Ei toimi valitettavasti.BugsBunny kirjoitti:Toimiiko AirPrint siinä?
OS X Lion käyttökokemukset
-
- Ylläpitäjä
Re: OS X Lion käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja markkum »
Viikon verran käytetty.
Hyvin toimii kaikinpuolin,
mutta pari juttua harmittaa:
Spotlight ei näytä löydetyn tiedoston / hakemiston polkua.
SL:ssä tuli popup, jossa polku näkyi.
Texturessa enää save as -toimintoa,
tehdään Monista -toiminnon kautta.
Muuta:
iLife 9 ja FCE 4 toimii.
Ntfs levyt toimivat ainakin Paragon 9.0 kanssa.
TrackPadin ja Langattoman näppiksen yhteydet ei enää katkeile.
Tässäpä tärkeimmät olikin.
MacBook
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
E: jotenkin olin näkevinäni EI toimimarkkum kirjoitti:MacPro early 2009, SnowLeopard päivitetty Lioniin.
Viikon verran käytetty.
Muuta:
iLife 9 ja FCE 4 toimii.
Tässäpä tärkeimmät olikin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Luepas uudestaan.apple_fani kirjoitti:Millä tavalla FCE4 ei toimi? Kaatuuko käynnistyksessä vai eikö jokin osa toimi siitämarkkum kirjoitti:MacPro early 2009, SnowLeopard päivitetty Lioniin.
Viikon verran käytetty.
Muuta:
iLife 9 ja FCE 4 toimii.
Tässäpä tärkeimmät olikin.Minulla ainakin käynnistyy, enpä sen enempää ole tutkinut

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Mutta koko ruudun sovelluksissa minua risoo se, että menu ponnahtaa esiin, kun osoittimen vie yläreunaan. Esimerkiksi Safarissa osoitepalkki on aivan ylälaidassa ja kun osoittimen vie sen lähelle, menu ponnahtaa liian helposti näkyville. Sitten pitää taas osoitella uuteen paikkaan siirtyneeseen osoitepalkkiin.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Mä olen jo saanut niin pal kylmää vettä niskaan pelkästään "Lionia edeltävän" 10.6.8:n päivityksestä, etten millään uskaltaisi ruveta päivittämään. Luulin siirtyneeni nopeampaan koneeseen (MBP i5 2,4 Mid-2010, iMac Core 2 Duosta) mutta koko masiina on kuin täi tervassa. Ja jostain syystä pienemmän kovalevyn roinat nippanappa mahtuivat isommalle... Luultavasti ne jotenkin laajeni siirrossa...amanita kirjoitti:Foorumilta saatujen alkuvalmisteluvinkkien jälkeen päivitys MBP:hon (mid. 2010) SL:n päälle ongelmitta.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eli vinkkaatkos, misä ne vinkit on? Muoks: Ei tarviikaan, löytyi jo.
-
Viesti Kirjoittaja braciv »
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Saman tekee iMac. Hiiren heiluttelu ei auta vaan pitää napsutella.braciv kirjoitti:MBP ei tunnu enää heräävän näytön sammumisesta pelkällä ohjauslevyn koskemisella, vaan pitää klikata tai näppäimistöä painaa. Myös wlan ottaa yhteyden kannen avaamisen jälkeen hitaammin kuin aiemmin.
Muita havaintoja:
- Itsellä oli vanha firefoxi ja se takkusi tolkuttomasti. Uusi 5.0.1 toimii paremmin.
- EyeTV tökkii, eli tallennuksia katsoessa kuva tökkii lievästi mutta säännöllisesti.
-
Viesti Kirjoittaja darkgnome »

-
Viesti Kirjoittaja jii75 »
No ei mennyt sittenkään vuosia, parissa viikossa saivat korjattua jopa. Testasin ja websync toimii taas. Ehdin vaan itse jo ostaa Garminin mittarinjomppa kirjoitti:Kas, eipä toimikaan. Noh, ehkä ne parin vuoden päästä saavat siihen jonkun päivityksen väkästettyä.jii75 kirjoitti:Ainoa vastaan tullut softa joka ei toimi on Polarin websync, mikä ei yllätä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja rebus »

Ei tuosta sinänsä haittaa ole, mutta kone ei sen vuoksi normaaliin tapaan kirjaudu ulos ja nukahda. Hankaluuksia on enemmän vaimolle, joka usein minun jälkeeni haluaa päästä tietokoneenkäyttöön.
OS X ML 10.8.3
iPod
iPhone 4S
-
En ole törmännyt tuohon ongelmaan, mutta eikö olisi kätevämpää olla kirjautumatta ulos ja käyttää lockia/fast user switchiä/jne?rebus kirjoitti:Tämmöinen viesti on aina välillä alkanut ilmaantua. Kirjaudun siis ulos ja palatessa muutaman tunnin päästä on näytöllä tälläinen ilmoitus. Minulla on Mail asetettu avautumaan aina kirjauduttaessa.
Ei tuosta sinänsä haittaa ole, mutta kone ei sen vuoksi normaaliin tapaan kirjaudu ulos ja nukahda. Hankaluuksia on enemmän vaimolle, joka usein minun jälkeeni haluaa päästä tietokoneenkäyttöön.
-
Minulla on suomenkielinen käyttis. En siis ymmärrä, mitä nuo tarjoamaasi termit tarkoittavat. Vaimolla on kuitenkin omat virityksensä ja hän haluaisi kirjautua omalla tunnuksellaan. Hänen pitää halutessaan kirjautua, kirjata ensin minut ulos, samalla saa tietysti vilkaista minun sähköpostini, ja sitten taas kirjautua omalla tunnuksellaan. Pientä harmia tuosta ilmiöstä siis on.Thoth kirjoitti:En ole törmännyt tuohon ongelmaan, mutta eikö olisi kätevämpää olla kirjautumatta ulos ja käyttää lockia/fast user switchiä/jne?rebus kirjoitti:Tämmöinen viesti on aina välillä alkanut ilmaantua. Kirjaudun siis ulos ja palatessa muutaman tunnin päästä on näytöllä tälläinen ilmoitus. Minulla on Mail asetettu avautumaan aina kirjauduttaessa.
OS X ML 10.8.3
iPod
iPhone 4S
-
Minulla taas on englanninkielinen käyttöjärjestelmä, joten en tiedä suomenkielisiä vastineitä.rebus kirjoitti: Minulla on suomenkielinen käyttis. En siis ymmärrä, mitä nuo tarjoamaasi termit tarkoittavat. Vaimolla on kuitenkin omat virityksensä ja hän haluaisi kirjautua omalla tunnuksellaan. Hänen pitää halutessaan kirjautua, kirjata ensin minut ulos, samalla saa tietysti vilkaista minun sähköpostini, ja sitten taas kirjautua omalla tunnuksellaan. Pientä harmia tuosta ilmiöstä siis on.
Joka tapauksessa esimerkiksi yläreunan menuun saa sellaisen nopean käyttäjän vaihdon, jolla vaimosi voi kirjautua omalla tunnuksellaan sisään ilman että sinä kirjaudut ulos.
Englanniksi mene System Preferences => Users & Groups => Login Options ja valitse "Show fast user switching menu".
Sitten vaimosi voi helposti menusta vaihtaa omalle tunnukselleen ilman uloskirjausta.
Samoin jos lukitset koneen, voi toinen käyttäjä kirjautua koneeseen ilman että toinen käyttäjä kirjautuu ulos.
-
Kiitti. Pitää tutkia Järjestelmäasetuksia. Mutta miten kone lukitaan? (Pitäis varmaan kysyä Tyhmissä kysymyksissäThoth kirjoitti: Samoin jos lukitset koneen, voi toinen käyttäjä kirjautua koneeseen ilman että toinen käyttäjä kirjautuu ulos.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
OS X ML 10.8.3
iPod
iPhone 4S
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Piti oikein testata tota uloskirjautumista. Ihan normisti toimi. Ja samalla totesin sen kirjautumisikkuna muuttuneen, nyt näkyy akun lataustila ja wlanin tila sekä olikos se kello.rebus kirjoitti:Kiitti. Pitää tutkia Järjestelmäasetuksia. Mutta miten kone lukitaan? (Pitäis varmaan kysyä Tyhmissä kysymyksissäThoth kirjoitti: Samoin jos lukitset koneen, voi toinen käyttäjä kirjautua koneeseen ilman että toinen käyttäjä kirjautuu ulos.)
Järjestelmäasetuksissa kohta on Käyttäjät ja ryhmät, Kirjautumisvalinna ja sieltä Näytä nopeana käyttäjänvaihtona kohtaan ruksi.
-
En muista, mitä kaikkia valintoja olen Järjestelmäasetuksissa tehnyt. Mutta olen kuitenkin säätänyt sen niin, että aina kun tulee näytönsäästäjä, niin se menee myös lukkoon. Samoin kun laitan koneen nukkumaan, niin se menee lukkoon. Lukossa ollessa näytöllä on kirjautumisikkuna, jossa voi valita käyttäjän. Tämä on siis hyödyllinen siinä tapauksessa, että et tahdo vaimosi räpelöivän vapaasti omaa istuntoasi.rebus kirjoitti:Kiitti. Pitää tutkia Järjestelmäasetuksia. Mutta miten kone lukitaan? (Pitäis varmaan kysyä Tyhmissä kysymyksissäThoth kirjoitti: Samoin jos lukitset koneen, voi toinen käyttäjä kirjautua koneeseen ilman että toinen käyttäjä kirjautuu ulos.)

Edit: Mutta pointti on se, että vaikka perheessä on useampia käyttäjiä, niin konetta ei tarvitse yleensä sammuttaa eikä koneelta tarvitse kirjautua ulos.
-
Näyttäisi siltä, että joissain tapauksissa Mail estää uloskirjautumisen. Juuri kokeilin ja tuli tälläinen virheilmoitus:MacFinn kirjoitti:Piti oikein testata tota uloskirjautumista. Ihan normisti toimi. Ja samalla totesin sen kirjautumisikkuna muuttuneen, nyt näkyy akun lataustila ja wlanin tila sekä olikos se kello.rebus kirjoitti:Kiitti. Pitää tutkia Järjestelmäasetuksia. Mutta miten kone lukitaan? (Pitäis varmaan kysyä Tyhmissä kysymyksissäThoth kirjoitti: Samoin jos lukitset koneen, voi toinen käyttäjä kirjautua koneeseen ilman että toinen käyttäjä kirjautuu ulos.)
Järjestelmäasetuksissa kohta on Käyttäjät ja ryhmät, Kirjautumisvalinna ja sieltä Näytä nopeana käyttäjänvaihtona kohtaan ruksi.

Jos suoraan nukutan koneen, tulee aikaisempi virheilmoitus.
OS X ML 10.8.3
iPod
iPhone 4S
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
On joo. Samoin muutama muukin ohjelma. Muut taittuvat kauniisti uloskirjautumiseen.iDock kirjoitti:Ja tieten sinulla on Mail takana auki?
OS X ML 10.8.3
iPod
iPhone 4S
-
Viesti Kirjoittaja jpm »
Ryzen7 2700x+Vega 64 Crossfire Custom Loop WC(Windows 10 pro+Linux Mint 19)
Iphone 8+
Jospa sitä jossain vaiheessa vielä hommais Imacin tai MB Pron uudestaan
-
Viesti Kirjoittaja feather »
Safari jumittaa, sateenkaarihyrrää saa katsella vähän väliä, oli pakko asentaa firefox (mutta eipä siitäkään paljon hyvää sanottavaa kun ei edes kirjanmerkkien importti toiminut).
1Password plugin on jotenkin solmussa - Safarissa tallennetut uudet loginit näkyy kyllä selaimen pluginissa (ja hassua kyllä, myös firefoxin pluginissa), mutta eivät ilmesty millään itse 1Password softaan. Ei vaikka 1Password julkaisi Lionia tukevan päivityksen.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka