Taidankin kumota väitteeni, nyt tuli kernel-paniikki... Pakotin sammumaan ja boottasin Macintosh HD:ltä. Tuo Lion on siis asennettu ulkoiselle kovalevylle. Toivon, ettei mitään tapahtunut, korkeintaan ulk. kovolle. Jos nuo jatkuu, niin voi kyllä sitten leijona voi tulla myöhässä.apple_fani kirjoitti:Itselläni on tämä Dev Preview, ja ehkä eniten bugeja on Launchpadissä ja siinäkin muutama. Että todella hyvin toimii, joten en ihmettele yhtään että kohta olisi jo GM1.kronos kirjoitti:Väittävät, että Lion olisi lähestymässä jo GM-versiota. Aika vaikeaa uskoa, että Lion olisi jo näin valmis tässä vaiheessa mutta jos pitää kutinsa niin Lion nähdään kaupoissa kesän alussa eikä loppupuolella kuten itse uumoilin. Hyvä juttu.
http://www.macrumors.com/2011/03/25/app ... os-x-lion/
Inside 10.7 - Mac OS X Lion
-
Re: Inside 10.7 - Mac OS X Lion
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
En olisi järkttävän yllättynyt, jos se olisi pakollinen. Saisi sen varmaan jollain irti, ainakin Terminaalilla.tuomas92 kirjoitti:Minusta ainakin se on selvä bugi ettei Launchpadia saa pois Dockista. En tee sillä kerta kaikkiaan mitään (luulen myös etten ole ainoa), mutta silti sitä on pakko siellä pitää näyttötilaa viemässä.
-
Viesti Kirjoittaja Salzi »
Ajoittain googlemaps lakkaa osittain toimimasta, mutta muuten kone tuntuu paljon nopeammalta ja uudet eleet on tämän jälkeen pakollinen juttu. "Väärin päin" skrollaukseen tottu hetkessä ja nyt sekin tuntuu olevan "se oikea tapa".
Koneena on Macbook unibody 7200rpm levyllä. Tämän käyttökokemuksen jälkeen aloin miettimään pitäisikö laittaa ipad ja macbook myyntiin ja ostaa air..
-
Viesti Kirjoittaja kronos »
http://roaringapps.com/apps:table
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja batbug »
-
Joo, itse olen juuri asentanut sen, mitä nyt nopeasti huomasin, niin Launchpad EI ole oletuksena Docissa, vaan se pitää laittaa Dociin ohjelmista. Myös App Store ikoni on hieman erilainen. Vuoritaustakuva on muuttunut ja Käyttäjät&ryhmät-asetusosiossa Kirjautumiskohteet ovat muuttuneet. Tiedot säilyivät, mutta Mission Control nollautui (muut työpöydät piti laittaa uudestaan) sekä Launchpad nollautui. Launchpadiin tuli onneksi se fixi, että kansiota uudelleennimetessä ei enää kaadu.batbug kirjoitti:Developer preview 2 julkaistiin juuri. Erillinen Lion Server myös ladattavissa... Latautuu juuri tuo normi lion.
-
Time machinea en saa vieläkään toimimaan linkstationin kanssa.
-
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Vakaalta tuntuu näin päällisin puolin, Spaces ei ole hajonnut eikä BetterTouchToolkaan kaadu noin 2h välein. Chrome toisaalta ei pysy yhtään pystyssä mutta eiköhän se korjaudu tuosta. Itse käytän beta channelia kun deveissä on välillä pahojakin bugeja. Dropbox toimii yhtä puoliteholla kuin ennenkin, filet synkkautuvat mutta helper on oltava pois joten Finder-integraatio on rikki.
Launchpadin rullaus on edelleen liian kiukkuinen ja animaatiot tökkivät, framerate on selvästi pienempi kuin muussa käyttiksessä. Lisäksi siinä on pieni logiikkavirhe animaatiossa; multitouch-toiminto on pinch in mutta animaatio näyttää kuvakkeiden laajenevan keskeltä. Pikkujuttuja mutta ärsyttää

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-

Launchpadia en jostain syystä ole oppinut käyttämään ja tiputin sen dockista pois. Ideana kait ihan hieno, muttei jotenkin tunnu tuovan lisäarvoa. Varsinkin kun monen sormen nipistäminen ei tunnu toimivan kovin hyvin. Oppisikohan tuota käyttämään jos tyhjentäisi kerralla dockin ja vaivautuisi järjestelemään ohjelmat sopivasti, mene ja tiedä.. Mitä muut on mieltä?
Edit:
Sellainen asia vielä pitää lisätä että safarissa ei enää ole kursori automaattisesti osoitepalkissa kun avaa uuden välilehden. Tai joskus on mutta monesti ei.
-
Viesti Kirjoittaja mmikko »

Omituisia bugeja joita ei muilla tunnu olevan... Olisiko vaikutusta tällä hieman viritetyllä iMacilla

-
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Onko normaalissa siis kaikki Server ominaisuudet mitä myös Server versiossa? Osaisiko joku vastata?batbug kirjoitti:Developer preview 2 julkaistiin juuri. Erillinen Lion Server myös ladattavissa... Latautuu juuri tuo normi lion.
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Osaako joku vastata tähän? Miksi on julkaistu sekä Server versio että Desktop versio, jos Desktop jo kerran sisältää Serverin ominaisuudet? Onko Desktop versiossa työkalut serverin hallintaan ja tarkoittaisiko se sitä että Applelta on tulossa tarjolle vaikkapa virtuaalisia OS X servereitä?jeppe kirjoitti:Onko normaalissa siis kaikki Server ominaisuudet mitä myös Server versiossa? Osaisiko joku vastata?batbug kirjoitti:Developer preview 2 julkaistiin juuri. Erillinen Lion Server myös ladattavissa... Latautuu juuri tuo normi lion.
-
Niin siis tämä normi lion EI sisällä näitä serverin juttuja, jolloin se pitää ladata erikseen. Serverihän sisältää nämä <server-ominaisuus> Serverit, esim. Wiki Server, Mail Server ja admin-työkalut sekä client-hallinnointi. Ainakin näin itse oletan, tai sitten voi tietenkin tulla mitä vain, olihan DP1 server-versio valittavissa suoraan Asennusohjelmassa kun taas DP2 se piti ladata erikseen. Korjatkaa jos olen väärässä.jeppe kirjoitti:Osaako joku vastata tähän? Miksi on julkaistu sekä Server versio että Desktop versio, jos Desktop jo kerran sisältää Serverin ominaisuudet? Onko Desktop versiossa työkalut serverin hallintaan ja tarkoittaisiko se sitä että Applelta on tulossa tarjolle vaikkapa virtuaalisia OS X servereitä?jeppe kirjoitti:Onko normaalissa siis kaikki Server ominaisuudet mitä myös Server versiossa? Osaisiko joku vastata?batbug kirjoitti:Developer preview 2 julkaistiin juuri. Erillinen Lion Server myös ladattavissa... Latautuu juuri tuo normi lion.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Applea tuntien en minäkään vaikka kyllä sanon että kestän paremmin Applenkin pakkomielteisyyksiä kuin ainoaa toista käyttöjärjestlmä vaihtohtoa. noh jos tekee koneella sitä mitä minä teen. tai no jos tekisi hirveän isolla rahalla voisi linuxillakin selvitä... menee asian viereen mutta siis rautasynillä softasynien korvauksen tosin ns aidot soitin äänet olisi ongelma silloin kun ei itse kykene et voi soittaa kaikkea itse...Mailia kirjoitti:En olisi järkttävän yllättynyt, jos se olisi pakollinen. Saisi sen varmaan jollain irti, ainakin Terminaalilla.tuomas92 kirjoitti:Minusta ainakin se on selvä bugi ettei Launchpadia saa pois Dockista. En tee sillä kerta kaikkiaan mitään (luulen myös etten ole ainoa), mutta silti sitä on pakko siellä pitää näyttötilaa viemässä.
-
Yrittäkääpä ottaa Windowsista Start-valikkoa / nappia pois.jpq kirjoitti:Applea tuntien en minäkään vaikka kyllä sanon että kestän paremmin Applenkin pakkomielteisyyksiä kuin ainoaa toista käyttöjärjestlmä vaihtohtoa. noh jos tekee koneella sitä mitä minä teen. tai no jos tekisi hirveän isolla rahalla voisi linuxillakin selvitä... menee asian viereen mutta siis rautasynillä softasynien korvauksen tosin ns aidot soitin äänet olisi ongelma silloin kun ei itse kykene et voi soittaa kaikkea itse...Mailia kirjoitti:En olisi järkttävän yllättynyt, jos se olisi pakollinen. Saisi sen varmaan jollain irti, ainakin Terminaalilla.tuomas92 kirjoitti:Minusta ainakin se on selvä bugi ettei Launchpadia saa pois Dockista. En tee sillä kerta kaikkiaan mitään (luulen myös etten ole ainoa), mutta silti sitä on pakko siellä pitää näyttötilaa viemässä.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Eiköhän tässä nyt puhuta vähän eri asiasta kuin Start-valikosta/napista.exlex kirjoitti:Yrittäkääpä ottaa Windowsista Start-valikkoa / nappia pois.jpq kirjoitti:Applea tuntien en minäkään vaikka kyllä sanon että kestän paremmin Applenkin pakkomielteisyyksiä kuin ainoaa toista käyttöjärjestlmä vaihtohtoa. noh jos tekee koneella sitä mitä minä teen. tai no jos tekisi hirveän isolla rahalla voisi linuxillakin selvitä... menee asian viereen mutta siis rautasynillä softasynien korvauksen tosin ns aidot soitin äänet olisi ongelma silloin kun ei itse kykene et voi soittaa kaikkea itse...Mailia kirjoitti:En olisi järkttävän yllättynyt, jos se olisi pakollinen. Saisi sen varmaan jollain irti, ainakin Terminaalilla.tuomas92 kirjoitti:Minusta ainakin se on selvä bugi ettei Launchpadia saa pois Dockista. En tee sillä kerta kaikkiaan mitään (luulen myös etten ole ainoa), mutta silti sitä on pakko siellä pitää näyttötilaa viemässä.
-
Viesti Kirjoittaja usagi »
Ymmärrän muutoksia/eroja vähän virtaa vievien prosessoreiden puolella ja flash muistillisissa puhelimissa/tableteissa esim. sovellukset vaan pyörivät taustalla kokoajan mutta mitä järkeä siinä on kiintolevyn ja perinteisen muistin kannssa?? Kun haluan säästää virtaa käyttäessäni akkua minimoin turhat pyörivät sovellukset. Nyt esimerkiksi dockin oletusasetuksia on muutettu ettei aktiivisia sovelluksia erota mitenkään.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Esim. Start-valikosta on hyötyä.carrbon kirjoitti:Eiköhän tässä nyt puhuta vähän eri asiasta kuin Start-valikosta/napista.exlex kirjoitti:Yrittäkääpä ottaa Windowsista Start-valikkoa / nappia pois.
-
No Start-valikko on käytännössä finderin, ohjelmat kansion sekoitus.Mailia kirjoitti:Esim. Start-valikosta on hyötyä.carrbon kirjoitti:Eiköhän tässä nyt puhuta vähän eri asiasta kuin Start-valikosta/napista.exlex kirjoitti:Yrittäkääpä ottaa Windowsista Start-valikkoa / nappia pois.
Eihän Finderiakaan saa irti docista, joten miten tämä nyt haittaisi vaikkei tuota "ohjelmat valikkoa" tai ohjelmaa ei saa pois, kun finderia joutuu kuitenkin sietämään. Tietenkin voisihan Apple antaa mahdollisuuden poistaa tuon, jos jotakin häiritsee toi. Itselläni tulisi kyseinen ohjelma olemaan kuitenkin jatkuvasti kiinni Docissa. Joillakin on lähtenyt lumilepardista ohjelmat-kansio kävelemään ovat olleet ihan ihmeissään tästä. Joten mielestäni tuon ohjelman voisi ainakin laittaa dockin ominaisuuksiin rastilla, että saa päälle tai pois.
-
No, selvennetäämpä tätä launchpad-juttua. DP2 sen SAA pois ja se on jopa oletuksella pois Docista, joten se pitää raahata erikseen ohjelmat-kansiosta.exlex kirjoitti:No Start-valikko on käytännössä finderin, ohjelmat kansion sekoitus.Mailia kirjoitti:Esim. Start-valikosta on hyötyä.carrbon kirjoitti:Eiköhän tässä nyt puhuta vähän eri asiasta kuin Start-valikosta/napista.exlex kirjoitti:Yrittäkääpä ottaa Windowsista Start-valikkoa / nappia pois.
Eihän Finderiakaan saa irti docista, joten miten tämä nyt haittaisi vaikkei tuota "ohjelmat valikkoa" tai ohjelmaa ei saa pois, kun finderia joutuu kuitenkin sietämään. Tietenkin voisihan Apple antaa mahdollisuuden poistaa tuon, jos jotakin häiritsee toi. Itselläni tulisi kyseinen ohjelma olemaan kuitenkin jatkuvasti kiinni Docissa. Joillakin on lähtenyt lumilepardista ohjelmat-kansio kävelemään ovat olleet ihan ihmeissään tästä. Joten mielestäni tuon ohjelman voisi ainakin laittaa dockin ominaisuuksiin rastilla, että saa päälle tai pois.
-
Kiitos tästä tiedosta. Itse ihmettelinkin hieman tätä keskustelua, koska oli lukenevinani tästä aiheesta jo joskus aiemmin, että Launchpadin saisi pois.apple_fani kirjoitti: No, selvennetäämpä tätä launchpad-juttua. DP2 sen SAA pois ja se on jopa oletuksella pois Docista, joten se pitää raahata erikseen ohjelmat-kansiosta.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka