Kaipa tässä voisi itsekin todeta jotain Leopardin asennuksesta kokonaisuudessaan.
Kävin hakemassa eilen omani pois puoli seitsemän aikaan Turun Varimportista melkeinpä suoraan tiskille kävellen ja korttia höyläten. Siitä kotio ja varmuuskopioinnin valmistumisen odottelu ja sitten DVD:tä koneeseen.
Asennus sujui melko nopeasti, olisikohan jotain reilun puolen tuntia mennyt (40min tms, olin toisessa huoneessa) ja kun kuulin koneen boottausäänen tulin katsomaan juuri sopivasti "Tervetuloa!"-videota.
Puhtaan asennuksen kun tein, ensin normaalit käyttäjätilien asennukset ja muut ja lopulta päästiin työpöydälle. Tästä eteenpäin sitten heiteltiin backupeista tavaraa paikoilleen (taustakuvia, musiikit, valokuvat (iPhoton kirjasto), dokumentit jne) eikä siinä loppujen lopuksi kauaa mennyt. Viimeiseksi metsästettiin takaisin ne välttämättömimmät ohjelmat (esmes The Unarchiver, Quicksilver, iStat Menus...). Adiumin kansion olin varmuuskopioinut Application Supportista niin, että kun olin ensin asentanut Adiumin, korvasin sen luoman App Supportin kansion backupeissani olleella versiolla vauhdissa ja automaattisesti Adium sai takaisin kaikki Contact listinsä ja keskusteluikkunansa - ei ongelmia. Tällä periaatteella myös iTunes sai kirjastonsa takaisin ja iPhoto - laitoin vain kansiot/kirjaston samaan paikkaan mihin ohjelma sen muutenkin tekisi ja hienosti toimii. Kello taisi tässä vaiheessa olla jotain kymmenen, puoli yksitoista maksimissaan kun järjestelmä oli siinä pisteessä, että normaali käyttö pystyi alkamaan.
Pitää muistuttaa että siinä meni hetki pieni vielä kun odottelin varmuuskopioinnin valmistumista ennenkuin pääsin asentamaankaan.
Nyt tässä edelleen käytetään Leopardia hienosti, Time Machine pelittää myös ihan hienosti (annoin sille tuon backup-osion käyttöön jossa Tigerin varmuuskopiot olivat) - tosin tuntuu hullulta että se aina aloittaessaan tekee 20 gigasta varmuuskopion - ei pitäisi tunnissa niin monen tiedoston muuttua. Olin ymmärtänyt että se kopioi vain muuttuneet tiedostot, joita ei tässä vaiheessa pitäisi enää olla niin paljoa, kun kerran ohjelmat ja muut olen jo asentanut.
Tyytyväinen olen, varsinkin kun tuon alhaalla olevan Dockin saa tuollaiseksi kuin sivuilla - ei tykkää vaan liiasta karkista ja tuon on vain niin pirun hieno noin.
Suosittelen vaihtamaan omien kokemusteni perusteella - joillakin on kuulemma ollut erilaisia ongelmia mutta vain jotain pieniä (terminalin asetukset eivät ole säilyneet esmes.. Milläs säilyvät kun koko ohjelma muuttui radikaalisti

)
Jos vaikka screenshot vielä loppuun.