Siis iMaciin tuli Mavericks ja kun huomasin että kaikki katosi niin palautin Time Machinelta viimeisimmänE-W kirjoitti:http://support.apple.com/kb/ht1427?viewlocale=fi_FI
se tuli 4 tunnissa ja käyttis on 10.8.5
mitähän mun olisi pitänyt tehdä ??
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Siis iMaciin tuli Mavericks ja kun huomasin että kaikki katosi niin palautin Time Machinelta viimeisimmänE-W kirjoitti:http://support.apple.com/kb/ht1427?viewlocale=fi_FI
ELI onko se MAvericks vielä jossain ? ?maccivaari kirjoitti:Siis iMaciin tuli Mavericks ja kun huomasin että kaikki katosi niin palautin Time Machinelta viimeisimmänE-W kirjoitti:http://support.apple.com/kb/ht1427?viewlocale=fi_FI
Viesti Kirjoittaja Sly »
Tuskin. Lataa ja asenna se uudelleen.maccivaari kirjoitti:ELI onko se MAvericks vielä jossain ? ?maccivaari kirjoitti:Siis iMaciin tuli Mavericks ja kun huomasin että kaikki katosi niin palautin Time Machinelta viimeisimmänE-W kirjoitti:http://support.apple.com/kb/ht1427?viewlocale=fi_FI
Viesti Kirjoittaja E-W »
Voi. Antamassani linkissä kohdassa Tiedostojen tai kansioiden palauttaminen on ohjeet.maccivaari kirjoitti:voiko Time Machinesta palauttaa viimeisimmästä vain haluamansa osat ?
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Viesti Kirjoittaja stenttou »
Viesti Kirjoittaja tuobbbi »
tuobbbi kirjoitti:Terveppä terve!
Onnistuin pitkän odottelun jälkeen asentamaan tuon Mavericksin Macbook Prohoni, mutta uudelleenkäynnistämisen kohdalla vastoinkäymiset alkoivat - kone ei suostu nimittäin käynnitymään. Jää kohtaan missä on vaalean sininen tausta sekä Apple-logo ja pyörivä tsydeemi. Oon yrittänyt lukea netistä mahdollisimman paljon apua ja niiden avulla olen tehnyt SMC- sekä NVRAM-resetoinnit sekä yrittänyt käynnistää konetta safe modessa. Kone ei vaan suostu reagoimaan tuohon shiftin painallukseen eli safemodeen en pääse. Nyt yritin tuota Alt-käynnistystä ja näyttöön ilmestyi kaksi kovalevyn kuvaa - Macintosh HD sekä Palautus-10.9. Mitä tuo jälkimmäinen meinaa? En viitsi testata ennen kuin kuulen viisaammilta!
Lisäksi oon lukenut tuosta Hardware testistä. Heräsi kuitenkin kysymys, että voiko sitä levyä pistää koneeseen, jos se on sammutettuna? Sitäkään en nimittäin viitsi testata ettei jää levy jumiin.
Kiitoksia avustanne jo etukäteen!
Noniin, heipä taas!tuobbbi kirjoitti:Teinpä tuon Palautus-10.9 ja pääsin valikkoon, jossa on vaihtoehdot: Palauta Time Machine -varmuuskopiosta/Asenna OS X uudelleen/Ohjeita verkosta/Levytyökalu. Mitäs noista pitäis painaa?
Kaikki tärkeät datat on vain kovalevyllä, joten toivottavasti se ei olisi tuhoutunut.No jatkossa tietää ainakin varmuuskopioida!
Kiitos!
Viesti Kirjoittaja paavis »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuo error 61 saattaa viitata siihen, että se ulkoinen on NTFS muodossa, jolle OS X ei kykene kirjoittamaan, lukemaan vain.tuobbbi kirjoitti:
Menin tuohon Asenna OS X uudelleen, mutta tuli viesti "Valmisteltaessa asennusta tapahtui virhe. Yritä suorittaa tämä ohjelma uudelleen." Useamman kerran olen yrittänyt, mutta aina sama valitus.
Levytyökalulla tarkistin levyn ja kaikki oli kunnossa, myöskin Hardware testin tein ja senkin mukaan kaikki kunnossa. Mutta varmuuskopiota tehdessä pukkaa error-61:stä.
Pystynkö asentamaan Snow Leopardin jotenkin uudestaan, kun sellanen asennuslevy löytyy?
Onko teillä kokeneemmilla mitään käryä mistä tälläinen saattaisi johtua?
Pitkä litania kysymyksiä, mutta olisin kiitollinen jos saisin vähän apua!
Viesti Kirjoittaja tuobbbi »
Viesti Kirjoittaja tookke80 »
Viesti Kirjoittaja kotitonttu »
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Jos olet tehnyt ML:n ladatusta asennusohjelmasta nk. asennusmuistitikun, niin silloinhan voit asentaa tikulta ML.n ja palauttaa backupista ohjelmat ja tiedostot.kotitonttu kirjoitti:ajattelin nyt koittaa päivittää mbp early 2011 tuohon mavericksiin. Olen ottanut bakcupin mountain lionista...Mitäs jos nyt sattuukin niin, että haluan palata tuon päivittämisen jälkeen takaisin mountain lioniin. Onko kuinka iso operaatio?
kiitos jo etukäteen neuvoista
Viesti Kirjoittaja Orginaali »
Viesti Kirjoittaja gramdel »
System Preferences > Mission Control raksi pois “Displays have separate Spaces”.Orginaali kirjoitti:Hei, osaisiko joku auttaa minua? Asensin Mavericksin ja sen jälkeen "työkalurivi" tuli myös kakkosnäytölle, kun laitan hdmi-piuhan kiinni. Miten tämän työkalurivin saa pois siltä toiselta näytöltä?
Viesti Kirjoittaja Orginaali »
Älyttömän suuret kiitokset. Olen etsinnyt jokaisen paikan kahteen kertaa tuloksetta. Kiitos!gramdel kirjoitti:System Preferences > Mission Control raksi pois “Displays have separate Spaces”.Orginaali kirjoitti:Hei, osaisiko joku auttaa minua? Asensin Mavericksin ja sen jälkeen "työkalurivi" tuli myös kakkosnäytölle, kun laitan hdmi-piuhan kiinni. Miten tämän työkalurivin saa pois siltä toiselta näytöltä?
Viesti Kirjoittaja timobee »
Viesti Kirjoittaja timobee »
Viesti Kirjoittaja iccb »
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Mihin tarvitset shiftiä? Valitset vaan tiedoston ja painat enter.iccb kirjoitti:Höh.
Toimiiko muilla Mavericksin finderissa shift+enter yhdistelmä tiedoston uudelleen nimeämisenä vai onko koneessani jotain mätää (omenaa)?.
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Vai et kai tarkoita sitä että Dokumentit ja Kuvat -kansiot hävisi Finderin sidebar:sta eli vasemman reunan menusta?maccivaari kirjoitti:no jos lataan ja asennan sen uudelleen niin Dokumentit ja Kuvat häviää Finderista ???
voiko Time Machinesta palauttaa viimeisimmästä vain haluamansa osat ?
Viesti Kirjoittaja iccb »
Enpä enää näköjään mihinkään...applerules! kirjoitti:Mihin tarvitset shiftiä? Valitset vaan tiedoston ja painat enter.iccb kirjoitti:Höh.
Toimiiko muilla Mavericksin finderissa shift+enter yhdistelmä tiedoston uudelleen nimeämisenä vai onko koneessani jotain mätää (omenaa)?.
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Ota bt-herätys pois päältä ja salli nukuttaminen virtanapista.Vklnuppi kirjoitti:Saako tätä säädettyä niin, että kone herää unesta kun painaa näppäimistön/trackpadin virtanappia ? Mulla siis Mac Mini, wireless keyboard ja magic trackpad. "Salli bluetooth laitteiden herättää kone" on täpättynä ja toimii, mutta olisi parempi jos herääminen tapahtuisi vain tietystä napista. Nythän riittää kun tökkäiseen padia ja vahingossa painaa jotain nappia näppikseltä.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”