Tiikerin bugit
-
Re: Tiikerin bugit
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
-
Viesti Kirjoittaja xforgivenx »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Forthcoming Mac OS X 10.4.1 Update addresses Tiger issues
-
Miksi "bugeja"?
Viesti Kirjoittaja McMan92 »
Olen seuraillut tämän keskustelun kulkua ja ihmetellyt mitä kaikkea on käyttäjien eteen tullut aina asennuksesta lähtien.Jaska kirjoitti:Tähän ketjuun voisi kerätä Tiikerin bugeja.
Miksi ja mistä johtuu eri käyttäjien hyvin "random" ongelmat?
Katson olevani nk. mega käyttäjä jonka tiedostokoot ovat samaa luokkaa. Ainoa ongelma oli tuo Maxtorin kanssa joka kaatoi järjestelmän. Sekin korjaantui - kiitos Applen tuelle.
Safariin olen vihdoin ja viimein tyytyväinen enkä käytä enää muita selaimia kuten ennen. Aikaisemmin Safarista ei ollut mihinkään "ammatti työhön" sen epäluotettavuuden takia. Ensin oli tuo "Time Out" ja sen jälkeen muut vastaavat ongelmat. Se oli myös hidas. Nyt se on ihan OK. Bookmarkkeja on nyt reilusti toista tuhatta viimeisen putsauksen jälkeen.
Olen nyt päätyönäni paneutunut kirjani kirjoittamiseen loppuun, johon on lukuisia liitetiedostoja, vuosien varella kertyneitä. Olen tiennyt että jotain on tallennettu mutta niiden löytyminen on ollut kutakuin mahdotonta.
Tänään tein sitten vihdoin ja viimein taas töitä sen kanssa siitä kun otin Tiikerin käyttöön ja käytin Spotlightia - se on kerta kaikkiaan juuri sitä mitä odotin ja parempi - ja ennenkaikkea nopea.
Tein samalla testejä ja aina löytyi dokumentti jossa sana(t) mainitaan.
En voi edes kuvitella miten voisin tulla toimeen ilman sitä.
On harmi, harmien harmi että on niitä jotka ovat kohdanneet ongelmia Tiikerin kanssa.
Mikä voi olla syy moiseen? Vanhat Preferenssit? Olisiko Zappauksesta apua?
Entä jos siirtää talteen ulkoiselle kovalevylle, tai toiseen koneeseen kaikki omat dokut ja muut tiedostot, formatoi levyn ja asentaa Tiikerin ja ohjelmat ja hakee takaisin sen mitä on tallentanut?
Kuka tietää, kuka kertoo?
PS. Oma koneeni on nyt 20" iMac jonka ostin vajaat 2 kk sitten, dokumenteilla joiden luonti on tapahtunut vuosia sitten, jopa kutosen ajalta.
-
Olipa litania juttuja, täytyy olla ApplelleAppleFarmer kirjoitti:10.4.1 näyttää olevan tulossa kuun puolessa välissä joten toivottavasti korjauksia on luvassa.
Forthcoming Mac OS X 10.4.1 Update addresses Tiger issues
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Re: Miksi "bugeja"?
Viesti Kirjoittaja Rahina »
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja remppa »
Tiikerin Mail ei toimi. Kun avaan sen, tulee näkyviin pelkkä yläpalkki. Mitään ikkunaa ei tule näkyviin. Avaan siis uuden ikkunan palkin valikosta. Huomaan, että koulun postiloota on olemassa niin kuin kuuluukin, mutta Mail ei suostu päivittämään sitä. Asetukset ovat pysyneet samona kuin ennen tiikeriä. Sitten huomaan, että Hotmailin postiloota uupuu tyystin. Mikähän sen on vienyt? Haluan sulkea Mailin. Painan omppu+q. Mitään ei tapahdu. Otan valikosta sulje-käskyn. Mitään ei tapahdu. Otan omppuvalikosta pakkolopetuksen auki ja lopetan sillä. Se toimii!
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
Tiikerin Mail ei toimi. Kun avaan sen, tulee näkyviin pelkkä yläpalkki. Mitään ikkunaa ei tule näkyviin. Avaan siis uuden ikkunan palkin valikosta. Huomaan, että koulun postiloota on olemassa niin kuin kuuluukin, mutta Mail ei suostu päivittämään sitä. Asetukset ovat pysyneet samona kuin ennen tiikeriä. Sitten huomaan, että Hotmailin postiloota uupuu tyystin. Mikähän sen on vienyt? Haluan sulkea Mailin. Painan omppu+q. Mitään ei tapahdu. Otan valikosta sulje-käskyn. Mitään ei tapahdu. Otan omppuvalikosta pakkolopetuksen auki ja lopetan sillä. Se toimii!
Safariin taasen on tullut sellainen vika, että noin joka toisella kerralla, kun klikkaan jotakin linkkiä, niin lataamisen edistymistä kuvaava sininen väri etenee osoiterivillä kaksi senttiä ja tyssää siihen. Voin odottaa viisi minuuttia eikä mitää tapahdu. Jos klikkaan linkkiä uudelleen tai painan reload-nappia, niin sivu latautuu heti. Eli kyse ei ole verkon hitaudesta. Internet Exploderissa ei ole esiintynyt vastaavaa junnausongelmaa. Safarissa tuota esiintyi jo ennen tiikeriä, mutta nyt paljon useammin.
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Jos sulla on asennettuna se Hotmail-plugi niin se on Pantteriversio eikä toimi Tiikerin kanssa.remppa kirjoitti:Äh.
Poista se sieltä Mailin kansiosta niin pitäisi alkaa pelittämään.
-
Viesti Kirjoittaja Heikki L »
Olen seuraillut tämän keskustelun kulkua ja ihmetellyt mitä kaikkea on käyttäjien eteen tullut aina asennuksesta lähtien.
-
Sitä miksi joillakin toimii ja toisilla ei niin on hyvin vaikea löytää pätevää vastausta. Laite- ja ohjelmistokokoonpanot ovat kuitenkin aika kirjavat joten onhan se ymmärrettävää, että jokin voi mennä pieleen.
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Muutaman sekunnin verran etsin tänään jo Spotlight nappulaa Pantterista, eli kyllä tää muuttaa vähän koneen käyttöä ja ajatustapaa.
-
Sama täällä Heikki, kaikki toimii, myös iSync Palm 500'seen.Heikki L kirjoitti:Samanlaisia ajatuksia on tullut tännekin päin. Tiger toimii sekä kannettavassa (PB 12" 800Mhz) että G5 1.8:ssa ilman yhtäkään ongelmaa. Jopa Palm synkkaus onnistui vaikka ei ilmeisesti pitäisi. Asensin vanhan käyttiksen päälle, mutta ennen asennusta korjasin oikeudet. Liekö sillä ollut mitään vakutusta.Olen seuraillut tämän keskustelun kulkua ja ihmetellyt mitä kaikkea on käyttäjien eteen tullut aina asennuksesta lähtien.
Olen toki tehnyt tuon oikeuksien korjauksen - ennen ja jälkeen (vanha tapa).
Mutta kuitenkin?
PS. Asennan - kunhan ehdin Tiikerin vanhaan G3/400 koneeseen - saas nährä miten käy. Se muuten oli yhtä jaksoisesti yli kaksi vuotta päällä palvelimena. Ainoat boottaukset tuli ohjelmisto päivitysten yhteydessä.
-
Mieleen tuli yksi vaihtoehto - tosin kaukaa haettu vaan ei mahdoton.AppleFarmer kirjoitti:Mulla oli isoja ongelma Tiikerin kanssa (jokin osa oman kotikansion Kirjasto-kansiossa aiheutti ne) ja korjasin oikeudet ennen ja jälkeen asennuksen. Tämä on ensimmäinen kerta yli 16 vuoteen kun minulla on ollut suuria ongelmia Macin kanssa.
Sitä miksi joillakin toimii ja toisilla ei niin on hyvin vaikea löytää pätevää vastausta. Laite- ja ohjelmistokokoonpanot ovat kuitenkin aika kirjavat joten onhan se ymmärrettävää, että jokin voi mennä pieleen.
Se on että levyjen tuotannossa ei olla saatu tasalaatuista tavaraa ulos.
... taisi olla hono ajatus...
-
2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Virtual PC ilmoittaa että Virtual switch ei ole käytettävissä, mutta so what, kun en sitä ominaisuutta ole käyttänytkään vaan shared networkingia. Lienee kuitenkin Tiikeri-issue?
Päivä päivältä enemmän "huvittaa"
Kaikesta huolimatta odottelen innokkaasti 10.4.1-päivitystä. Jospa se toisi kesän niillekin joilla on ollut mystillisesti harmaampi Tiikeri kuin mulla.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja ilkka »
PowerMacG5 SP1.8
1. Minulle tulee paljon kuvia sähköpostilla ja kun näin uuden mailin esittelyn, ajattelin että "kuvaesitys pelastaa kyllä mun päivän". No se ei toimi, painamalla sitä menee kone ihan jökkiin, virtanappia pohjassa sammuttaen.
2. BT Hiiri/Näppis herää hitaasti, heräsivät jo pantterissakin, mutta tässä todella hitaasti.
3. Spotlightilla jos löytyy paljon kuvia ja katsoo niitä Kuvaesityksenä ja siitä sitten lisäilee iPhotoon, hmm...vois olla nopeudessa parantamisen varaa.
4. QuickTimen sivuille mentäessä kone meni täysin jumiin, virtanappia pohjassa pitäen onnistu sammuttaminen ainoastaan. Nyt sielläkään sivuilla ei uskalla enään käydä :/
Mutta mitään noista ongelmista ei ole ilmennyt toisessa koneessani joka on iBook G4.
-
Viesti Kirjoittaja Heikki L »
-
Viesti Kirjoittaja Rondheim »
- Freehandin omppu+i paneeli sekoilee urakalla, jää vilkuttamaan kursoria, fonttien pistekoko sekoilee paneelissa, samoin aktiivisen tekstilodjun fontin näyttö häröilee.
- Spotlight voisi olla piirun nopeampi (g4 1ghz dp, ja ibook 800hz). Ei se nyt ihan "shows results as fast as you can type". Tai sitten kirjoitan nopeammin kuin Californian pojat.
- Smart folderit vois olla nopeampia, olin yllättynyt että se hakee aina uudelleen kaman kun folderin avaa
- Kovot yleensäkin raksuttelee ehkä enemmän kuin pantterissa
- Muuten ollut tyytyväinen, vaikka ei tää nyt pantterista niin paljon eroa. Uusi Mail on hyvä!
-
Viesti Kirjoittaja ilkka »
Näyttäs kaatuvan millon milläkin sivulla missä vaan on Quicktime sisältöä. Noloa kun Winkku-käyttäjät kyselee iChatissa että mikset vastaile viesteihin?Heikki L kirjoitti:Minulla on sama kone ja sama ongelma QT-sivujen kanssa. Nyt on kaksi kertaa konee hyytynyt QT-sivulla. Vain hiiri liikkuu. Käynnistin koneen uudestaan napista (ehkä olisi toipunut ilmankin ajan myötä) ja menin samalle sivulle uudestaan sen jälkeen kun olin kokeillut QT Palyeriä. Toisella kerralla ei enää hyytynyt.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Samoin. Tosin noi on varmasti sellaisia asioita, joita tulevat päivitykset parantaa.Rondheim kirjoitti: - Spotlight voisi olla piirun nopeampi (g4 1ghz dp, ja ibook 800hz). Ei se nyt ihan "shows results as fast as you can type". Tai sitten kirjoitan nopeammin kuin Californian pojat.
- Smart folderit vois olla nopeampia, olin yllättynyt että se hakee aina uudelleen kaman kun folderin avaa
En tiedä tapahtuuko tätä muilla, mutta mulla Osoitekirja ei muista tulostusasetuksia, joutuu paperinkin aina vaihtamaan Letter->A4 erikseen.
-
Viesti Kirjoittaja Rondheim »
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Mulla toimii SE T610 GPRS samoilla asetuksilla kuin pantterissa (Tiikerin päivitys asennus) Eikä muitakaan onkelmia ole näkynyt runsaan viikon käytön jälkeen. ...koputan [H]Rondheim kirjoitti:Sony Ericsson Z600 GPRS ei myöskään toimi Tigrussa - ainakaan minulla.
-
G3/400 päivittyi
Seagate onkin vajaat 130! Miten niitä oikein mitoitetaan?
Joka tapauksessa - tuntuu että sain uuden tietokoneen! Viikon päästä tehdään kunnon testi - myös Nanosaur'illa joka "tökkii" ainakin uudella iMac'illä. (Taustakuvissa).
Ongelmia?
Yksi - ei tunnistanut näppistä - piti hakea uuden iMac'in näppis vintillä olleesta laatikosta.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka