Xaeron kirjoitti:Ai, mulla teki samaa jo 10.5.7:lla. Tosin mulla on käytössä ExpanDrive ja aina koneen startatessa / käyttäjän kirjautuessa se starttaa ja mounttaa ulkosen ftp-serverin ja Finder-ikkuna avautuu siinä samalla.
Ois kiva saaha "fiksattua" toi, ei mua kiinnosta nähdä sitä Finderiä heti koneen startatessa.
Heh, ehkä mun 10.5.7 ei sitten toiminut kunnolla koska ikinä ennen ei ole tuota tehnyt.
Tero <tero (dot) saari (a) spof (dot) fi>
"Only those who do nothing make no mistakes."
Xaeron kirjoitti:Ai, mulla teki samaa jo 10.5.7:lla. Tosin mulla on käytössä ExpanDrive ja aina koneen startatessa / käyttäjän kirjautuessa se starttaa ja mounttaa ulkosen ftp-serverin ja Finder-ikkuna avautuu siinä samalla.
Ois kiva saaha "fiksattua" toi, ei mua kiinnosta nähdä sitä Finderiä heti koneen startatessa.
Heh, ehkä mun 10.5.7 ei sitten toiminut kunnolla koska ikinä ennen ei ole tuota tehnyt.
"Reveal drive in Finder after connecting" - tuosta kun otin ruksin pois expandriven asetuksista, niin oma ongelmani hävisi. Itsellä kun expandrive yhdistää ftp:lle heti koneen startatessa.
Saman laitoin itsekin merkille heti ongelmitta onnistuneen 10.5.8 -päivityksen jälkeen!
Olen tehnyt kaikki päivitykset omena-valikon ohjelmiston päivitys -kohdasta ja vielä kertaakaan ei ole ongelmia ilmaantunut. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä lukea tätäkin vietiketjua, jossa porukka on törmännyt ongelmiin päivitysten yhteydessä. Totta on tietenkin se, että laitteistojen kokoonpanot ja asennetut softat ovat tietenkin aina oma lukunsa tässä "sopassa". Täytyy kuitenkin sanoa, että entisenä Windows-käyttäjänä tämä ompun päivitys on yhtä hermolepoa, ei tarvitse jokaisen päivityksen yhteydessä asentaa viittä muuta ohjelmistoa uusiksi...
MacBook Pro Retina 13-inch/Late 2012/2,5 GHz Intel Core i5/8 Gt 1600 MHz:n DDR3/OS X 10.10
iPad 2 3G iOS 8
Uhkarohkea kun olin, tein päivityksen ohjelmistonpäivityksellä (kuten aina, ikinä ei ole ongelmia ollut). Mainiosti on toiminut 10.5.8, ja todentotta, Safari tuntuu ainakin hitusen vikkelämmältä, liekö sitten rebootista ja placebo -efektistä johtuvaa, vai olisiko oikeastikin hieman vikkelämpi. 8)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Omppu-ukko kirjoitti:Täytyy kuitenkin sanoa, että entisenä Windows-käyttäjänä tämä ompun päivitys on yhtä hermolepoa, ei tarvitse jokaisen päivityksen yhteydessä asentaa viittä muuta ohjelmistoa uusiksi...
Hieman off-topicina (minusta tuntuu, että joudun vielä pilkkomaan tämän ketjun...) tässä on Windows 7:n päivityskartta. Custom install tarkoittaa sitä, että joudut vetämään kiintolevyn sileäksi. Noin niinkuin yksinkertaistettuna.
Engadget kirjoitti:You heard that right -- the Windows 7 installer won't even try to retain your data and programs if you're not updating from the corresponding version of Vista.
Saman laitoin itsekin merkille heti ongelmitta onnistuneen 10.5.8 -päivityksen jälkeen!
Olen tehnyt kaikki päivitykset omena-valikon ohjelmiston päivitys -kohdasta ja vielä kertaakaan ei ole ongelmia ilmaantunut. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä lukea tätäkin vietiketjua, jossa porukka on törmännyt ongelmiin päivitysten yhteydessä. Totta on tietenkin se, että laitteistojen kokoonpanot ja asennetut softat ovat tietenkin aina oma lukunsa tässä "sopassa". Täytyy kuitenkin sanoa, että entisenä Windows-käyttäjänä tämä ompun päivitys on yhtä hermolepoa, ei tarvitse jokaisen päivityksen yhteydessä asentaa viittä muuta ohjelmistoa uusiksi...
Minulla on hyvin peruskokoonpano PPC G5, tämä päivitys kuitenkin epäonnistui kaksi kertaa. Eilen ei Updaten kautta onnistunut, yöllä imutin comboa, kävin puoliltaöin katsomassa ja silloin oli vielä vähän toista tuntia aikaa jäljellä, aamulla ei työpöydällä ollut kuitenkaan mitään. Korjasin oikeudet ja, avot, puolisen tuntia ja nyt minullakin on uusin päivitys. Combon arviolatausaika oli yli kahdeksan tuntia illalla.
kallekilponen kirjoitti:Uhkarohkea kun olin, tein päivityksen ohjelmistonpäivityksellä
Tää oli varmaan osittain sarkasmia, mutta toisinaan vähän ihmetyttää, että mistä tuo myytti käyttiksen päivityksen uhkarohkeudesta oikein juontaa juurensa? Sehän on kuitenkin nimenomaan myytti eikä fakta.
Touho kirjoitti:Sehän on kuitenkin nimenomaan myytti eikä fakta.
Nimenomaan. Jos se olisi vahingollista tai haitallista, niin tuskin Apple sitä tarjoaisi. Tai sitten sieltä ohjelmiston päivityksestä tulisi suosiolla vain se combo-päivitys.
Päivityksessähän on aina riskinsä, kun se on luihin ja ytimiin pureutuvaa muokkausta, mutta aika harvalla niitä ongelmia kuitenkaan tulee (mutu, älkää penätkö numeroita).
Jostain syystä 13" MBP ei nyt tajua mitenkään saada AP Expressiltä IP:tä. Ei sitten millään. APE jakaa MAC:n mukaan koneille IP:t. 15" MBP toimii kaikinpuolin nätisti. Kaikkia laitteita oon restarttaillu ja tarkistanu et kaikki on oikeen, mutta ei, vain käsin määrittämällä 13":een saa verkon skulaamaan.
Ehkä tää on vaan joku juttu joka yrittää kertoo mulle että pitäis mennä jo nukkumaan.
Pro koneeseen päivitys tehty ja kaikki ok. Voisi seuraavaksi harkita MBP:lle samaa.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
10.5.1 -versiosta päivitin 10.5.8:aan, eipä näyttäs mitään häikkää olevan. Toisaalta koneessa ei ollut mitään kolmannen osapuolen softia enkä muutenkaan ollut (vielä) ehtinyt käyttistä mitenkään sotkea joten uskoisin ettei tällaisissa tapauksissa probleemia tulekaan.
Ïtse tossa yritin asentaa macbookkiini. mut kaikki meni siihen asti hyvin ku kone boottas. omppulogo tulee näkyviin. ja ympyrä pyörii vallan. kokeilin leopardin levyllä bootata. mut ei cd käynnistynyt
Hienosti asentui combopäivitys, vaikka jonkin verran veikin aikaa ja pari kertaa joutui miettimään, että tekeeköhän se kone oikeasti jotain. Ei paljoa muutoksia tunnu käytössä.. Ainoa selvä ero on, että jostain syystä Homppu muuttui fontiltaan ja muutenkin "kooltaan" huomattavasti pienemmäksi. :O Kaikki muut sivut säilyivät samanlaisina kuin ennenkin. :O
MBP päivitys meni heittämällä sisään - ei ongelmia. Vaimon MBA päivitys jäätyi - vaati kovan resetin virtakytkimen kautta ja toinen kierros läpi onnistuneesti. Kyllä hieman hermostutti...
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
MacBooki piti sammuttaa virtanapista, kun jäin startissa jumiin. Muuten toimii ongelmitta, mutta Mail on pari kertaa tehnyt sen, että kun se koittaa avata postilaatikossa olevaa html viestiä, jää viestin tilalle pallura pyörimään ja prosessorin käyttöaste pomppaa yli 100%. Loppuu sitten kun pakottaa Mailin sammumaan. Niin ja sitten taas näkyy se viestikin ihan ongelmitta. Tuolaista en muista ennen tätä päivitystä tapahtuneen kertaakaan, ja nyt 10.5.8 aikaan jo pari kertaa.
päivityksen asentamisen jälkeen Airport määrittelee itse IP:nsä eikä internet-yhteyden luominen onnistu. Päivitin käyttiksen ensin kuin huomaamatta Ohjelmistonpäivityksen kehotuksesta ja sitten uudelleen Applen sivulta. Yritän nyt kolmatta kertaa ja sen Combon kanssa tällä kertaa.
Käväisin Tuen linkistä jollain ulkomaisella keskustelupalstalla ja siellä tämä Airport-ongelma tuntui olevan suht yleinen. Siellä kehotettiin lataamaan 10.5.7:sta Airportin firmware (http://blog.hep-cat.de/?p=4760#Mac). En ole tätä vielä tehnyt. Luulisi että Apple reagoi asiaan.