![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
OS X Lion käyttökokemukset
-
-
Re: OS X Lion käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Katsotko youtube-videoita normaalista youtubesta? Eivät nimittäin näy jos Flash on oikeasti poistettu. Katso järjestelmänvalvonnasta (valitse kaikki prosessit) mikä prosessi kuluttaa paljon CPU-tehoa.disko kirjoitti: Otetaan nyt sen verran takaisin että edelleen kyllä kone huutaa kun laitan esim. youtube-videon pyörimään. Mitä ihmettä voin tehdä? Adobe Flash poistettu.
-
Viesti Kirjoittaja disko »
Jos vaikka katson YT-linkkiä Facebookista niin eniten tehoa vievät Shockwave Flash (pitääkö tuokin poistaa???), Google Chrome ja Google Chrome Renderer - kukin n. 100-120 Mt.spiidi78 kirjoitti:Katsotko youtube-videoita normaalista youtubesta? Eivät nimittäin näy jos Flash on oikeasti poistettu. Katso järjestelmänvalvonnasta (valitse kaikki prosessit) mikä prosessi kuluttaa paljon CPU-tehoa.disko kirjoitti: Otetaan nyt sen verran takaisin että edelleen kyllä kone huutaa kun laitan esim. youtube-videon pyörimään. Mitä ihmettä voin tehdä? Adobe Flash poistettu.
iPhone 4G
-
Viesti Kirjoittaja darkgnome »
Mulla teki samaa ku yritin tunkee ekalle "sivulle" muutaku Applen omia ohjelmia.JaaNi- kirjoitti:Lion näyttää järjestelevän mielivaltaisesti Launchpadin kuvakkeita. Näen kovasti vaivaa aina saadakseni kuvakkeet aakkosjärjestykseen niin jonkin ajan päästä huomaan järjestyksen vaihtuneen joksikin aivan muuksi.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Mission Control on kiva, jos ei ole monta eri ohjelmaa auki. Jos on, niin menee ikkunat liian pieneksi. Nyt kuitenkin on kiva, että ikkunat on ohjelmittain ryhmitelty. Selkeämpi kuin Snow Leopardin Exposé, joka oli kyllä paljon huonompi kuin Leopardissa. Mutta saisivat ikkunat tosiaan olla suurempia Mission Controlissa.
Launchpadia en ole vielä käyttänyt lainkaan, enkä tiedä tulenko käyttämäänkään. Vähän turhalta kyllä vaikuttaa omaan käyttööni, mutta ehkä se voisi olla hyvä, jos jaksaisi ryhmitellä ohjelmat kivasti. Nyt ei tosin ole sellaista tilannetta kuin aikaisemmin, että oli joitain ohjelmia, joiden nimiä en millään muistanut.
Uusi Mail vaikuttaa ihan hyvältä, iCal ja Address Book ovat myös ihan ok, vaikka vähän kummallisen näköisiä ovatkin. Käännetty skrollaussuunta aiheuttaa yllättävän paljon vaikeuksia. Kai se vanha on niin juurtunut. Ehkä kuitenkin parempi näin, kunhan tottuu. Muutkin eleet vaativat vielä vähän opettelua, mutta hyvä on, että tulee lisää käyttöä tuolle rähmälätkälle.
Totuttelua vaatii, mutta tähän mennessä vaikuttaa ihan lupaavalta, joskaan mitään Wau-efektiä ei ole tullut.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Tarkoitatko tällä sitä graafista sivuscrollia, joka syö Safarissa älyttömän määrä muistia?skip kirjoitti:Chromeen pitäisi ainakin ensin saada samanlainen eteen/taakse toiminnallisuus kuin Safarissa. Nyt se on Chrome Betassakin vähän kökkö
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
En käytä Safaria, joten en tiedä, mitä tuolla eteen/taakse -toiminnolla tai sivuscrollilla tarkoitetaan. Valaisisiko joku tyhmää ?spiidi78 kirjoitti:Tarkoitatko tällä sitä graafista sivuscrollia, joka syö Safarissa älyttömän määrä muistia?skip kirjoitti:Chromeen pitäisi ainakin ensin saada samanlainen eteen/taakse toiminnallisuus kuin Safarissa. Nyt se on Chrome Betassakin vähän kökköMuutenhan tuo toimii käytännössä samalla tavalla (siis Canaryssä)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Sitä, että palattaessa edelliselle sivulle "scrollataan" nykyinen sivu oikealle pois, jolloin edellinen sivu paljastuu sieltä alta.arttula kirjoitti:En käytä Safaria, joten en tiedä, mitä tuolla eteen/taakse -toiminnolla tai sivuscrollilla tarkoitetaan. Valaisisiko joku tyhmää ?spiidi78 kirjoitti:Tarkoitatko tällä sitä graafista sivuscrollia, joka syö Safarissa älyttömän määrä muistia?skip kirjoitti:Chromeen pitäisi ainakin ensin saada samanlainen eteen/taakse toiminnallisuus kuin Safarissa. Nyt se on Chrome Betassakin vähän kökköMuutenhan tuo toimii käytännössä samalla tavalla (siis Canaryssä)
-
Juuri sitä. Se on kovin hieno Safarissa.spiidi78 kirjoitti:Tarkoitatko tällä sitä graafista sivuscrollia, joka syö Safarissa älyttömän määrä muistia?skip kirjoitti:Chromeen pitäisi ainakin ensin saada samanlainen eteen/taakse toiminnallisuus kuin Safarissa. Nyt se on Chrome Betassakin vähän kökköMuutenhan tuo toimii käytännössä samalla tavalla (siis Canaryssä)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja mielestäni myös visuaalisesti järkevämpi/havainnollisempi kuin Chromessa tapahtuva perinteinen sivun vaihtuminen. Safarissa edes takasin selailu tuntuu paljon luontevammalta kuin Chrome betassa. Chromessa menee välillä vahingossa eteen tai taakse, Safarissa ei, koska siinä asiast tulee visuaalinen vihje heti. Chromessa myös menee helpommin taakse/eteen, jos skrollailee vähän "sivuttain", lähellä 45° kulmaa.
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
EDIT// Nyt, kun kokeilee rinnakkain näitä kahta selainta, niin huomaa selvästi Chrome vs. Safarin nopeuseron. Chromessa sivut latautuvat hetkessä. Eipä sillä suurta merkitystä varmaan ole nopeilla nettiyhteyksillä, mutta minä olen niin hitaan piuhan (satelliitti) päässä, että tuolla on suuri ero.
-
Kahden sormen skrollailu sivulle vaihtaa sivua eteen/taakse, kun tarpeeksi pitkälle skrollaa. Sivut liukuvat hienosti toistensa päälle kun vaihtaa, vähän samaan tyyliin kuin desktoppeja vaihdettaessa kolmella sormella lääppiessä.arttula kirjoitti:Höm... Pakkohan tuota oli kokeilla. En kyllä keksinyt, miten tuo toimii Safarissa. Chromessa minulla on BTT:n kautta säädetty kolmen sormen pyyhkäisyt sivusuuntaan menemään edelliselle/seuraavalle sivulle. Ehkä menetän nyt jotain suurta ?
EDIT// Nyt, kun kokeilee rinnakkain näitä kahta selainta, niin huomaa selvästi Chrome vs. Safarin nopeuseron. Chromessa sivut latautuvat hetkessä. Eipä sillä suurta merkitystä varmaan ole nopeilla nettiyhteyksillä, mutta minä olen niin hitaan piuhan (satelliitti) päässä, että tuolla on suuri ero.
Itse en ole Safarista pitänyt koskaan, mutta tämä ominaisuus on niin hieno, että se pitää ehdottomasti saada myös muihin selaimiin, tai sitten Safarin pitää kehittyä paremmaksi kuin Chrome.
BTT:tä en viitsi itse enää asentaa, kun se on niin buginen paska, eikä suostu toimimaan yhteen Spotifyn kanssa.
-
Ah aiwan !! Piti säätä Prefereceistä tuo päälle. Ihan näyttävän näköinen, täytyy myöntää. Mutta pitäydyn silti Chromessa - toistaiseksiskip kirjoitti: Kahden sormen skrollailu sivulle vaihtaa sivua eteen/taakse, kun tarpeeksi pitkälle skrollaa. Sivut liukuvat hienosti toistensa päälle kun vaihtaa, vähän samaan tyyliin kuin desktoppeja vaihdettaessa kolmella sormella lääppiessä.
Itse en ole Safarista pitänyt koskaan, mutta tämä ominaisuus on niin hieno, että se pitää ehdottomasti saada myös muihin selaimiin, tai sitten Safarin pitää kehittyä paremmaksi kuin Chrome.
BTT:tä en viitsi itse enää asentaa, kun se on niin buginen paska, eikä suostu toimimaan yhteen Spotifyn kanssa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
arttula kirjoitti:Ah aiwan !! Piti säätä Prefereceistä tuo päälle. Ihan näyttävän näköinen, täytyy myöntää. Mutta pitäydyn silti Chromessa - toistaiseksiskip kirjoitti: Kahden sormen skrollailu sivulle vaihtaa sivua eteen/taakse, kun tarpeeksi pitkälle skrollaa. Sivut liukuvat hienosti toistensa päälle kun vaihtaa, vähän samaan tyyliin kuin desktoppeja vaihdettaessa kolmella sormella lääppiessä.
BTT:tä en viitsi itse enää asentaa, kun se on niin buginen paska, eikä suostu toimimaan yhteen Spotifyn kanssa.BTT:n bugisuudesta olen samaa mieltä. Muuten kyllä oiva apuohjelma.
Jep. BTT:ssä on paljonkin potentiaalia, mutta harmillisen huonosti se on ainakin itselläni toiminut.
-
Viesti Kirjoittaja honpsu »
Chromen Canary build:ssa on jo ko. ja fullscreen ominaisuudet.arttula kirjoitti: Itse en ole Safarista pitänyt koskaan, mutta tämä ominaisuus on niin hieno, että se pitää ehdottomasti saada myös muihin selaimiin, tai sitten Safarin pitää kehittyä paremmaksi kuin Chrome.
iPhone 4 32Gb
-
Tossa varmaan tarkotettiin sitä hienoa graafista efektiähonpsu kirjoitti: Chromen Canary build:ssa on jo ko. ja fullscreen ominaisuudet.

-
Hieman meni tuo lainaus pieleen sinulla, mutta ei tuo mielpide paljoa minunkaan mielipiteestäni eroa.honpsu kirjoitti:Chromen Canary build:ssa on jo ko. ja fullscreen ominaisuudet.arttula kirjoitti: Itse en ole Safarista pitänyt koskaan, mutta tämä ominaisuus on niin hieno, että se pitää ehdottomasti saada myös muihin selaimiin, tai sitten Safarin pitää kehittyä paremmaksi kuin Chrome.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Asentelin Chromen normaalin betan tuossa edellispäivänä ja siinä ainakin toimi erilailla kuin Safarissa. Laitoin nyt tuon Canaryn, eikä siinäkään homma ole samanlainen kuin Safarissa. Parempi kuitenkin kuin tuossa normibetassa. Hieman sekavia nämä Chromen eri buildit.honpsu kirjoitti:Chromen Canary build:ssa on jo ko. ja fullscreen ominaisuudet.arttula kirjoitti: Itse en ole Safarista pitänyt koskaan, mutta tämä ominaisuus on niin hieno, että se pitää ehdottomasti saada myös muihin selaimiin, tai sitten Safarin pitää kehittyä paremmaksi kuin Chrome.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
-
No jaa, Spotify ja jotkin videosoittimet (mm. MplayerX) aiheuttavat nuita klikkauksien rekisteröintivirheitä, mutta kyllä BTT:n hyvät puolet mun mielestä ehdottomasti pesee ne huonot. Jos sitä Spotifya ei jatkuvasti pidä taustalla pyörimässä, niin aika harvoiksi jäävät ne kerrat, kun BTT jotain haittaa aiheuttaa. Nykyään jostain syystä itsellä on tuntunut toimivan 'tifyn kanssakin ihan mukisematta, tiedä sitten mistä johtuu.skip kirjoitti:BTT:tä en viitsi itse enää asentaa, kun se on niin buginen paska, eikä suostu toimimaan yhteen Spotifyn kanssa.
-
No jaa. Itselläni ainakin jää helposti Spotify taustalle roikkumaan, vaikka en sitä mitenkään hirveästi edes käytä. Uusi 10 tunnin rajakaan ei ole päässyt häiritsemään omaan käyttöäni lainkaan, joten ei sitä tosiaan tule kovinkaan paljon soitettua. Kuitenkin paloi hermo aika nopeasti siihen, ettei klikkauksia rekisteröity aina. Ja hieman tarkennusta tuohon, että missään nimessähän tuo ei ole Spotifyn aiheuttamaan vaan BTT:n.Trollaaja kirjoitti:No jaa, Spotify ja jotkin videosoittimet (mm. MplayerX) aiheuttavat nuita klikkauksien rekisteröintivirheitä, mutta kyllä BTT:n hyvät puolet mun mielestä ehdottomasti pesee ne huonot. Jos sitä Spotifya ei jatkuvasti pidä taustalla pyörimässä, niin aika harvoiksi jäävät ne kerrat, kun BTT jotain haittaa aiheuttaa. Nykyään jostain syystä itsellä on tuntunut toimivan 'tifyn kanssakin ihan mukisematta, tiedä sitten mistä johtuu.skip kirjoitti:BTT:tä en viitsi itse enää asentaa, kun se on niin buginen paska, eikä suostu toimimaan yhteen Spotifyn kanssa.
En tiedä kuinka paljon erilaisia eleitä jaksaisin BTT:n kanssa viritellä, sillä olen yllättävän tyytyväinen Lionin omiin, paitsi siihen, ettei forward/back toimi läheskään kaikkialla. Itse en siedä lainkaan huonosti toimivia laitteita, siksi piti Logitechin hiirikin aikoinaan vaihtaa Magic Mouseen, kun Logitech otti häiriötä langattomasta Time Machine backupista ja jos tosiaan joku softa voi aiheuttaa samanlaista toimintaa, niin pärjään kyllä ilmankin. Toki mielelläni käyttäisin BTT:tä, varsinkin ne snap-jutut olivat todella käteviä, mutta nyt täytyy kyllä pärjätä ilman.
Tämän keskustelun voisi varmaan joku mode lohkoa jonnekin BTT-topiciin.
-
Itse käytän usein konetta sen verran kaukaa yhdellä kädellä, etten oikein edes yletä näppikselle ilman kurottamista. Tällöin on mukava, jos perustoiminnot (ohjelmien sulku, ikkunoiden/tabien sulku, tabien vaihto, ohjelmien vaihto, Mission Control, Launchpad, Desktop, Application Exposé, Dashboard, Application Switcher, forward & back, CMD+click, viimeisimmän ohjelman vaihto yms.) ovat käytettävissä pelkästään Trackpadilla ja yhdellä kädellä.
Onhan se bugittaminen siinä mielessä Spotifyn aiheuttamaa, että BTT lakkaa toimimasta kunnolla kun käynnistää Spotifyn. Sama kai se, kumpi sen teoriassa aiheuttaa, seuraus on kuitenkin käyttäjälle sama. Itselle vaakakupissa painaa enemmän BTT. Muutenkin Desktop-Spotifyn puuttuva Airplay-toiminto on johtanut enemmän ja enemmän iPhonen softan käyttämiseen, en nimittäin kauheasti pidä jatkuvasta piuhojen kytkemisestä.
Tänään muuten käytin Spotifyta puolisen tuntia ihan testimielessä, yhtäkään misclickiä ei tullut, eikä myöskään BTT alkanut mitään itkemään. Olisikohan tuo sitten korjattu?
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »

-
Viesti Kirjoittaja Miktoy »
Ennen äänenvoimakkuutta pystyi hienosäätämään Shift-alt ja äänenvoimakkuus ylös tai alas. Lionissa tätä ei enää ilmeisesti enää ole?
Yön hiljaisina tunteina vaan turhan kovalla tämä MBP:n äänenvoimakkuus "ensimmäisellä pykälällä".
Toisena "ongelmana" kun koitan katsoa DVD-soitin sovelluksella leffaa MBP kytkettynä telkkariin HDMI:llä niin kun siirtää kuvan TV:n puolelle ja koittaa laittaa kuvat koko näytön tilaan niin kuva siirtyy koko näytölle MBP:n näytölle ja tv:seen tulee se harmaa taustakuva.
VLC playerilla TV menee kokonäytön tilaan ja niin meni DVD-soitinkin Snow leopardilla, eipä menee enää Lionilla.
Kolmantena ongelmana vielä ärsyttää tuo automaattinen tekstin korjaus. Otin sen pois päältä jo järjestelmä asetukset - kieli ja teksti paikasta mutta silti vieläkin kirjoittaessa tämä muuttelee sanoja. Onko jokin muu paikka mistä tämä täytyy vielä ottaa pois päältä?
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
(Ei korjaannu uudelleenstarttaamalla Dock, eikä myöskään reboottaamalla.)
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Onko Parallels käytössä? Siinä oli tuollainen bugi, päivittämällä korjaantui.Sleepperi kirjoitti:Macbook Airin tuulettimet posottavat jatkuvasti koska Dock polttaa 80-120% prossutehosta. Mitä ihmettä?
(Ei korjaannu uudelleenstarttaamalla Dock, eikä myöskään reboottaamalla.)
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka