10.6.8 ulkona
-
Re: 10.6.8 ulkona
Viesti Kirjoittaja Rillipiru »
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Edit: Airini on siis 11".
-
Viesti Kirjoittaja kotitonttu »

-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Samaa asiaa yritin kysyä tuossa ylempänä. Muistakaa että täällä on paljon tyyppejä, jotka tietää monista asioista paljon, mutta ei välttämättä tunne jotain trimmiä. Aina kun joku minun tapainen kyselee teistä liian itsestäänselvyyksiä, niin yrittäkää edes vastata ymmärrettävästi. Se helpottaa jatkokeskustelua asiasta. Jossain muussa asiassa sitten minäkin voin auttaa teitä.kotitonttu kirjoitti:kertokaas fiksummat, mitä tuo trim tarkoittaa? katoin tota wikipedia linkkiä, mutta en oikeen saanu siitä mitään irti.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuo aiemminkin linkitetty suomenkielinen Wikipedia artikkeli selittää asian kyllä aika yksinkertaisesti ja selkeästi.ejm kirjoitti:Samaa asiaa yritin kysyä tuossa ylempänä. Muistakaa että täällä on paljon tyyppejä, jotka tietää monista asioista paljon, mutta ei välttämättä tunne jotain trimmiä. Aina kun joku minun tapainen kyselee teistä liian itsestäänselvyyksiä, niin yrittäkää edes vastata ymmärrettävästi. Se helpottaa jatkokeskustelua asiasta. Jossain muussa asiassa sitten minäkin voin auttaa teitä.kotitonttu kirjoitti:kertokaas fiksummat, mitä tuo trim tarkoittaa? katoin tota wikipedia linkkiä, mutta en oikeen saanu siitä mitään irti.
Mutta oikein äärimmilleen yksinkertaistettuna: SSD levyt alkavat tökkiä kun niitä on käytetty pidempään. Tuo TRIM komento, jonka järjestelmä levylle lähettää ikäänkuin siivoaa levyä ja siten nopeuttaa sen toimintaa.
Tavallaan kyseessä on vähän saman tyyppinen ominaisuus kuin defragmentointi kovalevyjen kanssa, vaikka levyjen erilaisten toimintaperiaatteiden takia teknisesti kyse onkin aika erilaisesta ilmiöstä.
-
Viesti Kirjoittaja kotitonttu »

-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Tämähän selitti jo paljon. Lisätkää tämä selitys myös sinne wikipediaankin, jos näette sen tärkeämpänä kuin vastata täällä hompussa?kallekilponen kirjoitti:Tuo aiemminkin linkitetty suomenkielinen Wikipedia artikkeli selittää asian kyllä aika yksinkertaisesti ja selkeästi.ejm kirjoitti:Samaa asiaa yritin kysyä tuossa ylempänä. Muistakaa että täällä on paljon tyyppejä, jotka tietää monista asioista paljon, mutta ei välttämättä tunne jotain trimmiä. Aina kun joku minun tapainen kyselee teistä liian itsestäänselvyyksiä, niin yrittäkää edes vastata ymmärrettävästi. Se helpottaa jatkokeskustelua asiasta. Jossain muussa asiassa sitten minäkin voin auttaa teitä.kotitonttu kirjoitti:kertokaas fiksummat, mitä tuo trim tarkoittaa? katoin tota wikipedia linkkiä, mutta en oikeen saanu siitä mitään irti.
Mutta oikein äärimmilleen yksinkertaistettuna: SSD levyt alkavat tökkiä kun niitä on käytetty pidempään. Tuo TRIM komento, jonka järjestelmä levylle lähettää ikäänkuin siivoaa levyä ja siten nopeuttaa sen toimintaa.
Tavallaan kyseessä on vähän saman tyyppinen ominaisuus kuin defragmentointi kovalevyjen kanssa, vaikka levyjen erilaisten toimintaperiaatteiden takia teknisesti kyse onkin aika erilaisesta ilmiöstä.
iMac i7 / MacBook Pro 13" retina / Time Capsule 3 TB / Promise Pegasus R6 6x2 TB / Macintosh Classic / iPhone 6s plus 64 gb / iPad wifi 64 gb / AppleTV 4 gen / Leica M4P
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1125400
Kait vastaa samaa. Ainakin meikän kone täyttyessään alkoi hidasteleen pahasti, mutta tuolla ohjelmalla notkistui kunnolla.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Minä ja muut olemme linkittäneet sinne, koska se selitetään siellä paljon selkeämmin ja täsmällisemmin kuin tuo aiempi selitykseni.ejm kirjoitti:Tämähän selitti jo paljon. Lisätkää tämä selitys myös sinne wikipediaankin, jos näette sen tärkeämpänä kuin vastata täällä hompussa?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Sinun ja muiden on myös ymmärrettävä että wikipediassa ollutta liian teknistä kieltä ei kaikki ymmärrä. Sinun viestisi avasi heti mistä on oikeasti kysymys. Miksi ihmiset vihaa Kelaa tai verottajaa, siksi että he eivät selitä asioita, vaan olettavat että ihmiset ymmärtävät. Minulta kysytään lähes päivittäin että kuinka kaukaa tuolla putkella saa kuvan. Sitä on vaikea selittää ja olenkin päätynyt vastaamaan että en oikein tiedä!kallekilponen kirjoitti:Minä ja muut olemme linkittäneet sinne, koska se selitetään siellä paljon selkeämmin ja täsmällisemmin kuin tuo aiempi selitykseni.ejm kirjoitti:Tämähän selitti jo paljon. Lisätkää tämä selitys myös sinne wikipediaankin, jos näette sen tärkeämpänä kuin vastata täällä hompussa?
-
Minun kameranputkella saa kuvan kuusta ja auringostakin, eli aika kaukaa, vaikka on laajakuvalinssi :=)ejm kirjoitti:Sinun ja muiden on myös ymmärrettävä että wikipediassa ollutta liian teknistä kieltä ei kaikki ymmärrä. Sinun viestisi avasi heti mistä on oikeasti kysymys. Miksi ihmiset vihaa Kelaa tai verottajaa, siksi että he eivät selitä asioita, vaan olettavat että ihmiset ymmärtävät. Minulta kysytään lähes päivittäin että kuinka kaukaa tuolla putkella saa kuvan. Sitä on vaikea selittää ja olenkin päätynyt vastaamaan että en oikein tiedä!kallekilponen kirjoitti:Minä ja muut olemme linkittäneet sinne, koska se selitetään siellä paljon selkeämmin ja täsmällisemmin kuin tuo aiempi selitykseni.ejm kirjoitti:Tämähän selitti jo paljon. Lisätkää tämä selitys myös sinne wikipediaankin, jos näette sen tärkeämpänä kuin vastata täällä hompussa?
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Ossi, olen sanaton, mutta ymmärrän silti sinua! Omppuun luottaen kysyn kuitenkin, onko kenelläkään kokemusta trimmin toiminnasta uuden päivityksen myötä?Ossi kirjoitti:Minun kameranputkella saa kuvan kuusta ja auringostakin, eli aika kaukaa, vaikka on laajakuvalinssi :=)ejm kirjoitti:Sinun ja muiden on myös ymmärrettävä että wikipediassa ollutta liian teknistä kieltä ei kaikki ymmärrä. Sinun viestisi avasi heti mistä on oikeasti kysymys. Miksi ihmiset vihaa Kelaa tai verottajaa, siksi että he eivät selitä asioita, vaan olettavat että ihmiset ymmärtävät. Minulta kysytään lähes päivittäin että kuinka kaukaa tuolla putkella saa kuvan. Sitä on vaikea selittää ja olenkin päätynyt vastaamaan että en oikein tiedä!kallekilponen kirjoitti:Minä ja muut olemme linkittäneet sinne, koska se selitetään siellä paljon selkeämmin ja täsmällisemmin kuin tuo aiempi selitykseni.ejm kirjoitti:Tämähän selitti jo paljon. Lisätkää tämä selitys myös sinne wikipediaankin, jos näette sen tärkeämpänä kuin vastata täällä hompussa?
-
Trimmin toiminnasta minulla on vain kokemusta tuosta netistä imuroimastani ohjelmasta: TRIM Support Enabler. Ja ovat toistaiseksi myönteisiä.
-
Viesti Kirjoittaja ejm »
Jos sinulla on käytännön kokemuksia trimmistä, niin voit varmaankin kertoa kaikille miten kyseinen toiminto toimii ja miten se vaikuttaa tietokoneen toimintaan.Ossi kirjoitti:No valokuvaajana minulta kysytään myös usein tuota, ja olen vastannut näin. Toki käsitän mitä ihmiset tarkoittaa ja selitän heille sen kykyni mukaan.
Trimmin toiminnasta minulla on vain kokemusta tuosta netistä imuroimastani ohjelmasta: TRIM Support Enabler. Ja ovat toistaiseksi myönteisiä.
-
Kun ostin koneen se käynnistyi alta kymmenessä sekunnissa. Ei mennyt kauaakaan kun alkoi hidastumaan. Lopulta kesti käynnistyä melkein minuutin. Ohjelman ajon jälkeen käynnistyy taas alta kymmenen sekunttia. Muuta en osaa sanoa. Kielitaitoiset osaavat varmaan lukea tuolta: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1125400ejm kirjoitti:Jos sinulla on käytännön kokemuksia trimmistä, niin voit varmaankin kertoa kaikille miten kyseinen toiminto toimii ja miten se vaikuttaa tietokoneen toimintaan.Ossi kirjoitti:No valokuvaajana minulta kysytään myös usein tuota, ja olen vastannut näin. Toki käsitän mitä ihmiset tarkoittaa ja selitän heille sen kykyni mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Ei sammu muuten kuin väkisin ja käynnistyksen jälkeen dock vilahtaa näytössä ja katoaa? Sitten kone onkin taas niin jumissa että virrat pois

Täytyy korjailla levyn oikeudet yms.. jos sillä korjautuisi.
-
Ajelin Onyxin ja nyt sentäs käynnistyy.. ohjelmat aiheuttaa rantapallon pyörimistä ja Dock häviää (välähtelee näkyviin ja piiloon) kun kirjautuu koneelle.Machist kirjoitti:Päivityksen jälkeen MacPro nikottelee..
Ei sammu muuten kuin väkisin ja käynnistyksen jälkeen dock vilahtaa näytössä ja katoaa? Sitten kone onkin taas niin jumissa että virrat pois![]()
Täytyy korjailla levyn oikeudet yms.. jos sillä korjautuisi.

-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Kokeilin asentaa combon ja korjasin vielä levyn boottaamalla asennuslevyltä.masa kirjoitti:Lataa combo update ja vedä sillä päälle. Jos ei auta niin arkistoi asennus ja perään combo.
Ekalla kerralla näiden toimenpiteiden jälkeen pääsen kirjautumaan ja toimii.. toisella kerralla kirjautuessa dock jää näkymättömiin ja rantapallo pyörii.. ei auta kuin sammuttaa väkisen.
Vierastilillä pääsen sisään ja kaikki toimii normaalisti eli jotain on tuossa minun käyttäjäprofiilissa rikki
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Ongelma ratkaistu: https://discussions.apple.com/message/15498843Machist kirjoitti:Kokeilin asentaa combon ja korjasin vielä levyn boottaamalla asennuslevyltä.masa kirjoitti:Lataa combo update ja vedä sillä päälle. Jos ei auta niin arkistoi asennus ja perään combo.
Ekalla kerralla näiden toimenpiteiden jälkeen pääsen kirjautumaan ja toimii.. toisella kerralla kirjautuessa dock jää näkymättömiin ja rantapallo pyörii.. ei auta kuin sammuttaa väkisen.
Vierastilillä pääsen sisään ja kaikki toimii normaalisti eli jotain on tuossa minun käyttäjäprofiilissa rikki
Parallels oli syyllinen

-
-
Parallels Desktop for Mac 6 mahdollistaa muiden käyttöjärjestelmien käytön virtuaalisina Macintosh-tietokoneessa.kotitonttu kirjoitti:mikä tuo parallers on?
Sillä voi myös ajaa BootCamp osiolla olevaa käyttistä OS X:stä käsin.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka