Mielenkiinnolla olen seurannu tätä Leopardin Wlan-kehitystä - vai pitäiskö sanoo toisinpäin. Eli oon varmasti johonkin aiheeseen naputtanu nää mutta tämä kun on sitä itteensä niin laitetaan tännekkin.
Leopardi kun ilmesty niin olin ikionnellinen kun pätkivä Mac Book rupes toimimaan pätkimättä Belkin ADSL Routerin kanssa ( F5D7633-4Av1) kanssa. Aikaisemmin siis mulla oli nää perus ongelmat eli Airport päälle ja pois suhteellisen usein. Eli jotenkin ne sai sen fiksattua tohon 10.5.0 Leopardiin.
No mut sit kävikin niin hassusti että 10.5.1 toi ongelman takaisin. Mac Book rupes pätkimään taas normaaliin "suhteellisen" usein malliin. Noh - seuraavaa päivitystä odotellessa.... sit kun toi 10.5.2 versio tuli niin ajattelin että nyt on varmasti fiksattu toi takasin (koska version kuvauksessa oli maininta parannetusta Wlan tuesta) - no eipä sekään korjannut jo kerran korjattua ongelmaa vaa toi viimeisin 10.5.2 pätkii todella pahasti!
Selvitettään vielä että tukiasemani ei pätki. Ollut käytössä jo muutaman vuoden - kaapelilla käytän pöytäkoneeni kanssa ja langattomasti muiden vehkeiden. Näin siis voin varmasti sanoa että toi mun Belkin ei pätki! Ethernetillä kun se on suurimman osan ajasta käytössä. Eikä ole muutamaa operaattori huoltoa lukuunottamatta pätkiny pätkääkään.
Eli ongelma on selvästi ja puhtaasti ohjelmallinen. Wlan toimi PCllä pätkimättä ja sillä 10.5.0 Leopardilla, joten kaikki Applelasipäiset pliis lopettakaa toi hehkuttaminen ja olkaa onnellisia ettei pätki. Tämä meinaa tuntuu olevan erittäin yleinen ja vakava ongelma. Tiedän että saisin netin toimimaan pätkimättä kannettavassani ostamalla "yhteensopivan" routerin mutta kun se kerran - kerran on toiminnu niin elättelen toivoa että Applella osataan fiksata toi takasin toimivaksi. Tai sitten vaihtoehtona on asenataa Leopardi uusiks ja jättää se 10.5seks. Ei tunnu oikeen mukavalta vaihtoehdolta... no odotellaan mikäli kellään ei oo näihin ongelmiin ratkaisua nyt.
AHHH - tulipahan avauduttua