Valmistauduin jo pahimpaan eli windowsin uudelleen asennukseen ja muuhun paskaan, mutta mutta..
Upgradesin vmwaren uusimpaan versioon ja kas kummaa virtuaaliwindows suostuikin yhteistyöhön ja kaikki oli vielä tallessakin
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja iKing123 »
Viesti Kirjoittaja Liuhuparta »
Viesti Kirjoittaja MacTag »
Viesti Kirjoittaja masa »
Viesti Kirjoittaja -HC- »
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Kyllä. En muista mistä, mutta TM-bäkkäriä voi ilman kikkailuja selailla muissakin koneissa. Tai sitten voinet tehdä palautuksen ja käyttää sitä. Googlella löytynee ohjeita tai joku saattaa muistaa suoraankin.-HC- kirjoitti:Duunikoneesta hajosi emolevy ja nyt on käytössä väliaikainen varakone. Duunikoneesta on olemassa TM-backup. Pääsenkö millään tavalla kiinni duunikoneen varmuuskopioon tällä varakoneella?
Viesti Kirjoittaja TuuliaH »
Viesti Kirjoittaja masa »
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 4#p1161054TuuliaH kirjoitti:Ööps taas... Mulla vähän samanlainen onkelma. Mites tuo menee käytännössä...? Taidot riittää siihen asti, että laittaa kovalevyn usbilla kiinni koneeseen, entä sitten?
Viesti Kirjoittaja Rootzilla »
Viesti Kirjoittaja skeleb »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Time machine siis poistaa kopiot kauimmin sitten poistetuista tiedostoista, kun tila alkaa loppua. Ei tietenkään ikinä olemassaolevia tiedostoja, vaan niistä on aina olemassa varmuuskopio. (HUOM: Time Machinella ei valita mitä haluat varmuuskopioda, vaan mitä ET halua varmuuskopioida.)skeleb kirjoitti:Minulla on joitain valokuvia ja kouludokumentteja, joita en lähes koskaan käytä tai avaa mutta en silti halua että levyn rikkoutuessa ne katoavat. Eli siis varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista, joiden pitäisi säilyä.
Levyn täyttyessä Time Machinehan poistaa kaikista vanhimmat backupit jotta saisi tilaa uusille tiedostoille, tässä tapauksessa vanhojen tiedostojen ollessa näitä tärkeitä valokuvia ja muita. Voiko näiden tiedostojen poistumista jotenkin estää, että Time Machine backupilla olisi aina vähintään yksi kopio jokaisesta tiedostosta jotka olen valinnut varmuuskopioitavaksi?
Jos tuo ei ole mahdollista, niin pitää varmaan alkaa käyttämään jotain toista varmuuskopiointiohjelmaa.
Viesti Kirjoittaja Torppari »
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Tuttu juttu minulle. Jokunen sivu taaksepäin on minun avautumista omasta TM-ongelmasta. Eli iPhoto-kirjastoa se ketale ei jostain syystä suostu kopioimaan. Ratkaisua en ole löytänyt ja olenkin tuon *kirosana* käytöstä luopunut. Nyt hoidan backupit käsin. Ei tämä tietenkään ongelmaasi auttanut, mutta et ole yksin ongelmasi kanssa. En missään nimessä luota enää ikinä tuohon softaan. Ainakaan ainoa ratkaisuna.Torppari kirjoitti:Terve
päätin tänään palauttaa koneeni viikontakaiseen tilaan. Olin tehnyt kyseisenä päivänä kahteen kertaan time machinella backupin. Palautus sinänsä sujui mallikkaasti, mutta ihmetys oli hyvin suuri kun palautusten jälkeen totesin uusimman palautuksen olevan yli kuukauden takaa. Backupit olivat kyllä päivitetty silloin kun olin ne luonut, mutta ne eivät pitäneet mitään uusia tiedostoja/posteja tms. sisällään. Mitään rajauksia noiden osalta ei oltu tehty asetuksiin. Osaako joku kertoa, mistä tämmöinen voi johtua?
Kyseessä siis 10.6.8 ja ulkoinen Lacie kovalevy, joka ei ollut lähelläkään täyttymistä ja en myöskään voi uskoa, että kaikki kuukautta uudemmat tiedostot olisivat aina olleet auki jossain ohjelmassa backupin aikoihin... Olin lopettanut muiden varakopioiden ottamisen kun olin ymmärtänyt tämän toimiva.
-Torppari
Viesti Kirjoittaja Riku7 »
Viesti Kirjoittaja harri »
Time Machine -levy saisi kooltaan mielellään olla vähintään kaksinkertainen varmuuskopioitavaan nähden.Riku7 kirjoitti:Mullahan on saman kokoinen koneen kovalevy kuin tuo ulkoinen varmuuskopiokovalevy
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Viesti Kirjoittaja samnyrhi »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja adele »
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”