Lionin lataaminen ilmaiseksi uuteen Maciin
-
Re: Lionin lataaminen ilmaiseksi uuteen Maciin
Viesti Kirjoittaja 17543 »
Pitäisi alkaa vääntämään kättä tuosta heidän perimästä maksusta.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Applen puhelintuki on ainakin tähän asti palvellut aina hienosti. Soita ihmeessä.17543 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta rekkulan tekemisestä Applelle? Eli oletteko soittaneet tukeen vai kuinka olette menetelleet?
Pitäisi alkaa vääntämään kättä tuosta heidän perimästä maksusta.
-
Viesti Kirjoittaja maggot »
Mulla on 15.7. ostettu iMac 27", jonka sarjanumero ei myöskään kelpaa tuolla sivulla. Soitin Applelle ja siellä pyydettiin vaan olemaan kärsivällisiä. Samaa ongelmaa kuulemma muillakin.jugih kirjoitti:minulla on late 2010 MBA 11". koitin ihan huvikseni tuota up-to-date programmea helmikuussa ostettuun MBA:ni.
No, sarjanumero oli kuulemma väärin näpytetty, mitä se ei ollut. sitten kokeilumielessä muutin sarjanumeron viimeisen nollan ykköseksi ja ostopäivämäärän up-to-date programmen aikavälin sisälle ja voilá, olin oikeutettu ilmaiseen päivitykseen
bugia bugin perään tuossa kampanjassa. ensin oikea sarjanumero oli muka väärin kirjoitettu ja sitten huuhaa-numero toimikin?
En tietenkään hyväksynyt/ladannut leijonaa, koska en halua pilata melko varman kiinnijäämisen pelossa vanhoja apple-id:tä, joten ostoon meni ihan laillista kautta.
Yritin äsken tuota sun nollakikkaasikin, mutta ei auttanut.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Zeve »
-
Viesti Kirjoittaja 17543 »
Zeve kirjoitti:Hakemuksesi on vastaanotettu ja sitä käsitellään parhaillaan.
Saas nähdä miten käy.
Ööö, mikä hakemus?
-
Että saa lionin kesäkuussa ostettuun imacciin.. Piti laittaa kuitit ynnä muuta kun en ollut rekisteröinyt sitä aiemmin.17543 kirjoitti:Zeve kirjoitti:Hakemuksesi on vastaanotettu ja sitä käsitellään parhaillaan.
Saas nähdä miten käy.
Ööö, mikä hakemus?
-
Viesti Kirjoittaja masi15 »
iPhone 3GS 32GB
iPad 2 32GB
-
Kiire meni ohi siinä vaiheessa kun porukka alkoi kertomaan ongelmistaan joten ehkä ihan hyvä etten saanu sitä hetimasi15 kirjoitti:Mulla kesti sen viikon että sain meilin. Niillä voi olla "muutama" hakemus mitä niitten tarvii käydä läpi mutta jos oot sen oikein tehnyt ni kyllä se sieltä tupsahtaa meiliin ja by the way, onhan toi lioni ihan hyvä, mutta ei semmonen että sen olis tarvinnut nyt ja heti saada.

-
Viesti Kirjoittaja Road Apple »
Kyllähän joku kova 13-vuotiaskin ihan ilman apujakin tuon Lionin päivittelee, mutta ..
Eli lahjaksi en vanhaa mallia kehtaisi ostaa kun päivitys on tuollaista .. onhan se ehkä vähän helpompaa kuin se aiemmin Applen tarjoama jopa "ilmainen" mustesuihkari, jota varten täytyi leikellä pahvilaatikot ja lähettää kirje Lontooseen ja toivoa että kaikki on tehty oikein ja että kirje ei huku postissa ja että todella saa hyvityksen ylihintaisesta kirjoittimesta, tai muuten koko homma tuotti alkaen 90 euron tappion

Muuten Lionin päivityksen ehdoissa todetaan että käyttäjää sitovat Applen kanssa tehty hyväksyntä, mutta ei App Storen ehdot, eli päivityksen Lisenssi on tarvittaessa siirrettävissä koneen mukana uudelle omistajalle?
-
Viesti Kirjoittaja norqq »
Elikkä se sit kumminkin velottaa sen summan vaikka pitäs olla ilmanen ? Enpä taida ladata sit ollenkaan.17543 kirjoitti:Päivitys meni kuin elokuvissa, mutta tänään sitten oli velotettu visalta tuo päivitys, vaikka s-postin kuitissa lukee 0€.
-
Viesti Kirjoittaja tomihasa »
Mitä itse varsinaiseen ilmaiseen OS X -päivitykseen tulee, niin itsekin laitoin hakemuksen menemään (mukaan lukien skannattu kuva kuitista), koska Apple-kaupan kautta ei sitä saa ilman luottokorttia, koska kun kokeilin sitä ekaa linkkiä ensin, niin asia keskeytyi siihen, kun kysyttiin luottokorttia, jota multa siis ei löydy.
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Ja sivuhuomautuksena, kortin omistajan pitää olla 18-vuotias.Raikka kirjoitti:Jo aiemmin mainittu, mutta: Nordean VisaElectroniin täytyy käydä omassa verkkopankissa kytkemässä verkkomaksu toimintaan.darkgnome kirjoitti:No kyllä mä ainaki oon ilman luottoja saanu tilit avattua jne. mutta OP ei myönnä Visa Electronia, Nordea myöntää mutta se ei kyllä mulla ainakaan App Storeen kelvannu. Onneks löytyy ihmisiä jotka tahtoo moista lainatamauno20 kirjoitti:Ihan vaan tiedoksi että kaikki eivät saa visaa. Toisille ei myönnetä edes elektronia.
Jopa pelkän tilin avaaminen on luottotiedottomille mahdotonta esim nordea,osuuspankki yms.
Että silleen. nii ja kaikkien pankkien elektronitkaan ei kelpaa aplelle..
-
Ongelmia Lioniin päivityksessä
Viesti Kirjoittaja Markuss- »
Ostin muutama päivä sitten MacBook Pro:n ja kauapassa sanottiin että, koneen saa ilmaseksi päivittää uuteen OSX Lioniin. Olen yrittänyt päivittää sitä Applen sivujen kautta kaupan ohjeiden mukaisesti. Ongelmani on se että päivitystä yrittäessäni päivitys ilmoittaa että koneeni sarjanumeroa vastaan päivitys ei ole saatavilla. Mitä pitäisi asian kanssa tehdä?
-
- Ylläpitäjä
Re: Ongelmia Lioniin päivityksessä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tervetuloa foorumille ja onnea hienosta konevalinnasta!Markuss- kirjoitti:Moro,
Ostin muutama päivä sitten MacBook Pro:n ja kauapassa sanottiin että, koneen saa ilmaseksi päivittää uuteen OSX Lioniin. Olen yrittänyt päivittää sitä Applen sivujen kautta kaupan ohjeiden mukaisesti. Ongelmani on se että päivitystä yrittäessäni päivitys ilmoittaa että koneeni sarjanumeroa vastaan päivitys ei ole saatavilla. Mitä pitäisi asian kanssa tehdä?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Siirsin ja yhdistin ketjusi jo olemassa olevaan ketjuun. Lukemalla ketju selviää varmasti ongelmasikin.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
Sori ot, mutta pakko kommentoida, kun täällä kirjoitetaan ihan mitä sattuu...tomihasa kirjoitti:Mäkin olen niitä ihmisiä, joilla ei ole luottokorttia. Mulla ei ole sitä periaatteesta. Ensinnäkin, miksi eläisin luotolla, kun säästäminenkin on keksitty. Toiseksi, jollekin webbisivustolle tehdyn tietomurron kautta joku voi suorittaa identiteettivarkauden tai ainakin aiheuttaa ongelmia, kun luottokortti-tililtäni tehtäisiin ostoksia ja pitäisi ottaa yhteyttä luottokorttiyhtiöön, jos yhtiö ei itse huomaa automaattisilla algoritmeillään, että en itse tehnyt ostosta. Kolmanneksi, miksi maksaisin kuluja siitä, että voin maksaa luottokortilla, kun käteinen on keksitty ja jos ei Suomesta jotakin saa tai ulkomailta tilisiirrolla, niin sitten olen ilman, kuten tähänkin asti. Neljänneksi, PayPal sekä iTunes-lahjakortit toimivat moitteetta, kun olen halunnut ostaa musiikkia, appsejä, Facetimen, WinZipin, Cyberduckin ynnä muita ohjelmia Maceilleni ja iPod Touchilleni.
Mitä itse varsinaiseen ilmaiseen OS X -päivitykseen tulee, niin itsekin laitoin hakemuksen menemään (mukaan lukien skannattu kuva kuitista), koska Apple-kaupan kautta ei sitä saa ilman luottokorttia, koska kun kokeilin sitä ekaa linkkiä ensin, niin asia keskeytyi siihen, kun kysyttiin luottokorttia, jota multa siis ei löydy.
Ihme selitystä luottokortin tarpeettomuudesta. Etkö tosiaan tiedä, että ei luottokorttia käytettäessä ole pakko käyttää sen luotto-ominaisuutta? Miten ihmeessä luottokortin omistaminen sotii säästämistä vastaan? Eli jos tänään ostat jotakin luottokortilla, saat maksaa se ilman kuluja seuraavan kuun lopussa. Järkevää, sanoisin. Itsellä ainakin menee suoraveloituksena koko luottokorttilasku aina niin, että korkoa ei mene lainkaan. Ja kun nyt yritit maalailla piruja seinille luottokortin riskeistä, unohdit, että luottokortti on monessa tilanteessa kaikkein luotettavin maksuväline. Sanotaan, että ostat lennot käteisellä ja lentoyhtiö tekee konkurssin. Rahat meni tai ainakin hirveä paperisota alkoi ja osan voi saada takaisinkin. Luottokortilla maksattaessa riskin kantaa luottoyhtiö ja sulle ei tule mitään menetyksiä. Tuossa vain esimerkki, toki monia muitakin tilanteita löytyy.
Omaan MasterCardiin sisältyy myös ilmainen matkavakuutus, ostoturva ja monia muita etuja.
Nykyisin sirulliset pankkikortit toimivat melko hyvin euroopassa, aiemmin luottokortti oli matkoilla ainoa järkevä maksuväline - järkevänä tuskin voi pitää hillittömän käteisnipun kuskaamista mukana. Nettiostoissa luottokortti monesti edelleen ainoa kätevä maksutapa.
On hyvä, että ihmisellä on periaatteita, mutta periaatteidenkin on hyvä perustua faktoille...
-
Viesti Kirjoittaja korho »
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
NiinRoad Apple kirjoitti:Tietyssä mielessä ihan pelseestä tämä Applen toiminta .. olisin ostanut lahjaksi Minin vanhan mallin, mutta tuo Lion-päivitys on todella hankala jos ei osaa englantia, ei ole/osaa käyttää luotto/debit-korttia, ei osaa/halua luoda iTunes tunnuksia?, lisäksi se päivitys taitaa vakiona vetää itsensä Snow Leopardin päälle jättämättä mitään palautustiedostoja, joten pitäisi vielä älytä youtuben ohjeilla tallentaa se ladattu Lion ennen asennusta muistitikulle uudelleenasennusta varten.
Kyllähän joku kova 13-vuotiaskin ihan ilman apujakin tuon Lionin päivittelee, mutta ..
Eli lahjaksi en vanhaa mallia kehtaisi ostaa kun päivitys on tuollaista .. onhan se ehkä vähän helpompaa kuin se aiemmin Applen tarjoama jopa "ilmainen" mustesuihkari, jota varten täytyi leikellä pahvilaatikot ja lähettää kirje Lontooseen ja toivoa että kaikki on tehty oikein ja että kirje ei huku postissa ja että todella saa hyvityksen ylihintaisesta kirjoittimesta, tai muuten koko homma tuotti alkaen 90 euron tappion
Muuten Lionin päivityksen ehdoissa todetaan että käyttäjää sitovat Applen kanssa tehty hyväksyntä, mutta ei App Storen ehdot, eli päivityksen Lisenssi on tarvittaessa siirrettävissä koneen mukana uudelle omistajalle?

-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja kurkinen »
ompponainen kirjoitti:NiinRoad Apple kirjoitti:Tietyssä mielessä ihan pelseestä tämä Applen toiminta .. olisin ostanut lahjaksi Minin vanhan mallin, mutta tuo Lion-päivitys on todella hankala jos ei osaa englantia, ei ole/osaa käyttää luotto/debit-korttia, ei osaa/halua luoda iTunes tunnuksia?, lisäksi se päivitys taitaa vakiona vetää itsensä Snow Leopardin päälle jättämättä mitään palautustiedostoja, joten pitäisi vielä älytä youtuben ohjeilla tallentaa se ladattu Lion ennen asennusta muistitikulle uudelleenasennusta varten.
Muuten Lionin päivityksen ehdoissa todetaan että käyttäjää sitovat Applen kanssa tehty hyväksyntä, mutta ei App Storen ehdot, eli päivityksen Lisenssi on tarvittaessa siirrettävissä koneen mukana uudelle omistajalle?Arvatkaa älysinkö! Mitähän minun nyt pitäisi tehdä? Jos siis pitäisi uudelleen Leijona asentaa. Snow leopardin levyt minulla kyllä on. Onnistuisikohan niillä vai mitä pitää tehdä?
Kun olet asentanut koneellesi Lionin, niin koneelle on luotu ylimääräinen käynnistysosio, joka osaa ladata Lionin AppStoresta. Löytyy käynnistyskohteista, kun käynnistät koneen alt (?) pohjassa.
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja kurkinen »
En tiedä, miten sen sieltä saisi ladattua talteen ja esim. muistitikulle. Itse luotan, että mikäli joutuu uudelleenasentamaan, niin tuo vaihtoehto löytyy. Törmäsin siihen, kun halusin palauttaa Macbook Airin takaisin Snow Leopardiin, ja nimenomaan tuokin hieman haittasi tuota downgreidausta. Johtui enimmäkseen juuri Airista, jossa ei ole omaa optista asemaa (että oli hankalaa).ompponainen kirjoitti:Kiitos kurkinen. Käytänkö tuota siis silloin jos Leijona nyt jossain vaiheessa jotenkin tilttaa? Vai pitäisikö tuo tehdä ennen sitä?
Harvoinhan sitä uudelleenasentamista tarvitsee tehdä…
-
Viesti Kirjoittaja tomihasa »
Hakuaika meni käsittääkseni umpeen enkä saanut ilmaista päivitystä, koska koneeni on kustomoitu eikä täten Applen tukemien Mac-koodien joukossa. Koneeni on MacBook Pro 15,4" Antiglare.tomihasa kirjoitti:Mitä itse varsinaiseen ilmaiseen OS X -päivitykseen tulee, niin itsekin laitoin hakemuksen menemään (mukaan lukien skannattu kuva kuitista), koska Apple-kaupan kautta ei sitä saa ilman luottokorttia, koska kun kokeilin sitä ekaa linkkiä ensin, niin asia keskeytyi siihen, kun kysyttiin luottokorttia, jota multa siis ei löydy.
-
Viesti Kirjoittaja jiik »
http://support.apple.com/kb/DL1433?viewlocale=fi_FIkurkinen kirjoitti:En tiedä, miten sen sieltä saisi ladattua talteen ja esim. muistitikulle. Itse luotan, että mikäli joutuu uudelleenasentamaan, niin tuo vaihtoehto löytyy. Törmäsin siihen, kun halusin palauttaa Macbook Airin takaisin Snow Leopardiin, ja nimenomaan tuokin hieman haittasi tuota downgreidausta. Johtui enimmäkseen juuri Airista, jossa ei ole omaa optista asemaa (että oli hankalaa).ompponainen kirjoitti:Kiitos kurkinen. Käytänkö tuota siis silloin jos Leijona nyt jossain vaiheessa jotenkin tilttaa? Vai pitäisikö tuo tehdä ennen sitä?
Harvoinhan sitä uudelleenasentamista tarvitsee tehdä…
tolla pystyy tekeen palautustikun siltä varalta, että sisäinen kiintolevy kosahtaa eikä kyseisellä levyllä olevaa palautuosiota näin pysty käyttämään
applen tuesta löytyy myös ohjeet, kuinka koko käyttis pystytään asentamaan ulkoiselle asemalle:
http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=fi_FI
- Siemens-Neste Oyj
-
Viesti Kirjoittaja drystone »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Olet oikeassa, Lionin asentaminen ei tyhjennä konetta, vain käyttis uudistuu.drystone kirjoitti:Eilen tuli postiin elämäni ensimmäinen Mac (iMac 27") ja laitoin myös hakemuksen ilmaisesta päivityksestä. Nyt odotellaan vastausta. Mutta kysyisin tässä yhteydessä (kokematon Macin käyttäjä kun olen), voinko huoletta asennella tarvittavat ja haluamani ohjelmat koneelle ennen kuin päivitän Lioniin. Ymmärrän kyllä että jotkut ohjelmat tai ajurit eivät välttämättä toimi Lionissa samoin kuin Snow Leopardissa, mutta oletukseni on, että niitä ohjelmia, jotka varmuudella toimivat myös Lionissa, ei tarvitse päivityksen jälkeen asentaa uudestaan. Lion päivitys ei siis putsaa konetta aiemmista asennuksista/tallennuksista. Olenko oikeassa?
Vieläkö jostain löytyi iMac ilman Lionia? Aika hidasta on siis kierto. Saa nähdä kun oma uusi MBP tulee, onko siinäkin SL eikä Lion. No, mulla on se Lion ostettunakin, joten asennus nyt ei tuota ongelmia.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka