No on kyllä paholainen vaikeaksi tehty tämäkin pieni toimenpide.
Täytin tiedot kuten pitää eli menin
http://www.apple.com/fi/macosx/uptodate/ ja valitsin tilattu Online Storesta elikkäs
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... te=entitle josta sitten seuraa lomakkeiden täyttäminen ohjeiden mukaan eli:
- Qualifying System Type : MacBook Pro
- Date of Purchase : XX June 2009
- Serial Number : *********
- Place Of Purchase : Apple Store Finland
- City : Helsinki
- State : Uusimaa
Tästä sitten seuraa se että kone kyllä löytyy oikein mutta kun painan "Continue" niin vastauksena tulee
aina "There are no items in your Basket". Tästä sitten viestiä Apple Careen, eivät osanneet auttaa ja neuvoivat kääntymään Apple Storen puoleen. Otin sinne sitten yhteyttä, kerroin ongelman ja vastauksena tulee lähestulkoon copy-paste josta ei ole mitään apua.
Mac-tunnuksella ei onnistunut eikä toisellakaan, Opera ei auttanut asiassa eikä Safari. Molemmista kaikki tyhjennetty ja evästeet on päällä (joka on mm. herjana tuossa ostokorissa). Tässä tosiaan vielä lainaus siltä Applen "nerolta" joka koetti "auttaa":
Dear Customer,
Thank you for contacting the Apple Store Online.
I am sorry to hear that you are having difficulty in ordering the Snow Leopard.
To ensure that your application is successful please use the mail in option on the Up to date programme. Please see below on alternative options
If you purchased your computer from an Apple Retail Store or an Apple Authorised Reseller, follow this link to participate in the programme. Subject to terms and conditions.
If you prefer to post your order, please fill-in the online order form and follow the instructions.
Mitään linkkejä ko. viestissä ei ole muuta kuin
http://promo.euro.apple.com/promo/help/uk/consumer/. Luottokorttia saatikka PayPal-tunnusta ei tosiaan ole enkä kumpaakaan tämän takia hanki.
Jotain vielä mitä tehdä? Tässä nyt jo jonkin aikaa tätä ratkonut ja tuolle Applen nerolle en ole vaivautunut vastaamaan kun ei ole tällä hetkellä mitään painokelpoista sanottavaa.