Jepe kirjoitti:Yritän tehdä usb-käynnistystikkua mountain lionista. Olen tehnyt tätä näiden ohjeiden mukaan, mutta kun yritän palauttaa kohteeseen "Kingston DataTraveler G3 Media" niin ilmoittaa:
Palautusvirhe
Ei voitu palauttaa, Resurssi on varattu
Ja kun yritän palauttaa 1 osioon "Install" jonka loin niin ilmoittaa:
Palautusvirhe
Ei voitu palauttaa, Virheellinen argumentti
Tikku on 16Gb. Missä tämä nyt oikein menee vikaan?
Mulla on tullut samaa virhettä sigun MBP:n kanssa, tosin ihan vain tavallisesti kun palauttaa levykuvalta tavaraa SD-kortille Olisi kiva saada tähän vastausta.
- MacBook Pro 13" 2.3 Ghz i5, 16 Gt RAM, 500 Gt - Mid 2018
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
Ei ole itsellä kokemuksia aikaisemmista maccien käyttiksistä ( mitä nyt se pieni hetki Lionia(?) ), mutta yksi juttu on, mitä en saa millään toimimaan. Twitter viestit eivät tule Ilmoituskeskukseen. Olen useampaankin kertaan poistanut ja lisännyt tilini, mutta silti mitään viestejä ei tule. Muilla samaa ongelmaa?
Muuten ihan mukavasti on kone ja ML toiminut. Ei ole tullut vastaan kaatumisia eikä muutenkaan mitään isompia ongelmia. Kohtalaisen helppokäyttöinen näin aloittelevallekkin Mac -käyttäjälle.
julppux kirjoitti:Ei ole itsellä kokemuksia aikaisemmista maccien käyttiksistä ( mitä nyt se pieni hetki Lionia(?) ), mutta yksi juttu on, mitä en saa millään toimimaan. Twitter viestit eivät tule Ilmoituskeskukseen. Olen useampaankin kertaan poistanut ja lisännyt tilini, mutta silti mitään viestejä ei tule. Muilla samaa ongelmaa?
Jos nyt käsitin oikein tämän kysymyksen: ilmoituskeskukseen tulevat vain @maininnat ja yksityisviestit (direct messages). Mitään muuta sinne ei ole Twitteristä tarkoituskaan tulla. Onko kyse siitä etteivät nämäkään näy siellä?
tuomas92 kirjoitti:Jos nyt käsitin oikein tämän kysymyksen: ilmoituskeskukseen tulevat vain @maininnat ja yksityisviestit (direct messages). Mitään muuta sinne ei ole Twitteristä tarkoituskaan tulla. Onko kyse siitä etteivät nämäkään näy siellä?
Ahaa. No tämähän selittääkin asian sitten Kiitoksia tarkennuksesta :-)
Jepe kirjoitti:Yritän tehdä usb-käynnistystikkua mountain lionista. Olen tehnyt tätä näiden ohjeiden mukaan, mutta kun yritän palauttaa kohteeseen "Kingston DataTraveler G3 Media" niin ilmoittaa:
Palautusvirhe
Ja kun yritän palauttaa 1 osioon "Install" jonka loin niin ilmoittaa:
Palautusvirhe
Ei voitu palauttaa, Virheellinen argumentti
Tikku on 16Gb. Missä tämä nyt oikein menee vikaan?
Jepe kirjoitti:
Palautusvirhe
Löytyykö keltään ratkaisua kyseiseen ongelmaan?
Tämän ketjun sivulla 3 alkaen on ollut keskustelua aiheesta, sieltä löytynee ratkaisukin
Luulin jo tarkasti selanneeni koko ketjun läpi, mutta kyllähän vastaus ongelmaan tuolta alkupäästä löytyi kuin löytyikin. Tuossa yllä mainitsemassani ohjeessa kyllä sanottiin että tuo tikku pitää poistaa levytyökalussa pois näkyvistä. Kokeilin ensin tällälailla, mutta ei toiminut vieläkään ja herjasi samaa. Selailin ketjua vielä uudestaan ja huomasin sellaisen mitä ohjeessa ei mainittu, että aukaisin tuon InstallESD.dmg-levytiedoston ja laitoin lähteeksi Mac OS X Install ESD:n niin johan onnistui!
Minulla on siis sigun mukainen macci ja siinä ML. Tyttöystävälläni on MacBook Air ja siinä Lioni. Onko mahdollista laittaa tuota Lionia myös tuolle samalle tikulle nyt kun olen tuon ML:n siihen jo laittanut? Ja voiko tuon ML:n asentaa tuohon airiin vai täytyykö siihen ostaa omansa, koska se on kumminkin minun AppleID-tunnuksillani hommattu?
Molemmat osiot on oikein alustettuja (GUID/Mac OS journaled/laajennettu)?
Muistan joskus osittaneeni 8 Gt tikun ja laittaneeni Lionin toiselle osalle - se ainakin toimi. Kokeile siis ensin vaikka yhdellä osiolla, ja kun se toimii, lisäät ja alustat toisen. Ja jos vieläkin toimii, lisäät toisen käyttiksen uudelle osiolle.
Toisaalta pitää kysyä miksi? Tikkuunhan voi vaihtaa sisällön tarpeen mukaan - ja jos molempien käyttisten on pakko olla tikulla samaan aikaan, niin yksi ylimääräinen 8 Gt tikku maksaa sen 5 €...
iMies kirjoitti:Molemmat osiot on oikein alustettuja (GUID/Mac OS journaled/laajennettu)?
Kyllä.
iMies kirjoitti:Kokeile siis ensin vaikka yhdellä osiolla, ja kun se toimii, lisäät ja alustat toisen. Ja jos vieläkin toimii, lisäät toisen käyttiksen uudelle osiolle.
Yhdellä osiolla/ML:llä olen vain kokeillutkin ja se jo tekee tämän että ei lähde käynnistyyn optio pohjassa.
iMies kirjoitti:
Toisaalta pitää kysyä miksi? Tikkuunhan voi vaihtaa sisällön tarpeen mukaan - ja jos molempien käyttisten on pakko olla tikulla samaan aikaan, niin yksi ylimääräinen 8 Gt tikku maksaa sen 5 €...
Totta tuokin mutta olisihan se kätevämpi jos molemmat olisivat yhdellä ja samalla tikulla ja viisi euroa on aina viisi euroa
^
Takuulla toimii. Mulla on leopardi, snowleopardi, lioni ja mountainlioni samalla usbilevyllä jokainen omalla osiollaan. Toi tikkuhan on ihan sama juttu.
mmmvuori kirjoitti:^
Takuulla toimii. Mulla on leopardi, snowleopardi, lioni ja mountainlioni samalla usbilevyllä jokainen omalla osiollaan. Toi tikkuhan on ihan sama juttu.
Sain toimimaan. Jostain syystä tämän aiheutti kotiteatterivahvistin joka on miniplugilla kiinni koneessa. Sattumalta satuin kokeilemaan ilman sitä ja johan käynnistyi. Sitten kokeilin liittää takaisin ja mitään ei tapahtunut.
Muistiot eivät kytkeydy iCloudiin ("Yritä myöhemmin uudelleen") ja mitään mahdollisuutta ei ole siirtää orvoiksi jääneitä GMail-muistioita iPhonesta iCloudiin. (iPhonen GMail-muistiot eivät siis enää synkronoidu edes GMaili-tiliin.) Avainnipuista login.keychain korruptoitui ja esti kokonaan kirjautumisen. Onneksi oli toinen admin-tason käyttäjätili koneessa. Logien tutkimista ja syyllisen löytymisen jälkeen piti poistaa koko login.keychain. Alkaa tuntua Mikrosoftin touhuilta.
Kone AIR mid 11 ja koneessa oli leijona ostettaessa. Tein Applen palautuslevyapurilla (LRDA) usbtikkun. Onko tällä tikulla mahdollista palauttaa leijona koneeseen jos nyt asennan siihen vuoristo leijonan?
"You never get a second chance to make a first impression"
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
jk kirjoitti:Kone AIR mid 11 ja koneessa oli leijona ostettaessa. Tein Applen palautuslevyapurilla (LRDA) usbtikkun. Onko tällä tikulla mahdollista palauttaa leijona koneeseen jos nyt asennan siihen vuoristo leijonan?
On mahdollista. Uskallan kuitenkin väittää, ettei tarvitse Leijonaan enää palata.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Pieni mutta kiusallinen ominaisuus:
Ical ohjelman kuvakkeessa on näkynyt ennen oikea päivämäärä. Nyt siinä on 17. päivä jos ohjelma ei ole päällä. Oikea päivämäärä vaihtuu kuvakkeeseen jos kalenterin aukaisee.
Koneena Mid2009 MBP 15"
PRd kirjoitti:Pieni mutta kiusallinen ominaisuus:
Ical ohjelman kuvakkeessa on näkynyt ennen oikea päivämäärä. Nyt siinä on 17. päivä jos ohjelma ei ole päällä. Oikea päivämäärä vaihtuu kuvakkeeseen jos kalenterin aukaisee.
Koneena Mid2009 MBP 15"
Mulla kyllä on Dockissa olevassa kalenteri-ikonissa oikea päivä riippumatta siitä onko kalenteri päällä vai ei - tosin en nyt testatakseni viitsinyt kylmäboottia tehdä ja katsoa mitä siellä näkyy käyttäjällä jolla ei kalenteri käynnisty automaattisesti loginissa. Kalenterin sammuttamisen (omppu-Q) jälkeen dockin ikonissa säilyy kuitenkin nykypäivä ja toisella käyttäjätunnuksella, jolla kalenteri ei ole päällä näkyy myös dockissa oikea päivä.
Applications-kansiossa olevassa ikonissa on 17. päivä vaikka kalenteri olisi päällä.