Jaa, mutta kun ei ole valkoisen miehen vaihtoehto se, että olisi ilman tietokonetta. Koska näin on, kannattaa koettaa minimoida tappioita. Silloin ollaan taasen siinä markkina-arvossa ja sen säilymisessä.KunkkuJ kirjoitti:Tiedät hyvin, miten kannattavaa on ajatella tietokoneiden markkina-arvoa. Jos se merkitsee paljon, kannattaa olla hankkimatta koko värkkiä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei apsoluuttisesti, mutta suhteellisesti muuttuu. Suhteellisuus taas määrittää koneen markkina-arvon niin kauan kuin se on ehjä ja siisti.
Kannattaako nyt ostaa, kun Lion tulee kesällä
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Kannattaako nyt ostaa, kun Lion tulee kesällä
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Niih, koko ajanhan tässä ketjussa on yritetty sanoa, että se oma tarvehan sen ratkaisee. Jos voi ja haluaa odottaa pari kuukautta, niin sitten odottaa, kun ei kerran sen kiireempää tarvetta olekaan. En minä tässä ainakaan mitään fanaattista näe missään.mikaw_ kirjoitti:Itse olen edelleen sitä mieltä, että jos koneesta on tulossa uusi malli 1-2 kuukauden sisällä JA konetta voi odottaa sen ajan, niin täytyy olla joko tietämätön, idiootti, tai rikas, jos ostaa nykyisen mallin. Ai niin yksi vaihtoehto taisi vielä jäädä: fanaatikko.
Niin ja muistahan käydä mainitsemassa kaikille niille, jotka ovat hiljattain ostaneet uuden mäkin omiin tarpeisiinsa, että he ovat tietämättömiä idiootteja ja rikkaita pellejä. Vielä parempi, jos teet moista valistustyötä vaikka jonkun vilkkaan omppukaupan ulko-ovella, kun he kävelevät kaupasta ulos mäkkiensä kanssa. Mielelläni olisin jossain kauempana seuraamassa tilannetta vierestä, vaikka piilokameran kera.

Soittele ihan omaa tuubaasi vaan. Tuossakin tilanteessa itse kukin päättää ihan sen oman tilanteen ja tarpeen, eikä muiden mielipiteiden mukaan. Itse olen toimittanut tietokoneita tarvitsevalle jopa minuuttiaikataululla.Toisaalta mikään ei kerro, että esim. Cathi, Touho, tai Kunkku J. ostaisivat iMacin, sellaista halutessaan/tarvitessaan tällä viikolla, kun uusi malli tulee todennäköisesti ensi viikolla, eli voi olla ihan puhdasta tuubaa, että siellä päässä menee vaan "todelliseen tarpeeseen".
Näitä lukiessa vaikuttaa välillä siltä, että se varsinainen ongelma onkin kaiketi siinä, että päätös ostosta, oston siirrosta tai ostamatta jättämisestä pitää viimekädessä tehdä ihan itse, ja vastata itse myös rahojensa käytöstä. Pitemmän päälle aina tulee takkiin, jos nyt ylipäätään haluaa sijoittaa rahansa tietotekniikkaan.
No lukaisepas sitten tämä(kin) ketju alusta lähtien uudelleen, niin huomaat, että saman perusasian on sanonut ääneen jo aika moni muukin, niin tässä kuin monessa muussakin samanlaisessa ketjussa ennen tätä.ongelmaksi asia muodostuu siinä vaiheessa, kun paikalle pyrähtää "paremmintietäjien" joukko, jotka tulevat arvuuttelemaan ihmisten todellisia tarpeita ja motiiveja.
Voit siis ihan vapaasti valita tässäkin ketjussa jonkun muun, ihan tavallisen tietäjän kommentin, jos paremmintietäjien kommentit eivät kelpaa. Lopputulos on silti pohjimmiltaan sama. Sitä tuskin tarvitsee enää toisella, kun se on jo monin eri sanoin kerrottu tässäkin ketjussa.
Niih, se on edelleen itse kunkin itse päätettävissä. Jännä homma vaan sekin, että esim. tuolla "Windows-fanaatikkojen" leirissä tilanne on vielä hullumpi, kun siellä näkee koko ajan toinen toistaan isompia mainoksia, joissa kaikissa kaupataan 2-3 vuotta vanhaa tekniikkaa useammassa eri hintaluokassa, ja kauppa käy. Uudenpaakin tekniikkaa löytyy, mutta isolle osalle ostajista näyttävät kelpaavan mainiosti nuo "wanhat" mallit.Olen sata kertaa kirjoittanut, että esim. iMac-mallissa on juuri uunista tullessaan paras hintalaatusuhde, mutta ilmeisesti Applen elektroniikka on niin huippua fanaatikkojen mielestä, ettei ostamista kannattaisi kyseenalaistaa vaikka viimeisin malli olisi 2 vuotta vanha.
Pitäisiköhän sinun siis mennä myös sinne konsonantti- ja kodinkonekauppojen, Verkko- yms. kauppojen oville päivystämään ja kertomaan niille ostajille, kuinka tietämättömiä idiootteja ja rikkaita/köyhiä pellejä he ovat?
Kuinkahan moni noistakaan uuden koneen (tarpeeseen) hankkineista oikeasti välittäisi, ja kuinkahan moni vaan ohittaisi sinut mokomaa hihhulointia mielessään naureskellen?
Eli usko ketä uskot tai ole uskomati, mutta se oikea ostoajankohta on edelleenkin itse kunkin omista tarpeista ja mielihaluista kiinni. Jos voi ja haluaa odotella, niin sitten odottelee pois vaan, tai jättää vaikka kokonaan ostamati. Äkkiä se tietotekniikka "vanhenee" joka tapauksessa.
-
Viesti Kirjoittaja Stobex »
..kannattaa muistaa että tämä pätee macympäristössä.. DesktopPC:n elinkaari on yhä noin 6 vuotta, jonka ajan se on aina tarvittaessa päivitettävissämikaw_ kirjoitti:Itse olen edelleen sitä mieltä, että jos koneesta on tulossa uusi malli 1-2 kuukauden sisällä JA konetta voi odottaa sen ajan, niin täytyy olla joko tietämätön, idiootti, tai rikas, jos ostaa nykyisen mallin. Ai niin yksi vaihtoehto taisi vielä jäädä: fanaatikko.
2x240gb SSDvertex2 |Toughpower 2000W |Hailea+Na **OsX,W7,Linux Pinguy
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
-
Eli mitä se tekee ja millä ohjelmilla noin tarkemmin? Meikäläisen hommat ja askartelut kyllä jäisi tasan tarkkaan tekemättä millä tahansa 10-vuotiaalla koneella. Tietysti jos puhutaan 10-vuotiaasta kotelosta johon kaikki tekniikka lähtien emolevystä on päivitetty pariin kertaan, tilanne voi olla toinen...theinonen kirjoitti:On olemassa semmoinen vanha viisaus, että jos pitää kysyä niin todennäköisesti ei kannata. Oma pöytäkoneenikin on jo 10 vuotta vanha, mutta tekee edelleen kaiken mitä varten sen aikoinaan ostinkin.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
On annettu ymmärtää, että jos voi odottaa ei tarvitse konetta. Jokaisessa näissä "kannattaako ostaa"-ketjuissa on samat laulut. Osa sanoo, että kannattaa odottaa ja osan mielestä jos voi odottaa ei edes tarvitse konetta. Silti minusta on edesvastuutonta suositella kysyjää hankkimaan kone "vanhalla raudalla" ja täydellä hinnalla, jos uuden mallin tulo on todella lähellä.Touho kirjoitti:Niih, koko ajanhan tässä ketjussa on yritetty sanoa, että se oma tarvehan sen ratkaisee. Jos voi ja haluaa odottaa pari kuukautta, niin sitten odottaa, kun ei kerran sen kiireempää tarvetta olekaan. En minä tässä ainakaan mitään fanaattista näe missään.
No en muista, mutta kyllähän suurin osa tekee päätöksiä myyjien suositusten perusteella ja silloin mennään usein metsään. Asiakas, joka on tietämätön ja rikas, on hyvä saalis kauppiaalle. Kenelle ylihintainen "vanha romu" muuten myytäisiin?Niin ja muistahan käydä mainitsemassa kaikille niille, jotka ovat hiljattain ostaneet uuden mäkin omiin tarpeisiinsa, että he ovat tietämättömiä idiootteja ja rikkaita pellejä. Vielä parempi, jos teet moista valistustyötä vaikka jonkun vilkkaan omppukaupan ulko-ovella, kun he kävelevät kaupasta ulos mäkkiensä kanssa. Mielelläni olisin jossain kauempana seuraamassa tilannetta vierestä, vaikka piilokameran kera.![]()
Selvästi mennyt tarpeeseen. Eiköhän useimpia kuluttajia, jotka omalla rahallaan veivaavat, kuitenkin viduddaisi hankkia se kahden tonnin imacci tänään, jos vuoden uudempaa tekniikkaa saa samaan hintaan seuraavalla viikolla. Joo niitä tietämättömiä, tai rahakkaita ei ehkä vituta.Soittele ihan omaa tuubaasi vaan. Tuossakin tilanteessa itse kukin päättää ihan sen oman tilanteen ja tarpeen, eikä muiden mielipiteiden mukaan. Itse olen toimittanut tietokoneita tarvitsevalle jopa minuuttiaikataululla.
Nämä kaikki "kannattaako ostaa"-ketjut saisi kuitattua jollakin stickyllä, joka ohjaa macrumours-sivustolle ja sieltä buyersguideen. Tuota parempaa infoa tuskin kellään täällä foorumilla on, ja toisekseen vaikka olisikin niin ei sitä julkisesti levitä. Tuolta sivustolta voi jokainen katsoa milloin ehkä seuraava sukupolvi tulee ja miettiä ostaako vai eikä osta. Tietty kyse on osittain siitä, että potentiaalinen ostaja haluaa tukea ostopäätökselleen foorumilta, jolloin ostopäätöksen teko helpottuu.Näitä lukiessa vaikuttaa välillä siltä, että se varsinainen ongelma onkin kaiketi siinä, että päätös ostosta, oston siirrosta tai ostamatta jättämisestä pitää viimekädessä tehdä ihan itse, ja vastata itse myös rahojensa käytöstä. Pitemmän päälle aina tulee takkiin, jos nyt ylipäätään haluaa sijoittaa rahansa tietotekniikkaan.
Taitaa juuri mennä sinne tietämättömyyden piikkiin.Niih, se on edelleen itse kunkin itse päätettävissä. Jännä homma vaan sekin, että esim. tuolla "Windows-fanaatikkojen" leirissä tilanne on vielä hullumpi, kun siellä näkee koko ajan toinen toistaan isompia mainoksia, joissa kaikissa kaupataan 2-3 vuotta vanhaa tekniikkaa useammassa eri hintaluokassa, ja kauppa käy. Uudenpaakin tekniikkaa löytyy, mutta isolle osalle ostajista näyttävät kelpaavan mainiosti nuo "wanhat" mallit.
Niin. Tätä tässä on yritetty sanoa. Tietotekniikan vanhetessa nopeasti, ei kannata ostaa jo valmiiksi vanhaa tavaraa. Tämä tietysti henkilökohtainen mielipiteeniEli usko ketä uskot tai ole uskomati, mutta se oikea ostoajankohta on edelleenkin itse kunkin omista tarpeista ja mielihaluista kiinni. Jos voi ja haluaa odotella, niin sitten odottelee pois vaan, tai jättää vaikka kokonaan ostamati. Äkkiä se tietotekniikka "vanhenee" joka tapauksessa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Tarkennus vielä tähän, että riippuu hinnasta. Eli siis ei kannata ostaa Macia hintaan jolla aivan tuokion päästä saa ehkä jopa paljonkin tehokkaamman ja paremmin arvonsa säilyttävän koneen. Toisaalta ikävä kyllä Applen ovh on uusien mallien tuloon saakka yleensä vakio ellei valuuttakursseissa tapahdu jyrkkiä muutoksia, kuten on monesti todettu.mikaw_ kirjoitti: Tietotekniikan vanhetessa nopeasti, ei kannata ostaa jo valmiiksi vanhaa tavaraa. Tämä tietysti henkilökohtainen mielipiteeni.
Jos esimerkiksi joku juuri nyt kehottaa välittömästi ostamaan jostain hyllystä nykymallin iMacin (tai peräti myy itse sellaisen), ei siinä kovin hyvästä kaverista puhua voi, kun saman yksilön saisi ensi viikolla luultavasti pari kolme hunttia halvemmalla, mikäli ennustukset uusien mallien tulosta pitävät kutinsa. Etämyynnissäkin on todellinen käyttöön otetun koneen palautusoikeus vain Storessa ja Gigantissa. Jälkimmäisessä toki myös kivijalkaliikkeissä varastomallien osalta.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Jos nyt kuitenkin pysyttäis asiassa, ei mikään uutena ostettu Mac ole "vanha romu".mikaw_ kirjoitti:Kenelle ylihintainen "vanha romu" muuten myytäisiin?
Tässä kinataan nyt vähän oudosti. Onko Apple tosiaan jo ilmoittanut, että uusi iMac ilmestyy ensi viikolla? Vai perustuuko tämä vain taas huhuiltuihin uudistuksiin?
Tottakai uusi malli on tulossa, mutta tuleeko se viikolla 17, 18 vai peräti 27, ei tiedä kukaan (tai ainakaan sellainen, joka kertoo).
Jos nykyinen mallit tyydyttää tämänhetkiset ja jotenkin nähtävissä olevat tarpeet kahden vuoden päähän. Osta. Jos ennakoit tulevien tarpeidesi tyydyttämiseen tarvittavan tiettyjä uusia ominaisuuksia, kuten vaikka Thunderbolt, odota.
Tulee tässäkin väkisin mieleen ensimmäisen Macbookin odotus, kuukausia täälläkin hoettiin, että älä osta iBookia, ensi viikolla tulee MacBook. Ja tulihan se kun liki neljä kuukautta tätä hoettiin...
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Tarkoitin yleisellä tasolla.MacFinn kirjoitti:Jos nyt kuitenkin pysyttäis asiassa, ei mikään uutena ostettu Mac ole "vanha romu".
-
Kaupallisista syistäkin Applen on syytä saada Sandy-mallit julki mahdollisimman pian. Ei niitä kesäkuulle tarvi odottaa, ja taas voin luvata syödä karvalakkini jos niin käy. (Viimeksi kun lupasin, meni kyllä tiukalle etten joutunut syömään.)
-
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Tietokoneet ovat minulle vain harrastus, joten yleensä ei ole mikään kiire ohjelmien kanssa. Päinvastoin luovassa työssä voi jopa olla parempi ettei kaikki tapahdu aivan reaaliajassa, tällöin ehtii miettiä enemmän itse sitä asiaa jota on tekemässä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Eli mitä se tekee ja millä ohjelmilla noin tarkemmin? Meikäläisen hommat ja askartelut kyllä jäisi tasan tarkkaan tekemättä millä tahansa 10-vuotiaalla koneella. Tietysti jos puhutaan 10-vuotiaasta kotelosta johon kaikki tekniikka lähtien emolevystä on päivitetty pariin kertaan, tilanne voi olla toinen...theinonen kirjoitti:On olemassa semmoinen vanha viisaus, että jos pitää kysyä niin todennäköisesti ei kannata. Oma pöytäkoneenikin on jo 10 vuotta vanha, mutta tekee edelleen kaiken mitä varten sen aikoinaan ostinkin.
Käytän ohjelmia laidasta laitaan, mutten käsittele kovinkaan isoja kuvia joten vaatimattomallakin koneteholla pärjää vallan mainiosti.
-
Viesti Kirjoittaja maclinux »
Olen aidosti sinulle kateellinen. Ostin kuukausi sitten noin 10 vuotta vanhan Power Mac G4:n, kun sitä tarjottiin halvalla (ole kiltti ja kanna se pois). Laite kyllä toimii, siinä on OSX 10.3 ja kotelo on melkoinen ilmestys. Siihen saisi päivitettyä hieman tuoreemman OSX:n, mutta siitäkin huolimatta liian moni OSX:lle tehty ohjelma ei sillä pyörisi. Lisäksi laite on melkoisen tehoton, jonka huomaa hyvin, kun vieressä on uusi MacBook Pro. Enkä minä edes tee tietokoneella mitään tuottavaa työtä, en ainakaan enää. Siitäkin huolimatta en pystyisi kuvittelemaan, että käyttäisin ilokseni kymmenen vuotta vanhaa tietokonetta.theinonen kirjoitti:On olemassa semmoinen vanha viisaus, että jos pitää kysyä niin todennäköisesti ei kannata. Oma pöytäkoneenikin on jo 10 vuotta vanha, mutta tekee edelleen kaiken mitä varten sen aikoinaan ostinkin.
Viestiketju on lähtenyt melkoiseen lentoon, mutta se kai foorumeiden tarkoitus onkin. Uusi MBP on hankittu, Lion tulee joskus. Tarkoitus oli todellakin kysyä, että tietääkö kukaan missä vaiheessa ostetuille koneille Apple myöntää Lionin päivityksen toimituskuluja vastaan. Viestiketju vahvisti pelkoni, tämän tietää vain Apple. Kiitos kommenteista.
-
Viesti Kirjoittaja kif »
Miten / mistä niitä uusia koneita saa alennuksella? Mitä olen itse katsellut (en tosin lähiaikoina) niin aika vakioita näyttäisi nuo hinnat olevan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Omasta mielestäni yhtäkään uutta Macia ei yleensäkään kannata ostaa täyteen hintaan kun niitä kilpailun ansiosta halvemmallakin saa.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Onko tässä kyse jonkinlaisesta uusavuttomuudesta tinkimisen suhteen, vai mistä? Väittäisin, että lähes joka paikasta sitä alennusta saa, kun vain osaa kysyä.kif kirjoitti:Miten / mistä niitä uusia koneita saa alennuksella? Mitä olen itse katsellut (en tosin lähiaikoina) niin aika vakioita näyttäisi nuo hinnat olevan.
-
Viesti Kirjoittaja Juice93 »
Tuosta tuli mieleen, että saako jostain ostettua vanhoja mäkkejä ale-hintaan? Luulisi edellisen mallin koneita jäävän sen verran myymättä, että niitä voisi joihinkin varastoihin jäädä pyörimään myytäväksi. Enpä ole kuitenkaan nähnyt missään mainostettavan noita..kif kirjoitti:Miten / mistä niitä uusia koneita saa alennuksella? Mitä olen itse katsellut (en tosin lähiaikoina) niin aika vakioita näyttäisi nuo hinnat olevan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Omasta mielestäni yhtäkään uutta Macia ei yleensäkään kannata ostaa täyteen hintaan kun niitä kilpailun ansiosta halvemmallakin saa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Kyllähän niitä jämyt kauppaa joskus pitkäänkin uuden mallin julkaisemisen jälkeen. Ei niitä välttämättä erityisesti mainosteta, pitää vaan osata etsiä vaikkapa jämyjen nettisivuilta, esim. Verkkokauppa.comissa noita yleensä on ja myös ihan Mac-jämyillä.Juice93 kirjoitti:Tuosta tuli mieleen, että saako jostain ostettua vanhoja mäkkejä ale-hintaan? Luulisi edellisen mallin koneita jäävän sen verran myymättä, että niitä voisi joihinkin varastoihin jäädä pyörimään myytäväksi. Enpä ole kuitenkaan nähnyt missään mainostettavan noita..kif kirjoitti:Miten / mistä niitä uusia koneita saa alennuksella? Mitä olen itse katsellut (en tosin lähiaikoina) niin aika vakioita näyttäisi nuo hinnat olevan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Omasta mielestäni yhtäkään uutta Macia ei yleensäkään kannata ostaa täyteen hintaan kun niitä kilpailun ansiosta halvemmallakin saa.
-
Niin. Vanhemmalle polvelle on hinnoista neuvotteleminen tutumpaa kuin nuorelle (mikä alun perin johtuu siitä että viime vuosituhannella kaiken tavaran ohjehinnoissa oli suorastaan kuutioittain ilmaa), mutta useilla ellei useimmilla fyysillisillä tietotekniikan myyjähenkilöillä on yhä tietyt valtuudet päättää millä hinnalla myyvät, jos asiakas ei täyttä hintaa viitsi maksaa.KunkkuJ kirjoitti:Onko tässä kyse jonkinlaisesta uusavuttomuudesta tinkimisen suhteen, vai mistä? Väittäisin, että lähes joka paikasta sitä alennusta saa, kun vain osaa kysyä.kif kirjoitti:Miten / mistä niitä uusia koneita saa alennuksella? Mitä olen itse katsellut (en tosin lähiaikoina) niin aika vakioita näyttäisi nuo hinnat olevan.
Tietenkään ne myyntikeskustelujen tulokset eivät koskaan ole painettuina millekään nettisivuille jos ei ostaja niistä halua raportoida, mikä sekin näyttää olevan monelle outoa.
-
Kyllä noita on ilmoiteltu esim. Varimportin sähköpostiuutiskirjeissä. Hankalampi juttu vain on se, kuten olen monesti sanonut, että vanhan malliston hinnat asemoidaan lähes aina sopivasti sellaisiksi että uudessa kuitenkin saa enemmän tietokonetta per euro. (iPadit olivat poikkeus tästä, mutta tuotekategoriakin on vähän toinen.)tuomas92 kirjoitti:Kyllähän niitä jämyt kauppaa joskus pitkäänkin uuden mallin julkaisemisen jälkeen. Ei niitä välttämättä erityisesti mainosteta, pitää vaan osata etsiä vaikkapa jämyjen nettisivuilta, esim. Verkkokauppa.comissa noita yleensä on ja myös ihan Mac-jämyillä.Juice93 kirjoitti:Tuosta tuli mieleen, että saako jostain ostettua vanhoja mäkkejä ale-hintaan? Luulisi edellisen mallin koneita jäävän sen verran myymättä, että niitä voisi joihinkin varastoihin jäädä pyörimään myytäväksi. Enpä ole kuitenkaan nähnyt missään mainostettavan noita..kif kirjoitti:Miten / mistä niitä uusia koneita saa alennuksella? Mitä olen itse katsellut (en tosin lähiaikoina) niin aika vakioita näyttäisi nuo hinnat olevan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Omasta mielestäni yhtäkään uutta Macia ei yleensäkään kannata ostaa täyteen hintaan kun niitä kilpailun ansiosta halvemmallakin saa.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja velli »
Moi, Mac-maailma on mulle vähän vieras, ostin just eilen MacBookin. Nyt kun toi uusi Lion käyttis on tullut ulos, ja ostin koneen sen jälkeen, jossa on vielä vanha käyttis, niin onko mun silloin mahdollista saada toi uusi käyttis Applelta ilmaiseksi kuittia tms. vastaan? Ja miten tämä käytännössä onnistuu?Touho kirjoitti:No eipä moisestakaan kannata juuri murehtia, jos sille koneelle on oikeasti tarvetta. Jos nyt kävisi niin, että heti viikon tai neljän sisään tulisi uusi käyttis, saat todennäköisesti päivitettyä sen joko ilmaiseksi tai johonkin nimelliseen hintaan, esim. 10€ rahtikuluja vastaan. Tämä on ollut vakiosysteemi käyttisten ja iLifen kohdalla jo vuosia.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Eilen? Olet sitten selvillä vesillä. Apple on kertonut, että kaikki 6.6.2011 jälkeen ostetut SL-koneet saavat Lionin ilmaiseksi Mac App Storen kautta. http://www.apple.com/macosx/uptodate/ sivulla pitäisi olla sitten infoa myöhemmin.velli kirjoitti:Moi, Mac-maailma on mulle vähän vieras, ostin just eilen MacBookin. Nyt kun toi uusi Lion käyttis on tullut ulos, ja ostin koneen sen jälkeen, jossa on vielä vanha käyttis, niin onko mun silloin mahdollista saada toi uusi käyttis Applelta ilmaiseksi kuittia tms. vastaan? Ja miten tämä käytännössä onnistuu?Touho kirjoitti:No eipä moisestakaan kannata juuri murehtia, jos sille koneelle on oikeasti tarvetta. Jos nyt kävisi niin, että heti viikon tai neljän sisään tulisi uusi käyttis, saat todennäköisesti päivitettyä sen joko ilmaiseksi tai johonkin nimelliseen hintaan, esim. 10€ rahtikuluja vastaan. Tämä on ollut vakiosysteemi käyttisten ja iLifen kohdalla jo vuosia.
Tuolla uutisessa on tosin tälläinen:
Users must request the free upgrade within 30 days of purchasing a new Mac; the deal closes 30 days after Lion is released.
-
Viesti Kirjoittaja velli »
-
Ja jos sattuu meneen ohi, ei 24 € nyt niin kova hinta Lionista ole etteikö silläkin malttaisi ostaa...velli kirjoitti:OK, kiitos tiedosta. Ei kait muu auta kuin ihmetellä ja odotella tuon sivun päivittymistä...
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka