htc kirjoitti:Finderin ikkunan alareunasta katosi kaksi mulle tärkeää lukua; valittujen tiedostojen lukumäärä ja sit jäljelä oleva levytila. Puuttuuks multa rasti jostain, vain enkö enää tarvitse kyseisiä lukuja? ;-)
Ylävalikosta "Näytä" -> "Näytä tilapalkki". (muistaakseni... siirryin jo takaisin Snow Leopardiin nimittäin...)
Viimeksi muokannut Macco, 26.7.2011 klo 9.14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
htc kirjoitti:Finderin ikkunan alareunasta katosi kaksi mulle tärkeää lukua; valittujen tiedostojen lukumäärä ja sit jäljelä oleva levytila. Puuttuuks multa rasti jostain, vain enkö enää tarvitse kyseisiä lukuja? ;-)
Ylävalikosta "Näytä" -> "Näytä tilapalkki". (muistaakseni... siirryin jo takaisin Snow Leopardiin nimittäin...)
Voi pyhä jysäys, nyt nolottaa Iso kiitos kuiteskin. Täällä ei pienintäkään hinkua entiseen... ;-)
Asensin Lionin sigun macbook prolle. Voinko asentaa saman paketin jollain tavoin myös samantalouden minille? Kuinka teen tuolla appstoresta ladattavalla paketilla ns. puhtaan asennuksen?
Viimeksi muokannut zuki, 26.7.2011 klo 9.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
zuki kirjoitti:Asensin Lionin sigun macbook prolle. Voinko asentaa saman paketin jollain tavoin myös samantalouden minille? Kuinka teen tuolla appstoresta ladattavalla paketilla ns. puhtaan asennuksen?
Jos Minisi on coreduo niin et voi asentaa. Mulla oli 1,66 ghz coreduo mutta vaihdoin siihen 2 ghz core2duo prossun niin pienellä muokkauksella sain Lionin asennettua.
Toimiiko kenelläkään tämä hiton mobilebackup homma? Kirjoitin jo toiseen ketjuun mutta viestini hukkui sinne että on AirPort Extreme jonka perässä on kovalevy jonne time machine backupit menee tunnin välein. Silti mulla koko ajan pienenee vapaa tila koneen sisällä olevalla kovalevyllä. Tässä tunnin aikana kun latailin tuon lionin uudestaan että sain tehtyä asennuslevyn kun en sitä aiemmin hoksannut niin tila väheni 4gb vaikka poistin jälkeenpäin kaikki mitä latailin ja sammuttelin time machinea ku se kerran auttoi. Saako tota mistään sammutettua että ei ottais koneen sisäiselle levylle mitään backuppeja vaan ainoastaan kun olen kotona niin menee extremen kautta ulkoiselle kuten SL.ssa.?
Mikähän on Finderin Jaetut-otsikon alla näkyvä "dhcppc2"?
Näkyi sekä kannettavaan asennetussa Leijonassa että nyt pöytäkoneessa. Snow Leopardissa mitään tällaista ei verkossa ole, eikä verkossani ole yhtään pc-konetta. Verkossa on kaksi iMacia, välillä MBA, iPad ja iPhone. Verkkoa ylläpitää Time Capsule, joka näkyy omana jakonaan. Kun yritän yhdistää tuohon jakoon, yhteys epäonnistuu.
kurkinen kirjoitti:Mikähän on Finderin Jaetut-otsikon alla näkyvä "dhcppc2"?
Näkyi sekä kannettavaan asennetussa Leijonassa että nyt pöytäkoneessa. Snow Leopardissa mitään tällaista ei verkossa ole, eikä verkossani ole yhtään pc-konetta. Verkossa on kaksi iMacia, välillä MBA, iPad ja iPhone. Verkkoa ylläpitää Time Capsule, joka näkyy omana jakonaan. Kun yritän yhdistää tuohon jakoon, yhteys epäonnistuu.
Mistäs se netti siihen Time Capsuleen tulee tai mikä internetliittymäsi sisäverkoksi jakaakaan? Langaton verkkosi ei ole avoin? Tulostinta tai muuta laitetta verkossa?
Ettei reitittyisi naapurin laitteet myös omaan verkkoosi riippuen käytettävästä nettiyhteydestäsi.
Tuo PC:n kuvake on kyllä huikea. 8)
Viimeksi muokannut honpsu, 26.7.2011 klo 14.03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
honpsu kirjoitti:Mistäs se netti siihen Time Capsuleen tulee tai mikä internetliittymäsi sisäverkoksi jakaakaan? Langaton verkkosi ei ole avoin? Tulostinta tai muuta laitetta verkossa?
Netti tulee TC:hen Telewellistä, joka menee paikallisen puhelinyhtiön linjoja pitkin nettiin. Ei ole aikaisemmin näkynyt sieltä puolelta mitään ylimääräistä.
Aikaisemmin mainittujen lisäksi verkossa on kaksi tulostinta, joista toinen TC:n USB:ssä ja toinen verkkotulostimena Telewellissä. Verkko on suojattu WPA2:sella, joten en uskoisi naapureiden olevan asialla. Kuinka tämän voisin varmistaa? Edelleenkin, tätä jakoa ei näy kuin Leijonassa.
*
Hmm, mulla mitään Telewelliä ole, vaan Zyxel.
Viimeksi muokannut kurkinen, 26.7.2011 klo 14.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettei tulostimessa olisi muistikorttipaikkaa, kuten itselläni. Mullakin rupesi jaoissa näkymään ihmeellinen pc, jonka alta löytyi memory card. Kokeilin laittaa kortin tulostimeen ja avata memory cardin, niin sieltäpä löytyi kortin sisältö. Hyvähyvä, vielä kun saisi vähän kivemman nimiseksi (mulla hp, jonka perässä mac-osoite).
Viimeksi muokannut Henkali, 26.7.2011 klo 14.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Googlasin tuon "dhcppc2" ja se tuntui viittaavan HP:n tulostimiin ja digikameroihin. Kumpiakaan ei ole tässä talossa.
Sitten ajattelin, että jospa naapurissa on sellainen. Kokeilin oman verkon tulostinasetuksia, ja siellä se oli, muttei siihen edelleenkään saanut yhteyttä. Siirryin hetkeksi naapurin salaamattomaan verkkoon, eikä tätä (eikä muitakaan) laitteita näkynyt. Palasin omaan verkkoon, ja kummallinen hdcppc2 oli kadonnut! Toivottavasti pysyykin tästä lähtien poissa.
Mistä nettisi tulee? Meillä on Welhon taloverkko ja minulle ilmestyy Finderiin esimerkiksi toisten talon asukkaiden macceja.
Nolla vastauksista päätelleen olen ainut jolla kovo täyttyy tästä lionin uudesta backup hommasta vaikka on time machine ulkoinen kovalevy koko ajan kytkettynä.?
zuki kirjoitti:Miten nuo näppäimistön ascentit pitäisi saada näkymään? Jos pidän näppäintä pohjassa jossain kirjoituskentässä ei tapahdu mitään?
Riippuu missä olet sitä tekemässä. Chromessa ei toimi, mutta Safarissa toimii.
Mulla toimii myös Chromessa. Varmista että käytät sellasta kirjainta millä omn edes eri vaihtoehtoja. 'E' on hyvä.
No nyt älysin. Kokeilin tietty sellaisilla kirjaimilla millä ei ollut muita vaihtoehtoja Kuinkas saan sitten valittua nuo muut vaihtoehdot esim. E:n alta?
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
zuki kirjoitti:Miten nuo näppäimistön ascentit pitäisi saada näkymään? Jos pidän näppäintä pohjassa jossain kirjoituskentässä ei tapahdu mitään?
Riippuu missä olet sitä tekemässä. Chromessa ei toimi, mutta Safarissa toimii.
Mulla toimii myös Chromessa. Varmista että käytät sellasta kirjainta millä omn edes eri vaihtoehtoja. 'E' on hyvä.
No nyt älysin. Kokeilin tietty sellaisilla kirjaimilla millä ei ollut muita vaihtoehtoja Kuinkas saan sitten valittua nuo muut vaihtoehdot esim. E:n alta?
Onko kellään edistynyttä arvausta Leijonan toiminnasta Late 2006
iMac koneessa.Kriittiset mitat koneessa 3 gigaa muistia ja Core2Duo 2.16 Ghz.
Asennanko vai tyydynkö SL ään?