Lionin lataaminen App storesta
-
Re: Inside 10.7 - Mac OS X Lion
Viesti Kirjoittaja apsev »
"Users who do not have broadband access at home, work or school can download Lion at Apple retail stores and later this August, Lion will be made available on a USB thumb drive through the Apple Store® (www.apple.com) for $69 (US)."
-
Re: Lionin lataaminen App storesta
Viesti Kirjoittaja k@ke »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Ei asennu välittömästi latauksen jälkeen, vaan täytyy klikata itse erikseen.k@ke kirjoitti:Mulla lataantuu parasta aikaa Lion koneelle. Mutta asentuuko Lion automaattisesti koneelle latauksen päätyttyä? Mulla olisi nimittäin muutama muu päivitys vielä tekemättä...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Hyvä! Kiitos nopeasta vastauksesta.Viizei kirjoitti:Ei asennu välittömästi latauksen jälkeen, vaan täytyy klikata itse erikseen.k@ke kirjoitti:Mulla lataantuu parasta aikaa Lion koneelle. Mutta asentuuko Lion automaattisesti koneelle latauksen päätyttyä? Mulla olisi nimittäin muutama muu päivitys vielä tekemättä...
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Mistä tuon näkee?apple_fani kirjoitti:1/3,74 jäljellä....... 8)
Edit: Löytyi, olisi pitänyt heti käyttää sitä maalaisjärkeä.
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »

-
"Mac OS X Lion asennus epäonnistui"
Viesti Kirjoittaja Mikis »
Tilasin ohjelman normaaliin tapaan App Storesta ja kaikki näytti hyvältä, kun alapalkkiin ilmestyi Leijonan kuvake.
Jatkoin asennusta ohjeiden mukaisesti hyväksymällä tarpeelliset kohdat jne. Pääsin kohtaan, jossa Mac Book Proni käynnistyi uudelleen, jonka jälkeen ruudulle tulikin jonkin ajan kuluttua teksti: "Asennus epäonnistui. Mac OS X Lion ei voitu asentaa, koska levy "Macintosh HD" on vioittunut eikä sitä voida korjata. Käynnistä tietokone uudelleen osoittamalla Käynnistä ja yritä asennusta uudelleen."
Nyt olen tätä yritellyt parin tunnin ajan, eikä mitään tapahdu, paitsi että tuo sama ilmoitus tulee koko ajan.
Ennen päivitystä olen päivittänyt kaikki ohjelmat ja kaiken olisi pitänyt olla kunnossa. Koneeni on toiminut koko ajan moitteetta eikä ole ollut mitään viitteitä mistään kovalevyn ongelmista.
Onko kellään mitään ideoita, miten eteenpäin?
-
Re: Lionin asennus epäonnistui
Viesti Kirjoittaja Tomique »
Lisäksi kone jumahtaa käynnistyessä siihen missä näkyy omppu logo.
Apuja kaivataan.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »

-
Viesti Kirjoittaja hulkki »
Hyviä tietää, kiitos. Kysyykö se siellä up-to-date-sivulla mihin Apple ID:seen Lion liitetään?Lappalainen kirjoitti:Jaahas,Imaciin sain tuon ilmaisen päivityksen ja näköjään store antaa asentaa sen ilmaiseksi kaikkiin mun muihinkin koneisiin.Eipä haittaa mua ollenkaan.Kuinkahan tuo lion kulkee koneen mukana jos joskus myyn pois tään?kone oli oikeutettu uuteen käyttöjärjestelmään mutta silti tuo päivitys tuli mun itunes tilin alle.
-
Viesti Kirjoittaja Whig »
Osaako tuo jatkaa asennusta, kun tänään pistämän koneen päälle vai alkaako homma alusta?
-
Viesti Kirjoittaja J-KL »
Jos Lionin asentamisesta kertova ruutu oli edessäsi niin paketti on ladattu ja löytyy Ohjelmat kansiosta eli tarvitse enää ladata mitään. Voit ajaa installerin sieltä jos pärjäät päivityksellä.Whig kirjoitti:Latasin yöllä tuon Lionin mutta piti iMacci sammuttaa ukkosen takia, kun ruudulla oli asennuksen aloittamisesta lätisevä ruutu.
Osaako tuo jatkaa asennusta, kun tänään pistämän koneen päälle vai alkaako homma alusta?
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
Juu,piti kirjautua sisään ennen kuin pääsi edes lataamaan.hulkki kirjoitti:Hyviä tietää, kiitos. Kysyykö se siellä up-to-date-sivulla mihin Apple ID:seen Lion liitetään?Lappalainen kirjoitti:Jaahas,Imaciin sain tuon ilmaisen päivityksen ja näköjään store antaa asentaa sen ilmaiseksi kaikkiin mun muihinkin koneisiin.Eipä haittaa mua ollenkaan.Kuinkahan tuo lion kulkee koneen mukana jos joskus myyn pois tään?kone oli oikeutettu uuteen käyttöjärjestelmään mutta silti tuo päivitys tuli mun itunes tilin alle.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Ei tule onnistumaan varmaan ollenkaan

Hei edelleen: mikä tää My Info on ja mistä löytyy?
-
Viesti Kirjoittaja J-KL »
Aloita täältä jos et muista Apple ID:täsi:Citruuna kirjoitti:Huoh - vois olla helpompaakin...
Ensin kattelen, että mistä ihmeestä tuo ladataan. Aikaa kului, kunnes tajusin klikata päivityksen hintaa??? Sieltäpä päästiin alkuun, missään ei vaan lukenut ohjeita. Mutta taas jymähdettiin paikoilleen.
Ensin tarvitaan Apple Id, jota en edes muistanut olevan olemassakaan, sitten kun yritän luoda sen, se ei onnistu koska mun s-postilla on jo id. Ahaa se on siis s-postiosoite. Seuraavaksi en tiedä salasanaa, koska en ole edes kuullut ennen mistään id:stä. Sen uusimiseen sentään ole jopa ohjeet. Nyt on sitten salasanakin, eipä onnistu vieläkään lataaminen, koska pitää mennä turvallisuussyistä My Info -sivun kautta...Mikä ihmeen sivu se on, en löytänyt mistään.
Ei tule onnistumaan varmaan ollenkaan![]()
Ja oletuksena tietenkin, että jokainen osaa englantia riittävästi. Suomen Apple (vai onko sitä enää lainkaan?) ei taida edelleenkään välittää käyttäjistään...
https://iforgot.apple.com/cgi-bin/WebOb ... got.woa/wa
Edit:
Oo, ok, muistit sen.
ja mode jeesaa loppuun.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jos vielä vähän aikaa malttaisi odottaa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-

-
Viesti Kirjoittaja kinkki »
http://www.jussipennanen.com
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei taida olla rajoituksia kunhan käytössä on sinun Apple ID:si.kinkki kirjoitti:Hei! Tuli tälläinen kysymys mieleen että moneen koneeseen tuon saa asentaa tuolla yhdellä ostolla? Kun ei taida olla enää family paketteja myynnissä?
MacWorld kirjoitti:What if I have multiple Macs? Can I install it on each one?
This is one of the biggest benefits of Mac App Store distribution: As with any applications you purchase from the Mac App Store, you’ll be able to install Lion on any Macs that are authorized with the Apple ID you used to purchase the OS. Which means that if your family has four, five, six, or more Macs, a single $30 payment will let you install Lion on every machine. With previous full-version upgrades of Mac OS X, $129 would get you a license for a single install, with a $199 Family Pack letting you install on up to five Macs. Apple never used DRM to enforce such rules with prior releases of OS X, but now you’ll be able to reuse your copy on multiple machines without the guilt and shame.
-
Pikagoogle: http://osxdaily.com/2011/06/07/single-p ... -all-macs/ Eli kaikkiin authoirisoituihin.. Luulenpa ettei sitä tarkasteta jos asentaa usb tikulta toisille talon Maceille, ainoastaan kun ekan kerran ostat AppStoresta.kinkki kirjoitti:Hei! Tuli tälläinen kysymys mieleen että moneen koneeseen tuon saa asentaa tuolla yhdellä ostolla? Kun ei taida olla enää family paketteja myynnissä?
-
Edit: tikku tehty, vie tilaa 3,8 Gt.masa kirjoitti:Mulla kesti n. 30 minuuttia, ajattelin liittyä miinanpolkijoiden joukkoonJuuri teen buuttaavaa tikkua http://www.macworld.com/article/161069/ ... aller.html ohjeilla.
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka