Time machine ei toiminutkaan!
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
18 viestiä
• Sivu 1/1
-
Time machine ei toiminutkaan!
Viesti Kirjoittaja Wurthur »
Nyt kyllä keljuttaa. Tein photarilla pitkään yhtä muutamia juttuja ja sit tallensin ne työpöydälle. No sit tein kansion työpöydälle ja siirsin kaikki kuvat mitä olin tehnyt kansioon ja kansion dockiin. Sen jälkeen hetkenpäästä poistin kansion työpöydältä ja vielä vähään myöhemmin tyhjensin roskakorin. No dockiin ilmestyy kansion kohdalle ?-merkki eikä tiedostoja löydy mistään. Tajuan että voihan reisi poistin sen kansion työpöydältä epähuomiossa kun näin sen myös docikissa ja unohdin että kansio oli dockissa ainoastaan virtuaalisesti. Siinä sit mietin et mitäs nyt kunnes muistan että perskeslen mullahan on timemachine käytössä ja nyt siit on ekaa kertaa hyötyä. Siinä sit avaan nopeesti timemachinen mut mitä sit! Tekemiäni tkuvia ei löydy!!! Onko tässä nyt käynyt niin että olen ehtinyt tehdä tänän kaiken yhden tunnin sisällä ja se on eikä timemachine ole ehtinyt tallentaa noita?
-
Re: Time machine ei toiminutkaan!
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Todennäköisesti.flntm kirjoitti:Onko tässä nyt käynyt niin että olen ehtinyt tehdä tänän kaiken yhden tunnin sisällä ja se on eikä timemachine ole ehtinyt tallentaa noita?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Pistäs nyt faktat tiskiin tästä lystistäJmn- kirjoitti:Time machine ottaa varmuuskopioita kerran päivässä eikä jatkuvasti.

Se nimittäin ottaa tasan kerran tunnissa backupin. Toki sen saa ottamaan sellaisen myös manuaalisesti aina kun tahtoo.
TM säilöö näitä tunnin välein otettuja 24 tuntia. Se säästää niistä tuoreimman ja säilöö sitä kuukauden ja sen jälkeen se säilöö viikon tuoreimman kunnes levy täynnä.
Tämän voi lukea ihan sieltä Time Machinen asetuksista.
-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Niin eka kerta kestää aina...sen jälkeenhän se kopioi vain muuttuneet tiedostot sekunneissa...Jmn- kirjoitti:Kappas olen lukenut hieman huolimattomasti ohjeet. Eipä tuolla sinänsä ole merkitystä itselleni, kun TM:llä kestää yli tunnin ottaa varmuuskopio koneestani.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Jmn- »
Senkun se tekisikin sekunneissakallekilponen kirjoitti:Niin eka kerta kestää aina...sen jälkeenhän se kopioi vain muuttuneet tiedostot sekunneissa...Jmn- kirjoitti:Kappas olen lukenut hieman huolimattomasti ohjeet. Eipä tuolla sinänsä ole merkitystä itselleni, kun TM:llä kestää yli tunnin ottaa varmuuskopio koneestani.

-
-
-
Mac-älähdys
Viesti Kirjoittaja freewilly »
Niinpä. Helppo on aina sanoa asioita, vaikka kokemusta ei olisikaan.kallekilponen kirjoitti:Aika omituisen hidasta toimintaa.![]()
Itse en osaa kyllä omia kokemuksia antaa kun en käytä, mutta kuulemani mukaan se on toiminut ripeästi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Re: Mac-älähdys
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Noh sen verran kumminkin tietoa on että olen lukenut aiheesta, ja kavereilla on käytössä...itselle se ei vaan sovellu.freewilly kirjoitti:Niinpä. Helppo on aina sanoa asioita, vaikka kokemusta ei olisikaan.kallekilponen kirjoitti:Aika omituisen hidasta toimintaa.![]()
Itse en osaa kyllä omia kokemuksia antaa kun en käytä, mutta kuulemani mukaan se on toiminut ripeästi.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Jos teet jotain tositärkeitä hommia, kannattaa pitää Dockin Time Machine -kuvaketta pohjassa ja valita "varmuuskopioi nyt" tjsp.
Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
Mulla on läppärissä TM toiminut moitteitta, mutta pöytäkoneessa oli jotain kaatuilua (siis finderi jumiutui kun konetta sammutti ja pari kertaa roskiksen tyhjennyksen yhteydessä ja muutaman kerrat tiputti varmistuslevyn pois kun kone palasi lepotilasta). Kekkasin sitten ettei TM:ää tarvitse pitää kokoaikaa päällä niin tuo kaatuilukin sitten loppui.Hepo kirjoitti:Mulla TM on ottanut kolme kertaa kopion. Tuo johtuu siitä, että en ole ehtinyt sitä kovalevyn USB piuhaa kiinnittää koneeseen. Toisaalta nyt kun on tämä MacBook, niin normaali tilassa niin hiljainen, ettei turhaa viitti äänekkäitä ulkoisia pitää päällä.
Tuli vain mieleeni tuosta sun äänekkäästä ulkoisesta kovosta, että oletko kokeillut noita piskuisia läppärin ulkoisia asemia? mulla on tuossa käytössä yksi tuommoinen Buffalo ministation, joka ottaa virtansakin usb-väylästä ja se on todella äänetön. Siellä on varmaan tommonen läppärin kaks ja puolituumainen sisällä kun koko laitekaan ei ole juuri tupakkiaskia isompi.
-
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
Minusta olisi järkevämpää, että TM ottaisi varmuuskopion jatkuvasti. Eli aina kun tiedostojärjestelmässä tapahtuisi muutos (tosin järjenkäyttö on sallittua, se ei ottaisi varmuuskopiota jos vaikka selaimen välimuistiin tulisi uutta tavaraa, tai käyttis kirjoittaisi kiintolevyn virtuaalimuistiin jotain....).
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Olisihan se hyvä, mutta kuormittaisi konetta aika mukavasti ja vaatisi softantekijöiltä sitä järjenkäyttöä. Esim. jokainen selain tallettaa ne välimuistinsa minne lystää. Tällöin pitäisi joka selaimen tallettaa ne keskitetysti johonkin sovittuun kansioon. Kuten myös muut välimuistia käyttävät softat.Nemesis kirjoitti:Minusta olisi järkevämpää, että TM ottaisi varmuuskopion jatkuvasti. Eli aina kun tiedostojärjestelmässä tapahtuisi muutos (tosin järjenkäyttö on sallittua, se ei ottaisi varmuuskopiota jos vaikka selaimen välimuistiin tulisi uutta tavaraa, tai käyttis kirjoittaisi kiintolevyn virtuaalimuistiin jotain....).
Jos tahtoo että toinen levy on identtinen, niin sitä varten on sitten RAID-systeemit.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Re: Time machine ei toiminutkaan!
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Ehkä olet tehnyt kaiken tunnin sisällä ja kuvat lepattavat nyt jossain hukattujen kuvien taivaassa. Kai kuitenkin kokeilit kelata aikakoneella taaksepäin, sillä päällimmäinen ikkuna näyttää kai tämänhetkisen tilanteen? Kun Time Machinen Finderiin kirjoittaa hakusanaksi osan tiedoston nimestä ja painaa nuolta ylöspäin, niin se saattaa kelata taaksepäin ja löytää sieltä sen kuvan.flntm kirjoitti:Nyt kyllä keljuttaa. Tein photarilla pitkään yhtä muutamia juttuja ja sit tallensin ne työpöydälle. No sit tein kansion työpöydälle ja siirsin kaikki kuvat mitä olin tehnyt kansioon ja kansion dockiin. Sen jälkeen hetkenpäästä poistin kansion työpöydältä ja vielä vähään myöhemmin tyhjensin roskakorin. No dockiin ilmestyy kansion kohdalle ?-merkki eikä tiedostoja löydy mistään. Tajuan että voihan reisi poistin sen kansion työpöydältä epähuomiossa kun näin sen myös docikissa ja unohdin että kansio oli dockissa ainoastaan virtuaalisesti. Siinä sit mietin et mitäs nyt kunnes muistan että perskeslen mullahan on timemachine käytössä ja nyt siit on ekaa kertaa hyötyä. Siinä sit avaan nopeesti timemachinen mut mitä sit! Tekemiäni tkuvia ei löydy!!! Onko tässä nyt käynyt niin että olen ehtinyt tehdä tänän kaiken yhden tunnin sisällä ja se on eikä timemachine ole ehtinyt tallentaa noita?
Toinen kysymys on, että teitkö tosiaan ne muutamat jutut Photarilla valmiiksi ja vasta sen jälkeen talletit ne ensimmäisen kerran? Työtiedostoja kannattaa tallettaa levylle usein eikä vasta sitten, kun työ on valmis.
18 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka