Tuli TAAS tilanne jossa noiduin Safarin hitautta ja sitä "rantapalloa". Jo muutaman viikon ajan olen sulkenut Safarin ja käyttänyt Googlen Chrome selainta ja toimii kuten rasvattu salama.
Nyt tuli mieleen - salaliitto teoria - ujuttiko Apple Safariin jonkin time code jutun että ihmiset siirtyvät uuteen käyttikseen?
PS. Pari typo korjausta
Viimeksi muokannut MacMan92, 17.10.2014 klo 19.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacMan 92 tarkoittaa Apple käyttäjä vuodesta 1992.
Harmi kun en hankkinut iPhonea aikoinaan, nyt en sitten pääsee leikkimään näillä Yosemiten uusilla ominaisuuksilla pöytäkoneesta suoraan kännykkään tyyliin.
Fontit ja kuvakkeet ovat tässä Yosemitessa hyvät ja kaikki tuntuu toimivan muutenkin.
Viimeksi muokannut Intera, 17.10.2014 klo 19.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- iMac 21.5-inch, Late 2013
- MacBook Pro 13.3-inch, Middle 2010
- iPad 3 32 GB WiFi
- AirPort Time Capsule - 2TB
Ongelma asennuksessa.
Kone macbook pro 2011 late. Asennus tuli "valmiiksi" ja kone alkoi käynnistämään uusiksi itseään ensimmäistä kertaa ja nyt käynnistys palkki on jumiutunut puoleen väliin ja on ollut siinä jo varmaan 45 min... Onko veikkauksia asentuuko oikeasti odottamalla vai pitäisikö tehdä jotain?
arttula kirjoitti:MBA kaatui juuri Sad Mac -ruudulle. Ensimmäistä kertaa vuosiin kävi näin. Ettei vaan olisi tullut astuttua p*skaan tämä päivityksen kanssa...
Näistä tulee aina mieleen, että muistakaahan, ettei kaikki kolmannen osapuolen ajurit tue Yosemitea välttämättä vielä hetkeen..
Viimeksi muokannut spiidi78, 17.10.2014 klo 19.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuota, pitikös Yosemiten mukana tulla Pages, Keynote ja Numbers? Eipä näy.
Toinen omituisuus oli, että asensin sen ulkoiselle ssd:lle ja tuntui asentavan sitä luuppina kolme kertaa ja aloitti jo neljättä, kunnes pistin poikki. Eli aina kun oli aika käynnistää ssd:ltä Yosemite, se aloittikin asennuksen. No, sammutin koneen omppuvalikosta ja käynnistin - kaikki tuntuu olevan kunnossa eikä uusia päivityksiä ole. Omituista
Mac Studio M1 Ultra 64GB
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
Mid-2010 MacBook Prolla asennus meni heittämällä läpi.
Jostain syystä käyttäjätilin palautus Siirtymisapurilla Time Capsulen backupista heitteli arvioiduksi kestoksi mitä tahansa 3-45 tunnin välillä. Näytti että tähän olisi mennyt koko ilta, joten keskeytin sen (virrat pois, kun ei muuta vaihtoehtoa) ja käyttelen nyt illan ajan konetta tyhjällä käyttäjätilillä ja laitan yöksi sitten palautuksen uudestaan pyörimään, saa sitten kestää vaikka koko yön. Ihmettelen miksi tuo vaikutti noin hitaalta, vaikka kone oli sentään ethernet-kaapelilla (sanoo vieläpä nopeudeksi peräti 1 Gb/s) kiinni Time Capsulessa ja levyn koko on sentään vain puoli teraa.
Kaikki näyttää melkein pelottavan minimalistiselta, mutta ainakin tähänastisen perusteella tuntuu että nopea kuin mikä, ja ainakin itse pidän ylävalikon ja Dockin uutta väri- ja tyylimaailmaa onnistuneena.
Minulla näkyy myös vain tuo GM Candidate, laitoin uskaliaasti latautumaan. Olen käynnistellyt konetta uudelleen ja aina se on vain tuolla nimellä. Outoa, katsotaan mitä tapahtuu.
Pippin kirjoitti:voi maanalainen paikka, mikä tää fontti on? en halua töllaista. [kääk, panic, päivitys tehty] Safari!
Helvetica. Loistava fontti oikein käytettynä tietyissä ympäristöissä. Käyttöjärjestelmä ei ole oikea käyttöpaikka. Tässä käytössä (pieni koko, silmäily, pikainen lukeminen) Helvetica on väärässä paikassa. Kirjainten muoto on liian suljettu ja yhdenmukainen siihen, että silmä etenisi luonnollisesti vaakasuunnassa. Sen sijaan fontti aiheuttaa jatkuvia pieniä pysähdyksiä lukemisessa. Tämä käy pidemmän päälle raskaaksi, vaikkei sitä tiedostaisikaan.
Siinä se nyt on. Onhan tämä taas hetken vähän pirteämmän näköinen uuden lookin myötä, mutta en nyt kyllä alkuillan lyhyellä käytöllä ole huomannut mitään mullistavaa uutta koko setissä. Ehkä se ooh elämys vaatisi kyytipojaksi iPhonen? Graafinen ilme saa kyllä plussat yksinkertaisuudellaan ja kulmikkuudellaan.
Castillo kirjoitti:Tuota, pitikös Yosemiten mukana tulla Pages, Keynote ja Numbers? Eipä näy.
Tajusin itekkin - täytyy ladata App storesta ihan ite
Jatkan vielä yksinpuheluani: Kerkesin ladata ilmaiseksi App Storesta Keynoten ja iMovien, mutta nyt siellä sitten näyttääkin, että Pages 17,99 €, Numbers 17,99 €, GarageBand 4,49 € - mitä ihmettä
Mac Studio M1 Ultra 64GB
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
Pippin kirjoitti:voi maanalainen paikka, mikä tää fontti on? en halua töllaista. [kääk, panic, päivitys tehty] Safari!
Helvetica. Loistava fontti oikein käytettynä tietyissä ympäristöissä. Käyttöjärjestelmä ei ole oikea käyttöpaikka. Tässä käytössä (pieni koko, silmäily, pikainen lukeminen) Helvetica on väärässä paikassa. Kirjainten muoto on liian suljettu ja yhdenmukainen siihen, että silmä etenisi luonnollisesti vaakasuunnassa. Sen sijaan fontti aiheuttaa jatkuvia pieniä pysähdyksiä lukemisessa. Tämä käy pidemmän päälle raskaaksi, vaikkei sitä tiedostaisikaan.
No nyt ollaan ytimessa. Totta kai modernissa käyttiksessä tulee olla humanistinen groteski, jonka vihjeistys auttaa silmää. Nyt on pissi noussut lopullisesti Jonathan Iven nuppiin. En edes heti tunnistanut että tämä on Neue Helvetica. Miksi? Koska tämä on jotenkin modattu versio. Välistys on tiivis ja muoto levennetty. Hullut siat. Vetivät uniform-designin takia mainosfonttinsa systeemifontiksi.
Hmm. Handoffissa on jotain vikaa... Aloitin siis sähköpostin kirjoittamisen koneella ja puhelimen lukitusnäytölle ilmestyi Mailin kuvake. Siitä sitten avasin puhelimen ja tämä tuli näytölle. MacBook Airissa Yosemite ja iPhone 5:ssä iOS 8.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nyt se menee jo salaliitto teorioiden puolelle.
Monet jutut joita käytän ovat hitaita ja rantapllo pyörii ja vastaavaa. Safarista jo kerroin ja siirryin pari viikkoa sitten Chromeen.
Nyt olen editoinut videota ja se on yhtä lailla nopeata kuin vanhalla 2008 MacBook Prolla!
Ja se salaliitto? Apple on ativoinut jonkun Kill Switch päälle että käyttäjät varmasti siirtyvät tähän uuteen käyttikseen.
Kun sen nyt lataan ja avaan laitan videokameran taakse päälle ja katotaan sitten samat jutut vuoden kuluttua kun tulee uusi käyttis.
Eih... Keynote. Aih. Nyt sattuu oikeasti. Ulkoasu on hir-ve-ä, enkä saa enää auki vanhoja tiedostojanu tältä kannettavaltani iCloudista, joka on ainoa verkkolevy joka tukee Applen i-ohjelmien uutta bundle-muotoa. ilmeisesti mun pitää päivittää työkoneeni (jolla olen ne tehnyt) ennen kuin ne aukeavat tähän esityskoneeseen. Ongelma on nyt vain siinä, että tämä kannettava on mun hallinnassa, mutta työkone ei ole. Se päivitetään keskitetysti ehkä joulukuussa. A-puu-va & kyynel.
Viimeksi muokannut Pippin, 17.10.2014 klo 21.25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pippin kirjoitti:Hullut siat. Vetivät uniform-designin takia mainosfonttinsa systeemifontiksi.
Olen 100 % samaa mieltä. Hulluutta. Huippumuotoilijakaan ei ole kaikkien alojen asiantuntija (eikä ole edes ensimmäinen tai toinen kerta kun totean tämän). Mainonta ja käytettävyys erikseen.
T. Mainonnan suunnittelija / graafinen suunnittelija / UX-suunnittelija.
Pippin kirjoitti:Hullut siat. Vetivät uniform-designin takia mainosfonttinsa systeemifontiksi.
Olen 100 % samaa mieltä. Hulluutta. Huippumuotoilijakaan ei ole kaikkien alojen asiantuntija (eikä ole edes ensimmäinen tai toinen kerta kun totean tämän). Mainonta ja käytettävyys erikseen.
T. Mainonnan suunnittelija / graafinen suunnittelija / UX-suunnittelija.
Enkä paina - jos yön aikana latautuva päivitys ei vastaa odotuksia voin joutua ajamaan huomenna Juvalle (30 km suuntaan) hakemaan "BlingBling" juomaa ettei aivoissa verisuonet katkea.