straight kirjoitti:Asiasta vaahtoaa jo useat muutkinkuin minä.Kuluttajalla on oikeus vaatia kunnon info mitä koneelle tapahtuu päivityksen jälkeen-USA:ssa olisi jo useita ryhmäkanteita menossa kun työt ei suju kun mokkulat ei pelaa mäkeissa joigin päivtetty 10.6....
Kyse on siitä, että päivityksen myyjän (APPLE) tulisi tiedottaa nettisivuillaan ja varoittaa Mokkuloiden toimimattomuudesta uuden päivityksen kanssa-onhan noita tuhansia-10 tuhansia Suomessa. Lue: päiviät vasta kun mokkuloiden ajurit toimii. Ja jos tuki ei anna infoa niin on kumma rekrytoija ollut applella.
Odotan edelleen, että näytät laista sen kohdan, jota tulkitsemalla tällainen vaatimus käyttisvalmistajalle voidaan esittää? Kyseessä kun ei ole heidän tuote, jossa se ongelma on. Ongelma on vanhassa ajurissa.
Se on sen mokkulan valmistajan/maahantuojan/myyjän asia siitä tiedottaa, että he ovat olleet laiskoja eivätkä ole ajureita jaksaneet ajantasalle saattaa. Ylipäätään missään varmastikaan ei olla sinulle Snow Leopard -yhteensopivuutta edes luvattu. Mokkulan paketissa luki varmastikin, että se toimii Leopardilla tai vastaavaa. Jos siinä luki, että toimii kaikissa Maceissa, niin se on sitten mokkulan valmistajan suunnalta harhaanjohtavaa. Ei Applen.
Silloin toki Applella olisi velvollisuus asiasta tiedottaa, JOS heidän sivuillaan jossain lukisi: "Kaikki maailman mokkulat toimivat OS X:ssä kuin vettä vain". Tällöin olisi kyseessä harhaanjohtavat markkinointi. Apple ei kuitenkaan ole tällaista koskaan luvannut.
EDIT: Huh. Aloin tässä kuvittelemaan millaisen tiedotekampanjan Apple olisi joutunut tehtailemaan Intel-siirtymän aikaan, jos tällainen laki ja vaatimus suomessa olisi.
EDIT2: Edes jenkeissä ei voisi ryhmäkannetta kyllä tässä tilanteessa nostaa koska käyttäjä itse on sen päivityksen tehnyt ja voi myös aina sen vanhan käyttiksen palauttaa. Jos kyseessä olisi automaattinen päivitys, niin tilanne olisi ehkä eri. Mutta silloinkin riittäisi, että Apple olisi varoittanut, että tämä saattaa rikkoa jotain kolmannen osapuolen ajureita.