Lion 10.7.4 ladattavissa
-
-
Re: Lion 10.7.4 ladattavissa
Viesti Kirjoittaja skip »
Ihan samalla tavalla se aukeaa kuin koneelle sisään kirjautuessa.Kain kirjoitti:^ Siis minun pitää ensin avata tuo kryptaus kokonaan, jotta pääsen kokeilemaan hyväksi havaittua "Oikeuksien korjausta"?
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
En ole kyllä heti ottamassa pois.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
No mä voin ymmärtää ihan hyvin, koska käyttöjärjetelmä itse ehdottaa päivitystä ja sellainen tulee TakuuVirallisesta lähteestä, aika harvalle ensimmäisenä tulee mieleen toimia toisin - varsinkaan, ellei ongelmia aiemmin ole esiintynyt. Jos multa kysytään, niin juuri noinhan sen pitäisi toimia: kone sanoo että päivitys -> hyväksytään, että päivitys. Jos päivitys onnistuu vain vaatimalla oikeuksien korjaamisen tai kombon, silloin järjestelmän pitäisi tietenkin tehdä tuokin ilman, että käyttäjä joutuu itse tekemään tuon ja etsimään päivityksen. Suurimmaksi osaksihan ilmeisesti kuitenkin tuo päivitystapa toimii. Kenties tämä nykyinen käytäntö kuitenkin tulee hienostumaan?lsippu kirjoitti:Täällä on lähes kymmenen vuotta neuvottu kuinka tehdään järjestelmäpäivitykset ilman ongelmia, silti vieläkin muutamat, sanonko mitkä päät, tekevät ne ohjelmiston päivityksen kautta. Ei siinä mitään kukin taaplaa tyylillään, mutta toisaalta on aivan turha tulla repimään tänne päätään kuinka Apple taas sotki päivityksillään heidän hienot sydeemit.
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Never change a winning combination - vanha urheilusanonta. Sovellettuna: never change a working operating system. Toiminu hyvänä ohjeena tähän asti.paulaw kirjoitti:No mä voin ymmärtää ihan hyvin, koska käyttöjärjetelmä itse ehdottaa päivitystä ja sellainen tulee TakuuVirallisesta lähteestä, aika harvalle ensimmäisenä tulee mieleen toimia toisin - varsinkaan, ellei ongelmia aiemmin ole esiintynyt. Jos multa kysytään, niin juuri noinhan sen pitäisi toimia: kone sanoo että päivitys -> hyväksytään, että päivitys. Jos päivitys onnistuu vain vaatimalla oikeuksien korjaamisen tai kombon, silloin järjestelmän pitäisi tietenkin tehdä tuokin ilman, että käyttäjä joutuu itse tekemään tuon ja etsimään päivityksen. Suurimmaksi osaksihan ilmeisesti kuitenkin tuo päivitystapa toimii. Kenties tämä nykyinen käytäntö kuitenkin tulee hienostumaan?lsippu kirjoitti:Täällä on lähes kymmenen vuotta neuvottu kuinka tehdään järjestelmäpäivitykset ilman ongelmia, silti vieläkin muutamat, sanonko mitkä päät, tekevät ne ohjelmiston päivityksen kautta. Ei siinä mitään kukin taaplaa tyylillään, mutta toisaalta on aivan turha tulla repimään tänne päätään kuinka Apple taas sotki päivityksillään heidän hienot sydeemit.
-
Nyt en oikein ymmärtänyt, mitä ajat takaa - sitäkö, että jos esim. OS X 10.7.3 toimii, niin sitä ei missään tapauksessa pidä mennä päivittämään koskaan vaan käyttää seuraavat kymmenen vuotta?pallo kirjoitti:Never change a winning combination - vanha urheilusanonta. Sovellettuna: never change a working operating system. Toiminu hyvänä ohjeena tähän asti.
-
Shame on you. Esimerkiksi, jos ei ole takuita sen seuraavan toimivuudesta. Niitä systeemeitä tekee kuitenkin edelleen ihmiset, ei mitkään inhotäydelliset iRobotit. Tiätsä 25 vuotta iSiperiaa opettaa. Ennen päivitykset lähetettiin etanapostissa. Ja tekijät joutui ite testaamaan tekosensa, ei asiakkaat.paulaw kirjoitti:Nyt en oikein ymmärtänyt, mitä ajat takaa - sitäkö, että jos esim. OS X 10.7.3 toimii, niin sitä ei missään tapauksessa pidä mennä päivittämään koskaan vaan käyttää seuraavat kymmenen vuotta?pallo kirjoitti:Never change a winning combination - vanha urheilusanonta. Sovellettuna: never change a working operating system. Toiminu hyvänä ohjeena tähän asti.
-
Viesti Kirjoittaja Rujoenkeli »
Jos Lion-käyttis on asennettu koneeseen latauksesta tai Lion USB Thumb Drivelta, niin tällöin asennettaessa ei automaattisesti tehdä Recovery-osiota, mutta sen pystyy kuitenkin halutessaan tekemään Carbon Copy Clonerilla.paulaw kirjoitti:Sillä lailla. Sitten on kyllä todella vaikea sanoa, mistä johtuu. Tarvitaan mua kokeneempi mäkisti.Kain kirjoitti:Machintosh HD.
Levytyökalukaan ei löydä Recovery HD:ta.
BootCampin taisin jo jyrätä.
Mutta ei se hätä ole tämän näköinen. Onko sulla Leijonan asennustiedostoa muistitikulla ja tai vaikka DVD:llä? Tuo sama toimii myös siten, että bootit siltä ja sitten ajat oikeuksien korjauksen siltä käsin ja jatkat ohjeen mukaan. Jos ei ole näinkään ja menee liian työlääksi, niin korjaa oikeudet silti (turvallinen käynnistys (vaihtonäppäin pohjassa boottaamalla), järjestelmävalvojana sisään) sieltä Ohjelmat -> Lisäohjelmat -paikasta löytyvällä levytyökalulla. Se ei ole kuulemani mukaan yhtä tehokas juttu, kuin ajaa se erilliseltä partitiolta, siksi tuollainen ohje. Ja sitten uusiksi kombopäivitys.
Vai teitkö siis oikeuksien korjaamisen jo joka tapauksessa ennen päivitystä?
-
Joo. Näin se saisi vain olla vieläkin.pallo kirjoitti:Ja tekijät joutui ite testaamaan tekosensa, ei asiakkaat.
-
Tuomas Kyrö osaisi kiteyttää tämänkin: ennen kaikki oli vaan niin paljon paremmin...paulaw kirjoitti:Joo. Näin se saisi vain olla vieläkin.pallo kirjoitti:Ja tekijät joutui ite testaamaan tekosensa, ei asiakkaat.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja ER »
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Mielenkiintoista. Valotatko hieman tarkemmin miten tämä tapahtuu?Rujoenkeli kirjoitti: Jos Lion-käyttis on asennettu koneeseen latauksesta tai Lion USB Thumb Drivelta, niin tällöin asennettaessa ei automaattisesti tehdä Recovery-osiota, mutta sen pystyy kuitenkin halutessaan tekemään Carbon Copy Clonerilla.
-
Viesti Kirjoittaja Mikkoja »
Tämä pää teki ketjun kannustamana ensimmäistä kertaa combo päivityksen. Oikeuksien korjauksesessa löytyi kyllä melkoinen litania korjattavaa. Toistaiseksi kaikki näyttää pyörivän hyvin, niin kuin ennenkin.lsippu kirjoitti:vieläkin muutamat, sanonko mitkä päät, tekevät ne ohjelmiston päivityksen kautta.
-
Viesti Kirjoittaja Rujoenkeli »
Uusimman Carbon Copy Clonerin (3.4.5) Disc Center-ominaisuudella.peku kirjoitti:Mielenkiintoista. Valotatko hieman tarkemmin miten tämä tapahtuu?Rujoenkeli kirjoitti: Jos Lion-käyttis on asennettu koneeseen latauksesta tai Lion USB Thumb Drivelta, niin tällöin asennettaessa ei automaattisesti tehdä Recovery-osiota, mutta sen pystyy kuitenkin halutessaan tekemään Carbon Copy Clonerilla.
Tietysti unohtui laittaa, että backup-kovolle
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Toimiiko Recovery-osio backup-levyltä normaalisti kuten käynnistyslevyltä?Rujoenkeli kirjoitti:Uusimman Carbon Copy Clonerin (3.4.5) Disc Center-ominaisuudella.peku kirjoitti:Mielenkiintoista. Valotatko hieman tarkemmin miten tämä tapahtuu?Rujoenkeli kirjoitti: Jos Lion-käyttis on asennettu koneeseen latauksesta tai Lion USB Thumb Drivelta, niin tällöin asennettaessa ei automaattisesti tehdä Recovery-osiota, mutta sen pystyy kuitenkin halutessaan tekemään Carbon Copy Clonerilla.
Tietysti unohtui laittaa, että backup-kovolle.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Jos "latauksesta" tarkoittaa sitä että ladataan jellona Mac App Storesta ja asennetaan siitä Snow Leopardin päälle, niin silloin tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Minä tein juuri niin ja Recovery-taltio tuli ihan itsekseen koneelle asennuksessa. En ole mitään eri toimenpiteitä tehnyt sen eteen.Rujoenkeli kirjoitti: Jos Lion-käyttis on asennettu koneeseen latauksesta tai Lion USB Thumb Drivelta, niin tällöin asennettaessa ei automaattisesti tehdä Recovery-osiota, mutta sen pystyy kuitenkin halutessaan tekemään Carbon Copy Clonerilla.
-
Nyt herääkin kysymys, ettäs millä minä muka olen netissä?Kain kirjoitti: Ja paras uutinen on se, että Wifi ja Ethernet eivät enää toimi.![]()
Applen ei tuetulla DNA:n mokkulalla.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ensin piti asentaa ajurit, että kone edes havaitsee mokkulan.
Jokseekin uusin päivitys sotki mokkulasoftan ja se softa ei enää päästä minua nettiin.
Jotenka minun pitää ensin käynnistää softa, että kone havaitsee sen ja käyttää Applen omaa softaa, että se päästää minut nettiin.
Hienoa Apple.

-
Ajoin juuri äsken Hardware-testin ja kaikki näytti olevan kunnossa?
Eikös Hardware-testin pitäisi huomata jos WiFi ja ethrnet-paikka ovat hajalla?
-
-
DNA:n ei tuetulla Applen järjestelmällä. Hienoa DNA.Kain kirjoitti:Nyt herääkin kysymys, ettäs millä minä muka olen netissä?Kain kirjoitti: Ja paras uutinen on se, että Wifi ja Ethernet eivät enää toimi.![]()
Applen ei tuetulla DNA:n mokkulalla.![]()
Jokseekin uusin päivitys sotki mokkulasoftan ja se softa ei enää päästä minua nettiin.
Jotenka minun pitää ensin käynnistää softa, että kone havaitsee sen ja käyttää Applen omaa softaa, että se päästää minut nettiin.
Hienoa Apple.
-
Niinhän se olisi, mutta minulle vasta viimeinen vaihtoehto.peku kirjoitti:Pitäisi, mulla sulla onkin vika softapuolella. Puhdas asennus olisi poikaa.
Ensin kokeilen Snow Leopardilla, että pääsenkö silloin Mac App Storeen, iTunesiin jne…
Jos ei niin käyn herättämässä Steven haudasta…
-
Sinällään hienoa, kun mokkulan oma softa ei edes lähtenyt asentumaan, jotenka kävin kolmannen osapuolen softan.pallo kirjoitti:DNA:n ei tuetulla Applen järjestelmällä. Hienoa DNA.Kain kirjoitti:Nyt herääkin kysymys, ettäs millä minä muka olen netissä?Kain kirjoitti: Ja paras uutinen on se, että Wifi ja Ethernet eivät enää toimi.![]()
Applen ei tuetulla DNA:n mokkulalla.![]()
Hienoa Apple.
Hienoa kolmas osapuoli.

-
-
Sierra Wireless Aircard 310U.pallo kirjoitti:^ Minkä merkin mokkula se muuten on?
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka