itsekään mitään päivitän.amanita kirjoitti:Valtaosa päivityksistä sujuu tietenkin ongelmitta, joten mielestäni tänne kannattaa ilmoitella vain havaituista kummallisuuksista tai peräti ongelmista päivitykseen liittyen.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja M *nen »
-
Viesti Kirjoittaja Turnipsi »
-
Viesti Kirjoittaja miguli »
En sitten malttanut tehdä loppuun tuon ohjeen mukaan selailtuani muiden kokemuksia kansainvälisiltä foorumeilta.miguli kirjoitti:Aivan tuore, ostettu nelisen viikkoa sitten.mrdc76 kirjoitti:Minkä sukupolven Air?
Ajattelin kokeilla allaolevaa kunhan pääsen taas kotiin:
http://support.apple.com/kb/TS2570
Sain kuin sainkin asennuksen läpi suhteellisen vaivattomasti:
- Buuttaus "Safe-moodiin"
- 10.6.3 Combo-päivityspaketin (700+ MB) haku
- Asennus safe-moodista
- Uudelleenkäynnistys ja voilá
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Kun lataus oli valmis, niin siitähän ponnahti ikkuna iloisesti ilmoittamaan, että nyt voisi vaikka käyttöjärjestelmän päivittää. Tarkistin siinä vielä, ettei mitään tärkeää prosessia ollut kesken tai tallentamatonta dokumenttia auki, ja suljin kaikki ohjelmat. Ihan varmuuden vuoksi. Sitten painikkeen painalluksella annoin koneelle luvan päivitystoimenpiteisiin. Koska vähän jo ramaisi, niin oikaisin koipeni ja ajattelin torkut ottaa. Kone kuitenkin pyysi vielä sitä ennen antamaan salasanan, jotta voisi päivityksen aloittaa. Kirjoitin salasanani sille varattuun ruutuun, ja oikaisin koipeni jälleen kerran. Sellainen ohut viltti oli siinä käden ulottuvilla, jonka vedinkin vartaloni peitoksi. Valoja en jaksanut alkaa sammuttelemaan, joten otin toisen kahdesta tyynystä, jotka siinä sattuivat olemaan, ja suojasin sillä silmäni. Toinen tyyny oli pään alla. Oikein makoisat tirsat siinä vetelin, varmaan lähemmäs tunti siinä vierähti, nukkuessa. Unia en muista nähneeni. Siitä kun heräilin niin kone oli päivittynyt ja oikein mainiosti toimi Homppu-surffailussa.
-
Viesti Kirjoittaja Venttiili »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Hemmetin modet piruilee mulle!Macco kirjoitti:Läpälässynlässynlää

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja pexxi »
-
Viesti Kirjoittaja olliporvali »
Täällä kanssa noin kuukauden vanha MacBook Air kaikki meni softa päivityksen kautta ihan hyvin ilman ongelmia.miguli kirjoitti:Ei onnistunut päivitys puolison MacBook Airiin vaan asennuksen (automaattinen, n. 450 MB) jälkeen ruutu näyttää tältä:
http://att.macrumors.com/attachment.php ... 1269919318
Kone on täystiltissä...
-
Viesti Kirjoittaja olliporvali »
Täällä ei kummallakaan koneella ole ollut ongelmia Adobe CS 3:n kanssa.Turnipsi kirjoitti:Omalla kohdallani kävi niin, ettei CS3 -paketin ohjelmista mikään enää suostu käynnistymään. Ohjelmat ilmoittavat avaamisen jälkeen, että ohjelma lopetti yllättäen toimintansa. Olen ollut tänään toista tuntia puhelimessa Applen ja Adoben tekniseen tukeen mutta mitään ratkaisua ole ole löytynyt. Kahdesti asensin koko paketin uudestaan, toisella kerralla Adoben puhdistusohjelman kera. Boottaaminen ei auta. Aika toivoton olo on.
-
Viesti Kirjoittaja Jutur »

-
Joo, näyttää siltä, että minä olen yksin ongelmani kanssa. Ei ollut ongelmia Adoben päässäkään, vaikka heille tuli koko päivitys täytenä yllätyksenä. CS4:sen trialin sain sentään toimimaan mutta senkin kanssa voi työskennellä vain sen 30 päivää. Pitää toivoa, että joku systeemi toimisi. Tuo Time Machinekaan ei varmaan auta tähän?olliporvali kirjoitti:Täällä ei kummallakaan koneella ole ollut ongelmia Adobe CS 3:n kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja kilpikonna »
Mutta ilmeisesti siis cs4 toimii normaalisti jos nyt päivitän koneeni?Turnipsi kirjoitti:Joo, näyttää siltä, että minä olen yksin ongelmani kanssa. Ei ollut ongelmia Adoben päässäkään, vaikka heille tuli koko päivitys täytenä yllätyksenä. CS4:sen trialin sain sentään toimimaan mutta senkin kanssa voi työskennellä vain sen 30 päivää. Pitää toivoa, että joku systeemi toimisi. Tuo Time Machinekaan ei varmaan auta tähän?olliporvali kirjoitti:Täällä ei kummallakaan koneella ole ollut ongelmia Adobe CS 3:n kanssa.
on ihmismieli?
Kerron sen teille:
tuulen suhina kuvaan
piirretyissä männyissä.
-Ikkyu-
-
Ainakin minulla toimii. Mutta se taas ei sano välttämättä mitään, sillä muilla kyllä toimii CS3, minulla ei.kilpikonna kirjoitti:Mutta ilmeisesti siis cs4 toimii normaalisti jos nyt päivitän koneeni?
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
-
Viesti Kirjoittaja valto »
No et ihan yksin. Mulla kuoli CS3 tuohon päivitykseen ja mitä maailman foorumeita olen seuraillut, niin kuoli aika monella muullakin. Ainut apu tiettävästi on, että asentaa 10.6 käyttiksen asennuslevyltä ja ei päivitäTurnipsi kirjoitti:
Joo, näyttää siltä, että minä olen yksin ongelmani kanssa.

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Noh, tuo on kieltämättä hieman helpottavaa. Ikävintä olisi, jos ainoana kärsisi moisesta viasta, sillä silloin ei ratkaisuakaan tule kauhean helposti. Pitää katsoa josko tulisi päivitys, ja jos ei, niin "antipäivittää".valto kirjoitti:No et ihan yksin. Mulla kuoli CS3 tuohon päivitykseen ja mitä maailman foorumeita olen seuraillut, niin kuoli aika monella muullakin. Ainut apu tiettävästi on, että asentaa 10.6 käyttiksen asennuslevyltä ja ei päivitäTämän jälkeen taas kuulemma toimii. Täytyy itsekin turvautua tuohon kikkaan jos ei pikaista korjausta tule.
-
Viesti Kirjoittaja valto »
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 0&tstart=0
ja Adoben foorumilla.
http://forums.adobe.com/thread/607128?tstart=0
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka