En ole muuten tuota huomannut katsoa?kallekilponen kirjoitti: Missä formaateissa levyt ovat?
Pitäisikö siirron normaalisti onnistua?
Vai voisiko vika olla siinä, että toinen on ntfs ja toinen fat32?
Viesti Kirjoittaja Also »
En ole muuten tuota huomannut katsoa?kallekilponen kirjoitti: Missä formaateissa levyt ovat?
Viesti Kirjoittaja skip »
OS X ei osaa kirjoittaa NTFS-levyille, koska se on Microsoftin oma suljettu formaatti. Jotain apuohjelmia tähän hommaan on tosin saatavilla, mutta itse en tiedä näistä mitään, joku viisaampi voi ehkä auttaa.Also kirjoitti:En ole muuten tuota huomannut katsoa?kallekilponen kirjoitti: Missä formaateissa levyt ovat?
Pitäisikö siirron normaalisti onnistua?
Vai voisiko vika olla siinä, että toinen on ntfs ja toinen fat32?
Viesti Kirjoittaja railoe »
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Kaikki tarvittavat ajurit löytyvät Macin mukana tulleelta asennuslevyltä. Laitat vain levyn koneeseen Windowsin puolella ja asennus käynnistyy automaattisesti.railoe kirjoitti:Mitkä ajurit tarvitsen xp:lle bootcampissa, iMac 27(-09) näytönohjain ATI Radeon HD 4850. Katsoin ATI:n sivuilta mutta bootcamp ajuria ei siellä ollut, vaikka listasta löytyikin.
Viesti Kirjoittaja Also »
Jos alustan fat32 muotoon, niin sitten pitäs toimia?skip kirjoitti: OS X ei osaa kirjoittaa NTFS-levyille, koska se on Microsoftin oma suljettu formaatti. Jotain apuohjelmia tähän hommaan on tosin saatavilla, mutta itse en tiedä näistä mitään, joku viisaampi voi ehkä auttaa.
Viesti Kirjoittaja skip »
Sitten toimii, mutta ei tue yli 4 gigan tiedostoja. Jos käytät vain mäkeillä, niin kannattaa alustaa HFS+:aan, mutta jos on tarve käyttää myös Windowsilla, eikä lisäohjelmien hommaaminen miellytä, on FAT32 paras vaihtoehto.Also kirjoitti:Jos alustan fat32 muotoon, niin sitten pitäs toimia?skip kirjoitti: OS X ei osaa kirjoittaa NTFS-levyille, koska se on Microsoftin oma suljettu formaatti. Jotain apuohjelmia tähän hommaan on tosin saatavilla, mutta itse en tiedä näistä mitään, joku viisaampi voi ehkä auttaa.
Viesti Kirjoittaja Simeoni27 »
En tuota ensimmäistä kysymystä katsonut mutta on olemassa kikka2 jolla macilla voi lukea ja kirjoittaa NTFS-levyille. Minulla on ulkoinen kiintolevy, joka on windows peruja NTFS formaatissa. Tällä videolla on ohjeet, kuinka saada hommat toimimaan: http://www.youtube.com/watch?v=O_nc0NTw8dsskip kirjoitti:Sitten toimii, mutta ei tue yli 4 gigan tiedostoja. Jos käytät vain mäkeillä, niin kannattaa alustaa HFS+:aan, mutta jos on tarve käyttää myös Windowsilla, eikä lisäohjelmien hommaaminen miellytä, on FAT32 paras vaihtoehto.Also kirjoitti:Jos alustan fat32 muotoon, niin sitten pitäs toimia?skip kirjoitti: OS X ei osaa kirjoittaa NTFS-levyille, koska se on Microsoftin oma suljettu formaatti. Jotain apuohjelmia tähän hommaan on tosin saatavilla, mutta itse en tiedä näistä mitään, joku viisaampi voi ehkä auttaa.
Viesti Kirjoittaja Perzzza »
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Viesti Kirjoittaja Pis »
Virtualboxin (http://www.virtualbox.org/) kautta on ainakin helppo tapa.Teemuz kirjoitti:mikä olisi paras(helpoin) ja ongelmattomin tapa testata ubuntun maverick meerkattia (10.10) MacBookilla?
Viesti Kirjoittaja Stargazers »
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... &sk=t&sd=a <-- Selvinneekö noilla?selvis kirjoitti:Millä näppäin komennolla saadaan tilde?
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Viesti Kirjoittaja Akvedukti »
Viesti Kirjoittaja harri »
http://www.prosofteng.com/products/data_rescue.phpAkvedukti kirjoitti:Olisiko näitä tiedostoja mahdollista saada takaisin jotenkin? Ilmeisesti jonkinlainen tietojenpalautusohjelma voisi hyvällä tuurilla olla ratkaisu ongelmaan?
Viesti Kirjoittaja Urmas_Welbe »
Viesti Kirjoittaja harri »
Ei löydä käynnistyssysteemiä. Pahimmassa tapauksessa kovalevy on kaput.Urmas_Welbe kirjoitti:Mikäs nyt? Power Mac G4 Digital Audio. Kun koneen käynnistää niin näyttöön tulee pelkästään kansio jonka sisällä vilkkuu kysymysmerkki ja Finderin logo?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
On, sen nimi on TimeMachine.Akvedukti kirjoitti:Tulin tuossa nakanneeksi vahingossa tiedostoja roskakoriin taannoin. Sittemmin tyttöystäväni oli tyhjentänyt roskakorin ja vahingossa roskakoriin nakatut tiedostot olivat kadonneet. Kone on Macbook (late 2009) ja käyttöjärjestelmä Snow Leopard.
Olisiko näitä tiedostoja mahdollista saada takaisin jotenkin? Ilmeisesti jonkinlainen tietojenpalautusohjelma voisi hyvällä tuurilla olla ratkaisu ongelmaan?
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Teet uuden käyttäjän ilman admin oikkia, jota sitten käytät. Asetuksia muuttaessasi os x kysyy admin käyttäjätunnuksen ja salasanan, tarvetta kirjautua adminina ei (juuri) ole.Vklnuppi kirjoitti:Mikäs tässä OSX 10.6.5:ssa on oikeaoppista käyttäjätilien käyttöä ? Koneella ei ole kuin yksi käyttäjä (eli minä) mutta haluaisin että asetusmuutoksia tehdessä kone vaatisi ensin salasanan ? Nyt tämä kirjautuu suoraan minuna (=admin) ja oletuksena "lukko on auki" konetta käynnistäessä. Samoin käy vaikka asetuksista pistäisi kirjautumisikkunan päälle ja koneen käynnistäminen vaatisi salasanan. En kuitenkaan haluaisi joka kerta vaihtaa käyttäjää asetuksia muuttaessa. Winkkarissa mulla on ainoana käyttäjänä admin oikeudet samassa tilissä kuin käyttökin, tyhmää mutta XP:lle en keksinyt parempaa ratkaisua.
Eli tiivistettynä; mikä on se oikeaoppinen&turvallinen tapa minun tilanteessani ?
Viesti Kirjoittaja Urmas_Welbe »
Juups. käyttis on 10.4 ... elikkäs onko se tiikeri? Noh tänään se yhtäkkiä havahtui koomastaan ja rupesi toimimaan. Käynnistysyrityksiä on tässä päivien mittaan tehty ihan nappia painelemalla n. 40 krt........Kuin pitkäikäistä se toimiminen nyt taas on, on arvoitus. Tähän koneeseen ei minulla ole levyjä vaan jäivät edellisen omistajan haltuun. Tosin tunnen henkilön ja luultavasti saan lainaan niitä. Vai voiko esim. Retail Leopardin levyllä yrittää korjausliikettä? Tai asentaa koko leopardi? Vai onko jotain muuta poppaskonstia ton koneen/netin kätköissä millä voi tarkistaa levyn kunnon/viat?harri kirjoitti:Ei löydä käynnistyssysteemiä. Pahimmassa tapauksessa kovalevy on kaput.Urmas_Welbe kirjoitti:Mikäs nyt? Power Mac G4 Digital Audio. Kun koneen käynnistää niin näyttöön tulee pelkästään kansio jonka sisällä vilkkuu kysymysmerkki ja Finderin logo?
Käynnistämällä käynnistyslevyltä ja Levynkorjaajalla ajamalla "Korjaa levy" voi kokeilla korjata tilannetta, jos on kyse jostain pienemmästä häikästä.
-Harri
Näin tein ja sai kivasti laittaa myös kaikki asetukset ja ohjelmat uusiksi mitkä olin admin puolella asentanutgramdel kirjoitti:Teet uuden käyttäjän ilman admin oikkia, jota sitten käytät. Asetuksia muuttaessasi os x kysyy admin käyttäjätunnuksen ja salasanan, tarvetta kirjautua adminina ei (juuri) ole.Vklnuppi kirjoitti:Mikäs tässä OSX 10.6.5:ssa on oikeaoppista käyttäjätilien käyttöä ? Koneella ei ole kuin yksi käyttäjä (eli minä) mutta haluaisin että asetusmuutoksia tehdessä kone vaatisi ensin salasanan ? Nyt tämä kirjautuu suoraan minuna (=admin) ja oletuksena "lukko on auki" konetta käynnistäessä. Samoin käy vaikka asetuksista pistäisi kirjautumisikkunan päälle ja koneen käynnistäminen vaatisi salasanan. En kuitenkaan haluaisi joka kerta vaihtaa käyttäjää asetuksia muuttaessa. Winkkarissa mulla on ainoana käyttäjänä admin oikeudet samassa tilissä kuin käyttökin, tyhmää mutta XP:lle en keksinyt parempaa ratkaisua.
Eli tiivistettynä; mikä on se oikeaoppinen&turvallinen tapa minun tilanteessani ?
/---
ap
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”