MBP UUSI downgrade Leopard->Tiikeriin
-
MBP UUSI downgrade Leopard->Tiikeriin
Viesti Kirjoittaja remm »
Ainakaan mun 17" MPB 2.16GHz:n diskeillä ei lähtenyt asentamaan. Ei C-bootilla tai command-bootilla.
Seuraavana varmaankin kokeiltava tiikerin full installia ?
Onko kellää tarkempaa tietoa miten homman laita on ?
Kone:
MBP 2.4GHz C2D
Mallitunniste: 3,1
kiitokset
EDIT:
Päätös tähän uskomattomaan "apple-ominaisuuteen" ainakin minun osaltani tältä erää.
Testatut levyt:
- 17" MBP CoreDuo 2.16GHz (DVD 10.4.6 )
- 15" MBP C2D 2.33GHz (DVD 10.4.8 )
- Tiger Linsenssi täydet levyt
Ei toimi. Kaikki käynnistys- ja boottimenetelmät testattu.
Ilm. CCC:llä voisi onnistua, mutta jos haluaa clean-installin niin EI.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
-
-
Uskomatonta, mutta yllättävää applen suunnalta.
AppleFarmer kirjoitti:Jos kone on tullut Leopardilla varustettuna, niin et voi asentaa sinne aikaisempaa versiota. Sama pätee myös esim. koneeseen, jonka asennuslevyllä on esim. 10.4.8, niin et voi 10.4 Tiikeriä asentaa.
-
-
Harvassa ongelmat toki ovat, mutta juuri Pro Toolsin kaltaisten erittäin nirsojen Pro-ohjelmien kanssa niitä tulee. Eikä Apple nyt varsinaisesti autakaan Digidesignia saamaan ohjelmistoaan toimimaan aina uusimmalla käyttisversiolla, Applella kun on oma lehmä ojassa Logicin muodossa.kallekilponen kirjoitti:Miksi se niin yllättävää on...tottakai suosivat uusinta käyttistään....ja mikseivät suosisi kun se on reilusti tiikeriä vikkelämpi muutenkin?
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Uudempaan kloonaamisissa olen kyllä ainakin itse kohdannut ajuripulmia...AppleFarmer kirjoitti:Tiikerin kloonaaminen koneesi levylle voisi olla tapa, jolla sen saisi toimimaan. Eli esim. toisen MacBook Pro:n Tiikeri kloonaamalla sisään. (eli Pre-Leopard MacBook Pro, jossa olisi Tiikeri asennettuna).
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Kummallista että ei Tiikerin kauppa-version DVD:ltä pystyisi asentamaan.
Ymmärrän hyvin tarpeen downgreidaamiselle. Aion itsekin asentaa Leopardin rinnalle Tiikerin (kunhan kone saapuu)... jos siis onnistuu. Itselläni syynä on se että joudun tukemaan tiettyjä juttuja sekä Leopardille, että Tiikerille. Muutamista tukemistani softista ei vielä ole edes versiota Leopardille.
-
No ei siinä mielessä että retail-Tiikeri on olemassa vain PPC-versiona, jokaisen Intel-koneen mukana kun on Tiikeri tullut jo suoraan kaupasta.Toivonen kirjoitti:Kummallista että ei Tiikerin kauppa-version DVD:ltä pystyisi asentamaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Aaargh... tästä tulee ongelmia duunissaWespa kirjoitti:No ei siinä mielessä että retail-Tiikeri on olemassa vain PPC-versiona, jokaisen Intel-koneen mukana kun on Tiikeri tullut jo suoraan kaupasta.Toivonen kirjoitti:Kummallista että ei Tiikerin kauppa-version DVD:ltä pystyisi asentamaan.

Saisikohan jostain ostettua uuteen MBP:hen asentuvaa versiota? Täytyy ilmeisesti kysellä Varimportista josta koneen tilasin.
-
AppleFarmer kirjoitti:Tiikerin Retail-versio on PPC only. Konekohtaiset Tiikerit ovat Intel-versioita. Mutta jos laitteen mukana on tullut Tiikeri, niin sitten sinne voi asentaa Tiikerin. Jos on tullut Leopard, niin sitten ei.
Edit: Hidas
Juu, ei tullut tiikeriä mukana. Harmin paikka...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
Mä kyllä ostin viime viikolla viimeisimmän mallin MacBook Pro:sta (Santa Rosa) niin siellä oli ainakin mukana asennuslevyinä OS X 10.4.10 ja Drop-Boxina Leopardin päivityslevy.
Eli kun laitoin koneen ensimmäistä kertaa päälle, oli esiasennettuna OS X 10.4.10.
Ei kai niitä läppäreitä nyt erikseen eritellä, että meneekö siihen 10.4 vai 10.5:n?
-
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Lue viestiketju läpi ajatuksella, niin sinulle selviää syy, miksi se ei onnistu. Oma koneesi on oletettavasti ollut varastossa jo ennen Leopardin julkaisua, eli siinä syy miksi sen mukana tuli Tiikeri.HopeinenQ kirjoitti:Jaa-a..
Mä kyllä ostin viime viikolla viimeisimmän mallin MacBook Pro:sta (Santa Rosa) niin siellä oli ainakin mukana asennuslevyinä OS X 10.4.10 ja Drop-Boxina Leopardin päivityslevy.
Eli kun laitoin koneen ensimmäistä kertaa päälle, oli esiasennettuna OS X 10.4.10.
Ei kai niitä läppäreitä nyt erikseen eritellä, että meneekö siihen 10.4 vai 10.5:n?
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Mielenkiintoista. Mulla on itellä ihan virallinen 10.4.6 asennuslevy, jolta oon menestyksekkäästi asentanu sekä PPC-, että Intel-koneita.AppleFarmer kirjoitti:Tiikerin Retail-versio on PPC only. Konekohtaiset Tiikerit ovat Intel-versioita. Mutta jos laitteen mukana on tullut Tiikeri, niin sitten sinne voi asentaa Tiikerin. Jos on tullut Leopard, niin sitten ei.
Tässä Tiikerin versiossa on erikoista se, että se on tullut ADC:n kautta. Kyseessä ei ole täysi pahvipaketti, muttei myöskään ohut paperikotelo. Levy on kovissa pahvikansissa.
Missäpäin tämä Tiikeriä kaipaava MBP majailee? Jos sulla on lisenssi tota konetta varten, mä voin kyllä ihan hyvin lainata mun asennusmediaa tohon kokeiluun.
10.4.6 on kyllä periaatteessa liian vanha SR:lle, mutta ainahan voi yrittää...

(PeliPC Intel C2Q Q8200, 3GB, HD5850, W7)
-
No jos näin on, niin mulla on sitten hybridiversio uusimmasta MacBook Pro:sta. Tämä nimittäin syö sekä OS X 10.4:n ja 10.5:n.AppleFarmer kirjoitti:Lue viestiketju läpi ajatuksella, niin sinulle selviää syy, miksi se ei onnistu. Oma koneesi on oletettavasti ollut varastossa jo ennen Leopardin julkaisua, eli siinä syy miksi sen mukana tuli Tiikeri.HopeinenQ kirjoitti:Jaa-a..
Ei sitä vain ihminen voi ymmärtää, että uudesta mallista on vielä eri versioita, että mitkä syö sekä Tiikerin & Leopardin ja sitten vielä malli joka kelpuuttaa ainoastaan Leopardin. Mutta ei se mitään - olen ilmeisesti vain tyhmä.
-
Minäkin voin lainata alkuperäisiä MacBook Pro:n mukana toimitettuja asennuslevyjä jos tarvitsevalla on Tiikeriin olemassa oleva lisenssi hallussaan. Saadaanpahan tämäkin sitten selville, että toimiiko vai eikö.Jaroneko kirjoitti: Missäpäin tämä Tiikeriä kaipaava MBP majailee? Jos sulla on lisenssi tota konetta varten, mä voin kyllä ihan hyvin lainata mun asennusmediaa tohon kokeiluun.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka