Inside 10.7 - Mac OS X Lion
-
Re: Inside 10.7 - Mac OS X Lion
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Ei ole. Applen mielestä tärkeämpää on saada siihen tuo nahka-look.Jimmy kirjoitti:Onkos tässä uudessa iCalissä viikkonumerot?
-
Viesti Kirjoittaja exl »
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Jep. Ja hyvinkin idioottimainen ratkaisu onkin jättää ne pois, koska ne löytyvät joka ikisestä muusta kalenterista. Printatessa ne kyllä näkyy, mutta mitä niillä siinä tekee?exl kirjoitti:Toi viikkonumeroiden puuttuminen muuten on hyvinkin mielenkiintoinen ratkaisu, nimim. itsekkin niitä kaivannut
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Pitäähän Applen erottua muista tässäkin asiassa 8) 8)spiidi78 kirjoitti:Jep. Ja hyvinkin idioottimainen ratkaisu onkin jättää ne pois, koska ne löytyvät joka ikisestä muusta kalenterista. Printatessa ne kyllä näkyy, mutta mitä niillä siinä tekee?
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
tuomas92 kirjoitti:Ei ole. Applen mielestä tärkeämpää on saada siihen tuo nahka-look.Jimmy kirjoitti:Onkos tässä uudessa iCalissä viikkonumerot?
Niin. Applehan ihan sen takia vain haluaa jättää noi, että voi erottua muista tai sitten sen vuoksi, että kiusaa ihmisiä ihan tahalleen. Applehan on tälläinen kiusaaja.Delli kirjoitti:Pitäähän Applen erottua muista tässäkin asiassa 8) 8)spiidi78 kirjoitti:Jep. Ja hyvinkin idioottimainen ratkaisu onkin jättää ne pois, koska ne löytyvät joka ikisestä muusta kalenterista. Printatessa ne kyllä näkyy, mutta mitä niillä siinä tekee?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

Todellinen syy on varmasti puhtaasti kalenterin ulkoasu. Apple yrittää pitää kaiken selkeänä ja helppolukuisena, joten tämä on varmasti syynä ettei kalenterin sivuun ole haluttu laittaa viikonpäiviä. Itsekkin olen kaivannut noita, mutta uskon, että Apple on valinnut kompromissin ulkoasun ja käytännöllisyyden väliltä ja tämähän ei ole ensimmäinen kerta, että Apple toimisi näin. Pitää toivoa, että Apple lisäisi ominaisuuden uuteen kalenteriin, mutta jotenkin veikkaan, ettei tule. Ja voihan sitä asentaa toisenkin kalenterin jos ominaisuus on tärkeä, kuten Mozillan kalenterin.
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja skip »
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
-
Samaa mieltä. Ainoat viikot, jotka hahmotan on 1 ja 52. Tosin 52:kin tulee välillä hahmotettua väärin, kun välillä niitä viikkoja onkin vuodessa 53.Aaaron kirjoitti:Mun mielestä olis ihan kiva, jos viikkonumerot puuttuis koko maailmasta, kun ainakaan itselläni, eikä kenellä muullakaan ei tunnu olevan minkäänlaista hahmotuskykyä milloin esim. viikko 18 tai 36 on. "Tämä projekti pitää olla valmis viikolla 41." "Ööö, milloin se on?"

-
Ei oikein toimi argumenttinaexlex kirjoitti:Todellinen syy on varmasti puhtaasti kalenterin ulkoasu. Apple yrittää pitää kaiken selkeänä ja helppolukuisena, joten tämä on varmasti syynä ettei kalenterin sivuun ole haluttu laittaa viikonpäiviä. Itsekkin olen kaivannut noita, mutta uskon, että Apple on valinnut kompromissin ulkoasun ja käytännöllisyyden väliltä ja tämähän ei ole ensimmäinen kerta, että Apple toimisi näin. Pitää toivoa, että Apple lisäisi ominaisuuden uuteen kalenteriin, mutta jotenkin veikkaan, ettei tule. Ja voihan sitä asentaa toisenkin kalenterin jos ominaisuus on tärkeä, kuten Mozillan kalenterin.

-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Olisko argumenttina niinkin simppeli asia kuin että jenkeissä ei noita viikkonumeroita käytetä? Englannissa esim. ei koskaan tullut viikkonumeroita vastaan kun ei ne olle sielä yleisesti käytössä - puhutaan enemmänkin "week beginning" +pvämäärä... jenkeistä en tiedä mutta ihan villi veikkaus että joko eivät ole ollenkaan käytössä sielä tai sitten eivät tarpeeksi yleisessä... kertokaa American suomalaiset miten on?spiidi78 kirjoitti:Ei oikein toimi argumenttinaexlex kirjoitti:Todellinen syy on varmasti puhtaasti kalenterin ulkoasu. Apple yrittää pitää kaiken selkeänä ja helppolukuisena, joten tämä on varmasti syynä ettei kalenterin sivuun ole haluttu laittaa viikonpäiviä. Itsekkin olen kaivannut noita, mutta uskon, että Apple on valinnut kompromissin ulkoasun ja käytännöllisyyden väliltä ja tämähän ei ole ensimmäinen kerta, että Apple toimisi näin. Pitää toivoa, että Apple lisäisi ominaisuuden uuteen kalenteriin, mutta jotenkin veikkaan, ettei tule. Ja voihan sitä asentaa toisenkin kalenterin jos ominaisuus on tärkeä, kuten Mozillan kalenterin.Esim kuukausikalenterissa on jo nyt tilaa vaikka muille jakaa, tarvittaessa esim pieni palkki vasemman reunan ja kuukausinäkymän väliin ei ole mikään ulkoasujuttu. Siellä on vain joku idiootti päättämässä asioista, joka sattuu vihaamaan viikkonumeroita. Turhaa sotkua laittaa ne kiertoteitse kalenteriin. Tuo viikkojen hahmottaminen on varmaankin subjektiivista, mutta pitäis olla olemassa sekin vaihtoehto niille, joiden kaikki aikataulut perustuu viikkoihin (Scrum esim).
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
Mistä sait vaihdettua sen kun itse olen myös yrittänyt vaihtaa sitä mutta en osaaErño kirjoitti:Ärh. Alkoi rasittamaan tuo scrolli, joten vaihdoin vanhanaikaiseen. Nyt on hyvä. LaunchBar on myös ihan turha keksintö.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Mikäs siinä scrollissa mätti? Onko siinä muuta eroa, kuin että se toimii päinvastoin mitä normaali? Itseni mielestä yksi parhaita käytettävyyden keksintöjä tuo tuplasormiscrolli kiihtyvyydellä (=with inertia). Normaali hiirellä moisesta ei tietty pääse edes nauttimaan.Erño kirjoitti:Ärh. Alkoi rasittamaan tuo scrolli, joten vaihdoin vanhanaikaiseen. Nyt on hyvä. LaunchBar on myös ihan turha keksintö.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Goolen ensimmäinen hakutulos neuvoo aika hyvin:apple_fani kirjoitti:Mistä sait vaihdettua sen kun itse olen myös yrittänyt vaihtaa sitä mutta en osaaErño kirjoitti:Ärh. Alkoi rasittamaan tuo scrolli, joten vaihdoin vanhanaikaiseen. Nyt on hyvä. LaunchBar on myös ihan turha keksintö.
http://www.tech-recipes.com/rx/11757/os ... direction/
-
Hiirtä käytettäessä tuolla ominaisuudella ei tee mitään.spiidi78 kirjoitti:Mikäs siinä scrollissa mätti? Onko siinä muuta eroa, kuin että se toimii päinvastoin mitä normaali? Itseni mielestä yksi parhaita käytettävyyden keksintöjä tuo tuplasormiscrolli kiihtyvyydellä (=with inertia). Normaali hiirellä moisesta ei tietty pääse edes nauttimaan.Erño kirjoitti:Ärh. Alkoi rasittamaan tuo scrolli, joten vaihdoin vanhanaikaiseen. Nyt on hyvä. LaunchBar on myös ihan turha keksintö.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Niinno ei kyllä varmastiErño kirjoitti:Hiirtä käytettäessä tuolla ominaisuudella ei tee mitään.

-
Totta. Mutta launch bar, vai mikä lie olikaan, on ihan turha.spiidi78 kirjoitti:Niinno ei kyllä varmastiErño kirjoitti:Hiirtä käytettäessä tuolla ominaisuudella ei tee mitään.Se kuitenkaan ei tarkoita sitä, että se olisi turha myös touchpadin / Magic Mousen omistajille.

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Heh, hyvin se Steve hommansa hoitaa. Kun Apple päättää jättää viikkonumerot pois kalenterista niin voidaankin olla jo sitä mieltä että eihän niitä kukaan koskaan tarvitsekaanskip kirjoitti:Samaa mieltä. Ainoat viikot, jotka hahmotan on 1 ja 52. Tosin 52:kin tulee välillä hahmotettua väärin, kun välillä niitä viikkoja onkin vuodessa 53.Aaaron kirjoitti:Mun mielestä olis ihan kiva, jos viikkonumerot puuttuis koko maailmasta, kun ainakaan itselläni, eikä kenellä muullakaan ei tunnu olevan minkäänlaista hahmotuskykyä milloin esim. viikko 18 tai 36 on. "Tämä projekti pitää olla valmis viikolla 41." "Ööö, milloin se on?"

-
No, en mä niitä ole ikinä ymmärtänyt, vaikka mäkkiä olen käyttänyt vasta noin kolme vuotta. Saisi ne sinne mun mielestä kyllä laittaa, koska sakki niitä tuntuu kovasti käyttävän, eikä mulla tosiaan oo mitään havaintoa koska on viikko x, joten aina joudun sen jostain tarkistamaan, jos joku multa kysyy, että käykö joku homma viikolla x. Mutta yleisesti ottaen toivoisin kyllä, että niitä ei käytettäisi, koska mielestäni se on kovin epäselvä tapa ilmoittaa ajankohta.jeppe kirjoitti:Heh, hyvin se Steve hommansa hoitaa. Kun Apple päättää jättää viikkonumerot pois kalenterista niin voidaankin olla jo sitä mieltä että eihän niitä kukaan koskaan tarvitsekaanskip kirjoitti:Samaa mieltä. Ainoat viikot, jotka hahmotan on 1 ja 52. Tosin 52:kin tulee välillä hahmotettua väärin, kun välillä niitä viikkoja onkin vuodessa 53.Aaaron kirjoitti:Mun mielestä olis ihan kiva, jos viikkonumerot puuttuis koko maailmasta, kun ainakaan itselläni, eikä kenellä muullakaan ei tunnu olevan minkäänlaista hahmotuskykyä milloin esim. viikko 18 tai 36 on. "Tämä projekti pitää olla valmis viikolla 41." "Ööö, milloin se on?"
-
Viesti Kirjoittaja -T- »
Kalenteri ei olisi yhtään luonteva paikka tarkistaa tuota? Esim. tuohon kysymykseen olisi kohtuullisen helppo vastata vain katsomalla kalenteria, etsii ko. viikon ja selvittää kuinka täydeltä näyttää. Asiaa ei helpota yhtään, jos viikkojen numerointi pitää tarkistaa esim. netistä.skip kirjoitti:No, en mä niitä ole ikinä ymmärtänyt, vaikka mäkkiä olen käyttänyt vasta noin kolme vuotta. Saisi ne sinne mun mielestä kyllä laittaa, koska sakki niitä tuntuu kovasti käyttävän, eikä mulla tosiaan oo mitään havaintoa koska on viikko x, joten aina joudun sen jostain tarkistamaan, jos joku multa kysyy, että käykö joku homma viikolla x. Mutta yleisesti ottaen toivoisin kyllä, että niitä ei käytettäisi, koska mielestäni se on kovin epäselvä tapa ilmoittaa ajankohta.
Juuri sen takia, että ihmiset ei usein tiedä mikä viikko on menossa, pitää ne viikkonumerot olla kalenterissa. Mitä niillä tekisi, jos kaikki tietäisi etukäteen mikä viikko on milloinkin?
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Suosittelen lukemaan skip:n postauksen uudestaan, ajatuksella, kiinnittäen eritoten huomiota boldaamaani kohtaan-T- kirjoitti:Kalenteri ei olisi yhtään luonteva paikka tarkistaa tuota? Esim. tuohon kysymykseen olisi kohtuullisen helppo vastata vain katsomalla kalenteria, etsii ko. viikon ja selvittää kuinka täydeltä näyttää. Asiaa ei helpota yhtään, jos viikkojen numerointi pitää tarkistaa esim. netistä.skip kirjoitti:No, en mä niitä ole ikinä ymmärtänyt, vaikka mäkkiä olen käyttänyt vasta noin kolme vuotta. Saisi ne sinne mun mielestä kyllä laittaa, koska sakki niitä tuntuu kovasti käyttävän, eikä mulla tosiaan oo mitään havaintoa koska on viikko x, joten aina joudun sen jostain tarkistamaan,jos joku multa kysyy, että käykö joku homma viikolla x. Mutta yleisesti ottaen toivoisin kyllä, että niitä ei käytettäisi, koska mielestäni se on kovin epäselvä tapa ilmoittaa ajankohta.
Juuri sen takia, että ihmiset ei usein tiedä mikä viikko on menossa, pitää ne viikkonumerot olla kalenterissa. Mitä niillä tekisi, jos kaikki tietäisi etukäteen mikä viikko on milloinkin?

-
Viesti Kirjoittaja -T- »
Juurikin näiden kommenttien takia meinasin lisätä, että "tämä ei ole tarkoitettu suoraan vastaukseksi viestiisi". Kyseinen viesti kuitenkin tiivisti hyvin aiheen jota halusin kommentoida. Eli siellä oli puuttuvat viikkonumeroinnit, viikkojen etsintä ja kalenterin käytettävyys viikkonumeroilla.carrbon kirjoitti:Suosittelen lukemaan skip:n postauksen uudestaan, ajatuksella, kiinnittäen eritoten huomiota boldaamaani kohtaan
Eli juu, tuota ei kannata ottaa henkilökohtaisena hyökkäyksenä skip:in viestiin. Toivoin selviäväni ilman selittelyitä, mutta tässä sitä ollaan...
-
Niin, sieltä iCalista tai iPhonen kalenterista mä ne viikot olenkin aina tarkistanut, koska ne on siellä mulla tilattuna. Usein kyllä pyydän tarkentamaan, että mitä päiviä nyt tarkoitetaan, niin ei tarvitse kalenteria kaivaa esiin kaikissa tapauksissa. Eli mielestäni se saisi siellä kalenterissa olla vakiona näkyvillä, koska ihmiset niitä jostain syystä tuntuvat paljon käyttävän. Silti itse toivoisin, että niitä ei käytettäisi. Viikkonumeroiden käyttäminen on mielestäni yhtä selkeää, kuin sanoa, että sunnuntai 5.6.2011 on 6. sunnuntai pääsiäisestä. Tätäkin jotkut käyttävät ja se on joihinkin kalentereihin merkitty jostain syystä…-T- kirjoitti:Kalenteri ei olisi yhtään luonteva paikka tarkistaa tuota? Esim. tuohon kysymykseen olisi kohtuullisen helppo vastata vain katsomalla kalenteria, etsii ko. viikon ja selvittää kuinka täydeltä näyttää. Asiaa ei helpota yhtään, jos viikkojen numerointi pitää tarkistaa esim. netistä.skip kirjoitti:No, en mä niitä ole ikinä ymmärtänyt, vaikka mäkkiä olen käyttänyt vasta noin kolme vuotta. Saisi ne sinne mun mielestä kyllä laittaa, koska sakki niitä tuntuu kovasti käyttävän, eikä mulla tosiaan oo mitään havaintoa koska on viikko x, joten aina joudun sen jostain tarkistamaan, jos joku multa kysyy, että käykö joku homma viikolla x. Mutta yleisesti ottaen toivoisin kyllä, että niitä ei käytettäisi, koska mielestäni se on kovin epäselvä tapa ilmoittaa ajankohta.
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka