IIIMacci kirjoitti:Latauksessa on. Uskataako tän pienen freebie päivityksen laittaa työkoneeseen jo? Toimiiko Adobe CCn softat ihan normisti...
Kyllä minä odottelisin ainakin yhden tai kaksi pistepäivitystä ennen kuin lähtisin seikkailemaan, mikäpä kiire jos vanha toimii.
Tottahan tuo - itse noudattanu pitkälle tuota aikasemmissa ns. isommissa päivityksissä mutta tää jotenkin tuntuu vaan tämmöseltä ilmaiselta "servicepack"-päivitykseltä... siksi tässä mietin josko turhaan kärvistelee tässä paria päivitystä eteenpäin...
Voihan sen käyttiksen asentaa ulkoiselle kovolle ja polkea turvallisesti miinoja sitä kautta.
En kyllä mitään pistenolla versioita tuotantokoneeseen asentelisi..
Nyt Mavericks laitettu, meni kaikkineen latailuineen & Asennuksineen n.1.5 tuntia. Ainoa mistä ilmoitti että flip4mac väärä versio.
Photoshop CS4 toimii ainakin pikaisesti kokeiltuna, Brotherin tulostinta en ole vielä kokeillut.
Miten nuo uudet pages, Numbers & Keynote ? Nekö eivät saa ilmaista päivitystä mulla jotkut vanhat CD-levy versiot joita ei ole ostettu App Storesta.
Eli mikäli haluan päivittää joudunko ostamaan.
Nyt vedän vielä oikeuksien & Levyn tarkistuksen & Korjauksen läpi & uudelleen käynnistän.
rodchop kirjoitti:Miten nuo uudet pages, Numbers & Keynote ? Nekö eivät saa ilmaista päivitystä mulla jotkut vanhat CD-levy versiot joita ei ole ostettu App Storesta.
Eli mikäli haluan päivittää joudunko ostamaan.
Itse asensin Macbookkiin vanhan OSX:n päälle Mavericsin, jolloin koneella olleille Appstoresta ostetuille iPhoto ja Pages ohjelmille tarjottiin ilmaista ohjelmistopäivitystä.
iMac 12,2, Macbook Pro 5,5, AppleTV3, iPad Pro 10.5 & iPhone 15
Hackintosh: on.
Miten nuo verkkosivustojen päivitykset saa lisättyä tuonne ilmoituskeskukseen?
Esim. että ilmoittaa uusista uutisista yms.
Applen sivuilla lukee vain näin:
Kun päätät vastaanottaa päivityksiä joltakin verkkosivustolta, uusimmat uutiset, urheilutulokset, myynti-ilmoitukset ja muut näkyvät ilmoituksina – silloinkin, kun Safari ei ole käynnissä.8
Macbook Air M1, MB Retina 15" Late2013,Macbook Air 13" Late2010, Macbook White 13" Early2008, iPhone XS, iPhone 8, iP 6 Plus, iP 5S, iP 5, iP 4, AW S6, AW S3, iPad 2019, iPad 2017, iPad 2, IPod Touch 2.gen, ATV4K, ATV 4, ATV 2 ja Airpods 2.
Mulla näkyi ainoastaan tuo Garage band ilmaisena. Imovie, Iphoto, pages, numbers & Keynote näyttäis maksavan. Siis mulla Iwork 09 paketti sekä joku Ilife paketti, mutta nää aikoinaan ladattu ihan CD levyiltä. Eli näitäkö ei nyt saakkaan ilmaiseks ?
rodchop kirjoitti:Mulla näkyi ainoastaan tuo Garage band ilmaisena. Imovie, Iphoto, pages, numbers & Keynote näyttäis maksavan. Siis mulla Iwork 09 paketti sekä joku Ilife paketti, mutta nää aikoinaan ladattu ihan CD levyiltä. Eli näitäkö ei nyt saakkaan ilmaiseks ?
Kaipa niiden pitää oheissoftilla rahastaa. En edes löydä enää iWorks pakettia App Storesta. Myynnissä ovat edellä mainitut ainoastaan erillisinä softina, joista ne aiemmin erillisinä ostamani sain päivitettyä ilmaiseksi, muut maksavat x-määrän euroja, paitsi GarageBand..
iMac 12,2, Macbook Pro 5,5, AppleTV3, iPad Pro 10.5 & iPhone 15
Hackintosh: on.
Joo Iphoton kun avaan & Sieltä tarkista päivitykset, niin tulee vastaukseksi että (9.4.3) on uusin versio. Vastaavasti Imoviessa että (9.0.9) on uusin versio.
Kai noi ditte on niin vanhoja ettei ilmais päivitykset enää onnistu
rodchop kirjoitti:Joo Iphoton kun avaan & Sieltä tarkista päivitykset, niin tulee vastaukseksi että (9.4.3) on uusin versio. Vastaavasti Imoviessa että (9.0.9) on uusin versio.
Kai noi ditte on niin vanhoja ettei ilmais päivitykset enää onnistu
Näissä on kuulemma joku bugitilanne päällä. Itse lähden siitä, että MAS palauttaa iWorkin maksut jossakin vaiheessa. Ainakin aion supportilta sitä pyytää. Mutta jos ei, pikkurahaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Sain uuden Imacin viimeviikolla, mutta ainakaan vielä en IWorksia saanut veloituksetta.
Applen sivuillahan lukee, että 1.10 jälkeen hankkineet saisivat nuo ilmaiseksi.
Mavericks on päivitetty.
Onkos muilla uuden imacin/macin hankkineilla sama tilanne?
Täytyypä pirautella Applelle, jos ei torstaihin mennessä tilanne muutu.
Late 2013 2,9 ghz i5 Imac 21,5"
Apple tv 4k
Iphone 6s 16gb
Ipad 2017
Eilen illalla (yöllä) asennettu pöytäkoneeseen, miinuksia:
-välilehdet eivät avaudukaan kaksoisklikillä, voi valita ainoastaan oikella klikillä (tai ctrl+klik) - kömpelöä. Samaten jos vaihtaa Finderin asetuksista ikkunat avattavaksi erikseen, täytyy valita se sen jälkeen oikealla klikillä. Eli normi-kaksoisklikkaus avaa vaan kansiot pelkästään samaan ikkunaan. Ja tämäkö oli se suurin uudistus, jota siltä odotin .. .vai missasinko nyt jotain?
-Finderin ikkunassa ei toimi vasemmalle ja oikealle pyyhkäisy kuten selaimessa, vaikka on samalla tavalla nuolet vasemmalla ylhäällä
-uusin Epson Scan 3.7.1 ei enää toimi - ja viime viikolla hankin juuri uuden skannerin
-taidan palata Mountain Lioniin, jos tämä oli tässä.....
-plussia näyttäisi tällä haavaa olevan pieni nopeuden lisäys
Mac Studio M1 Ultra 64GB
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
Latasin päivityspaketin ja aloin asentamaan. Uudelleenkäynnistämisessä on nyt kestänyt joku 40 minuuttia. Ruudulla vain valkoinen tausta ja latausikoni. Onko tämä nyt ihan normaalia?
Tuata noin, jaksaisko joku testata, että toimiiko Office 2011. Lähinnä Word. Kiitos ja anteeksi, sitä nyt vaan sattuneesta syystä joutuu käyttään Roaringappseilla ei vielä tietoa.
LariFari kirjoitti:Tuata noin, jaksaisko joku testata, että toimiiko Office 2011. Lähinnä Word. Kiitos ja anteeksi, sitä nyt vaan sattuneesta syystä joutuu käyttään Roaringappseilla ei vielä tietoa.
Hyvin näyttää pelittävän. Jonkin aikaa kesti, että avautui, mutta sen jälkeen njet problema.
Murphy's Rule - Never Argue With A Fool, People Might Not Know The Difference
Mä en vaan tajua miten en saa tätä ladattua App Storesta millään. Se ei edes lähde lataamaan, vaan muuttuu vihreäksi "Asenna ohjelmisto" painikkeeksi, josta ei tapahdu mitään.
Ekalla kerralla kun lähdin eilen illalla lataamaan, niin tuli pikakuvake työpöydälle. Mutta ei sitä enää missään näy vaikka käyttäisi Spotlightia. Eli ei saa käynnistettyä latausta mistään kuvakkeestakaan. Ideoita? Buutannut olen, kirjautunut ulos lukemattomia kertoja. AIna sama hommeli
LariFari kirjoitti:Tuata noin, jaksaisko joku testata, että toimiiko Office 2011. Lähinnä Word. Kiitos ja anteeksi, sitä nyt vaan sattuneesta syystä joutuu käyttään Roaringappseilla ei vielä tietoa.
Kyllä täällä ainakin toimii Office 2011.
Ja ylläolevaan omaan viestiini vielä lisäys: command+kaksoisklik avaa kyllä tabiin, mutta edelleenkin tarvitaan kaksi kättä. Miksi ihmeessä Finderin asetuksissa ei ole enempää valintoja...
Mac Studio M1 Ultra 64GB
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
rodchop kirjoitti:Mulla näkyi ainoastaan tuo Garage band ilmaisena. Imovie, Iphoto, pages, numbers & Keynote näyttäis maksavan. Siis mulla Iwork 09 paketti sekä joku Ilife paketti, mutta nää aikoinaan ladattu ihan CD levyiltä. Eli näitäkö ei nyt saakkaan ilmaiseks ?
Tervetuloa joukkoon Tuo on ilmeisesti sen verran laajaa ihmismassaa (=myös amerikkalaisia) koskettava bugi, että eiköhän korjaus ole tulossa.
Täällä lataus aamulla kangerteli aluksi, mutta lähti sitten sujumaan tuutin täydeltä. Asennus kesti iMacilla 1h 20 minuuttia ja kaikki näyttää nyt toimivan. Java piti asentaa uudestaan, kun CrashPlan ei suostunut toimimaan 1.7-versiolla.
Eipä tässä suurempia eroja ole 10.8-versioon, hiukan kestää tottua siihen, että kummallakin ikkunalla on omat spacet eikä työpöytää ole vain "venytetty" isoksi. Tähän liittyy kyllä selvästi joku bugi, sillä asettamalla vaikkapa safarin tuohon puoliväliin ja käymällä spacessa näkyy ikkunasta vain osa jommalla kummalla näytöllä. Vanha tapa oli parempi.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7